Bedrag voor BBQ

04-08-2012 20:42 347 berichten
Hoi

Even jullie mening. Over 2 weken zijn we uitgenodigd door de buren/vrienden voor een bbq. in totaal komen er 6 gezinnen. De buren regelen eten en drank.

ik zal zo het bedrag neerzetten wat ze voor de volwassenen pp vragen. Maar ik ben benieuwd wat jullie een redelijk bedrag vinden?
quote:eleonora schreef op 05 augustus 2012 @ 00:37:

Smé-rig! Zo'n schuimende frikandel van de BBQ. Never dat ik dat zou presenteren. Ook niet voor kinderen.

Bij mij schoom ie niet hoor. En het kind in kwestie had er zelf om gevraagd. Zo'n gastvrouw ben ik dan ook wel weer .
Alle reacties Link kopieren
Groente, ik vind het wel stoer van je dat je dan gewoon frikandellen haalt voor zo'n kind en er dan nog een probeert!

Wat ik me trouwens net bedenk, wij hadden ook wel eens een pannetje met vet op de bbq en deden daar de delletjes in.

Wat ik maandag trouwens had voor ¤55 euro voor 12 man:

tomaten gevuld met rijst

filotaart met spinazie en feta

gehaktballetjes

gambas

griekse salade

tzatziki

baba ganoush

brood

meloen als toetje

Lukte makkelijk en was maar 2 uur werk.
Oeh Pom, dat klinkt niet vies allemaal! Wat is baba ganoush? Ik kan natuurlijk googlen maar ik vind het wat gezelliger om het van jou te lezen, qua dialoog enzo .
Oh dan zal ik niet antwoorden wat het is. Het is wel erg lekker.
2 (want 24 mensen) x 55 euro = 110 euro

Drank (voor 24 volgens mensen hier) 125 euro

maakt een totaal van 235 euro

Kom je idd toch op dat bedrag.

Klinkt lekker pompedom!
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
haha dat is geroosterde auberine dip met heel veel knoflook

Je prikt de aubergine in met een vork en legt hem een uur op 200 graden in de oven, tot hij zacht aanvoeld.

Dan snij je hem open, haalt het vruchtvlees eruit en snijdt het klein. Mengen met olijfolie 2 teentjes knoflook, citroensap en koriander of peterselie.

Op mijn verjaardag had ik 35 mensen over de vloer en de boodschappen waren ¤120 euro en er was nog mega veel over.
quote:frizzy schreef op 05 augustus 2012 @ 01:00:

Oh dan zal ik niet antwoorden wat het is. Het is wel erg lekker.Nou zeg, het is hier een forum hoor, geen onderonsje. Jij mag dus ook best antwoorden .
quote:pompedom schreef op 05 augustus 2012 @ 01:02:

haha dat is geroosterde auberine dip met heel veel knoflook

Je prikt de aubergine in met een vork en legt hem een uur op 200 graden in de oven, tot hij zacht aanvoeld.

Dan snij je hem open, haalt het vruchtvlees eruit en snijdt het klein. Mengen met olijfolie 2 teentjes knoflook, citroensap en koriander of peterselie.

Op mijn verjaardag had ik 35 mensen over de vloer en de boodschappen waren ¤120 euro en er was nog mega veel over.Oooooh, dat noem ik altijd gewoon aubergineprut. Is heel erg lekker inderdaad!
quote:groentsoep2 schreef op 05 augustus 2012 @ 01:03:

[...]

Nou zeg, het is hier een forum hoor, geen onderonsje. Jij mag dus ook best antwoorden .Ik heb de eer aan Pom gegeven. Van mij had je te horen gekregen dat het een geroosterde auberginedip is die je kant en klaar kan kopen.
Bedankt Frizzy, werd gewaardeerd
Wat ik trouwens gek vind, ik ken het van Israëliërs als baba ganoush, maar de kant en klare versie in de supermarkt heet baba anoush. Wáár is die g gebleven?
quote:pompedom schreef op 05 augustus 2012 @ 00:52:

Groente, ik vind het wel stoer van je dat je dan gewoon frikandellen haalt voor zo'n kind en er dan nog een probeert!

Wat ik me trouwens net bedenk, wij hadden ook wel eens een pannetje met vet op de bbq en deden daar de delletjes in.

Wat ik maandag trouwens had voor ¤55 euro voor 12 man:

tomaten gevuld met rijst

filotaart met spinazie en feta

gehaktballetjes

gambas

griekse salade

tzatziki

baba ganoush

brood

meloen als toetje

Lukte makkelijk en was maar 2 uur werk.Ik vind dat serieus ontzettend knap dat je dat voor 12 man in 2 uur hebt gemaakt. Ik zou er denk ik zeker een uur of 4 over doen en dan ben ik vrij gewend om te koken. Aannemende dat je alles zelf hebt gemaakt dan (bhv het brood mss en natuurlijk de meloen).
hmm, ja ik weet niet, ging gewoon erg snel. Een goede planing is het belangrijkst denk ik. Ja ik heb alles zelf gemaakt, het brood niet, want ik was de dag ervoor weg.

Ben begonnen met de tomaten, want die moeten een uur in de oven, daarna de filotaart, aubergine erbij in. Toen de gehaktballetjes, tzaiziki, salade en gambas en als laatste de aubergineprut. Als je veel in de oven doet heb je in die tijd, tijd om de rest te maken. Ik maak altijd wel 2,3 dingen in de oven.
quote:groentsoep2 schreef op 05 augustus 2012 @ 00:08:

Nou ja EN, zo'n straatfeest kan heel nuttig zijn om mensen bij elkaar te brengen en zo. Ik zie d'r wel wat in hoor.Daar hoef je toch geen subsidie voor? Wij hebben hier 'n huiseigenarenvereniging waar we jaarlijks contributie aan betalen en die organiseren ook diverse dingen voor de buurt met eten en drinken erbij. Wij gaan echt niet aankloppen bij de gemeente om dat te sponsoren. Als je alleen maar je buren wil leren kennen omdat je gratis te vreten krijgt, hoeft 't van mij niet.
Zal wel laten weten wat het is geworden als de bbq geweest is.

Enne zazu nogmaals ik miep niet, ik zeg niet tegen de buurvrouw dat het goedkoper moet, ik ga geen drankjes tellen enz. Het was gewoon een vraag that's it.
quote:lilyrose2012 schreef op 04 augustus 2012 @ 20:52:

20 pff dan kun je beter luxe uit eten gaan...Nou dat red ik niet hoor dan zijn we met z'n tweetjes toch echt minimaal 70 euro kwijt!
40 euro per gezin is echt een mooi bedrag.

Zelfs voor het dubbele kan je niet met je gezin uit eten voor dit bedrag.

Snap ook niet als je het te veel zou vinden waarom je het dan niet zelf doet voor minder.
Ik dacht nou komt er toch een hoog bedrag, nee dus.

Ik vind het een heel net bedrag.

Ook omdat de kinderen gratis eten en drinken. Zij eten misschien niet veel, maar ook daar moet wat voor gehaald worden.

Met werk hadden we ook.bbq, 20 pp en ik heb 15 betaald als vegetarier en zelf mijn spullen mee genomen. Geen moment in mij opgekomen door over te zeuren.

De mensen die de bbq houden stoppen ook tijd en energie erin, ook belangrijk. Het is meer dan eten en drinken alleen.
Als het eten voldoende, divers en van goede kwaliteit is, en er is voldoende te drinken, dan zou ik het een prima bedrag vinden.
Frikandellen van de BBQ zijn heerlijk, die vliegen er hier heel wat doorheen!

OT: klinkt als een prima bedrag, ben benieuwd of het gezellig was :-)
Wat een gemiep.

¤ 40,- BBQ voor een gezin ( 2 volwassenen/2 kids = ¤ 10,- PP) is echt niet duur.

Ik heb in de vorige eeuw een bbq georganiseerd voor 7.50 gulden PP.

Dat dekte niet de kosten. De rest hadden we uit een spaarpot gehaald voor drank & disposables.

Tja, vele studenten en scholieren. We verdienden toen niet veel.

Misschien heeft TO geen ruim inkomen dat ze een andere kijk heeft op het BBQ gebeuren.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Hier ook een buurtbarbecue op komst. Daar wordt er €15 per volwassene gerekend, €7,50 per kind. Moet ik er wel bij zeggen dat het vlees van de slager komt, en er zo'n grote bbq wordt gehuurd. Verder maken een paar mensen uit de straat gratis een salade maar is er voor de kinderen een springkussen gehuurd.

Dus volgens mij komt t aardig uit!
quote:Jaja007 schreef op 05 augustus 2012 @ 11:23:

Wat een gemiep.

¤ 40,- BBQ voor een gezin ( 2 volwassenen/2 kids = ¤ 10,- PP) is echt niet duur.

Misschien heeft TO geen ruim inkomen dat ze een andere kijk heeft op het BBQ gebeuren.

Waarom is een vraag stellen wat andere reeel vinden nou meteen gemiep? Daarbij, ze zei toch al dat ze het gewoon betaalt en er een gezellige bbq van maakt.

Ruim inkomen of niet, dat bepaalt wel een beetje je kijk op een bbq gebeuren maar dat hoeft niet perse. Net waar je waarde aan hecht en waar je je geld aan wilt uitgeven.

Zie maar al die verschillende meningen in dit topic. Leuk om te lezen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
De makro is niet goedkoop hoor! dus daar zullen ze weinig voordeel uit halen.

Ik vind 40 euro voor het hele gezin ook best meevallen. Als alles er dan in zit. Ik neem aan dat drank die over blijft of dat soort dingen dan ook gewoon verdeeld worden achteraf.
quote:paloma schreef op 04 augustus 2012 @ 21:46:

[...]

Volgens mij gaat hij het bij de Makro halen. Vind ik wel bijzonder voor een restaurant eigenaar.

Hoezo?

Waar denk jij dan dat zo iemand inkoopt?

Weleens bij de Makro geweest; weet je wat voor aanbod - en kwaliteit - ze hebben aan vlees?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven