Thailand Topic!

03-07-2006 10:40 3908 berichten
Alle reacties Link kopieren
Centraal topic voor al jullie vragen, tips, verhalen en andere dingen!
Hallo allemaal,

Ook ik zit te spieken op allerlei sites voor twee weken Thailand in september of oktober. Nou kom ik er redelijk uit qua locatie etc maar wat ik me afvraag is wat zijn jullie/ben je ongeveer per dag kwijt aan eten/drinken als je niet in je hotel eet (buiten het ontbijt natuurlijk).

Vooralsnog zit ik te kijken naar 1 standplaats voor 2 weken en zou dan van daaruit graag wat gaan zien. Dus 1 of 2 dagen strand en dan 1 of 2 dagen excursies/of zelf dingen gaan ondernemen. En dat zo af blijven wisselen. Enig idee of er veel kant en klare excursies worden aangeboden en zijn die duur? En is e.e.a. ook zelf goed te doen zonder dat het je veel te veel tijd kost (twee weken is namelijk niet zo lang en zonde als je veel tijd spendeert aan wachten op bussen/treinen en reistijd).

Ik lees het graag van de kenners :-)
Hoi Lichtlampje,

Ik las dat jij gaat vliegen met Airberlin, vliegen jullie dan vanaf Dusseldorf?? En zo ja, hoe ga je dan naar Dusseldorf? Ik ben namelijk zelf ook opzoek naar een voordelig ticket die kant op voor september en kom ook een prijs tegen van 700en nog wat met Air Berlin maar vanaf Dusseldorf. Voor mij is het dan ws voordeliger om vanaf Amsterdam te vliegen.

Gr. R
[quote]rascalles schreef op 01 april 2008 @ 08:21:

Hoi,

Wij gaan geloof ik (haha, mijn vriend regelt dat) met de auto. Voor ons maakt het niet heel veel uit in reistijd, ik geloof een kwartier of twintig minuten. Dus dat valt wel mee. En anders worden wij gebracht. Ik geloof dat het lang parkeren op Dusseldorf niet zoveel kost als bij Schiphol. Maar eerlijk gezegd weet ik het niet zo goed. Staat vast wel op de sites van Schiphol.
Hallo allemaal,

Ik heb eindelijk mijn vriend enthousiast gekregen om naar Thailand te gaan dus ben goed aan het rond snuffelen op internet.Half november willen we vertrekken en dan een kleine 3 weken.

ik ben er al uit dat we alleen een ticket(of starterspakket) boeken en dan alles zelf gaan doen(mede door dit topic)

Heb al een beetje een idee voor de eerste dagen,eerst BKK een nacht of 3 dan naar River Kwai en die watervallen en de tiger temple 3 nachten ofzo maar dan? Vriend wil liever geen binnenlandse vlucht omdat hij niet graag in een vliegtuig stapt (de heen en terugvlucht vindt hij al meer dan genoeg..)

Ik zat zelf te denken om naar Ko Samet te gaan dat lijkt me niet al te ver van Bangkok af maar is dat wat??Ik hoef niet heel heel rustig te zitten maar ook niet zo druk als Phuket(heb tenminste gehoord en gelezen dat dat erg druk is)en we willen ook niet al teveel tijd kwijt zijn aan reizen daar.

Heb hier ook gelezen over het wassen van olifanten maar kom er niet achter waar dat dat is weet iemand dat?

Alvast bedankt!
ff up....
Is Tiger Temple nog wel open? Ik hoorde laatst dat er geen toeristen meer in mochten...
Eten kost voor zover ik het begrijp maar een paar euro per dag, ligt eraan waar je zit. In thailand zelf eet de bevolking ook veel buiten de deur omdat het ook voor hun goedkoop is.

Enne, waarschijnlijk is het al gezegd maar kleding laten maken kost daar niet veel geld! Voor weinig heb je een mooi pak, blouse of pantalon wat op maat gemaakt wordt! Wel bij de betere kleermaker kijken, zit meestal in hotel!
Een kennis van mij is afgelopen oktober nog in de tiger temple geweest,zou wel jammer zijn als dat niet meer mocht...

Ik ben er nog steeds niet helemaal uit over de te volgen route daar(heb ook nog geen tickets want op veel sites gaan de prijzen maar tot 31 oktober)
Ik ben afgelopen jaar op Phuket geweest en dat vond ik ge-wel-dig !!! Mooie stranden, sommige druk ,andere heel stil, dus van alles wat.

Nu wil ik volgende maand naar Koh Chang , heeft iemand nog tips voor een goed hotel, het liefst aan het strand , maar wel luxe.
Ik heb vanmorgen een offerte aangevraagd bij thailand online,om eens te kijken wat het kost als ik daar verschillende bouwstenen boek.voor zover ik kan zien komt het op ongeveer 500 euro pp(+ ticket dan nog en binnenlandsvervoer) en dan heb ik nog een week over ongeveer, ik denk dat het goedkoper is om het daar te boeken maar waar moet je dan zijn?

(heb nog nooit zoiets gedaan,heb altijd een complete reis geboekt..)
Op Koasan road kun je alles boeken wat je maar wilt, vliegtuigen, bussen, treinen, toertjes, hotels..noem maar op. En als je niet in Bangkok bent maar ergens anders in dit goddelijke land, kun je vrijwelbij ieder guesthouse/hotel waar je zit dezelfde dingen boeken.

Verder kun je ook gewoon vliegreizen boeken bij Air Asia via internet. Erg gemakkelijk: boeken, betalen, wegwezen.
Ok,bedankt Mayou!

Ik heb er zin in maar het duurt nog zo lang!
Heb via Thailand online en via Thailand op maat offertes aangevraagd voor individuele reizen,eens kijken wat ze me daar kunnen aanbieden(en anders kan ik daar mooi ideetjes op doen)

Heb wel het idee dat de excursies en meerdaagse tochten die ze aanbieden wat aan de prijzige kant zijn maar ja dat is altijd als je een excursie bij de touroperator boekt...
up
Heb 2 offertes gekregen deze week,ze kwamen op ongeveer 1700 euro pp(inc vlucht en die was bij beide rond de 900 euro)we vinden dit aan de hoge kant.

Blijf gewoon even wachten tot er goedkopere tickets komen,die bouwstenen zijn altijd nog wel te boeken denk ik zo.
Heb je al 333travel en BMair bekeken en gebeld voor je tickets?

Over het algemeen (en helemaal in november) worden ze er niet goekoper op als je langer wacht....
Nou voor november zijn er haast nog geen ticketprijzen,de goedkoopste die ik gezien heb zijn 775 euro meen ik...

Had een mailtje gehad van een van die online organisaties en die zei dat de ticketprijzen begin mei bekend worden gemaakt.

Die van LTU vanaf Dusseldorf bedoel ik dan.

Van KLM en Eva en China zijn er wel en dan vanaf AMS
Ik heb twee weken gelden geboekt en wij vliegen 1 juni (over een maand al!!!!!!!!) naar Bangkok. Omdat ik zelf te lui was eerder te boeken betaal ik nu 730 euro per ticket dat vorige maand nog 620 was.....

Daarom mijn tip om niet te lang te wachten.

Maar jij hebt nog even idd.
Ja ik hou het elke dag in de gaten!

Wat ga je allemaal naar toe Neele?
Wij gaan nu voor de vierde keer naar Thailand maar voor het eerst met onze dochter van nu drie.

We beginnen in Bangkok, blijven we twee dagen om te aclimatiseren. Dan huren we een auto en gaan we richting noorden.

Eerst willen we als het niet regent naar Kao Yai. Dan door naar Chang Mai en daar in de omgeving een weekje ongeveer.

Dan vliegen naar Samui en met de boot naar Koh Pangnan.

Alles voorbehouden het weer...

Ik heb niets vooruit geboekt.
Hoi Neele op advies van jou gaan wij deze zomer ook naar Koh Pangnan. Naar het Panviman resort. Ben erg benieuwd!! ga jij daar ook weer heen?
Ben nog nooit in het Panviman geweest... Heb daar hier over heen en weer gepraat met iemand die er was geweest.

Ik heb besloten niets van te voren te boeken.

Op Pagnan zit nog een mooier resort dan Panviman, het Santyia resort. Is helemaal nieuw. Ik twijfel nog en ga het dus ter plekke bepalen.

In welke maand ga jij en wat betaal je voor het Panviman?

Echt iedere site heeft andere prijzen.....

Voor ons speelt ook mee dat we met onze drie jaar oude dochter gaan.

We gaan eerst rondreizen in het noorden en willen dan wel dat zij op het strand met andere kinderen kan spelen.

De kans is natuurlijk dat die nou niet in die hele dure resorts zitten. Daarom houden we ook Had Salad nog open als optie.

Ben nog nooit op Pagnan geweest dus ben heel benieuwd.

Waar ga jij verder naar toe?
Wat leuk dat je naar Panviman gaat! Daar zul je geen spijt van krijgen, echt een paradijsje... Wat voor kamer heb je geboekt?
Ach nou weet ik het weer.... Het was jij hé milanootje die in het panviman was geweest! Sorry Neele!! Wij hebben de family cottage geboekt. Leek ons wel gezellig met zijn vieren! Wij zitten daar de derde week van juli. Hebben er onwijs veel zin in. De kosten weet ik niet. We hebben het via Thailand online gedaan. Het is onze eerste verre reis en het leek ons wel makkelijk zo.
Yep, it was I... Ik hoop dat je het gaaf vindt, maar dat kan bijna niet anders... Have fun!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven