Wakkere Vivadames.

17-07-2012 20:16 3012 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deeltje zoveel weer waar we kunnen bijkletsen.

Even een onder de riem voor alle zieken, kwakkelaars, of zomaar even nodig kunnen hebben.

http://www.youtube.com/watch?v=Cnn7rXSHC2Y
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
beginnerquiltjes
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:groentsoep2 schreef op 19 juli 2012 @ 21:39:

Jeuzes Ans, wat gooooeeeedddd! Ik word al doodmoe bij het idee dat ik die quilts aan de lijn moet hangen!

Maar het lijkt me toch wel leuk, ergens. Vooral voor mijn dochter, die is nogal van de fraaie handwerken. Kun je ook ergens kleine beginnersquiltjes vinden? Van negen hokjes of zo, voor de poppen?

Tuurlijk zijn er kleintjes.

Dit is een sampler met de meest voorkomende patronen.
ik brei
Tuurlijk doe je dat met de hand, dat snap ik dan wel weer. Ik kan trouwens verschrikkelijk netjes naaien met de hand, als ik een beetje mijn best doe zie je het verschil niet met een machine. Heb ik ooit geleerd van een antieke handwerkjuf, ik kan zelfs sokken stoppen. Maar ik heb niet al te veel geduld, dat is het probleem.
Watervrouw, ik denk dat het wel kan hoor, ook als de stof iets rekt. Mijn gewone naaimachine heeft een overlocksteek, daarmee gaat strechstof prima. Met de hand naaien ik niet nodig hoor, je kan ook met een zigzagsteek omzomen, of dus met een overlock steek.

Kan je niet ff een schetsje maken van hoe je het wilt?

Als het geen haast heeft, kan ik het wel doen, dan moet je het naar mijn ouders brengen/opsturen, maar dat lukt pas na oktober.
quote:rosanna08 schreef op 19 juli 2012 @ 21:43:

ik brei Kan ik niet. Nou ja kan het wel, maar wordt lilluk. Ik haak.
haken ben ik dan weer niet zo goed in Ans

zal ff foto zoeken van wat eindproducten
Leuk Roos.

Deze heb ik pas gehaakt. Sta in de weg. Weet nieteens of ik hem al heb laten zien hier:

quote:andersnogiets schreef op 19 juli 2012 @ 21:44:

[...]

Kan ik niet. Nou ja kan het wel, maar wordt lilluk. Ik haak.Oh. dat kan ik dan weer niet. Ik heb één keer een pannenlap geprobeerd, maar dat werd op de een of andere wonderbaarlijke wijze een eiermutsje. Waarschijnlijk iets misgegaan met meerderen. Ik heb er maar een pompoentje op gemaakt, dat kan ik dan weer wel.
de foto's zijn niet geweldig, maar dan krijg je een beetje een idee

De bovenste heb ik ook voor Mleen gebreid, maar dan in 1 kleur, namelijk die van de bovenste band, die dus om je schouders valt

Echt leuk! Het enige wat ik kan is een recht stuk breien met 2 breinaalden. Ik vind de echte brei, naai en haakwerken echt prachtig hier.
Hmmm. Ik ben maar blij dat mijn camera stuk is. Tjemig, wat zijn jullie goed!
Wat mooi Roos! Moeilijk ook dat ajour.
oh die zijn gaaf ans! ik zal even mijn foto van mijn quilt plakken, is wel schots en scheef, met de machine gedaan. Ik haat met de hand naaien, zelfs knopen zet ik met de machine aan.

dat dacht ik ook Ans, maar ajour is echt zo makkelijk, net als kabels
Muts voor mama:

Helaas heb ik geen foto van de muts van mijn vriend, die heeft een noorwegen patroon, wat een werk was dat.
Leuk Pom, frisse kleuren ook. Met machine is ook weer een vak apart denk ik. In de winter ook maar een cursusje met machine doen. Heb je deze ook doorgequilt met de machine? Dat moet ik nog gaan doen, beurse vingers krijg ik ervan.
Super die creaties!! Haken en breien kan ik wel. Tenminste járen geleden op school gedaan. En daarna eigenlijk nooit meer. Maar als ik die truien zo zie denk ik dat zou ik zelf ook willen doen.

Ik kom niet verder dan de spullen op tafel zetten op dit moment. En duizend en één ideeen..
das met heel veel kleine bolletjes of niet Pom?

Ik heb trouwens een geweldige website gevonden voor patronen, het enige nadeel is dat ze veel patronen hebben waarbij ze gebruik maken van een rondbreinaald en rondbreinaald en ik zijn geen vriendjes
Kabels heb ik vroeger weleens gedaan. Trui in de rondte gebreid en kabels met hulpnaald.

Wil ook weer eens kleding gaan naaien. Tijd geleden,

Leuk mutsie Pom!
quote:fru1t3lla schreef op 19 juli 2012 @ 21:49:

Echt leuk! Het enige wat ik kan is een recht stuk breien met 2 breinaalden. .

Dan kan je meer dan ik.......

In groep 4 ofzo werd mijn breisel uiteindelijk een driehoekige kabouter. In groep 7 moesten we een kat maken, maar de juf was zo druk met mijn steken herstellen (liet ze vallen of toverde er meer bij) dat ik een muis mocht maken. Vervolgens commentaar dat ik roze oren en een roze staart maakte......
ja heb tussen de vierkanten in door gequilt. Er komt een tweede voor een vriendin.

Welke bedoel je roos, de muts? dat is gewoon heel dik garen, gebreid op pen 8. 2 uurtjes en toenw as ie klaar.
Ik zie de foto's van Pom niet.

Jáá nu wel (Geduld anne..)
De site van Drops Roos?

Vaak rondbrei naalden idd.

Heb vorig jaar een vest gehaakt. Wil er nog niet dood in gevonden worden. Eerst dacht ik dat het best leuk was tot mijn dochter vroeg of ik een kleedje voor de tuintafel aan het maken was.
quote:pompedom schreef op 19 juli 2012 @ 21:44:

Watervrouw, ik denk dat het wel kan hoor, ook als de stof iets rekt. Mijn gewone naaimachine heeft een overlocksteek, daarmee gaat strechstof prima. Met de hand naaien ik niet nodig hoor, je kan ook met een zigzagsteek omzomen, of dus met een overlock steek.

Kan je niet ff een schetsje maken van hoe je het wilt?

Als het geen haast heeft, kan ik het wel doen, dan moet je het naar mijn ouders brengen/opsturen, maar dat lukt pas na oktober.

Wat lief!!

Ben nog bij oppaskatten dus weet momenteel niet welke kleuren ik zoal heb.

Wonen ouders nog in het noorden?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven