fietsen met 2 kinderen

01-07-2012 22:15 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn partner wil niet dat ik ga fietsen met 2 kinderen. Hij vind dit te gevaarlijk en wil dus ook niet dat ik een nieuwe moederfiets koop (mijn huidige fiets is erg onstabiel).

Wat vinden jullie? Is het gevaarlijk om te fietsen met een kind in het voorzitje en een achterop?

Het lijkt me juist heerlijk om niet maar altijd de auto te hoeven pakken.
Duizenden moeders doen het, meestal zonder ongelukkig. Je man stelt zich aan.
Ik heb het zelf nooit aangedurfd. (Maar ben dan ook heel klein en dan word de fiets al snel topzwaar.)
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ik heb er twee en ze kunnen allebei niet fietsen.

Mijn oudste is 7 dus... dat is best zwaar soms.

Veilig.... tja...

Met 1 kind fietsen is ook niet veilig en alleen fietsen ook niet.
Gevaarlijk???? Iedereen doet het..
Ik doe het ook, maar heb wel eerst een degelijke fiets gekocht. Ik woon overigens in de stad.
Zolang je de fiets goed vasthoud wanneer je de kinderen in het stoeltje zet, kan er niets gebeuren hoor. (zolang je een beetje normaal fietst natuurlijk).
Hoe komt het dat je 7 jarige niet kan fietsen Dolores? Kan je daar geen oplossing voor verzinnen? Een driewielfiets misschien?
Waar woon je? Staphorst?

Neemt je man toch ook een kind op de fiets?

Natuurlijk kun je met twee kinderen fietsen. Goede fiets is altijd belangrijk maar met kinderen dient ie wel stevig te zijn. Ik zou zeggen haal lekker een nieuwe fiets en zeker met lekker weer is het heerlijk om met je kinderen lekker op de fiets te zitten!
Ik heb niet anders gedaan, nu fiets is met 1 kind achterop en twee op hun eigen fiets, maar jarenlang zaten we met z'n 3 op de fiets.

Goede fiets en goede stoeltjes! Wel handig is de dubbele standaard. succes
Dolores, waarom kan jouw kind van 7 nog niet fietsen? (niet raar bedoeld hoor)

Ik fiets gerust met 2 kinderen op de fiets, maar blijf altijd voorzichtig. Niet op het laatste moment nog even over willen steken of zo.
Iedereen vlamt op zijn eigen moment.
Al mijn vriendinnen doen het, zelfs de hypermoeders. Ik denk dat het dan wel kan

Misschien kun je een stevigere fiets kopen? Een moederfiets is geen vereiste.
quote:dolores007 schreef op 01 juli 2012 @ 22:17:

Ik heb er twee en ze kunnen allebei niet fietsen.

Mijn oudste is 7 dus... dat is best zwaar soms.

Veilig.... tja...

Met 1 kind fietsen is ook niet veilig en alleen fietsen ook niet.Fietsen moet iedereen leren,..dat gaat natuurlijk niet vanzelf.
Bedankt voor de snelle reacties allemaal! Ik ga het ook gewoon doen. Heb veel zin om lekker op pad te gaan met de kleintjes
Goede tip van de dubbele standaard maar dan nog; nooit je kinderen zonder dat je ernaast staat in een fietsstoeltje op de fiets laten zitten. Nooit!

Moeder fietsen worden overigens vaak tweede hands aangeboden dus je moet even MP op en kijken wat er in de buurt aangeboden wordt.
Is reuze gezellig met 2 kindjes op de fiets. Wel even goed om denken dat je fiets goed stevig staat voordat je ze er op tilt.
Iedereen vlamt op zijn eigen moment.
Hij vindt het niet goed als je een nieuwe fiets koopt?????
quote:galadriel schreef op zondag 01 juli 2012 22:25 Hij vind het niet goed als je een nieuwe fiets koopt?????

Hij vind het onzin omdat mn huidige fiets nog wel goed is. Alleen gaat hij nogal zwabberen als hij zwaar beladen is. Ik wil dus een degelijke stevige fiets.

En aangezien hij het dus te gevaarlijk vind met 2 kinderen, vond hij het niet nodig
Mijn vader fietste vroeger met zijn vrouw achterop, ik op de stang (herenfiets) en mijn zusje op zijn nek Is altijd goed gegaan, maar ik denk dat het niet altijd even veilig was
Op welke manier is je huidige fiets te instabiel? Als je bang bent dat hij in elkaar zakt onder het gewicht van jou en je kinderen kan ik me voorstellen dat je een andere wilt aanschaffen, maar anders vraag ik me af of je er aan stabiliteit nou echt veel mee wint: wat anderen al zeggen, je zult je fiets toch altijd vast moeten houden als je kinderen erop zitten. Een moederfiets is in sommige opzichten vast makkelijker (ik heb er geen, maar met twee kinderen en flinke buik vanwege derde op komst kan ik me voorstellend dat opstappen bijvoorbeeld makkelijker gaat), maar of het nou veiliger is?
quote:La.India schreef op 01 juli 2012 @ 22:24:

Goede tip van de dubbele standaard maar dan nog; nooit je kinderen zonder dat je ernaast staat in een fietsstoeltje op de fiets laten zitten. Nooit!

Helemaal mee eens. Afgelopen week nog een dreumes zo overleden: viel uit fietstoeltje net op moment dat er een auto voorbij kwam. Afschuwelijk.

Moeder fietsen worden overigens vaak tweede hands aangeboden dus je moet even MP op en kijken wat er in de buurt aangeboden wordt.Waarom anders geen bakfiets? Alhoewel ikzelf het probleem niet zie om met 2 kinderen te fietsen, maar misschien vind jouw man dit een fijner idee?
Misschien kan hij zelf eens een (heren)fiets uitproberen bij de fietswinkel? Met 2 stoeltjes en de kinderen er in?
Voor een bakfiets hebben we helaas geen plaats
Ik heb een kekke 100 kilo wegende en niet vooruit te trappen Gazelle Bloom in de aanbieding

Mezelf gisteren een fiets van Praxis cadeau gedaan: 149 euro en lekker licht fietsen dat tie doet: zalig! Vandaag gelijk 15 km gedaan.
quote:miekjess schreef op 01 juli 2012 @ 22:15:

Mijn partner wil niet dat ik ga fietsen met 2 kinderen. Hij vind dit te gevaarlijk en wil dus ook niet dat ik een nieuwe moederfiets koop (mijn huidige fiets is erg onstabiel).

Wat vinden jullie? Is het gevaarlijk om te fietsen met een kind in het voorzitje en een achterop?

Het lijkt me juist heerlijk om niet maar altijd de auto te hoeven pakken.Tja, ik reed met twee kinderen op mijn oude barreltje rond en dat ging altijd prima. Als je fiets gewoon degelijk is kan dat makkelijk. Nu fietsen ze zelf, dat is veel enger, maar dat moet ook. Hoe zal je man dat gaan vinden?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven