morgen naar lloret

29-06-2012 15:12 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit wordt mijn eerste vakantie met vriendinnen en net nu ik morgen weg ga hebben mijn ouders ook per ongeluk dit weekend een weekend weg geboekt. Dat wordt dus inpakken zonder hulp van mama.

Ik ben al redelijk ver klaar denk ik maar ik vroeg me af of jullie nog wat dingen konden neerzetten wat ik echt niet moet vergeten of wat jullie zouden meenemen. Ga morgen voor 8 dagen weg met het vliegtuig en mag maar 20 kg meenemen. Alvast bedankt voor het helpen!
Paracetamol...
Condooms......wegen niet veel hoor...
paspoort.
Onderbroeken.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Wat denk jij dat je niet hebt? In de loop der jaren denk ik steeds vaker: geld, check. paspoort, check. Pinpas, check en Kleding. Rest kan je altijd daar kopen. Ohja, pil is wel handig
Ik zou gaan voor dingen die je daar niet kunt kopen. Paracetamol, paspoort, etc. Verder niet te druk maken, tandenborstel hebben ze daar ook. Veel plezier.
Eigenlijk, ben ik een enorme burgertrut!!
reispapieren

zonnebrandcreme

after sun

geld + pinpas
MAAR 20 kg voor 8 dagen??? Ik hoop dat dit grappig bedoeld is. Ik had voor 6 weken rondtrekken en voor verschillende omstandigheden slechts 13 kg mee...

Belangrijkste: paspoort, pinpas, zonnebrand, zonnebril, slippers, bikini en jurkje
Ze hebben daar ook winkels, dus als je wat vergeten bent kun je dat daar kopen.

Wel meenemen: Paspoort/ID kaart, pinpas, evt. creditcard, eventuele medicijnen die je gebruikt.

Maak ook een scan/kopie van deze spullen en stuur dit naar je eigen e-mail. Mocht er wat gebeuren kun je altijd bij de kopiën.
quote:VotesforLeo schreef op 29 juni 2012 @ 15:16:

Wat denk jij dat je niet hebt? In de loop der jaren denk ik steeds vaker: geld, check. paspoort, check. Pinpas, check en Kleding. Rest kan je altijd daar kopen. Ohja, pil is wel handigEn dan ook nog condooms er bij.
(wegwerp)scheermesjes

Het allerbelangrijkste: paspoort, pinpas, medicijnen/anticonceptie, tickets en je vouchers voor je accomodatie. Andere dingen die je eventueel nodig hebt kun je daar ook kopen.
Zet je toilettas naast de wastafel en mik alles er in wat je s'ochtends gebruikt.

Dan strandhanddoek, bikini's, slippers

Ondergoed/bh's en sokken

Kleding voor overdag

Kleding voor uitgaan

Zonnebrandcreme, paracetamol, rennies, norrit

Zonnebril, goed boek of mp3 speler

Telefoon / camera

Opladers
quote:yogayup schreef op 29 juni 2012 @ 15:17:

MAAR 20 kg voor 8 dagen??? Ik hoop dat dit grappig bedoeld is. Ik had voor 6 weken rondtrekken en voor verschillende omstandigheden slechts 13 kg mee...

Belangrijkste: paspoort, pinpas, zonnebrand, zonnebril, slippers, bikini en jurkje

Joh, ik heb wel eens 2 maanden rondgereisd met maar 10 kilo inclusief de rugzak zelf.

Maar voor een strand/rustvakantie neem ik ook rustig 20 kilo mee en dan nog handbagage. In de jungle niet maakt het niet uit dat je een week met dezelfde broek loopt of elke dag weer met je slippers aan komt zetten maar als je lekker wil stappen, uit eten, flaneren op de boulevard, dagje een stad bezoeken dan heb je toch een wat grotere diversiteit aan kleding/schoenen/make-up etc nodig. Bovendien rol je je koffer van het de aankomsthal naar de taxi en verder kijk je er niet naar om. Het is geen backpack die je bij je draagt elke dag.

Geen tips TO, gewoon zoveel mogelijk meenemen
Föhn, stijltang, sieraden, make-up, make-up afhaaldoekjes, iets tegen misselijkheid na een avond slempen, parfum, deo, ondergoed (9 stuks, dan hoef je ook niet te wassen) witte en zwarte bh, bikini, strandlaken, je hipste jurk en broek met bijpassende schoenen (niet noodzakelijkerwijs pumps, mogen ook best sneakers zijn) shirjtes, vestje, als je nagellak op hebt, potje nagellak en nagellakremover, wattenschijfjes.

I-pod, oplader van je telefoon, condooms, de pil. Lezen zal je vast niet doen maar een paar leuke tijdschriften voor op het strand, de Grazia en zo. Je Birckie's. Uggs zou ik thuis laten als ik jou was. Alhoewel het best koud kan zijn in een vliegtuig. Dan zijn ze wel lekker als pantoffel.
quote:yogayup schreef op 29 juni 2012 @ 15:17:

Joh, ze geeft toch aan dat ze voor het eerst gaat... Dan kun je nog niet zo goed inschatten hoe 20 kg zich verhoudt tot wat je nodig hebt. En BTW, zo bijzonder stoer is 13 kg voor 6 weken ook weer niet hoor

@TO: in de handbagage: tijdschriften oid, telefoon, portemonnee, paspoort, reisbescheiden, koekies, kauwgom (wel fijn met opstijgen en landen). Beetje creme ofzo is ook prettig, maar denk om de vloeistoffenregels.

In de koffer: zwemkleding, toiletspullen (hoeft niet overdreven veel), fohn is er vaak wel, kleding, 1 strandlaken of sarong die je daarvoor gebruikt. Handdoekken zijn er ook in het hotel wel neem ik aan. Zo ben je al een heel eind.

Denk om zonnebrand, paracetamol, pil (in handbagage ivm vertraging bijvoorbeeld), condooms.

Je zwaarste schoenen die je meeneemt aantrekken in vliegtuig, trui uit de tas en in vliegtuig.

Veel plezier en succes!
quote:bloemetje77 schreef op 29 juni 2012 @ 15:25:

[...]

Joh, ik heb wel eens 2 maanden rondgereisd met maar 10 kilo inclusief de rugzak zelf.

Maar voor een strand/rustvakantie neem ik ook rustig 20 kilo mee en dan nog handbagage. In de jungle niet maakt het niet uit dat je een week met dezelfde broek loopt of elke dag weer met je slippers aan komt zetten maar als je lekker wil stappen, uit eten, flaneren op de boulevard, dagje een stad bezoeken dan heb je toch een wat grotere diversiteit aan kleding/schoenen/make-up etc nodig. Bovendien rol je je koffer van het de aankomsthal naar de taxi en verder kijk je er niet naar om. Het is geen backpack die je bij je draagt elke dag.

Geen tips TO, gewoon zoveel mogelijk meenemen Precies! Hier net zo! 6 maanden met 10 kilo easy en 11 dagen Griekenland met gemak 20 kilo.
Pil, Pas, Portemonaie, ticket.

De rest is daar te koop:)
Ze gaat een week! Hoeveel wil je in je koffer stouwen? 3 keer per dag omkleden, terwijl je bijna de hele dag op het strand ligt? En ik had geen intentie om er 'stoer' mee te doen... Fijn dat jullie nog lichter kunnen pakken.

Ook met m'n rondreizen heb ik altijd wel leuke kleren mee en een paar hakken, je weet maar nooit :-). Ook al ben ik aan het rondtrekken, ik wil er dan ook nog wel leuk uit zien en niet elke dag hetzelfde aan. Wat ik heb geleerd van zulke reizen: goed nadenken over kleding die te combineren is.

@TO: ik zou 8 leuke setjes voor s avonds maken met schoenen die onder meerdere outfits kunnen. En eventueel iets sportiefs voor als je iets gaat ondernemen. 2 leuke bikini's een handdoek en een of twee strandsetjes, slippers. Wat makeup en je gewone toiletartikelen + pil, aftersun/zonnebrand/paspoort/reispapieren/pinpas

En vooral veel zin! Fijne vakantie
- Paspoort

- Medicijnen als je die gebruikt

- Zonnebril

- Zonnebrandcrème en Aftersun

- Voldoende schoon ondergoed

- Zomerkleding

- Uitgaanskleding

- Een vest + lange broek voor eventueel 's avonds

- Slippers

- Bikini + Handdoek

- Boeken / tijdschriften

- Fotocamera

- Oplader mobiele telefoon + camera

In de toilettas:

- Condooms

- Tandenborstel+ tandpasta

- shampoo + conditoner

- Mousse / haarlak / etc

- Haarborstel

- Deodorant

- lenzenvloeistof mocht je lezen hebben

- Badschuim

- Paracetemol

- Anit muggen zooi

- Spul tegen diarree (norrit oid)

Denk dat je zo een heel eind komt! Ik denk nog even verder na voor je
- paspoort of id-kaart

- vliegticket of busticket

- ziekenfonds pasje

- eventueel medicijnen

- pleisters

- paracetamol

- diarree remmers

Dit zou ik allemaal uit NL sowieso meenemen!
paspoort, geld en eventuele medicijnen die je gebruikt (bijvoorbeeld de pil). Dat is het belangrijkste, de rest kun je daar kopen. Veel plezier.
Diarree remmers kan je ook te plaatse kopen ... local bugs, local drugs.
En laat nog wel een gaatje over voor souvenirs en dat ene leuke jurkje en... wacht dat topje of die nieuwe bikini die je daar tegen komt :-)
Wauw wat super lief dat jullie allemaal meedenken! Heb al een aantal dingen gezien die ik zelf was vergeten maar die inderdaad wel erg handig zijn, bedankt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven