Buurman spuugt van het balkon

07-07-2012 21:07 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goede avond!

Ik heb een 'probleem' waarbij ik me afvraag wat ik moet/kan doen.

Sinds enige tijd woon ik in een flat. Ik heb weinig tot geen contact met de buurman. De buurman rookt meerdere malen per dag een sigaret/joint op zijn balkon. Hij heeft de vervelende en vieze gewoonte om na die sigaretten een paar keer flink luidruchtig te rochelen en zijn fluim over het balkon te spugen. Het geluid hiervan maakt me misselijk, en ik vind het vies. Maar nu, (hoe) spreek je hier iemand op aan?

Tips zijn meer dan welkom!
Hoor je dat ook als je binnen zit dan?
Ja, dat hoor je heel goed. Zelfs met de ramen dicht...
Niet.

Zolang zijn fluim niet op jouw balkon terecht komt, lekker laten gaan. Wees blij dat het daarbij blijft. In de winter heb je er geen last van, dan zit je lekker met je snuggie op de bank als hij buiten in de vrieskou staat te rochelen.
Dan bel je ff aan en zeg je dat je het een beetje vervelend vindt en of hij dat in de wasbak wil doen zodat zijn buren en minder laat van hebben.

Overigens zou ik het persoonlijk geen probleem vinden en je kan hem ook niet dwingen ergens mee op te houden, maar goed, vragen staan vrij.
Ik zou het eens doen als hij op zijn balkon staat. Dus dat hij even van jou kan meegenieten.

Sommige mensen zijn zulke varkens, echt walgelijk.
You can fool all the people some of the time, and some of the people all the time, but you cannot fool all the people all the time.
quote:Tchai schreef op 07 juli 2012 @ 21:07:

Ik heb een 'probleem' waarbij ik me afvraag wat ik moet/kan doen.

!

Niets.

Je zou eens kunnen roepen " alles goed, buurman; zit alles nog vast? " .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ha ha, da's een goeie Bianca!
Trachten met een knuppel de fluim te raken en op een home run mikken.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Haha Bianca, misschien is dat wel een idee, gewoon luchtig vragen of alles goed gaat als hij dat doet..
Als hij het doet een keer heel hard zeggen dat je spetters voelt maar op buienradar geen regen ziet.
Gatver! Mijn opa was zo eentje. Sorry, geen tips voor jou. Als ik met mijn opa toevallig praat, zal ik hem vragen, maar sinds zijn dood heb ik hem niet meer gesproken.
Hè bah, wat vies!
You know how I know? Because I reeaally think so!
Ik had gelukkig het mailadres van mijn bovenburen toen ik ze moest verzoeken (heel vriendelijk) om hun sigarettenpeuken niet over het balkon te gooien. Maar daar beschik je vast niet over? Anders is dat een makkelijke manier om een verzoek heel vriendelijk te formuleren en om rekeninghouden te verzoeken. Anders een keertje aanspreken of uitnodigen op de borrel.

En anders; tja, je kunt een ander niet veranderen. Alleen je eigen reactie.
Als dat alles is...
Met een goede vriendin op balkon gaan kletsen (terwijl meneertje zijn keel aan t schrapen is) zeggen tegen je vriendin ik heb me toch zo'n leuke buurman...(opleuken) jammer dat ie zulke vieze gewoontes heeft, zo'n afknapper. Wie weet... Succes
Wij hadden ook zo eentje. Geen fluim, wel peuken id tuin. brieven verspreid onder de buren dat we graag wilden weten wie er peuken in onze tuin dumpte ivm brandgevaar. Daarna langs de dader gegaan en zijn peuken in een asbak terugbezorgd. Worked like a charm.
Ik had ook es zo'n rochelende buurman, en ik heb hem op zijn gerochel aangesproken. Zijn rochel stak namelijk altijd precies de kop op als hij langs mijn keukenraam liep, en dat vond ik niet zo'n lekkere wakkerworder . Hij was niet blij en meende mij de spreekwoordelijke nekslag toe te dienen door over mijn verregaande lelijkheid te beginnen, waarop ik hem zeer vriendelijk heb toegelachen. Sindsdien geen gerochel meer gehoord, sterker nog we zijn zelfs nog on speaking terms gekomen.
Vies zeg bah bah & bah
quote:groentsoep2 schreef op 07 juli 2012 @ 22:48:

Ik had ook es zo'n rochelende buurman, en ik heb hem op zijn gerochel aangesproken. Zijn rochel stak namelijk altijd precies de kop op als hij langs mijn keukenraam liep, en dat vond ik niet zo'n lekkere wakkerworder . Hij was niet blij en meende mij de spreekwoordelijke nekslag toe te dienen d mijn verregaandoor overe lelijkheid te beginnen, waarop ik hem zeer vriendelijk heb toegelachen. Sindsdien geen gerochel meer gehoord, sterker nog we zijn zelfs nog on speaking terms gekomen. vat hem niet
Ieuww! Klinkt als mijn buurman... Utrecht?
Smerig en erg tokkie, ben ik met je eens. Maar zolang die fluim niet op jouw balkon terecht komt kan je er verder weinig mee ben ik bang.
Dank voor alle reacties

Haha Lizzl, nee, niet in Utrecht!

Groentsoep, hoe heb jij hem toen aangesproken op zijn gerochel?
Je hebt eerder last van zijn geroggel dan zijn joint?
Mijn buurman tuft in het portiek, ook zo goor... Ik kwam hem een keer tegen, terwijl ik met de schoonmaker van het portiek stond te praten. Buurman mengde zich ook in het gesprekje. Terloops laten vallen dat er iemand hier in het portiek tuft en hoe smerig dat is. Buurman deed of zijn neus bloedde. Nooit meer een fluim gezien.

Met andere woorden, laat het onderwerp eens toevallig ter sprake komen als de gelegenheid daar is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven