Minnaar deel 17

21-05-2012 14:59 3012 berichten
Alle reacties Link kopieren
Profiel

17623 berichten

Voeg toe als contact

13-03-2012, 17:08

--------------------------------------------------------------------------------

Kunnen jullie een minnaar hebben zonder er verliefd op te worden? Of ga je uiteindelijk toch meer voelen voor zo'n man, je hechten.

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden. Natuurlijk mogen forummers met een andere mening zich ook hier in de discussie mengen. Maar dit kan ook op een ander topic, namelijk deze; Vind jij een SV ook zo vervelend?

And I wonder if I ever cross your mind, for me it happens all the time
Noa, autopechman is een ander dan eigenlijke nr 2? En hoezo of ie dood is, je hoort niks?
itsme:Balen dat het weer niet doorging! Volgende date al gepland?

Ella: Jeetje, wat doe je jezelf aan. Een nr.2. is al lastig zoals je zelf al ondervind en dan ook nog een nr.3. erbij die eigenlijk geen nr3 is? Hoop dat het je snel lukt de boel weer op een rijtje te krijgen, dit sloopt zo.

Noa: Reageert hij niet op jou? of heel kortaf?

Minnaar en ik hebben elkaar weer gezien en oh wat was het weer fijn! Geen last van nadatese-stiltes, in tegendeel. Die 3 weken waren lang, elkaar niet te zien, maar dat hebben we al weer ruimschoots goedgemaakt.
Ella, 'ervaren' klinkt ook wel weer een beetje alsof wij allemaal wel weten hoe het moet.. maar als ik voor mezelf spreek, is dat natuurlijk ook niet helemaal waar. Ik vlieg ook wel eens uit de bocht, maak me druk om dingen waar ik geen sec wakker om zou moeten liggen, en moet soms ook het beton om mijn hart verversen.

Het grote verschil bij mij, is iig dat ik geen nr 1 heb. Ik hoef geen energie en tijd in mijn relatie te steken, omdat die er niet is.

Maar juist ook daarom, krijg ik zo de indruk dat je behoorlijk wegloopt voor je relatie met nr 1. Die loopt wel, die is wel oké na zoveel jaar en je hebt toch al zoveel meegemaakt, dat dat eeuwig goed zit. Als ik dan nadenk over hoeveel energie ik soms steek in mijn balans bewaren in mijn minnaars, dan is dat op momenten best veel.

Als dat naast een nr1 zou moeten, zou die relatie er iig niet beter op worden en er zou hoogstwrs geen energie meer zijn om daar onderhoud te plegen. Terwijl juist op het moment dat je nu zo wankelt, je oog zou moeten houden (mijns inziens) voor nr 1. Het lijkt nu alsof je die volledig uit het oog verloren bent, omdat 'hij er toch wel is en jullie nu eenmaal bij elkaar horen'.

Draai de rollen eens om. Hoe zou jij het graag willen zien als jouw nr 1 degene was die zich zo in een ingewikkelde situatie had gemanouvreerd. En jij als niets-wetende partner doorleeft alsof alles koek en ei is.
Hier ook gisteren weer een date, de tweede. Door omstandigheden niet zo veel tijd als waar we op gehoopt hadden. Toch heerlijk van elkaar kunnen genieten, al gaf hij wel aan behoorlijk gespannnen te zijn. Hierdoor ook niet helemaal all the way kunnen gaan, maar ik had niets te klagen.

Ik merk dat ik een beetje aan het aftasten ben met wat ik van hem wil weten en wat juist niet mbt zijn gezin etc. Waar trekken jullie een grens, of praten jullie over alles?
Hi meiden,

Een tijdje terug ben ik een eigen topic gestart over mijn (polyamoreuze, getrouwde) minnaar, maar omdat dat (naar mijn idee) nogal escaleerde, ben ik gestopt met schrijven. Inmiddels lees ik alweer een tijdje mee op dit topic, en vind veel herkenning in jullie verhalen. Waarvoor dank! :-)

Waar ik op dit moment een beetje mee zit: ik merk dat ik in gedachten veel te veel met mijn minnaar bezig ben. We hebben pas weer een heerlijke date gehad en zullen elkaar nu een tijdje niet zien. Op zich geen probleem, komt vaker voor en tussendoor is er hier en daar contact via mail en Facebook.

Maar ik merk gewoon dat ik er aan toe ben om mijn balans (zeker de eerste dagen na een date) weer wat sneller terug te vinden, ik merk dat er veel te veel energie in gaat zitten en mijn dagen toch gekleurd worden door wel of geen contact met minnaar.

Mijn vraag: herkennen jullie dit en hoe gaan jullie (vooral als je zelf geen nummer 1 hebt) hier mee om?
Hoi Isadora. Hier ook geen nr.1, minnaar is getrouwd. Ik weet dat contact er gewoon niet altijd in zit. We bellen en sms-en niet omdat zo al een keer een eerdere buitenechtelijke relatie is uitgekomen bij hem.. Contact is dus alleen per mail, vaak alleen tijdens zijn werktijd. Heb hier wel vrede mee. Waar ik het wel moeilijk mee heb is als na een date hij (en ook vorige minnaar) radiostilte inbouwen. Juist dan heb ik behoefte om nog even na te kletsen, te horen hoe fijn het was etc. Gisteren kreeg ik zo maar ineens een mailtje waarin hij vertelde hoe fijn het was geweest en dat hij al weer uitkijkt naar de volgende afspraak. Juist omdat ik het niet verwachtte maakte mijn hart een sprongetje. Maar ik loop niet de hele dag mijn mail te checken, weet doordat ik zijn nr.2 ben er beperkingen zijn en kan daar goed mee overweg.
Welkom Isa

Ja, het is zeker herkenbaar, de energie die dat kost, als zo iemand de hele dag in je hoofd zit. Op een of andere manier is dat voor mijn gevoel nog heftiger dan wanneer je 'gewoon' een relatie met iemand aangaat.

Ik heb wel een nr1, en was heel bewust bezig met het zoeken naar de balans. Op een gegeven moment heb ik nr2 ook moeten verzoeken iets minder contact te zoeken.. omdat hij echt te veel in mijn hoofd zat, en ik de balans niet kon vinden. We dachten een goede modus te hebben gevonden, en ja hij zat minder in mijn hoofd, maar we merkten beide dat dit ook niet de goede oplossing is.

We zijn nu weer zoekende naar de juiste modus, wat minder intensief contact, maar wel vaker vluchtige contact momenten. En aangeven wanneer je echt even meer aandacht nodig hebt.

Ik kan me voorstellen dat dit alles lastiger is als je zelf geen nr1 hebt. Dan zul je zelf moeten zoeken naar iets wat je 'afleid' waardoor jij je gedachtes op iets kunt focussen en hem los kunt laten..
Rianne, ik vind het geen enkel probleem om veel te horen over zijn gezin, zijn werk enz. Ik houd niet van verboden onderwerpen. Mits er maar niet over zijn (evt) nummer 1 geklaagd wordt, dan word ik kritisch, wellicht op het bitcherige af.

Isadora, dat is volgens mij iets waar elke minn(a)ar(es) tegenaan loopt. Is ook een kwestie van wennen, mee leren omgaan. Natuurlijk kan je vaste tijdstippen afspreken waarop je mailt maar dat maakt eea niet spontaner. Afleiding zoeken is een goede en verder uitgaan van het principe "geen nieuws zal wel goed nieuws zijn". Wij (vrouwen) zijn nogal eens geneigd onze fantasie te laten werken als we een poosje niks horen en je mág ook gewoon om bevestiging vragen als je dat even nodig hebt!
Rianne, ik heb eigenlijk geen enkele beperking in wat ik wil weten. Ik vind het leuk als hij over zijn vrouw verteld, kan echt genieten van zijn kind als we skypen. En ook de rest van zijn privé leven vind ik interessant. Nu wordt er ook nooit geklaagd over zijn vrouw, dus of ik dat zou trekken weet ik niet. Maar laat hem maar vertellen hoor, ik ben wel nieuwsgierig.

Hai Isa, welkom! Het went wel, al blijft het van tijd tot tijd wel eens lastig vind ik. Ik heb wel een partner, dus ik weet niet hoe het is als vrijstaande. Kan me voorstellen dat je dan jezelf nog meer in de hand moet houden.
Rian, ik denk dat het voor iedereen anders werkt. Ik vind het ook vaak fijn om iets over thuis te horen. Het is een deel van zijn leven dat ik niet bewust meemaak, maar wat hem wel mede maakt tot wie hij is.

En ik hoef niet te horen hoe weinig seks ze hebben, of hoe stom zijn vrouw is of hoe ze zeurt. Maar iets over een uitje of een vakantie, of de kinderen - mijn minnaar die hier woont stuurde een berichtje om te vertellen dat zijn zoon judokampioen was geworden, hij was zo trots! Dan vind ik het echt heel leuk dat hij dat met mij deelt.

Maar ik zou het me ook voor kunnen stellen dat je liever niets hoort, of weinig.
Dank voor de snelle reacties, en wat fijn om die herkenning te lezen! Ik dacht eerder dat het toch een beetje aan mij lag, ben (ook in andere situaties) niet heel goed in dingen loslaten, en heb ook best wat onzekere kantjes. – Waarvan ik weet dat dat ook naar boven zou komen in een ‘ normale’ dating situatie.

Omdat de situatie met minnaar helemaal nieuw voor me is (was), brengt die ook de nodige onzekerheid naar boven. Ik heb nooit een SV/minnaar gehad voor langere tijd, en van polyamorie wist ik voordat ik hem ontmoette eigenlijk niks af.

Ik doe en heb gelukkig genoeg leuke dingen die me afleiden van hem, maar ik merk dat hij toch de te vaak in mijn (achter)hoofd aanwezig is. Echt van ‘Hee, dat jurkje had ik ook aan op 1 van onze dates’, tot nagenieten, tot nadenken wat ik zal gaan mailen, en alles daar tussenin.

Ik wil echt heel graag naar die balans toe, dat het hebben van een minnaar gewoon een onderdeel is van mijn leven, een leuke en lekkere toevoeging, maar dat het verder gewoon ‘over naar de orde van de dag’ kan zijn.

Hoe vaak zien jullie je minnaar(s) gemiddeld en hoe is/ gaat het contact tussendoor?
Antwoord op Rianne’s vraag: ik merk dat ik het wel leuk vind (en het ook goed voelt) om wat dingen te weten over mijn zijn vrouw, hun open huwelijk en de kids. Hij laat bijvoorbeeld ook wel eens foto’s van hen zien.

Waar ik wel wat meer moeite mee heb: om te horen als hij dates met anderen heeft (polyamoreus – alles heel open en bespreekbaar). Ik heb dit ook aangegeven en we hebben nu een ‘don’t ask, don’t tell’ policy.
@ Rianne, ik heb totaal geen beperkingen wat betreft dingen bespreken met mijn minnaar, we hebben echter wel 1 regel.. geen gemiep over de nr1.. af en toe mag je best wat mopperen, maar problemen met je nr1 moet je met je nr1 oplossen.. daar heeft een nr2 niets mee te maken.

Ik deel meer met mijn minnaar dan met wie dan ook, en andersom is dat eigenlijk ook zo..

Het is aan een ieder zelf om je grenzen daarin te bepalen, het hangt af van je persoonlijkheid, van die van je minnaar, maar ook van jullie relatie met elkaar.. Je kunt daarin niet afgaan in hoe wij omgaan met de nr2
quote:Rooss4 schreef op 26 juli 2012 @ 00:20:

Noa, autopechman is een ander dan eigenlijke nr 2? En hoezo of ie dood is, je hoort niks?Ja autopechman is iemand anders, hebben elkaar al 2x gezien vriendschappelijk en is langzaam opgebloeit. De eigenlijke nr 2 heeft 2 weken niks van zich laten horen en blijkt ziek te zijn geweest... Ik heb hem nu wel gemaild dat ik het niet meer zie zitten: elke keer elkaar maar 10 minuten zien, hij loopt 0% risico en ik vind dat het teveel naar zijn wensen gaat. Heb niet het idee dat ie iets voor mij over heeft... Ook als je ziek bent kun je even laten weten hoe het met je is en dat je weinig kan reageren omdat je ziek bent...
@noa lastig hè als het niet gaat zoals je wilt dat het gaat.

Het is goed om er mee te stoppen, misschien niet makkelijk, maar wel goed, als het te veel negatieve energie kost, en als ik jouw postings lees, lees ik dat je niet tevreden bent over de contact frequentie, (in mails & iets laten horen etc) Heb je er wel met hem over gesproken? Wat waren zijn antwoorden?
Noa, je hebt gelijk hoor, dit getuigd toch van bijzonder weinig betrokkenheid. Dat is iets wat ik wel een must vind eigenlijk, een stukje betrokkenheid, een stukje communicatie. Zeker als hij vrijgezel is en hij gewoon zonder problemen kan contacten. Ben ook wel benieuwd naar zijn reactie eigenlijk.
Van vorige minnaar heb ik ook wel foto's van zijn kids gezien. Zijn vrouw bleef wel buiten beeld, maar hij vertelde wel veel over zijn gezin. Nieuwe minnaar is hierin meer terughoudend, zie hem soms wat naar woorden zoeken als hij het over zijn gezin heeft. Misschien komt het omdat we elkaar ook nog niet zo lang kennen.

Isadora: met vorige minnaar was het elkaar zien soms maar eens per maand, was ook de reden om er mee te stoppen. Nieuwe minnaar ken ik nu 3 weken, en hebben nu in 1 week tijd al 2 keer een afspraak gehad. Wonen een uur rijden bij elkaar vandaan, vind dat dus eigenlijk best wel al veel.
Ik weet bijna zeker dat ie gelogen heeft over zijn ziek zijn,

hij zegt woensdag weer te zijn gaan werken maar op zijn fb

lees ik wat anders... Dat ie de afgelopen 3 dagwn dagdienst

heeft gehad. Dit schreef hij gister... Hij is ook wel getrouwd

trouwens. En ik snap dat elke dag contact niet kan maar ik vind

iets meer betrokkenheid wel fijn ik lieg ook niet over dingen die

ik wel of niet gedaan heb. Ben benieuwd of ik reactie krijg, mag

hopen van wel!
Jakkiebah Noa, met zo`n liegebeest zou ik toch echt helemaal klaar zijn, vooral als je het combineert met al die andere zaken. Je verdient beter dan dat denk ik zo.
Dat zie ik zelf ook in nu
Dames,

Velen van jullie zijn erg veroordelend over gehuwde mannen die zonder hierover te praten met hun partner hun heil zoeken buiten de deur. Jammer dat er zo weinig erkenning is voor de kracht van dierlijke driften in een ondervoed mannenlijf. Ik voel me in een overigens goed huwelijk, waarin echter geen enkele ruimte bestaat voor het bespreekbaar maken van het buiten ons huwelijk invullen van mijn fysieke behoeften, een gevangene. Is hier sprake van een cruciaal verschil tussen mannen en vrouwen?

Sex is, in elk geval voor mij zelf sprekend, belangrijker naarmate het gemis groter is. Het op een waardige en respectvolle manier oplossen van mijn probleem is minder simpel dan vermoed. Ik wil mijn vrouw op geen enkele manier kwetsen en/of ons huwelijk op het spel zetten. Wie heeft er een goed advies voor me?
quote:Rooss4 schreef op 27 juli 2012 @ 12:13:

Noa, je hebt gelijk hoor, dit getuigd toch van bijzonder weinig betrokkenheid. Dat is iets wat ik wel een must vind eigenlijk, een stukje betrokkenheid, een stukje communicatie. Zeker als hij vrijgezel is en hij gewoon zonder problemen kan contacten. Ben ook wel benieuwd naar zijn reactie eigenlijk.

Hij heeft gereageerd. Excuses voor het verkeerd zien van het feit dat ik morgen jarig ben (hij dacht dat het vorig weekend was, terwijl het wel in de mail stond...) Hij baalt ook dat we elkaar zo kort zien elke keer, het plannen is lastig. Vrij kortaf op de 1 of andere manier, weinig inlevingsvermogen heb ik het idee.... En misschien voelt het voor mij toch ietsjes meer dan voor hem...

Weet niet zo goed wat ik mee moet op het moment, ga er eens even over nadenken voor ik terug mail..
quote:abraham62 schreef op 27 juli 2012 @ 19:42:

Dames,

Velen van jullie zijn erg veroordelend over gehuwde mannen die zonder hierover te praten met hun partner hun heil zoeken buiten de deur. Jammer dat er zo weinig erkenning is voor de kracht van dierlijke driften in een ondervoed mannenlijf.

Ehh Sorry? Ik weet niet of je uberhaubt wel eens eerder op dit topic hebt geschreven, maar veroordelend zijn we hier nooit.. Dit is nu juist het topic waar we dat niet doen, ... we houden spiegels voor.. we laten zien als dingen echt krom zijn.. maar veroordelend..

Ik voel me in een overigens goed huwelijk, waarin echter geen enkele ruimte bestaat voor het bespreekbaar maken van het buiten ons huwelijk invullen van mijn fysieke behoeften, een gevangene. Is hier sprake van een cruciaal verschil tussen mannen en vrouwen?

Nee een cruciaal verschil tussen mensen... niet tussen mannen en vrouwen

Sex is, in elk geval voor mij zelf sprekend, belangrijker naarmate het gemis groter is. Het op een waardige en respectvolle manier oplossen van mijn probleem is minder simpel dan vermoed. Ik wil mijn vrouw op geen enkele manier kwetsen en/of ons huwelijk op het spel zetten. Wie heeft er een goed advies voor me?

Je geeft net aan een goed huwelijk te hebben.. hoe zo is er een 'gemis' dan?

En er kan een hoop 'vanzelfsprekend' zijn.. maar als je seks vanzelfsprekend vind zou ik toch eens heel hard bij mezelf gaan nadenken..

Seks mag nooit vanzelfsprekend zijn...
beste sensual

neen, nog nooit op dit forum actief geweest. Neem mijn kritiek niet persoonlijk op. Gelukkig is het inderdaad zo dat niet iedereen veroordelend is.

Overigens, sex is voor mij niet vanzelfsprekend..... Ik schreef dat sex, ¨voor mij zelf sprekend¨ (dus niet vanzelfsprekend) belangrijker wordt naarmate ik het meer mis.

Bedankt voor je reactie
Sense, over die vanzelfsprekendheid, dat heb je verkeerd gelezen, Abraham schrijft: "Sex is, in elk geval voor mij zelf sprekend, belangrijker naarmate het gemis groter is".

Abraham, bedoel je dat er over het algemeen snel geoordeeld wordt over vreemdgaan of mensen die iets missen in hun relatie? Dat klopt. Daarom is dit topic een verademing.

Waar wil je precies advies over? Je schrijft zelf dat je iets wezenlijks mist, ik neem dus aan dat je dat buiten de deur zoekt/wilt zoeken. Een wat meer open relatie is niet bespreekbaar met je vrouw (neem aan dat je dat geprobeerd op meerdere manieren) maar je wilt haar niet kwetsen. Niet kwetsen = niet vreemdgaan.

Je wilt haar niet kwijt.

Jullie zitten dus in een impasse, voor ons niet op te lossen denk ik zo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven