Shampoo vrij leven
zondag 22 juli 2012 om 16:07
zondag 22 juli 2012 om 16:12
zondag 22 juli 2012 om 16:14
quote:eefje1980 schreef op 22 juli 2012 @ 16:02:
Ik maak zelf één keer in de twee weken een haarmasker met ei, olijfolie en appelazijn. Moet je een uur laten zitten en dan met lauw water (anders heb je roerei op je hoofd) uitspoelen. Werkt heel goed, glanzend haar en geen roos oid.
Ik gebruik jouw haarmasker niet, en heb ook glanzend haar en geen roos...
En er zijn ook shampoo's zonder 'troep' er in, als men daar problemen mee heeft.
Ik maak zelf één keer in de twee weken een haarmasker met ei, olijfolie en appelazijn. Moet je een uur laten zitten en dan met lauw water (anders heb je roerei op je hoofd) uitspoelen. Werkt heel goed, glanzend haar en geen roos oid.
En er zijn ook shampoo's zonder 'troep' er in, als men daar problemen mee heeft.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
zondag 22 juli 2012 om 16:15
quote:rionyriony schreef op 22 juli 2012 @ 16:12:
Ik was een keer bijna kansloos verliefd en toen ik hem toch "kreeg" knapte ik vreselijk af op zijn lichaamsgeur. Het bleek dat hij zich uit overtuiging (dat dit gezond was) niet meer waste. Bah, wat een kouwe douche.
Bah!!!!!
Dus ook na toilet gebruik niet meer...
Ik was een keer bijna kansloos verliefd en toen ik hem toch "kreeg" knapte ik vreselijk af op zijn lichaamsgeur. Het bleek dat hij zich uit overtuiging (dat dit gezond was) niet meer waste. Bah, wat een kouwe douche.
Bah!!!!!
Dus ook na toilet gebruik niet meer...
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
zondag 22 juli 2012 om 16:18
quote:himalaya schreef op 22 juli 2012 @ 16:14:
[...]
En er zijn ook shampoo's zonder 'troep' er in, als men daar problemen mee heeft. Dan ben je een gezegend mens, ha ha. Ik gebruik geen haarproducten zoals gel, shampoo zonder troep en eet gezond. Ik kleur mijn haar niet meer. Toch af en toe roos en last van haaruitval en droog haar. Gelukkig een volle bos maar ben wel blij dat dit helpt!
[...]
En er zijn ook shampoo's zonder 'troep' er in, als men daar problemen mee heeft. Dan ben je een gezegend mens, ha ha. Ik gebruik geen haarproducten zoals gel, shampoo zonder troep en eet gezond. Ik kleur mijn haar niet meer. Toch af en toe roos en last van haaruitval en droog haar. Gelukkig een volle bos maar ben wel blij dat dit helpt!
zondag 22 juli 2012 om 16:19
quote:saaaaar81 schreef op 22 juli 2012 @ 15:41:
[...]
Rokers ruiken van zichzelf ook niet dat ze naar ruiken. Mensen die naar zweet ruiken hebben het zelf ook niet altijd in de gaten.
Ik zou er niet op vertrouwen dat een ander het niet ruikt.Klopt saaaar ik rook en ruik het niet dat ik naar rook stink. Mijn eigen zweet ruik ik dan wel weer
[...]
Rokers ruiken van zichzelf ook niet dat ze naar ruiken. Mensen die naar zweet ruiken hebben het zelf ook niet altijd in de gaten.
Ik zou er niet op vertrouwen dat een ander het niet ruikt.Klopt saaaar ik rook en ruik het niet dat ik naar rook stink. Mijn eigen zweet ruik ik dan wel weer
zondag 22 juli 2012 om 16:20
zondag 22 juli 2012 om 16:22
quote:mika65 schreef op 22 juli 2012 @ 16:19:
[...]
Klopt saaaar ik rook en ruik het niet dat ik naar rook stink. Mijn eigen zweet ruik ik dan wel weer
Ik heb eens een collega heel discreet gemeld dat ze onfris rook.
Ze bedankte me hartelijk en zou er wat aan doen.
3 dagen later was het weer zo ver. Ze rook het gewoon echt niet.
[...]
Klopt saaaar ik rook en ruik het niet dat ik naar rook stink. Mijn eigen zweet ruik ik dan wel weer
Ik heb eens een collega heel discreet gemeld dat ze onfris rook.
Ze bedankte me hartelijk en zou er wat aan doen.
3 dagen later was het weer zo ver. Ze rook het gewoon echt niet.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
zondag 22 juli 2012 om 16:41
Je haar met bakingsoda en appelazijn wassen heb ik nog noot van gehoord maar wel dat mensen het alleen wassen met conditioner. En ik last dat SLS, SLES parabenen en ciliconen niet goed zijn.
Lijkt me nogal wat om allemaal op te moeten letten. Mijn haar helemaal niet wassen met shampoo en/of conditioner zou me op de een of andere manier een 'vies' gevoel geven.
Lijkt me nogal wat om allemaal op te moeten letten. Mijn haar helemaal niet wassen met shampoo en/of conditioner zou me op de een of andere manier een 'vies' gevoel geven.
zondag 22 juli 2012 om 16:44
zondag 22 juli 2012 om 16:51
Je haar is dood zodra het uit je huid komt, alleen haarzakjes leven (en de hoofdhuid natuurlijk). Het lijkt me dus onzin om geen shampoo te gebruiken omdat je haar daar mooier van wordt. Zaken als conditioner etc leggen een laagje om je haar heen waardoor die er gladder uitziet. Dat is een cosmetisch effect en doet niks voor de eigenlijke conditie van je haar.
Lijkt me aannemelijk dat je haar mooier/minder mooi wordt door inwendige condities zoals slechte gezondheid/hormoonwisselingen/vitaminetekorten. Dat heeft invloed op je haarzakje, niet welke shampoo je gebruikt.
Rastafari's wassen hun haar ook niet en dat ziet er helemaal niet mooi en gezond uit. Lijkt me dat je er meer aan hebt een milde babyshampoo te nemen of iets uit de natuurwinkel.
Lijkt me aannemelijk dat je haar mooier/minder mooi wordt door inwendige condities zoals slechte gezondheid/hormoonwisselingen/vitaminetekorten. Dat heeft invloed op je haarzakje, niet welke shampoo je gebruikt.
Rastafari's wassen hun haar ook niet en dat ziet er helemaal niet mooi en gezond uit. Lijkt me dat je er meer aan hebt een milde babyshampoo te nemen of iets uit de natuurwinkel.
zondag 22 juli 2012 om 16:53
Ik denk dat mensen het vies vinden gewoon iets psychologisch is, Dat shampoo en zeep moet schuimen om schoon te worden is ook een fabeltje. Daar zorgt dat giftige SLS voor waar closednote het overheeft. Als je dan een shampoo koopt zonder dat schuimt het niet zo lekker maar je haar wordt echt wel schoon. ik ben benieuwd als het me lukt om van shampoo af te komen of mensen er achter zullen komen dat ik geen shampoo meer gebruik en of mijn haar er echt mooier op wordt. Niet voor niets zweren vele erbij. Het gaat om de olieen die weggewassen worden die je door je haar met borstelen kan verdelen waardoor je haar minder droog is. Echt elke shampoo maakt mijn haar droog en pluis waardoor ik dat weer moet oplossen met andere producten zoals conditioner en leave-in sprays etc. Dat is het hele probleem, je hebt die producten nodig omdat shampoo je natuurlijke bescherming en conditioner die uit je hoofdhuid komt wegschrobt.
zondag 22 juli 2012 om 16:58
zondag 22 juli 2012 om 17:49
Ik was mijn haar met een shampoo bar van de Lush. Vooral omdat ik vroeg of laat last krijg van schilfers met andere shampoo. Vind ik heel smerig. Ik moet er echt niet aan denken om geen shampoo te gebruiken. Niks zo smerig als ongewassen haar. Ik denk dat andere mensen het niet zullen zeggen maar wel ruiken als je niet lekker ruikt.
Ga je dan nog wel naar het zwembad of naar de kapper?
Ga je dan nog wel naar het zwembad of naar de kapper?
Het Viva forum is papaja.
zondag 22 juli 2012 om 17:51
Leuk topic! Ik spoel mijn haar regelmatig met een mix van appelazijn en water (1 dl azijn, 1/2 dl water). Daar gaat het van schijnen. Werkt goed voor mij. Verder gebruik ik shampoo van Lush. Was mijn haar elke 3 dagen. Vroeger deed ik dat elke dag, maar ik vond dit te veel tijd kosten, kreeg geen beter resultaat dan ik nu heb en is ook zonde van het water natuurlijk.
Ben trouwens ook begonnen met appelazijn als gezichtsreiniger (op een watje), alleen 's avonds. Ben er nog niet helemaal over uit of mijn gezichtshuid er hierdoor beter of slechter uitziet of misschien is er geen verschil. In dat laatste geval ga ik er graag mee door, want is goedkoop, makkelijk en nu weet ik tenminste wat de ingredienten zijn.
Ben trouwens ook begonnen met appelazijn als gezichtsreiniger (op een watje), alleen 's avonds. Ben er nog niet helemaal over uit of mijn gezichtshuid er hierdoor beter of slechter uitziet of misschien is er geen verschil. In dat laatste geval ga ik er graag mee door, want is goedkoop, makkelijk en nu weet ik tenminste wat de ingredienten zijn.
zondag 22 juli 2012 om 18:15
quote:Daaromniet schreef op 22 juli 2012 @ 17:38:
Ik ben benieuwd TO!
Wie wast zijn haar met een shampoo zonder troep erin?
Ik, op dit moment. Omdat ik een fles Himalaya shampoo gratis bij de Tuinen kon halen
Merk geen enkel verschil met mijn andere merken shampoo.
Ik ben benieuwd TO!
Wie wast zijn haar met een shampoo zonder troep erin?
Ik, op dit moment. Omdat ik een fles Himalaya shampoo gratis bij de Tuinen kon halen
Merk geen enkel verschil met mijn andere merken shampoo.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
zondag 22 juli 2012 om 18:22