Madagaskar en Mauritius
vrijdag 29 juni 2012 om 12:55
Nou, het idee van Kenia en Tanzania gaat niet door. Ik heb nu mijn zinnen gezet op Madagaskar en Mauritius. Heeft iemand daarover goede tips? Wat moet ik wel en niet doen? Het gaat om ongeveer drie weken in september (uitloop naar oktober zou ook nog kunnen als dat beter is). Zelf denk ik aan een rondreis van twee weken op Madagaskar en een weekje strand op Mauritius.
Fortis et liber
vrijdag 29 juni 2012 om 13:23
Van Zanzibar heb ik dat ook gehoord. Eerst was het plan om daar nog heen te gaan na Kenia en Tanzania, maar dat hele plan is dus afgevallen.
We willen graag een luxe vakantie. Eerst wat rondreizen en dan lekker bij een goed hotel aan het strand. September / oktober is zo'n lastige tijd.
We willen graag een luxe vakantie. Eerst wat rondreizen en dan lekker bij een goed hotel aan het strand. September / oktober is zo'n lastige tijd.
Fortis et liber
vrijdag 29 juni 2012 om 13:51
Ik vond Mauritius voor een strandvakantie prima. Het eiland is niet zo groot (je rijdt in 1 dag het eiland rond in een huurauto), maar de stranden zijn mooi en vooral het eten was heerlijk (wellicht door de Franse invloeden?). Ook vond ik de lokale bevolking erg vriendelijk en de sfeer heel gemoedelijk.
vrijdag 29 juni 2012 om 14:41
Ik vond de Seychellen ook redelijk massaal. Geen leuke 'onontdekte' baaitjes oid. Wij zijn er twee jaar geleden geweest. Hotel was goed overigens. Maar ten opzichte van de Malediven/Polynesie/Thailand/Caraibisch gebied vond ik het dus heel erg tegenvallen. Je denkt toch 'Seychellen.. honeymoon, witte stranden e.d.'... en dat valt dus heel erg tegen ten opzichte van de eerder genoemde eilanden/landen
Hotel waar we zaten was Constance Ephelia. Hebben wel veel rond gekeken daar (Praslin, La Digue). Als ik terug ga, ga ik naar die laatste. Een klein relaxed eilandje. Niet met op en top luxe accomodaties. En auto's zijn er verboden. Alles is op de fiets te doen en dat is het eiland waar de bounty reclames worden gemaakt
Veel arabieren en Russen die alle grond en omliggende eilanden opkopen voor prive gebruik op beide eilanden overigens.
Hotel waar we zaten was Constance Ephelia. Hebben wel veel rond gekeken daar (Praslin, La Digue). Als ik terug ga, ga ik naar die laatste. Een klein relaxed eilandje. Niet met op en top luxe accomodaties. En auto's zijn er verboden. Alles is op de fiets te doen en dat is het eiland waar de bounty reclames worden gemaakt
Veel arabieren en Russen die alle grond en omliggende eilanden opkopen voor prive gebruik op beide eilanden overigens.
vrijdag 29 juni 2012 om 16:17
Wij zijn twee jaar geleden op Mauritius geweest en ik vond het er geweldig. Het noorden is toeristisch. Het zuiden helemaal niet.
Inderdaad, het eten is heerlijk (veel Indiaas) en goedkoop en de rum krijg je gratis bij je eten.
Ik vond het een paradijsje. Wij zaten niet in een resort, maar in een appartement en hadden een auto gehuurd (ze rijden er links).
In twee weken had ik echt nog niet alles gezien. Wil graag nog een keertje terug.
Inderdaad, het eten is heerlijk (veel Indiaas) en goedkoop en de rum krijg je gratis bij je eten.
Ik vond het een paradijsje. Wij zaten niet in een resort, maar in een appartement en hadden een auto gehuurd (ze rijden er links).
In twee weken had ik echt nog niet alles gezien. Wil graag nog een keertje terug.
zondag 1 juli 2012 om 12:51
woensdag 4 juli 2012 om 21:06
woensdag 4 juli 2012 om 21:07
quote:cm_89 schreef op 04 juli 2012 @ 19:35:
Offtopic sorry Madagaskar hoort eigenlijk geen vakantiebestemming te zijn vind ik. Wij pikken al genoeg plek in waarom toch nog de dieren daar lastig vallen. De dieren daar zijn zo ontwikkeld omdat de mens zich er buiten heeft gehouden!Vergeet niet dat de lokale bevolking en grote bedrijven er voor 90% debet aan zijn dat er land wordt ingepikt van de dieren. Door er wél heen te gaan op vakantie, breng je geld binnen waardoor kwetsbare delen tot Nationaal Park getransformeerd kunnen worden en de flora en fauna kan worden behouden.
Offtopic sorry Madagaskar hoort eigenlijk geen vakantiebestemming te zijn vind ik. Wij pikken al genoeg plek in waarom toch nog de dieren daar lastig vallen. De dieren daar zijn zo ontwikkeld omdat de mens zich er buiten heeft gehouden!Vergeet niet dat de lokale bevolking en grote bedrijven er voor 90% debet aan zijn dat er land wordt ingepikt van de dieren. Door er wél heen te gaan op vakantie, breng je geld binnen waardoor kwetsbare delen tot Nationaal Park getransformeerd kunnen worden en de flora en fauna kan worden behouden.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
donderdag 5 juli 2012 om 11:42
quote:himalaya schreef op 04 juli 2012 @ 21:07:
[...]
Vergeet niet dat de lokale bevolking en grote bedrijven er voor 90% debet aan zijn dat er land wordt ingepikt van de dieren. Door er wél heen te gaan op vakantie, breng je geld binnen waardoor kwetsbare delen tot Nationaal Park getransformeerd kunnen worden en de flora en fauna kan worden behouden.Dat is zeker waar Himalaya! Ik vind het jammer, want naar mijn inziens hoeft er niets getransformeerd te worden tot een Nationaal Park die dieren leven daar zo op hun eigen manier, zij zijn zo ontwikkeld omdat zij zo lang alleen tijd hebben gehad zich te evolueren. Het geld om de flora en fauna te behouden is naar mijn idee alleen nodig omdat er mensen zijn gaan wonen.
Dit was even het stukje in mij dat het soms jammer vind dat de dieren bijna nergens meer echt hun gang kunnen gaan
[...]
Vergeet niet dat de lokale bevolking en grote bedrijven er voor 90% debet aan zijn dat er land wordt ingepikt van de dieren. Door er wél heen te gaan op vakantie, breng je geld binnen waardoor kwetsbare delen tot Nationaal Park getransformeerd kunnen worden en de flora en fauna kan worden behouden.Dat is zeker waar Himalaya! Ik vind het jammer, want naar mijn inziens hoeft er niets getransformeerd te worden tot een Nationaal Park die dieren leven daar zo op hun eigen manier, zij zijn zo ontwikkeld omdat zij zo lang alleen tijd hebben gehad zich te evolueren. Het geld om de flora en fauna te behouden is naar mijn idee alleen nodig omdat er mensen zijn gaan wonen.
Dit was even het stukje in mij dat het soms jammer vind dat de dieren bijna nergens meer echt hun gang kunnen gaan
donderdag 5 juli 2012 om 11:45
quote:cm_89 schreef op 05 juli 2012 @ 11:42:
[...]
Dat is zeker waar Himalaya! Ik vind het jammer, want naar mijn inziens hoeft er niets getransformeerd te worden tot een Nationaal Park die dieren leven daar zo op hun eigen manier, zij zijn zo ontwikkeld omdat zij zo lang alleen tijd hebben gehad zich te evolueren. Het geld om de flora en fauna te behouden is naar mijn idee alleen nodig omdat er mensen zijn gaan wonen.
Dit was even het stukje in mij dat het soms jammer vind dat de dieren bijna nergens meer echt hun gang kunnen gaan
Welkom in 2012,
De wereldbevolking groeit en wil welvaart, en dan is het aanleggen van Nationale Parken om te voorkomen dat hele leefgebieden verdwijnen, een van de beste opties.
[...]
Dat is zeker waar Himalaya! Ik vind het jammer, want naar mijn inziens hoeft er niets getransformeerd te worden tot een Nationaal Park die dieren leven daar zo op hun eigen manier, zij zijn zo ontwikkeld omdat zij zo lang alleen tijd hebben gehad zich te evolueren. Het geld om de flora en fauna te behouden is naar mijn idee alleen nodig omdat er mensen zijn gaan wonen.
Dit was even het stukje in mij dat het soms jammer vind dat de dieren bijna nergens meer echt hun gang kunnen gaan
Welkom in 2012,
De wereldbevolking groeit en wil welvaart, en dan is het aanleggen van Nationale Parken om te voorkomen dat hele leefgebieden verdwijnen, een van de beste opties.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
donderdag 5 juli 2012 om 12:10
quote:himalaya schreef op 05 juli 2012 @ 11:45:
[...]
Welkom in 2012,
De wereldbevolking groeit en wil welvaart, en dan is het aanleggen van Nationale Parken om te voorkomen dat hele leefgebieden verdwijnen, een van de beste opties.
En toch blijf ik het pijnlijk vinden dat dieren ook daardoor uitsterven omdat deze een groter leefgebied nodig hebben om te kunnen overleven!
Maar dit is inderdaad iets waar weinig aan te doen is en dan is het inderdaad beter iets dan niets!
[...]
Welkom in 2012,
De wereldbevolking groeit en wil welvaart, en dan is het aanleggen van Nationale Parken om te voorkomen dat hele leefgebieden verdwijnen, een van de beste opties.
En toch blijf ik het pijnlijk vinden dat dieren ook daardoor uitsterven omdat deze een groter leefgebied nodig hebben om te kunnen overleven!
Maar dit is inderdaad iets waar weinig aan te doen is en dan is het inderdaad beter iets dan niets!
donderdag 5 juli 2012 om 22:53
Ik vond Mauritius ook een leuk eiland en afwisselend. Ik heb toen geen auto gehuurd maar een taxi met chauffeur de hele dag (ong. EUR 50 per dag). Rest heb ik gewoon met de lokale bus gedaan wat maar een paar cent kost.
Eten vond ik er ook lekker en wat ik prettig vond is dat het een Franstalig eiland is maar ze moeiteloos overswitchen op Engels als jij Engels praat.
Ik heb toen gelogeerd in een appartement bij mensen die appartementen verhuurden naast hun huis. Koste maar 25 euro per nacht, en prima appartement, alleen het lag niet aan de straat met uitzicht op het strand maar 1 straat erachter.
Eten vond ik er ook lekker en wat ik prettig vond is dat het een Franstalig eiland is maar ze moeiteloos overswitchen op Engels als jij Engels praat.
Ik heb toen gelogeerd in een appartement bij mensen die appartementen verhuurden naast hun huis. Koste maar 25 euro per nacht, en prima appartement, alleen het lag niet aan de straat met uitzicht op het strand maar 1 straat erachter.
maandag 9 juli 2012 om 18:56
quote:himalaya schreef op 04 juli 2012 @ 21:06:
[...]
Wat hoor je dan?Met name dat de natuur nogal tegenvalt en (in mindere mate) dat het moeilijk individueel te bereizen is. Ik heb nu van meerdere mensen gehoord dat het een desillusie is wat betreft natuur, omgeving, tropisch / natuur gevoel.
[...]
Wat hoor je dan?Met name dat de natuur nogal tegenvalt en (in mindere mate) dat het moeilijk individueel te bereizen is. Ik heb nu van meerdere mensen gehoord dat het een desillusie is wat betreft natuur, omgeving, tropisch / natuur gevoel.
Fortis et liber
maandag 9 juli 2012 om 18:59
quote:eenelfje schreef op 05 juli 2012 @ 22:53:
Ik vond Mauritius ook een leuk eiland en afwisselend. Ik heb toen geen auto gehuurd maar een taxi met chauffeur de hele dag (ong. EUR 50 per dag). Rest heb ik gewoon met de lokale bus gedaan wat maar een paar cent kost.
Eten vond ik er ook lekker en wat ik prettig vond is dat het een Franstalig eiland is maar ze moeiteloos overswitchen op Engels als jij Engels praat.
Ik heb toen gelogeerd in een appartement bij mensen die appartementen verhuurden naast hun huis. Koste maar 25 euro per nacht, en prima appartement, alleen het lag niet aan de straat met uitzicht op het strand maar 1 straat erachter.Aha, dat is leuk om te lezen! Waar zat de afwisseling in voor jou?
Ik vond Mauritius ook een leuk eiland en afwisselend. Ik heb toen geen auto gehuurd maar een taxi met chauffeur de hele dag (ong. EUR 50 per dag). Rest heb ik gewoon met de lokale bus gedaan wat maar een paar cent kost.
Eten vond ik er ook lekker en wat ik prettig vond is dat het een Franstalig eiland is maar ze moeiteloos overswitchen op Engels als jij Engels praat.
Ik heb toen gelogeerd in een appartement bij mensen die appartementen verhuurden naast hun huis. Koste maar 25 euro per nacht, en prima appartement, alleen het lag niet aan de straat met uitzicht op het strand maar 1 straat erachter.Aha, dat is leuk om te lezen! Waar zat de afwisseling in voor jou?
Fortis et liber
donderdag 1 november 2012 om 13:55
Ja Mauritius! Ik denk dat wij volgend jaar die kant op gaan. Ben druk aan het lezen en uitzoeken. Heb een offerte opgevraagd via Dimension reizen en kom daar op een AI prijs in een resort (familiekamer) zo rond de 6000 euries. Nou ben ik zo dat ik alles tot op de draad uitzoek en denk; dat kan goedkoper. Ik ben bij Emirates het goedkoopst uit met 2600 euro aan vliegtickets, 2 volwassenen en 1 kind. Nu dus verder met een hotel/appartement/huisje whatever. Iemand tips? Ik wil dus iets met 2 slaapkamers en het liefst niet op een groot AI gebeuren. Liever wat kleinschaliger maar wel graag met zwembad en op loopafstand van het strand. Daar komt mijn volgende vraag; welk strand is het mooist//beste voor kleine kind? Thanks!!