Wij beginnen eind 2007 / begin 2008

11-09-2007 13:45 5814 berichten
Zwanger! Naam Lftd. Datum Naam Bijzonderheden Dametje 29 12 aug "Prada" Heeft 1 dochter Pebbles 27 28 aug Eva Heeft 2 dochters Freddy 34 14 sept Thomas Heeft 1 zoon lady_bug 27 5 okt Norah 1 zoon* & 2 dochters Liubi 26 8 nov Pieter Heeft 1 zoon PLUKKIE78 30 19 dec Mark Heeft 1 zoon Pluis363 31 19 dec Ruben Heeft 1 zoon Vlinder1987 22 23 dec "S" Heeft 1 zoon Summerbreeze 22 11 feb Mibb 25 7 mrt 24-1: Verlof! Snok 36 2 mei 20 weken echo goed! ka_30 31 2 juni 20-weken echo goed! Aruba 22

Naam Lftd. Start NOD Bijzonderheden Bloem 27 Sept '07 eind okt. ZKH, verder onderzoek zusvansummer 25 Okt.'07 29-10 6-10: Gyn Beer345 33 Heeft 1 dochter
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames!

Plukkie van harte meid, wat heerlijk dat het al zo snel raak is!

Summer, hoe was je bloedtest? Waarom krijg je een bloedtest eigenlijk?

Mibb, mijn nwe NOD is 29 april (denk ik).

Ka, we gaan gewoon naar de volgende ronde!!! Staat nu alweer voor de deur toch...

Snok, goed om te horen dat je weinig er van merkt want dat geeft mij de hoop dat als ik niets voel, ik ook zwanger zou kunenn zijn, hahaha.

Dametje, jij schiet trouwens best wel op he! Wij zitten hier maar een beetje te ploeteren, maar jij bent er gewoon over 4 mnd. Tjonge...kwam jij destijds zwanger het topic binnen ofzo? Ik weet het niet meer.

Is Kreta trouwens weg?

Beer, ben je nog steeds aan het twijfelen?

Ik ben nu poezenmoeder en dat gaat steeds beter. Hij komt steeds meer onder de bank vandaan en zelfs India-man vindt het leuk worden.

liefs
Liubi!!!! Wat een super nieuws...en nog wat extra dagen erbij ook!!! Echt super blij voor je...

En Riga!!! Lucky you...schijnt echt gave stad te zijn waar je vooral super kan shoppen whahahahah (mijn ding he)

Summer voel me echt heel goed. Tuurlijk wel paar dingen...als moeilijk toiletbezoek, wat krampjes steekjes in buik soms en zere borsten maar nog geen misselijkheid (niet noemenswaardig) of andere extreme dingen....

Vanmorgen stond ik nog in sportschool vroeg dus zegt genoeg l;-)

Plukkie leuk he samen in december schrijven?
Ik moet weer flink bijlezen zie ik, maar allereerst even dit

Plukkie: Gefeliciteerd!!! Ik ben ontzettend blij voor jullie! En dat zo snel, terwijl de dokter nog had gezegd dat het wel even kon duren... Je ziet maar weer, moeder natuur zit vol verassingen
Liubi gaaf zeg dat je echo goedging! Was zeker erg bijzonder???

Snok, gelukkig dat je je wel oke voelt verder. Wanneer heb jij je eerste echo nou??

Bloedtest ging prima, uur wachten..maar dat is hier heel normaal. Uitslag komt vrijdag of zaterdag (pfff..) maar...ik werd een uurtje geleden ongesteld. Toch wel blij met de bloedtest, gewoon uitsluitsel, aangezien ik bij vorige zwangerschap ook snel bloedingen kreeg enzo. Word er toch wel erg zenuwachtig van namelijk, heb nog maar 1 eileider enzo...

India, kreeg de bloedtest omdat ik dus 4 dagen overtijd was en ze hier geen zwangerschapstesten kennen zoals wij in NL. Ze hebben ze wel, maar heel ongevoelig, dus pas na een week overtijd kun je ze gebruiken. Niet echt ideaal in mijn situatie dus.

Leuk zeg zo'n poes, was hij zo schuw dan? Wij hebben onze kat ook meegenomen hierheen, hier is hij geboren (we hebben hem vorig jaar gevonden, klein propje).
Ben vandaag begonnen met de Nuvaring. Officieel de kinderwens even opzij gezet dus. Voelt wel oke.
Ok Summer dus toch maar ff rust in de tent......
Ja precies, even niet! Vooral omdat ik hier zit in een vreemd land, waar ik nieteens zonder horten en stoten aan een gynaecoloog mijn vragen kan gaan stellen.

Als ik straks zwanger word, wil ik echt wel in het Nederlands een normaal gesprek kunnen voeren en niet de hele tijd op en neer moeten reizen zonder vriend.

Nee het is toch wel even goed zo na alle gebeurtenissen.
Snap m...heb wel stuk gemist. Weet dat je in Italie zit maar voor hoe lang dan? Hele zomerseizoen....?
T/m oktober zit ik hier
Lekker zeg.....heerlijk....Werk je ook echt of is het voor jou puur genieten ?
Hallo allemaal,

Summer, begrijpelijk dat jullie effies wachten.

Haha, Snok, is maar net wat je gezellig vindt. Ben zelf al een en al ongerustheid en daar meelezen en schrijven bevorderd dit niet. Wat jij?

Bloem, bedankt. ja inderdaad echt heel snel.

Ben nog wel erg op mijn hoede want ben toch een beetje bang dat het niet helemaal goed zit. Vandaag de ha gebeld om na te vragen. Zij heeft mij namelijk doorverwezen naar gyn al voordat ik zwanger bleek te zijn door de pijn in mijn buik. Is dus rechtereierstok en wat ik mij al afvraag is of het wel op de juiste plek zit, oftewel, is dit geen buitenbaarmoederlijke zwangerschap. HA vroeg zich dat ook af en heeft zelf met gyn gebeld om te overleggen. Heb 24 april een afspraak. Eerder heeft geen zin, want dan kunnen ze toch nog niets zien. Afwachten dus maar.

Aan de andere kant wil ik ook niet te veel miepen en bij voorbaat zo'n overdreven ongeruste stresskip zijn. Voel namelijk wel iets in mijn onderbuik, maar wil dat zeker geen pijn noemen. En dat schijnt dan wel weer bij een normale zwangerschap te horen.

Ach, heb geloof ik al wat veel last van hormoontjes.
Ahh Plukkie..wat balen dat je zo in de stress zit zeg. Nou wees maar niet bang voor een bbz, dit komt bij minder dan 1% van de zw.schappen voor en ik ben het geworden hahaha. Ik hoop dat je binnenkort toch een beetje kan genieten. Wees op je hoede inderdaad (bloedverlies/onuitstaanbare krampen). Verder wel een béétje genieten hoor!

Snok, ik zit de hele dag op mijn luie reet. Haha, nee hoor. Hardstikke veel te doen! We zijn nu bezig met het opzetten van een kwaliteitssysteem en het krijgen van een milieucertificaat. Dus dat is... uitpluizen, typen, uitpluizen, typen..wat een werk!!
Euh ja herken het helemaal ....wat denk je van mij? Pffff maar goed toch wel fijn het op deze manier te kunnen delen toch?

Moon??? Denk jij ook foute boel?
Ja Snok, kan me bij jou ook heel goed voorstellen. Gelukkig is gisteren achter de rug.

Heb vandaag een mooie uitspraak gevonden, die ik graag in mijn hoofd wil houden:

Als je je zorgen hebt gemaakt om iets wat niet is gebeurd, dan heb je tijd verloren. Als je je geen zorgen hebt gemaakt over iets wat wel gebeurd, dan heb je een fijne tijd gehad en tijd gewonnen.

't is ook maar net hoe mijn bui is hoor. Vandaag ook geboortekaartjes bekenen om maar wat te nomeen. Het kan hier vriezen en dooien en nog bijna tegelijkertijd ook, haha.

Moon denk ik inderdaad wel foute boel? Hoe sneu is dat wel niet.
plukkie gefeliciteerd! Probeer gewoon lekker te genieten deze mooie periode van net weten dat je zwanger bent komt nooit terug........................

Luibi wat goed zo een goede echo!

Zag net dat we nu in het topic meer zwangeren hebben dan mensen die er mee bezig zijn.

Summer kan me voorstellen dat je rust wil en zeker niet in een vreemd ziekenhuis een arts wil bezoeken die je niet verstaat. Maar als het de vorige keer goed was gegaan had je daar nog wel hoog zwanger gelopen of was je dan niet naar italie gegaan?

Zou vandaag de uitslag krijgen van de onderzoeken bel ik de huisarts weten ze nog niets. Duurde iets langer. Vraag ik maar zaad moet binnen 2 uur gecontroleerd zijn anders werkt het niet meer zo een onderzoek(had ze zelf vertelt)tja dat wist ze ook niet of ik morgen terug kon bellen.

Verder erg druk met studie en probeer ik hier op het topic zo min mogelijk te komen om mezelf in mijn hoofd rust te geven. Moet zeggen werkt aardig.

Als ik meer weet zal ik het laten weten verders geniet van het mooie weer en geniet van alle mooie dinge ndie het leven heeft...................
@summer, ik weet waar je zit en ik ben jaloers! Hoe is het weer daar nu?

@ India, nou nou, dat valt erg mee. Ik ben hier in augustus gaan schrijven en ook gestopt met de pil en in november zwanger geworden. Voelt voor mij helemaal niet alsof het al snel is. het echt werk moet nog komen zeg maar.

@Liubi, veel plezier in Riga! Familiebezoek?

@ Vlinder, jammer dat het met dan echtpaar niet doorging, maar fijn dat ze het snel hebben laten weten nietwaar?

@ Plukkie, mooie uitspraak! Tja ik had ook allemaal vage pijntjes in mijn buik de eerste periode. Het klinkt heel normaal.

@ snok, nu al moeilijk toiletbezoek? Ik dacht dat dat echt bij het tweede trimester hoorde. Balen..
Plukkie, gefeliciteerd! Zo begrijpelijk dat je nog even ongeust bent, maar probeer rustig te blijven en positief te denken!!

Zit in de trein, dus kan niet lang schrijven, verdwijn zo de Schipholtunnel in. Controle bij vk was goed, hartje gehoord, was leuk!! Alleen ik heb een bloeddruk van 85/40 en dat is een beetje laag, moet dus even met name 's morgen oppassen, goed ontbijten en gaan zitten als ik wat duizelig ben. Het verklaart wel een en ander de laatste tijd, qua duideligheid, slapjes en kleuren voor mijn ogen als ik te snel opsta 's morgens.

Ohja, verstoppingen is mij van het 1e en 2e trimester, dus ik verwacht het ook het 3e trimester... minder prettig...

Mibb, voor het schema als je weer een keer gaat aanpassen: vk = 5 mei en 20-weken echo = 29 april.

Allemaal fijne dag, geniet van het zonnetje, sterkte met werken en/of studeren!

liefs

Freddy
@lady, hoe gaat het nu met jou, nog misselijk? Wel fijn dat de echo goed is!

@Liubi, geweldig die echo, echt cool! Je zit nu in Riga, ben benieuwd hoe het is???

@India, haha poezenmoeder! Klinkt gezellig. Hier inderdaad nog regelmatig twijfel.....

@Summer, wat een gedoe in Italie. Na ja, eerst even rust betreffende zwanger worden en lekker bezig met de camping toch? In ieder geval ga je wel een echte zomer tegemoet, moeten we hier in Nederland nog maar afwachten....

@Plukkie, sterkte met wachten, nog 2 weekjes..... Enne dat is inderdaad een mooie uitspraak.

@Pluis, kan me voorstellen dat het rustiger is voor je niet te vaak hier me te lezen. Heb dat zelf ook met bepaalde topics, die ik dan op m'n vrije dagen regelmatig bekijk. De dagen dat ik werk kan dat niet, en 's avonds heb ik daar vaak geen zin meer in. En wat blijkt, ik mis niets

@Freddy, lastig he zo'n lage bloeddruk. Dat had mijn schoonzus ook, die moest op een gegeven moment echt rustiger aan gaan doen. Voordeel is wel dat de kleine hier geen last van heeft (itt hoge bloeddruk). Het is we een excuus om drop te eten, toch? En soepjes etc.

Hier geen nieuws, nog steeds niet. Zoals al vermeld nog steeds twijfel, vooral nu, na een slapeloze nacht, nu niet direct van dochterlief, die sliep wel door, maar die heeft weer een lichte buikgriep, diarree-achtige luiers, en gistermiddag overgegeven. Je merkt het verder niet aan haar, eet goed en is actief, maar volgens mij heeft ze me aangestoken. Ik heb gisteravond over moeten geven, en ben de hele nacht ontzettend misselijk geweest (half zittend een paar uurtjes geslapen). En vriend kon niet thuisblijven vandaag, hooguit aan het eind van de ochtend weg. Ben om 7 uur opgestaan, en heb beneden gezeten met een emmer naast me, en dochter een fles gegeven. Gelukkig wilde die om 8 uur weer naar boven, dus die in bed en ik ook, en ze heeft uiteindelijk tot half 11 geslapen. Bij mij trok toen wonderwel de misselijkheid weg, en ik sliep nog eerder dan zij (werd een paar keer wakker van geklets, gejengel etc). Nu gaat het gelukkig stukken beter! Maar dan ben ik wel blij dat ik niet nog een 2e heb.....

Na ja, we wachten in ieder geval tot we duidelijkheid hebben over verhuizen, m.a.w. een ander huis gekocht. En dan zien we wel weer...

groetjes en alvast een fijn weekend, want als alles weer de goede kant op blijft gaan zijn we een weekendje weg....
Dames...HELP....HOE maak ik schema in een topic aan? HEt lukt voor geen meter????? Wie oh wie kan me helpen?
Dames...HELP....HOE maak ik schema in een topic aan? HEt lukt voor geen meter????? Wie oh wie kan me helpen?
Hallo hallo,

Ondanks mn computercrash heb ik toch het vernieuwde schema kunnen vinden in mn back-up. Ik hoop dat dit niet een al te oude versie was. Ik heb intussen ook het e.e.a. aangepast. Als ik iets vergeten ben hoor ik het wel.

Ik ben niet fit, kan de hele dag wel slapen. Ben vanochtend bij de HA geweest, ik blijk een vaginale schimmelinfectie te hebben. Bah... Daar ben je dan weer mooi klaar mee. Schijnt van een verminderde weerstand te komen, dus zal wel in combinatie met mijn vermoeidheid zijn.

Helaas komt er weinig van uitrusten dit weekend, morgen klussen (met echte schuurmachines en verf) en zaterdag naar de andere kant van het land voor de verjaardag van mn moeder. Ik denk dus dat ik pas na het weekend weer online ben.

Snok, een schema: Ik maak een schema in Excel, kopieer dit naar Paint, dat sla ik op als .jpg (dus als foto), die foto zet ik online, bijv. photobucket.com en dan krijg je een link die je in je bericht in kunt voeren.

Sorry ladies, dat ik niet reageer op jullie stukjes, maar ik heb er echt even niet de puf voor. Fijn weekend!
he mibb, wat vervelend van die infectie. hoop dat het snel weer beter gaat. staat jouw NOD nog steeds op komende dinsdag? hoe voel je je?

beer, ben je weer wat opgeknapt? hoe is het met je dochtertje?

antwerpen was erg gezellig, nog even geshopt, leuke muts/pet ding gekocht voor tegen de zon in israel. en een doosje leonidas echte belgische chocolade meegenomen, zit nog dicht. dinsdag gaan we choclaatjes eten hopelijk als traktatie en anders maandag als troost.

verder gaat alles hier zn gangetje, ben ik niet te veel bezig met zwanger worden (manlief des te meer, die hoopt heel hard dat ik zwanger ben (ik ook maar hij zegt het ook veel)) ik heb het erg druk en dat helpt wel om die twee weken wachten door te komen. morgen bezig met afstuderen, zaterdag mogelijk nog een nieuwe kijker en zondag nog een afspraak.

liefs vlinder
Bwuh kan al vanaf 5 uur niet meer slapen echt erg. Dus heb maar een bakje koffie gezet en maar even internetten dan. Mijn nod zou een deze dagen moeten zijn maar heb nog helemaal niet het gevoel dat ongi eraan komt dus. Heb ook geen zin in testen dus ik wacht het maar even een paar dagen af. Van de week vliegticket geboekt naar zus toe voor mei dus leuk vooruitzicht wel!!

India grappig he zo\n kat dat die in het begin nog zo bang is. Wordt vanzelf beter ik heb ook een kat gehad uit de opvang, die was geboren in het wild, maar die was zo gek op eten dat dat het ideale temmiddel was. En nu woont ie nog bij mn ex en is het een slijmbal van een schootkat.

Plukkie lastig hoor met die pijn in je eierstok. In ieder geval goed dat ze het in de gaten houden en inderdaad, meestal gaat het gewoon goed hoor! Het is ook zo ontastbaar een beginnende zwangerschap denk dat je je vanzelf wel een beetje druk gaat maken.

Pluis bel je voor de uitslag... Misschien had je iemand aan de telefoon die er net werkt ofzo. Of was het gewoon je eigen huisarts? Lekker dan als je belt voor een uitlag en je moet weer wachten. Misschien vandaag meer duidelijkheid?

Freddy wat een lage bloeddruk ja... Maar goed beter als te hoog maar wel lastig voor jou zelf.

Beer gelukkig ben je gauw opgeknapt. Inderdaad moeilijker als je er twee zou hebben. Maakt je keuze er niet echt makkelijker op natuurlijk.

Snok is je schema gelukt hihi.

Mibb lekker dan schimmelinfectie... Gelukkig onschuldig maar wel vervelend. Klusze komend weekend! En daarna lekker uitrusten hopelijk...

Vlinder grappig dat je man het er zoveel over heeft. Helpt natuurlijk ook niet echt met het van je afzetten maar het is wel heel erg schattig. Antwerpen is leuk ja, zou ik zo weer een weekend heengaan wat een leuke stad.

Denk dat ik nog eventjes mn bedje ga opzoeken toch maar. Al is het alleen maar om even lekker te liggen. Vanmiddag hypotheek laatste dingetjes regelen en dan kan er toch niet meer zo heel veel fout gaan met het huis. Zal misschien even foto's maken vandaag van het bouwval haha. Als ik batterijen kan vinden want zus heeft ze meegestolen naar Italie hehehe.

(Is lage rugpijn ook een zwangerschapssymptoom )
mibb balen die schimmel, hoe kom je daar dan weer aan?

Vlinder klinkit als een goed dagje gister. Wil ook graag weer eens een dagje naar antwerpen. Zo als het er nu uit ziet gaan we met konningedag. Erg leuk daar dan.

Freddy lastig die lage bloeddruk!

Luibi lekker dat je nog verder ben dan gedacht.

Gister belde manlief met de huisarts en weer niets. Dus vanochtend ik en ja hoor weer niets. Wordt ik toch even een beetje flink boos bellen ze 5 minuten later terug alles was/is goed :-)

Assistente zet me nu voor maandag op het telefonisch spreekuur zodat ik even met arts kan overleggen en/of ik wordt doorgestuurd naar een gynaecoloog om verder te kijken.

Al had ze de vorige keer zoiets van goede cyclus dus zal weinig zijn maar goed dat was een invaller begreep ik nu.

Wacht het dus af. Waarschijnlijk dit weekend de eisprong. Zijn alvast flink aan het vooroefenen. Maar verder ben ik zo druk met werk dat ik weinig tijd heb om na te denken. En moet zeggen niet dagelijks op het forum (hoe moeilijk ik dat ook vind) geeft wel heel veel rust in mijn hoofd!

Verder een heel druk weekend dus bij deze alvast allemaal een fijn weekend
zus wel lekker nar je zus in italie! Hoelang ga je er naar toe?

Enne foto's van een bouwval zijn ook goed kunnen we zien hoe het groeit!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven