Scandinavië, tips etc?
maandag 25 juni 2012 om 09:40
Wij vertrekken over anderhalve week en gaan een rondreis maken. We gaan eerst naar Denemarken, dan naar Zweden en dan naar Noorwegen. We blijven steeds drie tot vier dagen op dezelfde plek. In Denemarken zijn we in Ribe, in Zweden in provincies Skane (krijg dat 'bolletje' niet op de a) en Varmland en in Noorwegen zitten we zo'n 300 km boven Oslo.
We hebben een dikke reisgids vol bezienswaardigheden etc, maar misschien zijn er forummers bekend in die streken? Ik hoor graag over nog meer leuke/interessante dingen/plekken etc dan in de reisgidsen staat.
xYella.
We hebben een dikke reisgids vol bezienswaardigheden etc, maar misschien zijn er forummers bekend in die streken? Ik hoor graag over nog meer leuke/interessante dingen/plekken etc dan in de reisgidsen staat.
xYella.
maandag 25 juni 2012 om 09:51
maandag 25 juni 2012 om 12:37
300 km boven Olso, dan zit je zo'n beetje in natuurpark Rondane denk ik? Daarvandaan is Geiranger wel aan te rijden, een heel mooi fjord, met spectaculaire waterval en een mooie slingerweg. Iets daarvoor kun je ook nog een tolweg een berg op nemen, schijnt ook prachtig te zijn, wij hopen er dit jaar aan toe te komen om daar langs te gaan.
In die omgeving is het sowieso ongelofelijk mooi, er zijn hele mooie gletsjers, zoals de genoemde Briksdalgletsjer bijv.
Bij Laerdal aan het Sognefjord is een mooi zalminformatiecentrum, verder ook een prachtige omgeving, met ook een mooie weg over een pas (Snovegen).
Je hebt wel flinke afstanden te gaan tussen je verblijfplaatsen in elk geval. Hou er rekening mee dat je vooral in Noorwegen niet echt hard door kunt rijden, allemaal 80 km wegen waar je met een beetje geluk gemiddeld 50 km/u kunt rijden.
In die omgeving is het sowieso ongelofelijk mooi, er zijn hele mooie gletsjers, zoals de genoemde Briksdalgletsjer bijv.
Bij Laerdal aan het Sognefjord is een mooi zalminformatiecentrum, verder ook een prachtige omgeving, met ook een mooie weg over een pas (Snovegen).
Je hebt wel flinke afstanden te gaan tussen je verblijfplaatsen in elk geval. Hou er rekening mee dat je vooral in Noorwegen niet echt hard door kunt rijden, allemaal 80 km wegen waar je met een beetje geluk gemiddeld 50 km/u kunt rijden.
..