huishouden

02-08-2012 11:34 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vraagje voor alle vrouwen hier op het forum

Wat doet jou man/vriend in het huishouden en met de kinderen

Mijne is altijd verplicht de vuilnis buiten te zetten en hij puzzelt veel met de kleine

Maar meer doet ie eigenlijk niet

Hoe zit dat bij jullie
Mijn man is nergens toe verplicht. Maar doet wel wat in t huishouden.
Mijn man is Huisman, ik werk fulltime. Dus hij doet alles (nou ja, ik kook en we hebben een huishoudelijke hulp )
Mijn man doet wat hij ziet dat nodig is. Net als ik.

Wel hebben we zo onze eigen voorkeuren, of vinden we bepaalde taken minder vervelend. Zo doe ik meestal de was, is mijn man meestal degene die stofzuigt en het vuilnis buiten zet.

Over DIY klusjes in huis zijn we het nooit eens. Ik vind dat ik dat meestal beter kan, maar mijn man heeft nog een of ander ouderwets gevoel van mannelijkheid, waardoor hij denkt dat dat zijn taak is....mafkees.
We leven samen, dus verdelen het huishoudelijk werk ook samen. De eerlijkheid gebiedt mij om te zeggen dat hij nog wel meer doet dan ik. Maar verplichtingen over en weer kennen we niet hoor...
Allebei drukke baan en geen kinderen dus wellicht niet te vergelijken, maar toch hierbij even snel:

Huishoudelijke hulp elke week dus hoeven niet schoon te maken.

Mijn klusjes: Wassen & strijken (incl bedden opdekken etc) + tuin

Martinim-mate kookt bijna altijd en zorgt ook voor uitruimen van de vaatwasser.

Vuilnisbakken worden door onze buurman aan de straat gezet

Boodschappen doen we samen
Hier is het meer zo van man werkt en ik doe het huishouden maar vind wel dat ze hun vuile onderbroeken in de wasmand kunnen gooien ipv ernaast
Ik vind het logisch dat je samen het huishouden verzorgd.

We hebben ieder zo onze taken die we meestal doen, dat is vanzelf gegaan eigenlijk.

Maar elkaar dingen verplichten hierover, nee dat doen we niet.
verplicht als in: sancties als je het niet doet?
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Mijn ex deed helemaal niks in het huishouden.

Mocht ik ooit weer samen gaan wonen wil ik toch wel dat het een beetje verdeeld word...
We wonen hier samen, dus we verdelen het huishouden samen. Als ik het druk heb, doet hij iets meer, en andersom. Natuurlijk hebben we ieder dingen die we liever doen, dus ik kook vaker (vind ik leuk) en hij houdt de was bij en de kattenbakken, ik ben handiger met bedden opmaken en hij is strenger met administratie. En we hebben een werkster, eens in de twee weken.

Alleen maar puzzelen en vuilnis buiten zetten, nee, dat is niet huishouden he?
Wat eten we vanavond?
Maar TO, als jullie nu eenmaal hebben afgesproken dat jij de hele week hebt om het huishouden te doen, dan kun je toch ook alles doen? Dan heb je toch nog heel veel meer vrije tijd over dan je man?
Wij doen het samen, maar hebben de deal dat degene die het meest werkt, het minst in het huishouden hoeft te doen. Gaat al bijna 10 jaar prima :-)
Ach, als de vrouw de hele week thuis is en financieel teert op de zak van de man, dan kan ik me voorstellen dat hij niks/weinig in het huis doet.

Ex en ik deelden netjes gelukkig.
Mijn man ruimt altijd de vaatwasser in en uit en poetst na het koken het aanrecht en hij gooit de vuilniszakken weg en zet het oud papier buiten.Ook moest hij van mij in het weekend wel eens stofzuigen maar daar hebben we nu een robot voor die dadelijk als ik ga werken door de woonkamer gaat

Koken doe ik 99% van de tijd,hij een enkele keer als hij eerder thuis is dan ik.

De was doe ik meestal maar hij moet zijn eigen was opvouwen en wat er dan evt nog gestreken moet worden doe ik(hij draagt bedrijfskleding dus de meeste strijk is toch van mij en die paar shirts gaan er dan wel bij).

Boodschappen doe ik over het algemeen,in het weekend meestal samen en een enkele keer als ik tot laat moet werken gaat hij wat halen wat er dan toevallig op is.

Badkamer en wc poets ik maar wij douchen sávonds meestal en ik ga altijd eerst dus man maakt dan de douche droog

Bed verschonen doe ik meestal het liefst zelf want ben een pietlut hoe mijn dekbed erin moet zitten.

Computer klussen etc doet mijn man,financien doe ik.

Ben ik nog wat vergeten?

Oh ja ramen wassen,nou dat doe ik maar hooguit 1x per jaar als ik me verveel.
quote:nellaaa schreef op 02 augustus 2012 @ 11:49:

Ach, als de vrouw de hele week thuis is en financieel teert op de zak van de man, dan kan ik me voorstellen dat hij niks/weinig in het huis doet.

.Ja dan heb je toch ook tijd genoeg voor het huishouden,ik werk onregelmatig en ben dus net als vandaag s'morgens thuis en doe dan het eea.Zit hier anders ook maar te zitten wachten.
Ik heb trouwens wel het idee dat ik meer doe dan man. Ik doe meestal het regel werk en de administratie. Als man iets dergelijks moet regelen dat is het een enoooorme taak en dan moet ik dat de hele tijd horen hoeveel stress en extra werk het oplevert, Dan doe ik het liever zelf.

Man vindt dat ik niet goed ben met afwassen... prima. Ik zeg altijd, dat als hij het beter kan dat hij het dan zelf mag doen.

TO, als je vindt dat hij niet genoeg doet, dan doe jij toch gewoon minder? Als hij geen schone onderbroeken meer in zn kast heeft zal hij toch uiteindelijk zelf iets moeten doen.
Tja ik werkte parttime en had de zorg voor onze dochter plus nog het huishouden enzo. Vond dat hij best wel iets kon doen
quote:mamasilly2009 schreef op 02 augustus 2012 @ 11:41:

Hier is het meer zo van man werkt en ik doe het huishouden maar vind wel dat ze hun vuile onderbroeken in de wasmand kunnen gooien ipv ernaast

Heb je er geen afspraken over gemaakt dan?

Ik werk zelf niet en mijn man wel. Daarom heb ik meer tijd voor het huishouden en doe ik dus ook meer. Maar man doet ook wel dingen en niet omdat hij dit van mij moet, maar gewoon omdat hij vind dat ik niet alles alleen hoef te doen.

En nu doet hij weer wat meer in verhouding omdat ik nu wat minder kan ivm de zwangerschap.
Precies Dolfje :-)
Zit wel de halve morgen te forummen maar ondertussen wel vast eten gemaakt en was aangezet etc

Snap ook werkelijk waar niet dat er huisvrouwen zijn die klagen dat ze het niet afkrijgen,ik werk ook nog in de thuiszorg en moet in 3 uur ook een heel huis poetsen.Weet wat dat het bij jezelf anders is maar als je de hele week thuis zit en het niet afkrijgt doe je echt iets niet goed...
dat begrijp ik ook nooit Dolfje...
Wat ik zelf merk is hoe meer tijd ik heb, hoe lastiger het is om ook daadwerkelijk iets te doen.

Een beetje het idee van als ik dat nu doe heb ik dalijk niets meer te doen.
Flower, dan is het toch helemaal raar dat je nog een deel van het huishouden aan je man overlaat? Heb je nog minder te doen.
We hebben samen een huishouden en doen dat dus ook samen. In de praktijk doe ik meer, want ik werk 40 uren en m`n vriend minimaal 50, maar dat vind ik niet erg. Hij doet net zo goed de was, stofzuigen etc. Zijn vaste 'klussen' zijn de ramen en de badkamer, dat haat ik echt haha! Oh en grasmaaien, dat doet hij ook.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven