Entertainment alle pijlers

Vroegste TV-herinneringen...

15-07-2012 01:39 120 berichten
Alle reacties Link kopieren
In 1963 kregen we (eindelijk) TV. Sommige buren en kennissen hadden het al, maar wij toen nog niet. Die eerste TV was zo'n bruin houten kastje (met nog een halve meter achterbouw) en met draaiknoppen rechts onderin voor het geluidvolume en de keuze voor kanaal 1 of 2, want meer keuze was er niet in die tijd.

En de programma's? Dappere Dodo. De Verrekjker (er ging een wereld voor je open..!), Okkie Trooi, Tante Hannie, later de Berenboot. Nostalgie, ja, misschien wel maar ook leuk, om daaraan terug te denken...
Barbapapa, Niels Holgersson, Pinokkio, sesamstraat, Ome Willem, Zevensprong, Ovide en z'n Vriendjes (kijk uit malloot, een kokosnoot!) Teddy Ruxspin, Ferdy deMier, Fabeltjes Krant, TikTak, Alfred J Kwak.

Maar het is waarschlijk van allemaal verschilende jaren, want toen mijn 5 jaar jongere broertje oud genoeg was om tv te kijken, keek ook ik weer vrolijk mee.

Trouwens, ik was helemaal gek op een Musical die we op videoband hadden. Helaas weet ik de titel niet meer, iets met Maan. Met Aart Staartjes en Josephine van Asdonk die Jessica heette volgens mij. Dat was echt prachtig!

Iemand de de naam van die musical weet?
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
quote:StabiloBoss schreef op 15 juli 2012 @ 08:57:

Om de een of andere reden heb ik betere radio herinneringen

kleutertje luister

Ko de boswachter

de toestand in de wereld met GBJ hiltermanJaaaaa, Ko de boswachter!! Daar heb ik zelfs nog een cassettebandje van
quote:-Bladora- schreef op 15 juli 2012 @ 09:40:

Barbapapa, Niels Holgersson, Pinokkio, sesamstraat, Ome Willem, Zevensprong, Ovide en z'n Vriendjes (kijk uit malloot, een kokosnoot!) Teddy Ruxspin, Ferdy deMier, Fabeltjes Krant, TikTak, Alfred J Kwak.

Maar het is waarschlijk van allemaal verschilende jaren, want toen mijn 5 jaar jongere broertje oud genoeg was om tv te kijken, keek ook ik weer vrolijk mee.

Trouwens, ik was helemaal gek op een Musical die we op videoband hadden. Helaas weet ik de titel niet meer, iets met Maan. Met Aart Staartjes en Josephine van Asdonk die Jessica heette volgens mij. Dat was echt prachtig!

Iemand de de naam van die musical weet?Volgens Wiki heet de musical De naam van de maan. Ik heb er nog nooit van gehoord, maar in '89 was ik al 20, dus dat lijkt me iets dat ik niet meer keek
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Ren je roo...ootttt.

Stuif es in.
Gisteren stond ik aan de rand van de afgrond. Vandaag ben ik een stapje verder.
Brigadier dog
Gisteren stond ik aan de rand van de afgrond. Vandaag ben ik een stapje verder.
Calimero....piep piep hallo!

Heidi.....Heidi.....deine Welt sind die Bergen......

Maja de bij.....

Zo leuk!
Mijn aller vroegste herinnering was de opera Hoffmans vertellingen van Offenbach en daarin begon ineens een marmeren borstbeeld te zingen, dat maakte zoveel indruk op me, dat ik dat nooit vergeten ben.

Ik keek graag naar Floris en daar wilde ik ook graag mee trouwen.

Hamelen was één van mijn favorieten en een programma waarin kinderwensen in vervulling gingen. Er was eens een kind dat een zeemeermin wilde ontmoeten en dat werd toen ook gewoon geregeld, prachtig. De speelgoedmolen of zoiets, met Gompie.

Ik vond de kleine filmpjes in de reclame met die eendjes ook altijd heel leuk. Catweazle mag natuurlijk niet ontbreken.

Tita tovenaar en toen ik er allang de leeftijd niet meer voor had, keek ik wel graag naar de stratenmaker op zee show.Inderdaad, Stuif es in natuurlijk.

Als kind van een jaar of 7 werd ik hopeloos verliefd op Oliver Reed en dat is mijn hele leven zo gebleven, wat een heerlijke man, haha.

Wij keken veel naar duitse zenders, Pantau, programma met de muis, Rappelkiste, een quote die me altijd is bijgebleven "nein du dafst nicht mit spielen du bist eine von die gastarbeiter" (weet niet of ik het goed heb geschreven)
quote:mika65 schreef op 15 juli 2012 @ 11:14:

Wij keken veel naar duitse zenders, Pantau, programma met de muis, Rappelkiste, een quote die me altijd is bijgebleven "nein du dafst nicht mit spielen du bist eine von die gastarbeiter" (weet niet of ik het goed heb geschreven)Tja, toen kon dat nog. Erg.
Pipo de Clown.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Ben nog even aan het zoeken geslagen en vond

Belle et Sebastien

En verder natuurlijk Flipper en Skippy!

Daktari, met die schele leeuw.
quote:wiezewo schreef op 15 juli 2012 @ 11:17:

Ben nog even aan het zoeken geslagen en vond

Belle et Sebastien

En verder natuurlijk Flipper en Skippy!

Daktari, met die schele leeuw.Inderdaad.
Daktari

Peyton Place
Dankzij mijn vader zit de tune van studio sport er bij mij ook goed ingeramd.

Ik weet ook nog goed dat nederland 3 erbij kwam. Wekelijks ruzie met mijn vader, ik wilde de smurfen zien, hij duits voetbal.

Verder alles wat al genoemd is, seabert, ovide, vooral tekenfilms. Met echte mensen vind ik lang eng..
Ik mocht elke zondagmiddag naar de bioscoop, bij ons aan de overkant en daar keken we naar Winnetou en Sjors en Sjimmie. Goeie genade wat waren die films spannend.
Little Nemo in Slumberland. Een paar jaar geleden ontdekte ik dat het oorspronkelijk strips waren uit de jaren '10. Geniaal,

Vroeger, toen Studio Sport nog Sport in Beeld heette.

De wrekers.

Leuk topic dit.
quote:wiezewo schreef op 15 juli 2012 @ 11:23:

Vroeger, toen Studio Sport nog Sport in Beeld heette.

De wrekers.

Leuk topic dit.Jaaa, de wrekers, spannend, vooral met Emma Peel,. wat een tijger.
De dief van Washington oftewel It takes a thief. Eén van mijn lievelingsseries.
Oh, en de Benny Hill show natuurlijk. Zo lekker sexisitisch.

En Doctor Who.
Bijna vergeten, The Partridge family.
Ik kan me nog een serie (of film?) herinneren met een oma, die op een quad op het strand reed. Was Engels geloof ik, en heette iets als Supergranny.

En oma Fladder, klits klets kladder
Flip de Tovenaarsleerling, Bonanza, Rawhide, Swiebertje, Pipo de Clown, Rudie Carell, Johnny & Rijk.
asjemenou?
quote:Cateautje schreef op 15 juli 2012 @ 11:16:

[...]

Tja, toen kon dat nog. Erg.

Als kind sta je er helemaal niet bij stil wat het eigenlijk betekent

Oliver Reed vond ik juist geen leuke acteur, de eerste keer dat ik hem zag was in de film Oliver Twist en daar speelde hij een hele gemene rol

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven