Mode & Beauty alle pijlers

hoe zon jij?

28-06-2012 09:01 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag voor het eerst weer lekker zonnen! Smeerde mij voorgaande jaren nooit in maar dat doe ik nu wel. Hoe zonnen jullie? Op je buik, rug? Ik eerst altijd op mijn rug en daarna even op mijn buik, blijf zo ongeveer 2 uur in de zon liggen
Nee, zonnen maakt oud. Die paar dagen dat je een kleurtje hebt, heb ik niet over voor rimpels die nooit meer weggaan.

Als ik bruin wil zijn gebruik ik gewoon een zelfbruiner.
Ik heb een baan. Ik zon niet.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Hier is nog wel zon. Maar het KNMI heeft alweer waarschuwingen afgegeven voor hevige onweersbuien. Het zal van hele korte duur zijn.
Naast de rimpels zijn littekens als gevolg van behandelingen tegen huidkanker ook niet echt fraai trouwens.
die buien zijn toch pas voor vanavond?
quote:Twinkle1001 schreef op 28 juni 2012 @ 09:34:

Nee, zonnen maakt oud. Die paar dagen dat je een kleurtje hebt, heb ik niet over voor rimpels die nooit meer weggaan.

Als ik bruin wil zijn gebruik ik gewoon een zelfbruiner.

Ik heb een kennis van 38... met een hoeveelheid rimpels alsof ze voor in de 50 is. Tja... zonaanbidster he. Smeert wel, maar zelfs smeren helpt niet tegen rimpels. Alles voor een kleurtje. Ze is wel bruin overigens. Ze heeft een hele mooie bruine oude kop
"Vandaag zijn er eerst uitgestrekte wolkenvelden en blijft het op de meeste plaatsen droog. 's Middags komt de zon er op steeds meer plaatsen bij en wordt het met middagtemperaturen tussen de 25 en 29 graden zomers warm. In de namiddag, maar vooral vanavond volgen vanuit het zuidwesten enkele forse onweersbuien waarbij ook hagel en windstoten kunnen voorkomen. De zuidoostenwind neemt toe naar matig, kracht 3 tot 4. In de avond draait de wind naar zuid tot zuidwest. "

Bron:KNMI
De eerste buien komen volgens de radar zometeen al aan in Noord-Holland. Het onweer komt volgens het KNMI in de namiddag.
quote:Oriane schreef op 28 juni 2012 @ 09:40:

"Vandaag zijn er eerst uitgestrekte wolkenvelden en blijft het op de meeste plaatsen droog. 's Middags komt de zon er op steeds meer plaatsen bij en wordt het met middagtemperaturen tussen de 25 en 29 graden zomers warm. In de namiddag, maar vooral vanavond volgen vanuit het zuidwesten enkele forse onweersbuien waarbij ook hagel en windstoten kunnen voorkomen. De zuidoostenwind neemt toe naar matig, kracht 3 tot 4. In de avond draait de wind naar zuid tot zuidwest. "

Bron:KNMI

Maar dan moet je op precies het omgekeerde rekenen...

Ik zon nooit. Ik heb een zeer witte huid (alllerlichtste type) en witblond haar en mijn huid kan niet bruin worden. Ik word alleen rood en daarna weer spierwit.

Ik smeer factor 50+ en probeer zoveel mogelijk in de schaduw te blijven (en dan nog presteer ik het nog wel eens om te verbranden).

Op het strand neem ik een parasol mee. En zoveel mogelijk luchtige kleding aan.
Ik doe hetzelfde als isabon,

Ben dan niet blond, maar roodharig.

Ga wel graag naar het strand, maar dan pas om een uurtje of vijf, lekker picknicken op het strand, genieten van een lome avond. Kinderen spelen in de branding, of bouwen een kasteel op het strand. Nooit in de volle zon.
Ik zon op mijn rug en dan weer op mijn buik.

Ik ben elk jaar veel te eigenwijs om te smeren, dus ik verbrand standaard elke zomer.
Al een brief van je zorgverzekering gehad dat je meer moet betalen vanwege risicovol gedrag?
Ik heb welgeteld twee middagen in de zon gelegen dit jaar (in bikini)... maar echt bruin wordt ik nooit. Heb in de loop van de jaren de moed al opgegeven. Dan maar witte benen
Ik zon eigenlijk bijna niet. Ik houd het nooit langer dan twee minuten vol, omdat ik het dan te warm krijg en me verveel. En als ik een dagje in de schaduw heb zitten lezen krijg ik vaak al van mensen te horen dat ik bruin ben geworden. Maar áls ik zon smeer ik me heel goed in, omdat ik niet wil verbranden. Ik heb een keertje vroeg in de lente aan het strand gelegen, en het voelde toen nog niet erg warm vanwege een koude zeewind. Ik voelde niet dat ik verbrandde en heb me toen ook maar weinig ingesmeerd, nou dat heb ik geweten.. Dat was de eerste en laatste keer dat ik ben verbrand overigens want dat gaat me niet meer overkomen
Ik vind het heerlijk om in de zon te zijn, maar echt op een bedje liggen zonnen vind ik na een half uur al saai. In de zomer ben ik dan ook (goed ingesmeerd en wel) met van alles bezig op het strand: surfen, zwemmen, wandelen langs de branding en af en toe een dutje op m'n handdoek of een boekje lezen.

Nou heb ik het geluk dat m'n huid er altijd al een beetje zongebruind uit ziet (vooral in de winter heerlijk, nooit zo'n grauw, bleek bekkie ) dus daarvoor hoef ik niet gaan liggen bakken.
Ik zon alleen als ik op vakantie ben en als we ergens gaan zwemmen. We hebben factor 50 zonnebrandcreme en dat smeren we. Ik heb verder geen slechte gewoontes en ik vind het heerlijk om met mijn ogen dicht in de zon naar de geluiden van de natuur te luisteren. Dus deze zonde mag ik van mezelf één keer in de zoveel tijd best begaan. :P
Zonnen is zoooo 1980
quote:Oriane schreef op 28 juni 2012 @ 09:38:

[...]

Ik heb een kennis van 38... met een hoeveelheid rimpels alsof ze voor in de 50 is. Tja... zonaanbidster he. Smeert wel, maar zelfs smeren helpt niet tegen rimpels. Alles voor een kleurtje. Ze is wel bruin overigens. Ze heeft een hele mooie bruine oude kop

Hahaha

Oh ja, dat soort types. Ze vinden dat ze er niet uit zien als ze niet bruin zijn. En dat klopt wel, na zóveel jaar zonnebraaje.

Als je ze wit ziet schrik je je helemaal rot. Stokoud en vermoeid. En hun huid lijkt wel een landkaart van de Grand Canyon.
Afgelopen weekend stonden er wat zonne-freaks in de Vrouw. Een van hen ging per week 3 a 4 keer onder de zonnebank bij verschillende zonnestudio's, zodat ze niet door zouden hebben dat ze zo vaak ging. Dan heb je toch een gaatje in je hoofd?
Natuurlijk zon ik niet. Vind het echt onbegrijpelijk dat mensen dat nog doen. Waarom in vredesnaam je huid bewust blootstellen aan schadelijke straling & de veroudering een handje meehelpen?

Kan één van de zonners dat uitleggen?
Ik smeer me nooit in, tenzij ik de hele dag in de zon bezig ben, maar dan nog niet gelijk.

Je hebt namelijk ook zon nodig. Daar haal je vit. D uit. Aangezien ik altijd op het randje zit qua waardes, smeer ik mij niet in. Maar ik lig ook niet te bakken in de zon.
Hier staat een stuk van het KWF over zon en de aanmaak van vitamine D. Interessant stuk, waar ik me ook altijd aan probeer te houden.

(Ik bedoel het in het algemeen en niet zo zeer als reactie op Francisca.)
Ach die vitamine D doe je teniet door het oplopen van huidkanker. Een normaal mens dat normaal buiten komt krijgt voldoende vitamine d binnen hoor.
Ik smeer factor 50 en zon niet al te veel.

Wil graag mijn gezicht mooi houden en daarbij zijn er 2 hele naaste mensen in mijn familie overleden aan huidkanker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven