Mode & Beauty alle pijlers

Shampoo vrij leven

22-07-2012 15:18 89 berichten
e
Een kennis van me gebruikt ook geen shampoo voor haar haar en de eerste weken was het idd vettiger dan normaal. Maar ik zie zelf geen verschil bij haar. Ben wel benieuwd of andere mensen wel grote verschillen hebben ervaren
Alle reacties Link kopieren
Ik moet er niet aan denken
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Het lijkt mij trouwens dat je wel gaat ruiken na een tijdje niet wassen

Zeker in het begin.
Ik moet er niet aan denken om een aantal weken met vet haar te lopen, zou me zo vies voelen. En andere mensen zien dat ook hoor als je je haar niet was!
Ik was mijn haar maar 1 keer in de week, mijn dochter elke dag en als ze het een dag niet gewassen heeft lijkt het ook heel vet. Ik heb ook een mooi bos haar
Je haar gaat ruiken als je het niet was met een (milde) shampoo en alleen met water. Dat ruik je zelf waarschijnlijk niet, maar anderen wel. Ik had een collega die haar haar 1x per week waste. Bah!

Het lijkt me ook sterk dat je aan de ene kant je natuurlijke oliën terug wilt (waar wordt mijn haar dan vet van, vraag ik me af..) maar daarna gaat wassen met soda en appelazijn. Beide nogal heftige producten om te ontvetten.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
En dan inderdaad de stank. Er ruikt bijna niets zo lekker als pas gewassen haar.
Heb het wel es geprobeerd toen mijn haar heel slecht was (stress en zo), maar was het naar een paar weken zat, voelt idd gewoon vies. Maar het haar van mijn jongste heb ik de eerste paar jaar niet gewassen, maar altijd gespoeld met water omdat ze niet tegen shampoo kon en een droge hoofdhuid had. Of dat er nu mee te maken heeft weet ik niet, maar zij heeft het mooiste haar van ons allemaal, super dik, valt altijd mooi, we zijn hier erg jaloers
Het schijnt dus dat het niet gaat stinken en gewoon naar niks ruikt. Het lijkt me alleen lastig als je in een rookruimte bent geweest. Als je het toch niet fijn vind kun je ook met kokosolie of lavendelolie zelf een spray maken. Mijn haar wordt niet zo snel vet dus misschien heb ik daar dan een voordeel mee en ben ik erachter dat ik het juist wat vetter moet laten worden voor de rest van mijn haar! Ik ga het gewoon proberen, hou ik het niet vol en wordt het niks dan gewoon weer shampoo. Alleen dan niet meer om de dag maar ook zoals mika65 1x in de week proberen!
Je doet dan maar 1 klein lepeltje soda in een flesje water en appelazijn ook hele kleine dosis. Appelazijn is niet heftig dat is een 100% natuurlijk product wat voor van alles goed en helend werkt.
Ik doe aan co-washing, dus zonder shampoo maar alleen met conditioner. Je mag wel niet alle soorten gebruiken, maar ik merk echt verschil met mijn haar. Het is voller, sterker en gezonder. Echt een aanrader!
Jakkes, lijkt mij erg vies eerlijk gezegd. Mijn haar voelt na anderhalve dag wassen al vies en vettig (en is ook zichtbaar vettig); laatstaan om het nooit meer te wassen.
quote:zonnetje59 schreef op 22 juli 2012 @ 15:36:

Heb het wel es geprobeerd toen mijn haar heel slecht was (stress en zo), maar was het naar een paar weken zat, voelt idd gewoon vies. Maar het haar van mijn jongste heb ik de eerste paar jaar niet gewassen, maar altijd gespoeld met water omdat ze niet tegen shampoo kon en een droge hoofdhuid had. Of dat er nu mee te maken heeft weet ik niet, maar zij heeft het mooiste haar van ons allemaal, super dik, valt altijd mooi, we zijn hier erg jaloers Lijkt me sterk dat het hier mee te maken heeft
quote:badabimbadaboem schreef op 22 juli 2012 @ 15:36:

Het schijnt dus dat het niet gaat stinken en gewoon naar niks ruikt. Het lijkt me alleen lastig als je in een rookruimte bent geweest. Als je het toch niet fijn vind kun je ook met kokosolie of lavendelolie zelf een spray maken. Mijn haar wordt niet zo snel vet dus misschien heb ik daar dan een voordeel mee en ben ik erachter dat ik het juist wat vetter moet laten worden voor de rest van mijn haar! Ik ga het gewoon proberen, hou ik het niet vol en wordt het niks dan gewoon weer shampoo. Alleen dan niet meer om de dag maar ook zoals mika65 1x in de week proberen!

Rokers ruiken van zichzelf ook niet dat ze naar ruiken. Mensen die naar zweet ruiken hebben het zelf ook niet altijd in de gaten.

Ik zou er niet op vertrouwen dat een ander het niet ruikt.
Hier is al een topic over geweest een tijd terug.

Ik was mijn haar met aleppo, ook shampoo-vrij dus!
Ik ga het proberen en zal over 2 weken mijn omgeving dan eerlijk vragen of het stinkt :D en anders dan dus het oplossen door te spoelen met natuurlijke olieen.
No Poo? -Geen shampoo meer?!-

Was je zoek-functie met vakantie?
quote:charlottecharles schreef op 22 juli 2012 @ 15:42:

Hier is al een topic over geweest een tijd terug.

Ik was mijn haar met aleppo, ook shampoo-vrij dus!wat is aleppo?
quote:charlottecharles schreef op 22 juli 2012 @ 15:43:

No Poo? -Geen shampoo meer?!-

Was je zoek-functie met vakantie?haha nee ik zag ergens "poo free" staan en klikte dat aan toen kwam ik over het verhaal van shampoo vrij leven. Tik maar is poo free in google in krijg je er veel info over, dat is blijkbaar een van de termen die er voor gebruikt wordt
Heel toevallig dat je het leest op internet, en heel toevallig dat je hiervoor een profiel aanmaakt.
ik heb meerdere profielen op viva gehad en lees al jaren mee en schrijf al jaren eigen topics zo nu en dan. Ik heb nu gewoon even een andere om zo onherkenbaar te zijn omdat sommige verhalen al zo oud zijn en ik dat wilde wissen, dit is mijn goed recht. Soda en appelazijn kosten 2 euro in de supermarkt dus niet echt iets om reclame voor te maken.. Of wat bedoel je er eigenlijk mee?
f
Neem aan dat TO geen aandelen heeft in de appelazijn-industrie.

Het klopt trouwens wel dat iedere dag je haar wassen niet zo goed voor je hoofdhuid en je haar is. Je kunt het dan inderdaad beter uitspoelen of shampoo zonder al teveel toegevoegde troep gebruiken. Ik maak zelf één keer in de twee weken een haarmasker met ei, olijfolie en appelazijn. Moet je een uur laten zitten en dan met lauw water (anders heb je roerei op je hoofd) uitspoelen. Werkt heel goed, glanzend haar en geen roos oid.
eefje1980 leuke tip om aan mijn nieuwe haarregime toe te voegen Ik deed het wel eens met alleen olijfolie maar ben nu wel heel benieuwd naar appelazijn waar ik inderdaad geen aandelen in heb :P

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven