Ja, ik knutsel!

16-06-2012 14:57 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Of nog erger, ik ben korte tijd geleden fanatiek aan het Fimo-kleien geslagen. Moest voor het werk met klei gaan werken, ben toen over gestapt op Fimo en sindsdien is het hek van de dam...

Zijn er meer van die suftrutten hier met van die übersuffe en stoffige hobbies, of wordt het tijd voor een enkeltje Libelle?
668, the neighbour of the Beast
ik zie hem ikbenik, leuk !
Joechoeoeoeh!
Huh? Nou zie ik toch weer visjes...???

Oh, w8; even F5...Nu klopt het!
Zei toch dat het zou lukken
Nog een keer f5 ofzo dan? Ik zie al hele tijd je nieuwe ava nochtans?

Beetje leuke dag nog gehad trouwens ?
Mwoh...! Morgen wordt het wrs beter!

Maar ik ga maar ns naar bed....! Jij ook alvast welterusten voor straks!
Ok slaap lekker, en tot morgen waarschijnlijk, maak er een leuke dag van
Goede morgen iedereen.
Ook goedemorgen iedereen.

Dank voor knuffels.

Nieuwe dag weer, zal ik maar zeggen.

Kijken of ik vandaag nog wat aan het glas kan doen. Heb een klein opdrachtje, voor een symbolisch wit vlindertje. Voor de juf van mijn zoon, met wie ik nog steeds af en toe contact heb en die deze week hier op bezoek was. Voor haar overleden moeder.

Ikbenik, ik herken je niet meer!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Probeer er een leuke dag van te maken, EV.
Dank je Flutzel, jij ook.

Het is nou ook weer niet zo dat ik alle dagen compleet wanhopig rondloop door deze situatie hoor. Maar als er weer even contact is geweest en het is negatief, dan pakt het me zo aan en voel ik me zo ontzettend rottig en machteloos; dan komt alles ook bij elkaar en overspoelt het me, zeg maar.

Maar ik ga zo andere dingen doen, al is het maar iets simpels als buiten de was ophangen en daarna weer wat anders, ik zie het wel. Vanmiddag iig lekker naar de bieb en heel veel nieuw leesvoer halen!
Oké, en nu weer ontopic dan:

Snap ik dat het je overspoelt op zulke momenten, is ook niet makkelijk

Mooi hart trouwens, vind dat echt prachtig glas in lood. Krijg je veel opdrachtjes binnen?

Veel plezier in de bieb, ik moet dadelijk even naar kruidvat en emte en dan zit het er weer op, alle taken gedaan, dus waarschijnlijk weer prutsen met fimo. Had gister mijn eerste gezichtje voor elkaar gekregen, maar het is maar een engerd
Hallo allemaal weer!

Mooi EV; is dat die nieuwe die je aan het maken was (waarmee je aan het worstelen was?), of nog een die je al af had..? Supermooi in elk geval! (Heb je weer teruggemaild)

@flutzel; gezichtjes zijn lastig, he? Als die niet precies kloppen zien ze er meteen zo...eh...mismaakt uit. (*Heb er hier ook een paar liggen die eruit zien alsof ze een paar chromosomen missen *)

Verder niets nieuws gemaakt; het is een graadje of 35 op m'n knutselkamer, dus daar ga ik niet vrijwillig zitten. Hoop dat er straks een flinke bui valt zodat alles weer opfrist!
Hoi ikbenik, leuke dag gehad? Ja, die gezichtjes zijn idd lastig, en ik had geen oogjes, want was te laat bij pipoos, dus had ik het lumineuze (ahum) idee gehad om kleine aluminimumbolletjes als ogen te maken (tijdelijk voor het proberen), maar dat maakt hem alleen maar enger
Hahaha! Zie het al voor me; scheef koppie met zilveren verfrommelde oogjes... (*Lach je niet uit hoor! Ik heb alleen altijd nogal een levendige fantasie!*)
@ ikbenik: beeld je een buitenaards wezen met zoeloe lippen (no offence) in, dan zit je ongeveer goed

Levendige fantasie is niets mis mee, heb ik ook wel eens last van

Edit: voor een creep staat ie nog best goed met een hanekam
Nou nee, het loopt niet storm met opdrachtjes hoor. Ik heb nog tijd voor je!

Deze had ik idd al eerder gemaakt; de andere heb ik even opzij gelegd omdat ik vanmorgen drie witte (met variant) vlindertjes heb gemaakt. Kan de opdrachtgeefster kiezen. Nu is het goed te doen daar op mijn 'glasplek'.

Vanmiddag uitgebreid in de bieb gezeten, tijdschriften gelezen, boeken gehaald. Lekker op de fiets, windje erbij en het begint hier ietsje bewolkt te worden. Benieuwd of het ook echt gaat regenen.
Van welke regio ben je ergens eigenlijk EV? Heb je al ooit een lotus gemaakt? Ik hoop in elk geval dat het gaat regenen, afkoeling is toch wel welkom (voor mij dan). Fijn dat je toch een beetje bezigheid gehad hebt
Buurt van 040, Flutz.

Ja, ik heb twee keer een raamhanger (ong. A4-formaat) met lotus gemaakt, die had een speciale betekenis. De eerste keer was het technisch niet zo goed gelukt, toen heb ik 'n nog een keer gemaakt. En voor iemand anders die dat zag, heb ik een lotus-theelichthouder gemaakt, als herinnering aan haar moeder.

Wacht, ik zal 's plaatjes zoeken.

Dit was heel leuk om te maken. Ik mocht helemaal zelf weten hoe het eruit zou komen zien. En ik vond het leuk om alle vier de kanten verschillend te maken. Was wel heel veel werk. Ik heb meestal ideetjes die veeeel werk geven.
The making of:

Deze waterlelie maakte ik voor mijn verre dochter. Waarom maakte ik een waterlelie voor haar?

Hier zit een bijzonder verhaal achter. Bij ons vorige huis hadden wij een vijver aangelegd, en ik had in een tuincentrum een prachtige waterlelie-plant uitgezocht: een puur witte, met geel hart. Zo mooi. Alleen gebeurde er alsmaar niets, nadat wij 'm in de vijver geplant hadden.

Oh ja, bladeren kwamen er genoeg. Dat wel. En zo ging de eerste zomer zonder bloemen voorbij, en de tweede zomer...

Maar de derde zomer, toen we de hoop op waterleliebloemen al bijna hadden opgegeven, dook er ineens vanuit de diepte een bloem op. En nu komt het kippenvel: precies op haar verjaardag was die bloem opengebloeid, in al haar zuivere witte schoonheid. Als dát geen reden voor verwondering is...

Wij wonen niet meer in dat huis en hebben de vijver met zijn bijzondere inhoud moeten achterlaten, maar de herinnering aan die bijzondere waterlelie koester ik
Tweede versie is beter gelukt.

Bij de eerste zie je dat het glas in lood bovenaan niet helemaal recht is. Het was een van mijn eerste werkstukken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven