e-boeken ook op gewone computer lezen?

01-06-2012 17:49 12 berichten
Misschien een heeeele blonde vraag, maar ik weet het gewoon niet. ik ben helemaal niet thuis in de wereld van computers, ipads en ipods etc etc.

Kun je e-boeken ook lezen op ene gewone computer of een laptop of ipad? Of heb je daar echt een speciale e-bookreader voor nodig?

Wat voor files zijn die boeken?

ik ben gek op boeken lezen,en vind in de gewone bieb vaak niet wat ik wil (woon in t buitenland) maar mijn man heeft een hekel aan boeken in huis, dat zijn 'stofnesten';-).

Dus wie helpt TanteTilly aan een antwoord? X-D
In diverse web-browsers kun je eBooks gewoon lezen. Chrome is er zo één.
Alle reacties Link kopieren
Voor zover ik weet kun je bepaalde formaten e-boeken ook gewoon op de computer lezen. Ik heb zelf het gratis programma Calibre waar ik mijn e-boeken collectie in heb staan, dan kan ik precies zien welke boeken ik heb en met het programma zelf kun je ook boeken lezen/openen op je computer.

De formaten die ik veel tegen kom zijn PDF (kun je lezen als je Adobe Reader hebt, is volgens mij gratis te downloaden), epub (kan ik lezen in calibre) en mobi. Dit laatste formaat gebruik ik zelf eigenlijk niet, dus ik weet niet of je die (gemakkelijk) op de computer kunt lezen.

Ik vind persoonlijk het lezen op de computer prettiger dan met een e-reader, aangezien ik toch veel thuis lees of op mijn netbook (kleine laptop). Dan heb je een iets groter beeld dan bij een e-reader. Daarnaast scheelt het toch weer in aanschafkosten als je de boeken op je pc leest i.p.v. op een apart apparaat. Aan de andere kant: een e-reader is misschien handiger voor onderweg of wanneer je op het stand / op het terras / in de tuin of in bed ofzo wil lezen.
Heee.. e-boeken op de computer lezen :lampje:

ik wist helemaal niet dat dat kon, dat wil ik nu ook!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Bijna alle ebooks zijn ook n PDF te krijgen. Lezen maar :)
...
Met Adobe Digital Editions kan je ook ePub boeken lezen. Is gratis te downloaden. Werkt prima!
Meiden bedankt voor jullie snelle reacties! deze nitwit is weer geupdate :-)! PDF weet ik dat we dat hebben, de andere vraag ik straks aan mijn man. Goed te weten dus, alhoewel ik dan wel vrees een klein laptopje erbij te willen, maar die hadden we toch al nodig ivm kinderen die ook willen computeren.
Veel leesplezier :-)
Bij mijn bieb (online dan) kan ik gratis e-boeken downloaden op een reader. (Is nog blonder dan TO) Deze verdwijnen dan na drie weken. Heeft iemand hier ervaring mee op de computer dan?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:Brutsel schreef op 01 juni 2012 @ 18:46:

Met Adobe Digital Editions kan je ook ePub boeken lezen. Is gratis te downloaden. Werkt prima!

ja dit programma gebruik ik ook op mijn mini-laptop, ideaal!!!

Ik lees eigenlijk liever met een echt boek in mijn handen maar ik ga een jaartje backpacken en heb moet mijn bagage zo licht mogelijk houden.

programma is te downloaden hier:

http://www.adobe.com/nl/products/digitaleditions/

en als je bij google zoekt naar "gratis e-books" dan vind je genoeg website om ze gratis te downloaden!

(net begonnen aan de beroemde Vijftig tinten grijs serie...)
Heb sinds kort een losse e-reader, een Kobo Touch, en dat is toch wel handiger dan lezen op je laptop. Leest ook prima buiten in de zon (en dat kan niet met een laptop of ipad) en is ook veel kleiner en lichter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven