Superlekker maar niet meer te koop

13-03-2008 09:14 1706 berichten
De titel zegt het al....wat vond je "vroeger" superlekker en is nu nergens meer te krijgen??

Ik at vroeger ladingen kaasijsjes....waren roomijsjes op een stokje, in de vorm van een kaasblokje met een muis op de verpakking. Echt zo lekker, en dus nergens meer te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Caramelkoffie van Nescafe

Ik ben geen koffiedrinker maar die was zo lekker! Helaas dus niet meer in de schappen, iig niet bij mij in het dorp

En sinds kort ook niet meer te koop Mona bordevol drink.
De wonderen zijn de wereld nog niet uit en ik geloof ik wonderen.
Toetje van de maand in 2003 ergens: 3 chocolade pudding van Mona van melk & witte chocolade mouse met een pure choco saus.

*Haagendasz Cookies & Cream

* Lim Lollies

Waar ik ook van baal is dat de pakken Roosvicee Kiwi/Sinasappel qua receptuur is veranderd. Het was echt lekker friszuur en nu smaakt het naar babysapje.
quote:AnneDaisyMay schreef op 06 april 2008 @ 19:14:

Caramelkoffie van Nescafe

Ik ben geen koffiedrinker maar die was zo lekker! Helaas dus niet meer in de schappen, iig niet bij mij in het dorp

En sinds kort ook niet meer te koop Mona bordevol drink.

Hmmmm...heb gisteren nog een paar pakkenMona ingeslagen...in 010 dus nog gewoon te koop.

Weet iemand hier trouwens of het Zwiterse chocolademerk "Lindt" hier nog ergens te koop is?? Om er nu speciaal voor naar Zwiterland te rijden is ook zo wat he!!
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
quote:sprokkelientje schreef op 08 april 2008 @ 14:05:

[...]

Hmmmm...heb gisteren nog een paar pakkenMona ingeslagen...in 010 dus nog gewoon te koop.

Weet iemand hier trouwens of het Zwiterse chocolademerk "Lindt" hier nog ergens te koop is?? Om er nu speciaal voor naar Zwiterland te rijden is ook zo wat he!!Ik heb Lindt chocolade (met peervulling) afgelopen vrijdag nog in Alkmaar gekocht. In zo'n speciaal kofiie-chocolateriewinkeltje. Misschien bij jou in de buurt in een speciaalzaak? Ze hadden 'm overigens ook met Tiramisu, Crème Brulée en Macronenkoekenvulling! ;P
die DINO koeken... volgens mij van LU zijn hier al erg lang uit de schappen... ( jeugdsentiment ) dat waren pakjes met een soort granenkoekjes in de vorm van een dinosaurus, dacht 2 of 3 stuks per pakje? Je had ze ook met laagje chocolade. kwam ze laatst weer tegen toen ik in Fuertaventura was, meteen 2 pakken gekocht: GODDELIJK whaha!
Ik vond die frambozen waterijsjes altijd zo lekker

Ze waren maar 50 cent of zo, en je tong werd er knalroze van maar die hadden zoooo'n lekkere smaak!!

Alleen zie ik ze nergens meer :( En ik weet ook niet meer van welk merk ze waren....vast Ola of zo
Lindt is ook te koop bij de Bijenkorf

en americagirl ik denk dat jij Speedy ijsjes bedoelt
Het is al genoemd volgens mij, maar een jaar of twintig geleden had je chips die 'amsterdammertjes' heetten. Ze hadden ook de vorm van amsterdamse paaltjes en zaten in een witte zak. Zaaaalig!

Verder ook de bloopers-chips. Die zaten in een groene zak en hadden allerlei rare langgerekte vormen.

Ook mis ik de jive-ijsjes nog steeds. Roomijs van binnen en waterijs van buiten in de smaak aardbeien.

Van iets recentere datum zijn de two-stepsauzen van uncle benz in de smaak zoet-zuur. Daar heb ik me in mijn studententijd helemaal het ongans aan gegeten. Dan moest je eerst de kruiden uit het ene potje aanbakken, dan het vlees en dan de saus uit de tweede pot. De potten die je nu hebt halen het niet bij die oude.....
Vrolijk, ik ben het helemaal met je eens!

Het viel zelfs mijn zoontje van 6 op, dat de kiwi-sinaasappel anders smaakte. Jammer.

En ja, speedy-ijsjes, daar hebben we de hele school nog op getrakteerd toen we in 'de 6e klas' van school gingen.

Zucht, jeugdsentiment...

Niet meer in Nederland.....
Speedy ijsjes zijn er nog steeds.. Ik verkoop ze dagelijks!
Winner Taco ijsjes die waren echt te lekker!!!!!

ik heb gezien dat er al een hyves is dat deze terug moet komen
quote:Pastcy2 schreef op 06 april 2008 @ 18:31:

"vroeger" in die goeie ouwe tijd.... hadden ze bij Jamin droplollies.

Ze zaten in eeen rood met zwarte verpakking en ze werden heksen lolly's genoemd. Waren toen 25 cent per stuk. Zowat mijn hele zakgeld gaf ik uit bij die Jamin.

Het was een platte van zo'n 1 cm dikke lolly, recht aan de onderkant en ovaal aan de bovenkant. Aan de buitenkant was de laag vrij zacht, aan de binnenkant hard. Het was een vrij zoute lolly. Herkent iemand deze?

Bedoel je die per 10 in zo'n rits werden verkocht?

zwart met vlekken, roze, groen enz enz.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
Ik zag dat speculaaspasta een aantal keer genoemd werd. Dit stond vandaag op nu.nl....

Belgen dol op nieuw broodbeleg: speculaaspasta

Uitgegeven: 19 april 2008 14:43

Laatst gewijzigd: 19 april 2008 15:22

BORNEM - Een nieuw Belgisch broodbeleg blijkt zeer in de smaak te vallen bij de zuiderburen. De een na de ander koopt potjes speculaaspasta, als ze tenminste niet zijn uitverkocht.

Speculaaspasta is een toevallige uitvinding in een tv-wedstrijd voor nieuwe producten. De pasta is gemaakt van dezelfde ingrediënten als de gewone harde speculaas. Alleen is het zachter gemaakt, zodat het op de boterham kan worden gesmeerd.

Els Scheppers (39), een marketingmanager uit Bornem bij Antwerpen, stapte vorig jaar met de speculaaspasta naar het Vlaamse tv-programma De Bedenkers.

Contract

Ze won er niet de finale, maar sloot wel een contract met de grote koekjesfabriek Lotus.

Die fabriek moest de productie al meermalen opvoeren, wegens de enorme vraag van supermarkten. "We wisten dat het een goed product was. Maar dat het zo zou aanslaan bij onze klanten, hadden we niet verwacht", zegt supermarktketen Colruyt in de zaterdageditie van de Vlaamse krant Het Belang van Limburg. De keten Carrefour spreekt van een "een zelden gezien succes".

Speculoospasta

De verkoop groeit zelfs in Wallonië, waar het Vlaamse tv-programma over het product niet te zien was. Vanuit omringende landen groeit de belangstelling naar het populaire broodbeleg, dat in het Vlaams overigens 'speculoospasta' heet.

Scheppers is niet verrast door het succes. "Ik wist dat dit ging gebeuren", zegt ze. "Vooral omdat iedereen er bij mij thuis ook al niet van kon afblijven."

(c) ANP
River, jij weet hoe je iemand blij kunt maken! Mjam, dat wordt weer heel snel een tripje richting België!! Mijn dank is groot.

Lion met pindakaas erin! En van die dropstaafjes die je dan in een kartonnetje kon soppen waar dan zuur poeder in zat... was een geel/oranje verpakking... sherbert ofzoiets heette dat....

en pindakaas en chcopasta in een pot voor op brood!

en canneloni!
Smac, van die kleine ronde zoutjes in een oranje zakje met een baconsmaakje. Trakteerde we vroeger vaak op school, zo lekker!
Haha, één van de eerste dingen die bij mij opkwamen, was die speculaaspasta! Die was zooooo lekker, ik heb nooit begrepen waarom die uit de handel is gehaald.

Verder mis ik natuurlijk de Lays cream and chives en de kip-pesto salade van Johma. Ik maakte daar altijd een superlekkere maaltijdsalade mee tot hij wegens gebrek aan belangstelling uit de handel werd gehaald.

Oh, wat ook heerlijk was, was de Pickwick kamille-caramel thee. Die vanille-kamille thee die nu verkocht wordt is gewoon een smerige zoete kopie
Dat zeg ik....
Albert Heijn heeft die ovalen plastic bakken met maaltijdsalades. Ze hebben een stuk of zes verschillende soorten, maar uitgerekend mijn favoriet (de witlofsalade met appel, pasta en ham) is uit het assortiment verdwenen!
Sprokkelientje: de Xenos heeft zo af en toe ook Lindt chocolade. Helaas nooit mijn favoriet: de kerstchocolade met koriander. Die was vorig jaar zelfs in Zwitserland rond de kerst al uitverkocht
Dat zeg ik....
quote:Lad schreef op 21 april 2008 @ 13:38:

Albert Heijn heeft die ovalen plastic bakken met maaltijdsalades. Ze hebben een stuk of zes verschillende soorten, maar uitgerekend mijn favoriet (de witlofsalade met appel, pasta en ham) is uit het assortiment verdwenen!He is die echt weg???Dacht eigenlijk dat ik gewoon telkens pech had...wat stom zeg...
Yogo Yoga ijsjes..

Heeeeerlijk !!
River; helaas. Er was dit weekend een heel item over in Zoeyzo (3fm). Blijkt dat het om speculOOspasta te gaan en dat speculoos een minder gekruide (voor ons dus waarschijnlijk te flauw) versie van speculaas is. :-[

Voor de Lindt chocolade-liefhebsters; ik kwam dit merk tegen op www.schlecker.nl
vandaag ga ik van alles kunnen
websje...bedoel je die kleine bakjes kip pesto salade van de johma? ook voor op toastjes enzoo? want die is nog steeds te koop hoor! de bakjes zijn alleen vernieuwd en kleiner geworden. ze staan in het koelvak bij de lunchsalades
Misschien naïef, maar waarom niet gewoon speculaasjes op je brood? Weet je tenminste zeker dat het naar echte speculaas smaakt.... :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven