Mode & Beauty alle pijlers

Teva-leed. Even uithuilen

01-07-2012 20:45 88 berichten
Ik weet het, ik weet het. Teva's zijn niet in de mode en het zijn ook geen beauties Maar het iets iets wat onder schoenen valt, dus vandaar toch maar op deze pijler.

Ik heb dus een paar Teva's wat ik heel graag zou willen dragen tijdens het wandelen en op vakantie. Maar ik loop dus echt mijn voeten kapot in die dingen. Vandaag toch maar weer een keer geprobeerd, maar nu is het vel van mijn enkels, heb ik blaren op mijn grote en kleine tenen en is mijn hiel bijna door

Dit is al mijn tweede paar, het eerste paar was hetzelfde liedje. Ik dacht dat het er aan lag dat ik de goedkoopste had gekocht, dus ik heb ze weggegeven aan mijn moeder, die ze zonder problemen draagt. Maar dit dure paar is dus weer hetzelfde liedje.

Grote vraag is: waarom? Zijn er meer mensen die het hebben? En wat moet ik nu dragen als deze weg zijn. Want dragen gaat dus niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Ik loop op teva's ook minder goed dan op de oerlelijke Birckenstocks.... dus die heb ik toch voor de wat 'langere' wandelingen en vakanties.

Normaal loop ik op gewone slippertjes en als ik écht ga wandelen (5 km. e.v.) dan heb ik mijn gewone wandelschoenen aan.
Ik doe ook als ik echt ga wandelen mijn wandelschoenen (Meindl) aan. Maar vorig jaar heb ik ook sandalen van Gabor gekocht en die wandelen wel lekker eigenlijk, lekker zacht leer aan de banden.

Ze zijn ook niet echt sexy maar vergeleken bij Teva's kan het best.

Heb Teva's voor mijn zoontje in maat 18, superschattig maar ben blij dat ie nog niet kan lopen.
Je hebt ook dat soort sandalen van andere merken, ik vind Tevas ook vaak niet lekker zitten. Maar heb ooit eens een paar gehad van Nike, die waren fantastisch. Heb nu merkloze van de Scapino voor 7,50 euro, die zitten ook heerlijk en de kwaliteit is ook onverwacht goed.
.
Ik krijg er wonden van op de bovenkant van mijn voeten (overigens van alle type sandalen) dus ik loop liever op dichte wandelschoenen als ik langer dan 'n paar 100 meter moet lopen zoals op reis eigenlijk dagelijks wel het geval is.
De teva's zijn nog wel geschikt om te zwemmen waar er stenen op de bodem liggen.
Sorry off topic..

Maar Vli43nder, zou je willen reageren in je topic over de wenkbrauwenbon of op m'n mail?
Ik doe teva_achtigen trouwens alleen aan als ik door het water moet. Als ik gewoon ga wandelen heb ik lichte wandelschoenen aan.
.
Ik kreeg ook blaren van teva's. Iemand anders die ik ken ook, die heeft toen leren gekocht, die kon ze wel verdragen.

Ik heb Nomad-sandalen gehad, die waren veel fijner. Ik zou als ik jou was dus een ander merk proberen, heb veel goede verhalen gehoord over nike's.
Ik heb in totaal 3 paar teva's gehad. Eerste paar heb ik weggegeven aan mijn zwager, als ik er naar keek kreeg ik al blaren, 2e paar ziet er niet meer uit zoveel heb ik ze gedragen, maar 3e paar is helaas een herhaling van paar 1 en dus draag ik nog steeds mijn aftandse paar 2. Ik moet dus heel goed uitkijken dat alles aan de binnenkant van de teva zacht is. Paar 1 en 3 zijn gewoon te hard.

Ik heb trouwens vorig jaar hele lichte wandelschoenen gekocht, als aanvulling op mijn bergschoenen die ik in de zomer vaak te warm vind, maar het liefst heb ik in de zomer toch blote voeten.
quote:Turkooiss schreef op 01 juli 2012 @ 21:00:

Sorry off topic..

Maar Vli43nder, zou je willen reageren in je topic over de wenkbrauwenbon of op m'n mail? Je hebt mail
Heel herkenbaar! Terwijl mijn wandelvriendinnen grote verhalen vertelden over hoe fijn ze kilometers op Teva's liepen, liep ik er altijd blaren op. Blijkbaar zijn ze niet voor iedereen geschikt.
Ik zou eens keen of salomon proberen, misschien zitten die beter.

Ik heb al jaren teva, maar sinds ik lichte wandelschoenen heb heb ik ze bij nooit meer aan. Als ik ergens de stad in ga heb ik mijn teva slippers aan, daar wandel ik met gemak 5 km op.
Ik voel me niet fijn met open schoenen of slippers, zeker niet als er kiezels liggen die dan tussen m'n tenen kunnen komen.

Heb idd ook meegemaakt dat mensen 'n vrij stevige hike op gewone teenslippers liepen. Doe mij toch maar liever m'n dichte schoenen!
O gelukkig, ik ben niet de enige! Mijn wandelschoenen doe ik liever niet aan tijdens de zomervakantie en ik kan ze dit jaar ook niet meenemen. Ik wil ook echt een paar sandalen hebben voor de steun aan de enkel. Birkenstock voldoet dan niet.
Hoezo kun je ze niet meenemen? Ik doe de zwaarste schoenen juist altijd aan in het vliegtuig.
Verder zijn dichte schoenen altijd handig als je in malariagebied bent, want daar wil je niet met blote voeten rondlopen na zonsondergang.
quote:pompedom schreef op 01 juli 2012 @ 21:12:

Ik zou eens keen of salomon proberen, misschien zitten die beter.

Ik heb al jaren teva, maar sinds ik lichte wandelschoenen heb heb ik ze bij nooit meer aan. Als ik ergens de stad in ga heb ik mijn teva slippers aan, daar wandel ik met gemak 5 km op.Ik kan bij salomon op de site geen sandalen vinden, klopt dat? Bij Keen wel, ben wel benieuwd waar ze dat verkopen. Ik ga eens even kijken.
quote:elninjoo schreef op 01 juli 2012 @ 21:21:

Hoezo kun je ze niet meenemen? Ik doe de zwaarste schoenen juist altijd aan in het vliegtuig.Ik ga dit jaar met de trein en heb inmiddels geleerd dat de ruimte niet echt gemaakt is op c-klasse wandelschoenen +koffer. Moet er net iets te lang in zitten om comfortabel te zijn.
kijk eens naar salomons trail running schoenen!

Die zijn licht, ademen goed (die zonder goretex nemen) en zijn net zo comfortabel als stevige wandelschoenen.

Ik wil niet meer anders. salomon
Voor mij zijn de Teva's te breed. Ik vind ze ook te duur voor als ze niet goed passen.

Voor in de bergen zou ik trouwens nooit zonder sokken gaan.

Bij de Schoenenreus heb je ook van die sandalen die iets smaller en zachter zijn dan de Teva's. Zal zeker niet dezelfde kwaliteit zijn, maar ben je ook niet zoveel geld kwijt als het niet goed gaat. Volgens mij hebben ze bij Scapino ook zoiets.
dit komt toch wel aardig in de buurt van een sandaal, of niet?

sandaal
quote:pompedom schreef op 01 juli 2012 @ 21:25:

kijk eens naar salomons trail running schoenen!

Die zijn licht, ademen goed (die zonder goretex nemen) en zijn net zo comfortabel als stevige wandelschoenen.

Ik wil niet meer anders. salomonNee, dat is niet echt wat ik zoek. Ik ben echt op zoek naar een teva, maar dat niet van teva
quote:Pumps_italiaans schreef op 01 juli 2012 @ 21:26:

Voor mij zijn de Teva's te breed. Ik vind ze ook te duur voor als ze niet goed passen.

Voor in de bergen zou ik trouwens nooit zonder sokken gaan.

Bij de Schoenenreus heb je ook van die sandalen die iets smaller en zachter zijn dan de Teva's. Zal zeker niet dezelfde kwaliteit zijn, maar ben je ook niet zoveel geld kwijt als het niet goed gaat. Volgens mij hebben ze bij Scapino ook zoiets.Zou dat het zijn? Ik heb smalle voetjes.
Deze vind ik een geweldig voetbed hebben, maar heb er nooit op gewandeld. Wel gepast tijdens een vermoeiend dagje shoppen. Zijn voor mij ook te breed.

Maar probeer sandalen eerst thuis in de woonkamer voordat je er mee gaat lopen en ze nog terug kan geven. Ik vind het al een hele klus om te bepalen hoe strak ik ze moet stellen.

http://www.perrysport.nl/ ... -mer-violotta_909135.html

Ze zijn er elders ook in mooiere kleurtjes. Misschien nog bij Zalando, maar weet niet of ze die daar nog steeds hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven