Mode & Beauty alle pijlers

Teva-leed. Even uithuilen

01-07-2012 20:45 88 berichten
Ik weet het, ik weet het. Teva's zijn niet in de mode en het zijn ook geen beauties Maar het iets iets wat onder schoenen valt, dus vandaar toch maar op deze pijler.

Ik heb dus een paar Teva's wat ik heel graag zou willen dragen tijdens het wandelen en op vakantie. Maar ik loop dus echt mijn voeten kapot in die dingen. Vandaag toch maar weer een keer geprobeerd, maar nu is het vel van mijn enkels, heb ik blaren op mijn grote en kleine tenen en is mijn hiel bijna door

Dit is al mijn tweede paar, het eerste paar was hetzelfde liedje. Ik dacht dat het er aan lag dat ik de goedkoopste had gekocht, dus ik heb ze weggegeven aan mijn moeder, die ze zonder problemen draagt. Maar dit dure paar is dus weer hetzelfde liedje.

Grote vraag is: waarom? Zijn er meer mensen die het hebben? En wat moet ik nu dragen als deze weg zijn. Want dragen gaat dus niet meer.
Ik krijg in al die sandalen blaren helaas. Heb altijd oerlelijke, maar wel fijn zittende wandelschoenen aan

Die Keen's verkopen ze trouwens bij bever!
Ik heb deze (maar dan een andere kleur):

Zitten heerlijk, lopen heerlijk, ook langere afstanden en geaccidenteerd terrein. En ze blijven lang goed en mooi.
Alle reacties Link kopieren
Ha! Hier ook! Ik heb ooit voor ongeveer 200 gulden lederen Teva's gekocht voor mijn backpackvakantie. Ik dacht, laat ik eens in iets goeds investeren. En ik vertikte het om ze uit te trekken, ik wou niet opgeven, ik dacht, ik krijg wel eelt ofzo, maar ik heb dus mijn enkels helemaal kapotgelopen. Het was vreselijk. Bovendien was het zo'n leren voetbed, dat dan op een gegeven moment helemaal volgezogen was met zweet, zand, modder, en lekker begon te stinken. Voor mij nooit meer Teva's.
quote:_Branwen_ schreef op 01 juli 2012 @ 21:36:

Ik heb deze (maar dan een andere kleur):

[afbeelding]

Zitten heerlijk, lopen heerlijk, ook langere afstanden en geaccidenteerd terrein. En ze blijven lang goed en mooi.Daar zat ik net naar te kijken. Het binnenmateriaal is heel anders dan die van mij. Ben alleen bang dat ze te groot zijn aan de voorkant en je kunt ze niet stellen. Maar ik ga ze zeker passen!
quote:achnein schreef op 01 juli 2012 @ 21:30:

[...]

Zou dat het zijn? Ik heb smalle voetjes.

Ik heb de Lowa lady sport small en dat zijn de enige wandelschoenen waarin mijn voet gewoon goed blijft zitten. Al het andere is veel te breed en gaat vreselijk irriteren.

Misschien bij de kinderen, maar die zijn vaak ook te breed.

Bij Zalando hebben ze wel kindersandalen t/m maat 40. Het is maar net wat ze hebben. Bij Dolcis hebben ze ook kindersandalen van Clarks gehad, maar heb ze de laatste tijd niet meer zien staan. De lelijkste die ze daar hadden die hadden een goede pasvorm, maar die wilde ik niet aan mijn voeten...

Succes.
Hier nog 1 die blaren loopt op Teva's. Ik loop nu op Columbia sandalen. Jaren terug gekocht in Bataviastad, wit met mintgroen. Helaas hebben ze ze niet meer, anders had ik nog een paar gehaald.

Bij mij licht het trouwens aan de riempjes, die zijn te ruw. Volgens mij heb je ze nu ook met zachter materiaal tussen de riempjes en je huid. Misschien werkt dat wel?

Bij mij wel, er zit nu surfpakstof tussen de riempjes en mijn huid.
quote:Pepermint_Patty schreef op 01 juli 2012 @ 21:41:

Hier nog 1 die blaren loopt op Teva's. Ik loop nu op Columbia sandalen. Jaren terug gekocht in Bataviastad, wit met mintgroen. Helaas hebben ze ze niet meer, anders had ik nog een paar gehaald.

Bij mij licht het trouwens aan de riempjes, die zijn te ruw. Volgens mij heb je ze nu ook met zachter materiaal tussen de riempjes en je huid. Misschien werkt dat wel?

Bij mij wel, er zit nu surfpakstof tussen de riempjes en mijn huid.Bij mij niet, ik had expres al die met het extra laagje gekocht, die losse bandjes snijden inderdaad. Heb nu deze:

Het goede nieuws is dat mijn moeder staat te trappelen om ze over te nemen
quote:Pumps_italiaans schreef op 01 juli 2012 @ 21:40:

[...]

Ik heb de Lowa lady sport small en dat zijn de enige wandelschoenen waarin mijn voet gewoon goed blijft zitten. Al het andere is veel te breed en gaat vreselijk irriteren.

Misschien bij de kinderen, maar die zijn vaak ook te breed.

Bij Zalando hebben ze wel kindersandalen t/m maat 40. Het is maar net wat ze hebben. Bij Dolcis hebben ze ook kindersandalen van Clarks gehad, maar heb ze de laatste tijd niet meer zien staan. De lelijkste die ze daar hadden die hadden een goede pasvorm, maar die wilde ik niet aan mijn voeten...

Succes.Ja, ik heb dat ook met mijn gewone wandelschoenen gehad. Kindersandaaltjes zal niet lukken, ik heb 40,5.
De voorkant kun je idd niet stellen. Ik was bang dat ze voor mij te krap waren (heb geen brede voeten, maar wel een vetlaagje), maar mij passen ze. Ik denk dat ze eerder ingesteld zijn op een smallere / reguliere voet, dan een brede voet.
Ik heb sinds vorig jaar sandalen van Keen en ik ben helemaal om. Goddelijk! Ik heb er afgelopen winter op reis een maand lang dagelijks op gelopen en had nergens last van.

Vergeleken met het klassieke Teva-model staan deze redelijk charmant onder een rokje, dat vond ik ook wel prettig op vakantie.

Ze hebben naast deze ook andere modellen en kleuren. Onder andere bij Bever te koop.

Ik heb sinds een paar jaar Fit-flops. Niet heel charmant, maar ze lopen goddelijk (en dat vind ik het belangrijkste).
Deze lijken me dan prettiger van Keen (teenslippers/-sandalen doen mij pijn). Maar de [...] vind ik iets charmanter.
Ik ga morgen even naar Bever, daar hebben ze alle modellen die jij laat zien Branwen!
quote:untxia schreef op 01 juli 2012 @ 22:20:

Ik heb sinds een paar jaar Fit-flops. Niet heel charmant, maar ze lopen goddelijk (en dat vind ik het belangrijkste).Nee, sorry. Er zijn grenzen
quote:achnein schreef op 01 juli 2012 @ 22:26:

Ik ga morgen even naar Bever, daar hebben ze alle modellen die jij laat zien Branwen!Shopse!
quote:untxia schreef op 01 juli 2012 @ 22:20:

Ik heb sinds een paar jaar Fit-flops. Niet heel charmant, maar ze lopen goddelijk (en dat vind ik het belangrijkste).

Hier precies hetzelfde! Ik vind ze ook niet echt beeldschoon, maar ze lopen als de brandweer. Vorig jaar heel Barcelona doorgeakkerd op die dingen en totaal geen vermoeide voeten.

Vroeger ook Teva's gehad, maar precies hetzelfde met blaren en open wonden. Misschien ligt het inderdaad wel aan je smalle voeten, die heb ik namelijk ook. Ik heb ooit ook een paar van Nike gehad, die zaten stukken beter. Maar nu zweer ik bij m'n Fitflops.
Voor mij zijn de Fitflops nog te breed en te ruim.

De slippers voor tieners gaan trouwens t/m 42, maar is niet veel.
Op namaak-Teva's van Perry Sport-eigen merk wandel ik heerlijk. Nog nooit een blaar gehad.

Op birkenstocks daarentegen krijg ik al na 10 meter kramp onder mijn voeten. Dat voetbed zit bij mij niet lekker.

Ook op Nikes (álle modellen) loop ik niet lekker, altijd kramp. Dichte wandelschoenen heb ik nooit gehad.

Met het merk Beegle heb ik ook goede ervaring. Die hebben ook wandelsandalen.
heb niet alles gelezen, maar van alle wandelsandalen (welk merk dan ook) krijg ik ontvelde enkels. Dit omdat die plasticen driehoek te hoog tegen mijn enkels zitten (of mijn enkels te laag?) ik heb nu iets wat hier op lijkt van teva; http://images.usoutdoor.c ... ts/full/teva-kayenta1.jpg

En daar heb ik compleet geen last van, loopt als een trein, goede zool en je kunt er ook mee door water!
Ik beken. Ik ben een Nederlander in het buitenland met teva's Ik heb een klassiek paar en hetzelfde paar dat Branwen heeft. Na iedere reis zie je witte streepjes op mijn voeten dus ik gebruik ze intensief. Van het klassieke paar krijg ik nog weleens een blaar op mijn grote teen, maar op de elegantere versie kan ik zonder probleem weken lopen.
Ik ben net terug van een rondje stad en het resultaat is om te huilen

Onze Bever blijkt een van de kleinste van Nederland te zijn, die hadden niets voor mijn. Intersport had alleen Teva's en Perry Sport had een redelijk uitgebreid assortiment, maar ik stap overal uit, of het klittenband is te kort en ze kunnen niet dicht. Help!

De chique Teva's trouwens ook nog geprobeerd, maar daar stap ik ook zo uit.

De moed zakt me in de schoenen...
Ken je de decathlon? Dat is een grote Franse winkel met een vestiging in Amsterdam. Daar hebben ze ook een breed assortiment sportieve outdoor sandalen.
Goh, ik heb een paar leren Teva's - die zijn al bijna helemaal afgedragen zoveel als ik ze aangehad heb. Als het me lukt om ze weer te vinden koop ik precies zo'n paar! Wellicht heeft het toch met de vorm van je voeten te maken (?!)
Elke voet is weer anders geloof ik, mijn smalle voetjes passen perfect in teva's maar Birckenstock is drama!

Blijven passen is denk ik je enige optie...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven