50 shades of grey
maandag 28 mei 2012 om 17:51
stond in no time op nr. 1 in de bestseller lijsten in de VS... Wie oh wie heeft dit boek (vertaald als 50 tinten grijs) reeds gelezen? Ik ben wel benieuwd naar jullie reacties.
En ook of hier in Nederland 'het verhaal' ook rondgaat over schoolpleinen, in sportscholen, bij 'n kopje koffie.
Amazon heeft er 'n reclamefilmpje/ parodie voor gemaakt:
http://www.youtube.com/watch?v=E5ejIBbZCx4
En ook of hier in Nederland 'het verhaal' ook rondgaat over schoolpleinen, in sportscholen, bij 'n kopje koffie.
Amazon heeft er 'n reclamefilmpje/ parodie voor gemaakt:
http://www.youtube.com/watch?v=E5ejIBbZCx4
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson

zondag 15 juli 2012 om 14:41
zondag 15 juli 2012 om 17:15
Nav dit tipic gisteravond en vanmorgen boek 1 maar eens gelezen. En inderdaad, qua niveau is het niet hoger dan een bouquet-reeks boekje. Jammer hij aan BDSM doet vanwege een jeugdtrauma (waarom niet gewoon omdat hij het lekker vindt). En die innerlijke godin van haar... vreselijk geschreven. Alsof je een dagboek op het viva-forum van een 13-jarige troll leest
Toevoeging: in de huidige bouquetreeksboekjes (ja, ik lees ze graag als ik niet kan slapen), is de seks nog redelijk geloofwaardig. Dat deze vrouw continu klaarkomt van alleen penetratie en zijn stem haar steeds over het randje duwt... Puke.
Toevoeging: in de huidige bouquetreeksboekjes (ja, ik lees ze graag als ik niet kan slapen), is de seks nog redelijk geloofwaardig. Dat deze vrouw continu klaarkomt van alleen penetratie en zijn stem haar steeds over het randje duwt... Puke.
zondag 15 juli 2012 om 17:17
Leo postte hier vrijdag (of was het gisteren) de vraag waarom er zoveel vrouwen dwepen met deze man en net zo iemand zouden willen hebbe. Leo, ik heb werkelijk geen idee. Ik zou helemaal gillend gek worden van een vent die zoveel voor me wil bepalen en ondertussen zo enorm fucked up is.
Maar ja, ik ben dan ook erg gehecht aan mijn onafhankelijkheid en heb gelukkig een vent die daar prima mee omgaat.
Maar ja, ik ben dan ook erg gehecht aan mijn onafhankelijkheid en heb gelukkig een vent die daar prima mee omgaat.
zondag 15 juli 2012 om 19:28
Ik snap dat vrouwen macht, lekker lijf, dominantie en rijkdom aantrekkelijk vinden. En het soms ook fijn vinden als een man beschermingsdrang heeft, prima zelfs. Geile seks waarbij je niets hoeft te vragen omdat hij het allemaal in een keer goed doet, ook prima. Maar dit slaat natuurlijk compleet door, dat hij haar commandeert om te zitten en haar bord leeg te eten, no thanks, zie t mijn man al doen, ben ik zo weg gelijkwaardig staat in mijn ogen ver boven alle eerder genoemde kenmerken. Heb t boek voor drie kwart gelezen, ga hem zo uitlezen, dan mag mn zusje morgen haha
zondag 15 juli 2012 om 19:44
Ik heb het boek van een vriendin gekregen voor mijn verjaardag en zij was helemaal lyrisch. Vol verwachting ben ik eraan begonnen en tot nu toe vind ik het nou niet bepaald een literair hoogstandje.
Maar ik ben dan ook nog niet bij de wilde seks aangekomen denk ik.
Behalve wat oeverloos gezever over zijn heerlijke lijf, grijze joggingbroekje en haar lege leventje verder weinig inhoud.
Maar ik lees dapper door want wil wel eens weten wat me nog te wachten staat!
Maar ik ben dan ook nog niet bij de wilde seks aangekomen denk ik.
Behalve wat oeverloos gezever over zijn heerlijke lijf, grijze joggingbroekje en haar lege leventje verder weinig inhoud.
Maar ik lees dapper door want wil wel eens weten wat me nog te wachten staat!

zondag 15 juli 2012 om 20:38
quote:eleonora schreef op 13 juli 2012 @ 18:03:
[...]
Ik schreef aan iemand anders dat ik de BDSM erg cliché vind in het boek en ook het 'getraumatiseerde man' die vanwege het trauma alleen seks kan hebben als hij de dominant mag zijn, vind ik cliché. Het feit dat Ana hem zo aan het redden is daar krijg ik kippenvel van.
Eens. Ik wilde het boek lezen omdat ik dacht dat het oa over BDSM ging maar daar gaat het helemaal niet over. Het gaat eigenlijk alleen maar over hoe hun liefde (binnen een week..) zo diep zit dat zijn hele treurige trauma's omhoog gehaald en opgelost moeten worden. Heb het laatste boek niet gelezen maar stel me zo voor dat ze aan het eind tussen de madeliefjes elkaar liggen te knuffelen en liefkozen (en natuurlijk alsnog wel om de haverklap klaarkomen uiteraard). Misschien scheelt het ook dat het een Amerikaans boek is? Misschien is BDSM eigenlijk toch teveel een taboe als er geen jeugdtrauma aan te pas komt en als er uiteindelijk geen 'genezing' plaats vindt. Dat is wat me qua verhaal heel erg stoort, en verder vond ik het ook vreselijk geschreven.
[...]
Ik schreef aan iemand anders dat ik de BDSM erg cliché vind in het boek en ook het 'getraumatiseerde man' die vanwege het trauma alleen seks kan hebben als hij de dominant mag zijn, vind ik cliché. Het feit dat Ana hem zo aan het redden is daar krijg ik kippenvel van.
Eens. Ik wilde het boek lezen omdat ik dacht dat het oa over BDSM ging maar daar gaat het helemaal niet over. Het gaat eigenlijk alleen maar over hoe hun liefde (binnen een week..) zo diep zit dat zijn hele treurige trauma's omhoog gehaald en opgelost moeten worden. Heb het laatste boek niet gelezen maar stel me zo voor dat ze aan het eind tussen de madeliefjes elkaar liggen te knuffelen en liefkozen (en natuurlijk alsnog wel om de haverklap klaarkomen uiteraard). Misschien scheelt het ook dat het een Amerikaans boek is? Misschien is BDSM eigenlijk toch teveel een taboe als er geen jeugdtrauma aan te pas komt en als er uiteindelijk geen 'genezing' plaats vindt. Dat is wat me qua verhaal heel erg stoort, en verder vond ik het ook vreselijk geschreven.
zondag 15 juli 2012 om 20:48
quote:iris1969 schreef op 15 juli 2012 @ 20:10:
Katie Holmes als natieve deurmat Ana en Tom Cruise als enge controlfreak mr. Grey lijkt me ook geen slechte keus, maar ik vrees dat het einde van deel 3 dan eventjes moet worden aangepast .
Ik zie het helemaal voor me, Tom Cruise met zijn enge grijns die even stiekem het bedrijf waar Ana werkt opkoopt zodat 'ie nog beter de baas kan spelen...
Wat betreft dat hele zwijmel gebeuren, ik snap het ook niet. Dat men dominantie in seksuele context spannend en opwindend vindt, prima, kan ik me helemaal bij aansluiten, maar ik bepaal toch echt zelf wel wat ik eet en wanneer en met wie ik afspreek. Daar is niks sexy meer aan..
Katie Holmes als natieve deurmat Ana en Tom Cruise als enge controlfreak mr. Grey lijkt me ook geen slechte keus, maar ik vrees dat het einde van deel 3 dan eventjes moet worden aangepast .
Ik zie het helemaal voor me, Tom Cruise met zijn enge grijns die even stiekem het bedrijf waar Ana werkt opkoopt zodat 'ie nog beter de baas kan spelen...
Wat betreft dat hele zwijmel gebeuren, ik snap het ook niet. Dat men dominantie in seksuele context spannend en opwindend vindt, prima, kan ik me helemaal bij aansluiten, maar ik bepaal toch echt zelf wel wat ik eet en wanneer en met wie ik afspreek. Daar is niks sexy meer aan..

maandag 16 juli 2012 om 05:46
@Wionn Het boek mag zich dan wel afspelen rondom Seattle (vanwege Twilight), Erika is niet Amerikaans:
moeder Chileens, vader Schot, woont in west Londen.
Als nog TwiFic aandurft en een ander BDSM-verhaal wil proberen raad ik je Tara Sue Me aan. Verhalen kan je downloaden voor o.a. je e-reader met Flag.
Als nog TwiFic aandurft en een ander BDSM-verhaal wil proberen raad ik je Tara Sue Me aan. Verhalen kan je downloaden voor o.a. je e-reader met Flag.
anoniem_118307 wijzigde dit bericht op 16-07-2012 12:01
Reden: Forumde mobiel, nu link opgemaakt
Reden: Forumde mobiel, nu link opgemaakt
% gewijzigd

maandag 16 juli 2012 om 09:44
quote:pip- schreef op 16 juli 2012 @ 05:46:
@Wionn Het boek mag zich dan wel afspelen rondom Seattle (vanwege Twilight), Erika is niet Amerikaans:
Als nog TwiFic aandurft en een ander BDSM-verhaal wil proberen raad ik je Tara Sue Me aan (http://m.fanfiction.net/u/1595284/tara_sue_me). Verhalen kan je downloaden met flagfic.com.
Oeps, daar gaat mijn theorie over preutsige Amerikanen
Zal je link eens bekijken, dank je!
Als nog TwiFic aandurft en een ander BDSM-verhaal wil proberen raad ik je Tara Sue Me aan (http://m.fanfiction.net/u/1595284/tara_sue_me). Verhalen kan je downloaden met flagfic.com.
Oeps, daar gaat mijn theorie over preutsige Amerikanen
Zal je link eens bekijken, dank je!

maandag 16 juli 2012 om 12:10
Oke ik kan nu meepraten want ben bij het wilde seks-gedeelte aangekomen.
Mijn hemel zeg wat een slecht verhaal. Dit is toch gewoon een soort keukenromannetje maar dan nog slechter?
Ik denk eigenlijk dat ik het boek niet eens ga uitlezen zo dramatisch vind ik het.
"mijn eigen lolly met Christian Grey Smaak" omg......
Mijn hemel zeg wat een slecht verhaal. Dit is toch gewoon een soort keukenromannetje maar dan nog slechter?
Ik denk eigenlijk dat ik het boek niet eens ga uitlezen zo dramatisch vind ik het.
"mijn eigen lolly met Christian Grey Smaak" omg......