3000+ deel 94
maandag 25 juni 2012 om 16:51
Mar, wat gaaf!
Met wie ga je allemaal?
Hopelijk heb je er goed weer bij, dan wordt het extra genieten
Ik hoop dat mijn zonnebloemen (wijk-wedstrijdje) het heel goed gaan doen en dat ik ook eens wat win.
Over het algemeen win ik nog niet eens een potlood
Ik moedig ze wel elke dag aan hup Zonnebloem, hup en ik praat ertegen natuurlijk, dat was een tip van Poppeding
Met wie ga je allemaal?
Hopelijk heb je er goed weer bij, dan wordt het extra genieten
Ik hoop dat mijn zonnebloemen (wijk-wedstrijdje) het heel goed gaan doen en dat ik ook eens wat win.
Over het algemeen win ik nog niet eens een potlood
Ik moedig ze wel elke dag aan hup Zonnebloem, hup en ik praat ertegen natuurlijk, dat was een tip van Poppeding
maandag 25 juni 2012 om 22:44
euh minder koeien in de wei komt voornamelijk door de melkrobots die veel boeren hebben. De koeien kunnen dan gemolken worden wanneer het hun uitkomt. Voordeel, de boer heeft meer tijd voor andere dingen. Nadeel, de koeien kunnen niet meer naar buiten ivm toegang tot de melkrobot.
Is dit wat je zocht vil?
Is dit wat je zocht vil?
a docter a day keeps the apple away
maandag 25 juni 2012 om 22:47
quote:marmul schreef op 25 juni 2012 @ 22:44:
euh minder koeien in de wei komt voornamelijk door de melkrobots die veel boeren hebben. De koeien kunnen dan gemolken worden wanneer het hun uitkomt. Voordeel, de boer heeft meer tijd voor andere dingen. Nadeel, de koeien kunnen niet meer naar buiten ivm toegang tot de melkrobot.
Is dit wat je zocht vil?
Eh ja, maar ik had het al gevonden in een artikel van Wakker dier
Maar toch bedankt, hoor
Is dit wat je zocht vil?
Eh ja, maar ik had het al gevonden in een artikel van Wakker dier
Maar toch bedankt, hoor
maandag 25 juni 2012 om 23:39
Gelukkige koeien!
Dus in de wei, dat is volgens Wakker Dier ook gezonder en kan voorkomen dat ze nare ziektes krijgen.
Een opgestalde koe geeft meer liters melk door de melkrobot en is letterlijk uitgemolken na drie jaar en verdwijnt dan al naar het abetoir.
Alles wordt zo geïndustrialiseerd, dat kan niet gezond zijn
Dus in de wei, dat is volgens Wakker Dier ook gezonder en kan voorkomen dat ze nare ziektes krijgen.
Een opgestalde koe geeft meer liters melk door de melkrobot en is letterlijk uitgemolken na drie jaar en verdwijnt dan al naar het abetoir.
Alles wordt zo geïndustrialiseerd, dat kan niet gezond zijn
dinsdag 26 juni 2012 om 08:58
Ben ik met je eens hoor!
Ik ben niet tegen de melkrobot omdat koeien dan zelf kunnen aangeven wanneer ze gemolken willen worden tot max 3 maal per dag.
Maar koeien hoor buiten en horen te grazen! Ze zijn aan het kijken naar de haalbaarheid van melkrobots in de wei... zal er gek uit zien
Ik ben niet tegen de melkrobot omdat koeien dan zelf kunnen aangeven wanneer ze gemolken willen worden tot max 3 maal per dag.
Maar koeien hoor buiten en horen te grazen! Ze zijn aan het kijken naar de haalbaarheid van melkrobots in de wei... zal er gek uit zien
a docter a day keeps the apple away
dinsdag 26 juni 2012 om 16:14
quote:marmul schreef op 26 juni 2012 @ 08:58:
Ben ik met je eens hoor!
dat zal er zeker gek, uitzien
Het lijkt wel een beetje op Friet van Piet.
Ben ik met je eens hoor!
dat zal er zeker gek, uitzien
Het lijkt wel een beetje op Friet van Piet.
woensdag 27 juni 2012 om 10:56
Vandaag (nuchter) bloed laten prikken en het enige waar ik aan kon denken was een mok koffie met een puddingbroodje.
Dus toen ik klaar was ben ik direkt naar de super gegaan voor puddingbroodjes.
Wat smaakt het dan goed!
Nou maar hopen dat ze wat vinden (niet al te ernstig natuurlijk) anders weet ik het ook niet meer.
Dan ga ik zelf maar wat verzinnen.
Het syndroom van Vilma.
Dus toen ik klaar was ben ik direkt naar de super gegaan voor puddingbroodjes.
Wat smaakt het dan goed!
Nou maar hopen dat ze wat vinden (niet al te ernstig natuurlijk) anders weet ik het ook niet meer.
Dan ga ik zelf maar wat verzinnen.
Het syndroom van Vilma.
woensdag 27 juni 2012 om 11:23
quote:marmul schreef op 27 juni 2012 @ 11:10:
ja ik ben aan het werk maar heb even forumpauze
Fijn dat de pijn weg is, hopelijk voel je je snel fitter worden! Van AB kan je weerstand ook lager worden he.. Hopelijk valt het mee!
Dat is waar ook!
Je werkte toch in de dagopvang voor volwassenen (ambtenaren)?
Zo nog een puddingbroodje naar binnen gewerkt
ja ik ben aan het werk maar heb even forumpauze
Fijn dat de pijn weg is, hopelijk voel je je snel fitter worden! Van AB kan je weerstand ook lager worden he.. Hopelijk valt het mee!
Dat is waar ook!
Je werkte toch in de dagopvang voor volwassenen (ambtenaren)?
Zo nog een puddingbroodje naar binnen gewerkt