Rammelaars- deel 6

07-03-2012 13:55 2160 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdStartdatumN.O.D.Zwanger!Uitgerekend?BijzonderhedenBarbabientje8130Augustus 2011 Bevallen...!!!!Een Zoon..!!!Zeelinde27Eind 2011/begin 2012Bevallen..!!een dochterBlacheflor23Over een jaar of 2/3Mommy12327Maart2012BevallenEen zoon..!!Jomi27Voorjaar 2013Italiagirl28Maart/April 2012bevalleneen zoonVeliene27Januari 2012Zondag 1 AprilNeweve21Hopelijk voor de 4 jaarPaddle22(Hopelijk) binnen 3 jaarMuisje423Januari 2012bevallen..!!een DochterMrsKrijgsman30Maart 2012bevallen!een zoonSouffle27November 2011Bevallen..!!een ZoonLovelylady8923Juni 2012Boekenlegger024Mei 2013Twinklinstar24Januari 2013Haazz26Mei 2012Tulpje8823liefst binnen een jaarOrzoo232014/2015

In navolging van "Rammelende eierstokken- deel 1 t/m 5" is hier het nieuwste deel van onze avonturen..!!!

Een heerlijke plek om verder te kletsen over het ompraten vd mannen, zwanger willen worden en -zijn, NOD's etc etc. Hopelijk veel cheerleaders in de tabel.

Wil je er ook in (tabeltechnisch gezien) maak je gegevens dan vetgedrukt ben je mobiel dan je gegevens in hoofdletters.

MeelezerTs zijn ALTIJD welkom om mee te schrijven!
Even een snelle egopost.

Vandaag een kaartje in de bus gehad van mn broer en schoonzus dat ze zwanger zijn... (11 weken).

Bevestiging voor mij van onze slechte band dat ik dit per kaartje hoor, dus heb een beetje dubbele gevoelens.

Haar tweelingzus is nu uitgerekend, en die zijn 2 handen op 1 buik, dus we hadden al verwacht dat dit eraan zat te komen. Heb nu van mn moeder gehoord dat ze eerder dit jaar al een miskraam hebben gehad...

Vind het leuk voor ze, maar het voelt een beetje gek voor mij op de een of andere manier...

Misschien stiekem ook wel wat jaloers ?!
Toch gefeliciteerd Twink! Je word tante, wel heel jammer dat de band zo slecht is. Hoe komt dat?

Is je broer jonger dan jou? Omdat het een beetje gek voelt.
@twinklinstar: kan me voorstellen dat het dubbele gevoelens bij je oproept, aangezien het via een kaartje bekend wordt. Heeft je moeder wel een betere/andere band met je broer? (omdat zij wist van de miskraam)

In elk geval wel gefeliciteerd met het feit dat je tante wordt!

@hier: paar nachten weer slecht geslapen, waardoor ik vandaag tot niks ben gekomen. Gelukkig was ik vrij. Vanmiddag nog op de bank geslapen en vanochtend kraamvisite van collega gehad, was heel gezellig.

Ben woensdag naar de huisarts geweest voor de schimmelinfectie (had ik geloof ik eerder al iets over verteld?) en ik heb een creme gekregen. Dit lijkt gelukkig al te helpen!

Fijn weekend allemaal!
Bedankt paddle en mommy.

Ik weet niet goed waarom onze band slecht is. Is een beetje zo gegroeid, omdat we erg verschillend zijn. Sinds m'n broer (27) met dit meisje samen is, is hij ook erg veranderd. Ze werken allebei fulltime, maar willen aan kado voor ouders van 40 jarig huwelijk maar weinig geld uitgeven en kopen iets wat ze zelf leuk vinden en niet wat mn ouders wilden, kijken vooral geen engelse films (ook niet met ondertiteling) omdat zij geen engels kan, vieren verjaardag op vrijdagavond van 20-22 uur....

De bruiloft van hun was exact gekopieerd van haar tweelingzus, terwijl haar tweelingzus 1 week voor ons getrouwd is. Na het huwelijk bedankten ze haar zus voor alle hulp en tips, terwijl ze ons uberhaupt niet eens om iets gevraagd hebben....

Nouja het zijn allemaal dingetjes die zich opstapelen in elk geval waardoor we steeds minder contact hebben. Nu voelt dat kaartje over de zwangerschap dus wel echt een beetje als bevestiging hiervan en dat is best hard...

Mijn broer heeft redelijk goed contact met mn ouders, maar zij zien hem wel ook veranderen. Ze zullen zich niet snel bij mij gaan beklagen over hem, maar ik hoor er zo nu en dan wel dingetjes over. Zo vertelde mijn moeder vandaag ook dat ze maar gewoon geld geeft als cadeau voor de kleine straks omdat ze hun smaak toch totaal niet zal weten.... (Is zoooo anders dan bij ons thuis zeg maar).

Fijn om even tegen 'vreemden' te kunnen spuien, sorry voor de ego

Mommy; fijn dat die creme al helpt!!
@mommy: Hoeveel dagen ga jij eigenlijk gaan werken straks? Heb je al opvang gezocht?

@Twink: Jammer hoor dat het zo stroef gaat. Tweelingverhaal doet me denken aan tienermoeder (belgië) op tv. Daar was een 16jarige tweeling ook bijna tergelijk in verwachting.

Mijn leeftijd mag trouwens naar 22. Was gisteren jarig. Toch weer een stapje dichterbij de kinderwens naar mijn gevoel .
Nog gefeliciteerd paddle!
@paddle: nog gefeliciteerd met je verjaardag! En inderdaad, weer een stapje dichterbij...!

Ik ga straks 3 dagen werken. Ons kindje zal 2 dagen naar een kinderdagverblijf gaan en 1 dag naar opa/oma (ene week mijn ouders, andere week schoonouders). We hebben georienteerd op opvang, maar zijn er nog niet helemaal uit. Is nog best lastig...en ik vind het heel gek om ergens rond te lopen waar straks ons kleintje misschien 2 dagen per week is, terwijl ons kleintje er nog helemaal niet is....We willen ook echt voor de opvang kiezen waar ons gevoel helemaal goed bij is.

@twinklinstar: wat vervelend dat het zo gelopen is en dat jullie uit elkaar gegroeid zijn Kan me ook voorstellen dat het kaartje wat jullie hebben gekregen, vrij confronterend is....

Mijn jongere broer en ik zijn ook best wel verschillend, maar gelukkig is ons contact goed.

In ieder geval fijn dat de band met jouw ouders gewoon goed is!

@hier: gisteren hele dag hoofdpijn gehad, vanochtend met opstaan ook nog. Toch maar paracetamol genomen, wat heeft geholpen. Zometeen lekker met mommyman naar een babywinkel en vanavond gezellig samen thuis. Hebben elkaar weinig gezien deze week, dus zijn er aan toe.

Begin nu trouwens echt het idee te krijgen dat de plopjes die ik met regelmaat voel, de baby is!

Fijn weekend meiden!
@ twinklinstar. Wat jammer dat het contact zo slecht is. Jammer dat je op die manier moet horen dat je tante wordt. Dat is juist zo leuk. Bij een vriendin van mij heb ik gezien hoeveel pijn dat doet. Zij hoorde via via dat ze tante wordt.

@ mommy. Yeah, je voelt de baby. Leuk he?! Heb je nog wat gekocht in de baby winkel? Wij hebben vandaag nog weer een super leuk setje kleding gekocht en zijn wezen kijken voor het kamertje. Die willen we eind augustus gaan bestellen.

@ paddle. Nog gefeliciteerd met je verjaardag!!! Hoe is het verder met je?

@ hier. Vandaag behoorlijk gesloopt. Gisteren hadden we bruiloft van vrienden. We hadden daar een hotel bij geboekt omdat het niet bepaald dichtbij was. Maar ja, lag alsnog pas om 2:00 in bed en slecht geslapen. Het matras zakte door, niet echt lekker voor mijn rug. Zit nu lekker op de bank te relaxen... En heb ineens zo'n zin in knoflook stokbrood. Jammer dat ze dat niet hebben in Italië.
@Mommy: Wat leuk naar de winkel, lijkt me heel erg speciaal hoor. Was gisteren inde hypermark zonder vriend en daar hebben ze ook babyspul, dus ik lekker eens rondgewandeld daar. Voelt toch nog een beetje raar.

@Italia: Rust maar goed uit. Hoelang heb je precies verlof na de bevalling, en hebben jullie al naar opvang gekeken? En al gepraat over namen?

Verder alles goed met mij. Vriend is vandaag jarig en we gaan zo naar vrienden met een allerschattigst tweejarig meisje. Dus mijn eierstokken gaan weer overuren rammelen vandaag. Misschien gaan we daarna nog uit voor vriends verjaardag.

Bedankt voor de felicitaties iedereen !
@ veel plezier vandaag paddle. En dat rammelen snap ik erg goed, maar is ook leuk, even met zo'n klein meisje knuffelen!

Na de bevalling heb ik 3 maanden verlof. En daarna neem ik 6 maanden ft ouderschapsverlof op. Dat loopt in september af. De kinderdagverblijven beginnen hier in september ieder jaar. Daar kunnen we hem pas in januari voor inschrijven. Na de geboorte dus.

De naam hebben we al gekozen. Waren daar gelukkig vrij snel uit.
Italiagirl, echt heerlijk dat je zo lang vrij hebt met je kleintje straks. Wat leuk dat jullie al uit de naam zijn, gaan jullie voor een italiaanse naam of toch een nederlandse? Als je er iets over kwijt wilt hoor, anders heb ik niets gevraagd;) haha

Kan me voorstellen dat je gesloopt bent van zo'n lange dag, rust maar lekker uit en laat je lekker verwennen:)

Paddle, nog gefeliciteerd met je verjaardag! Heb je een leuke dag gehad? En zoals je al zegt, weer een stapje dichterbij!

Mommy, wat balen van de hoofdpijn, misschien teveel gedaan? Hoe wat het bij de babywinkel, nog iets leuks gekocht?

Wat fijn dat de 20 weken echo goed was! Ik vond dat echt een hele geruststelling, geniet er maar lekker van! Spannend dat jullie het geslacht ook niet vooraf zullen weten:)

Twinklinstar, wat vervelend dat je een minder goede band hebt met je broer en dat dit ook met zo'n kaartje bevestigd wordt is natuurlijk heel confronterend.

Krijgsman, super dat de 12 weken echo helemaal goed was! Het is dan ook al echt een klein mensje he! haha, hij/zij heeft dus al trekjes van paps;)

Neweve, hoe bevalt je vakantie tot nu toe? Al veel leuke dingen gedaan? geniet er nog maar lekker van!

@ hier. Alweer bijna 29 weken zwanger. Merk toch wel dat alles wat zwaarder begint te worden. Afgelopen week een extra echo gehad en ons meisje is ondanks de beperkte ruimte gedraaid:) Ze groeit goed en alle metingen waren gemiddeld. Ze schopt er vrolijk op los in mijn buik, ik geloof dat ze iedere dag een feestje bouwt haha. Wij zijn ook uit de naam en zijn nu bezig met het geboortekaartje, ik heb al verschillende proefdrukjes aangevraagd en tot nu toe hebben we er eentje die we leuk vinden.
Heerlijk om te lezen hoe jullie toeleven naar het ouderschap.

@ italiagirl. Ik ben ook wel benieuwt of jullie in de naam de nederlandse of italiaanse cultuur of beiden meegeven aan jullir zoon.

@mommy. Lijkt me ook raar om opvang te zoeken voor jullie kindje dat jullie zelf nog moeten leren kennen als het ware.

@paddle. Ik herken die rammels enorm. Ik probeer mezelf voor te houden dat tijd weinig uitmaakt, zelfs als het nog jaren zou duren dan kunnen we blij zijn met onze rol als suikeroom en tante in de tussentijd, hoop ik.

@hier, sinds kort weer contact met jeugdvriendin, ze gaat trouwen en vriend en ik zijn uitgenodigd.

Het contact voelt zoo vertrouwd ondanks.dat we elkaar jaren niet hebben gezien. Zij hebben ook een.kinderwens.

Vroeger fantaseerden we er al.over dat onze.kinderen samen zouden opgroeien.
Er is weer lekker bijgeschreven. Ik ga mijn best doen even op iedereen te reageren. Hoop dat ik niemand oversla.

@Twinklinstar: Jeetje, ik kan me voorstellen dat het toch wel erg steekt om zulk nieuws via een kaartje te horen. Wat vervelend dat jullie zo uit elkaar gegroeid zijn. Heb je het gevoel dat jullie band misschien nog wat hersteld kan worden in de toekomst?

@Mommy: Wat fijn dat de creme lijkt te helpen! Lijkt me vreselijk zo'n schimmelinfectie.

Wat een heerlijk gevoel he, die plopjes! Dat wordt echt steeds duidelijker, heel fijn is dat. (In ieder geval, zo lang de baby nog de ruimte heeft. Later in de zwangerschap lijkt het me iets minder fijn als je maag of blaas als voetbal wordt gebruikt. ) Ik heb gisteren volgens mij voor het eerst gevoeld dat de kleine aan het draaien was, heel raar gevoel, beetje oncomfortabel gevoel zelfs.

Hebben jullie nog spullen gekocht bij de babywinkel?

@Paddle: Nog gefeliciteerd met je verjaardag! Heb je een fijne dag gehad?

@Italia: Ben je weer een beetje bijgekomen van de bruiloft en slechte nachtrust?

Ik las hier in de krant dat het in Italie momenteel erg heet is, de warmste zomer sinds tijden dacht ik. Toen moest ik gelijk aan jou denken. Hou je het nog vol met die temperatuur daar?

Hoe is het met de harde buiken, zijn die nog steeds verleden tijd?

@Muisje: Wat leuk om weer even wat van je te horen! 29 weken alweer, wat gaat het snel!

Ik ben nu 27 weken zwanger en ik merk de laatste paar dagen ook dat sommige dingen gewoon even niet meer (handig of helemaal niet) gaan... Maar goed, nog een paar weekjes en dan verlof. Neem jij met 34 of 36 weken verlof?

Leuk dat jullie ook al een naam en een kaartje hebben uitgezocht! Dat zijn leuke dingen om uit te zoeken. Hebben jullie het kamertje ook al klaar? Wij zijn nog druk bezig, alles moet nog gedaan: vloer erin, behangen, schilderen... Wordt er soms een beetje hopeloos van, omdat ik zelf veel minder kan doen maar goed. Het komt vast wel op tijd af. Over 2,5 week worden de meubeltjes geleverd, dus dan moeten we toch wel een heel eind gevorderd zijn hoop ik.

@Boekenlegger: Wat fijn dat je weer contact hebt met je jeugdvriendin. En dat het dan weer gelijk zo vertrouwd aanvoelt is helemaal fijn! Leuk dat jullie zijn uitgenodigd voor haar bruiloft, dat zegt natuurlijk ook al wat.

Hoe is het nu met jou? Gaat het goed nu je de vitamine B krijgt?
Hallo dames,

Sorry dat ik even niks meer heb laten horen...

Ik had de balen in dat ik ongesteld was geworden, (opzich wel logisch was de eerste ronde) maar was het ook ontzettend hevig. Heb twee dagen thuis gezeten met een huispak aan want een spijkerbroek deed veel te zeer aan mn buik.

Nu zijn de vruchtbare dagen weer voorbij, en daar hebben we van genoten hihi. Dus nu nog eventjes wachten.

@Twinkelstar, wat naar dat je dat zo heb gehoord van je broer via een kaartje.. Lijkt me ook niet zo leuk om dat zo te horen.

@Paddle, gefeliciteerd!! Heb je een leuke verjaardag gehad?

@Mommy dat is inderdaad een mooi aantal uur om te werken starks met een kleine. Ben ik ook van plan mocht het bij ons zo ver zijn. Dat lijkt me ook wel vreemd inderdaad om te kijken waar straks de kleine vaak zal zijn. Wat leuk ook dat je de kleine voelt!

@Italia, dat is niet zo fijn dat je op een bed geslapen heb waarbij het matras doorzakte. Vooral als je zwanger bent. Nu lekker je gemakje houden dus Leuk ook dat jullie al uit zijn over de naam! Ben net zo benieuwd als Muisje wat voor soort naam het is geworden!

@Muisje, jeetje 29 weken alweer! De tijd gaat snel zeg! Begrijp dat het al wat lastiger gaat ja... Fijn dat ze goed groeit en dat alles verder goed is! Leuk ook dat jullie ook al uit de naam zijn en ook al een geboortekaartje hebben uitgezocht!! Lijkt me ook erg leuk om dat uit te gaan zoeken.

@Boekenlegger wat leuk dat je weer contact heb met die vriendin! Wat leuk dat ze jullie hebben uitgenodigd voor hun bruiloft. Dat is toch wel erg leuk!

@Zeelinde, Jij ook al 27 weken zwanger! Pff dames, wat vliegt de tijd!! Echt super leuk! Maar nog genoeg te doen lees ik wel. Leuk hoor! Ach je hebt nog eventjes Leuk ook dat de meubeltjes over 2 weken komen!
Dames even snel vanaf mobiel. We hebben zo een doopfeest van ons neefje.

Maar aangezien jullie allemaal zo benieuwd zijn naar de naam, het is Alessandro. Een Italiaanse naam dus, maar wel normaal uit te spreken in Nederland.

Ik reageer snel weer op jullie allemaal!!!

Fijne zondag nog vanuit een bloedheet Italië. Het is hier nu 35 graden... En vocht vasthouden kan dus ook met bijna 20 weken al. :(
@Italia: Heerlijk zoveel verlof. Hoe lang ga je dan niet gewerkt hebben?

Wat een mooie naam hebben jullie uitgzocht. Wel duidelijk Italiaans, maar jullie knul gaat daar ook opgroeien dus wel logisch.

En jeetje wat een temperaturen.

@lovely: Hopelijk is het een en ander blijven plakken bij jou! Wanneer is je nod ongeveer?

@Zeelinde: Al 27 weken! Heb je het niet te zwaar gehad met de warmte?

@Muisje: Hoe reageren je (schoon?) ouders inmiddels al op je zwangerschap. Ook niet te veel last van de warmte gehad?

@Mommy: Babyplopjes! ik ben jaloers .

@Boekenlegger: Samen rammelen dus . Wat is jullie planning nu ongeveer kwa kinderwens?

@hier: bedankt voor de felicitaties! Wel een leuke dag gehad, maar niet echt gevierd. Vandaag twee vrienden op bezoek gehad voor onze beide verjaardagen.

Gisteren genoten van het kleintje, wat een opgewekt en energiek prutsje. Zou zo tekenen voor een peuter die zo vrolijk is, ipv de veelal schreeuwende die je in de supermarkt tegenkomt.
@italia: heel leuk om iets te voelen, vandaag is wel weer een rustig dagje in mijn buik maar ik weet nu dat ik elk moment iets kan voelen

Wat een leuke naam, Alessandro! En inderdaad, goed uit te spreken in Nederland. Veel plezier op het doopfeest en sterkte met de hitte en vocht vasthouden.

Weten jullie al wat voor kamertje jullie willen? Bij ons worden de ideeen steeds concreter en wij willen ook binnenkort gaan bestellen.

@paddle: eierstokken een beetje onder controle kunnen houden gisteren?

@muisje: ik ben sowieso wel gevoelig voor hoofdpijn. Heb het laatst ook tegen de vk gezegd, maar die vond het nog niet zorgwekkend ofzo. Wel even goed in de gaten houden. Vandaag gelukkig geen hoofdpijn.

Wow, alweer 29 weken! Wat heerlijk dat jullie meisje zo lekker actief is in je buik en gedraaid is. Leuk, geboortekaartje uitzoeken. Lijkt me nog best lastig, er is zoveel keus.

@boekenlegger: wat leuk dat je weer contact hebt met je jeugdvriendin. Gaaf he, dat het dan weer zo goed klikt meteen. Dat is een goed teken! Leuk dat je naar haar bruiloft gaat.

@zeelinde: inderdaad heerlijk om die plopjes te voelen. Denk wel dat het tegen het einde van de zwangerschap wat minder leuk wordt, haha! Hebben niks gekocht gisteren, wel uitleg gevraagd over combiwagens en naar kamertjes gekeken. We gaan waarschijnlijk terug naar de eerste winkel om het kamertje te bestellen. Met jou verder alles goed? Wat voor soort kamertje hebben jullie?

@lovelylady: kan me voorstellen dat je flink gebaald hebt dat je ongesteld was geworden. En wat naar dat je er zo'n last van had Nu weer afwachten dus, ik duim weer voor je!

3 dagen werken lijkt me inderdaad heel fijn. Al wordt het natuurlijk allemaal even kijken hoe het loopt 'in het echt'. Vind het wel spannend allemaal.

@hier: vandaag lekker dagje, even naar voetbal van broer gaan kijken en zelf gaan zwemmen. Lekker fit van geworden. Nu lekker relaxen thuis. fijne avond!
@paddle: onze posts hebben elkaar gekruist.

Klinkt inderdaad als een heerlijke peuter! Daar zouden we zo voor tekenen, haha!
Hoihoi allemaal,

Hier geniet ik nog steeds van de vakantie. Zeker nu het weer zo perfect is, zonnig maar niet te warm. Daarnaast lees ik nu het boek extreem luid en ongelofelijk dichtbij. Wat is dat een goed geschreven mooi boek.

Komende week de nodige boeken bestellen en oriënteren op keuzevakken. (officieel pas in het 2e kwartiel maar misschien zijn er ook al leuke dingen in het eerste kwartiel).

@zeelinde en muisje, wat zijn jullie al ver en wat leuk om alle voorbereidingen te horen.

@paddle, alsnog gefeliciteerd. We zijn dan dicht bij elkaar jarig, ik moet nog wachten tot donderdag. Helaas is iedereen op vakantie dus ik eet in mijn eentje taart. Wel hebben mijn ouders een cadeautje achtergelaten...

@italia en mommy, ook jullie lijken al behoorlijk op te schieten. Wat leuk dat jullie de baby voelen.

Hier zijn de rammels redelijk volop. Gister met vriend over opvoeding gehad en daarin lijkt hij toch wat losser te zijn dan ik. Hij nijgt meer naar een kind leert wel dat vuur gevaarlijk is als hij/zij zich er pijn aan doet, natuurlijk waarschuw je maar je verbied niet. Ik neig toch meer naar verbieden en duidelijke grenzen stellen(afhankelijk van de leeftijd)
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
helemaal lovely vergeten!

Wat (dubbel) balen meid maar op naar de tweede ronde

Mommy, Hoe is het om zwanger te zwemmen?
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
@Mommy: Misschien moeten we wel groepscontract ergens tekenen voor vrolijke kinders te krijgen .

Toen ik haar zo zag wist ik wel weer, waarom ik heel graag twee kinderen wil (no offence tegen mensen met 1 kindje natuurlijk). Ik denk dat ze binnenkort op de leeftijd komt dat een zusje/broertje echt iets zou kunnen toevoegen kwa spel en gezelschap. Misschien ook op mezelf betrokken maar ik heb erg veel aan mijn broers gehad vroeger. Al snap ik hun redenatie voor het wsl bij eentje te houden ook wel.

Ow, en ik heb opeens het gevoel dat jullie een meisje krijgen overigens, dus dat weet je nu ook .

Crosspost met Neweve: Alvast gefliciteerd, word je dan 21 jaar? Hoe gaat het nog met hamsterlief? Geniet maar van je vakantie!

Opvoedingsmethodes vind ik lastig. Ik neig persoonlijk naar streng, vooral omdat ik een bloedhekel heb aan onrespectvolle kinderen. Maar hoe zoiets in de praktijk uitdraait, geen idee.
@neweve: geniet nog lekker van je vakantie! Morgen alweer op de helft ja, gaat snel. Ik vind het zwemmen heerlijk. Voor de zwangerschap vond ik zwemmen ook al fijn en dat is nu nog steeds zo. Ik wissel een beetje af met spinning en zwemmen en binnenkort zwangerschapsyoga.

@paddle: goed plan! Wat grappig, dat je het gevoel hebt dat we een meisje krijgen. Ik heb dat gevoel ook al vanaf het begin! Hihi! Waarom willen zij het bij 1 kindje laten?

@opvoeding: ik vind rust en regelmaat erg belangrijk voor kindjes. Dus (enigszins) vaste tijden eten en slapen, eten aan tafel, afspraken over tv, etc. Dat vinden mommyman en ik gelukkig allebei heel belangrijk. Verder wil ik niet heel streng zijn, maar wel heel duidelijk. Kinderen willen weten waar ze aan toe zijn. Maar in de praktijk zal consequent zijn niet altijd makkelijk zijn vrees ik...;-)
Mommy: Ze zijn beiden erg jong (ong. mijn leeftijd met tweejarige) en zijn onverwacht ouders geworden. Levensstijl moeten omgooien en ik denk best een zware wissel getrokken op hun relatie en ook financieel ed. Ze zien het kind doodgraag maar ik denk (met name hij) het zo wel goed vind met eentje op alle vlakken.

Kan het wel begrijpen op die manier.
Zo, weer thuis.... Lig nu lekker op de bank uit te buiken om daarna naar bed te gaan. Italiaman is nog even wat drinken met een neef.

@ paddle. Klinkt als een voorbeeldige peuter. Ik zie ook liever een wel opgevoed kindje dan zo'n schreeuw aap. Ik erger mij daar altijd groen en geel aan hier in Italië. Veel kinderen gaan te laat naar bed en worden daardoor poep vervelend. Zo zijn wij pas na 23 uur uit het restaurant vertrokken en ons neefje van 9 maanden was dus ook nog op. Die zette het op een gillen natuurlijk, niet zo gek. Een kind heeft slaap nodig en duidelijke regels.

Qua verlof. Uiteindelijk ben ik meer dan een jaar thuis straks. Eigenlijk wil ik me ook eens gaan oriënteren of ik niet wat anders kan vinden. Zit nu in de commerciële sector en dat is niet echt mijn ding.

@ neweve. Niet leuk dat iedereen op vakantie is met je verjaardag straks. Bij deze alvast gefeliciteerd! Maak er maar een gezellige dag van met je vriend.

@ mommy. We hebben wel redelijk idee wat voor kamertje we willen. Onze eerste keus is helaas niet meer te bestellen. Dus we zijn nog even verder aan het kijken. Maar het belangrijkste vinden wij de kwaliteit. Verder weet ik nog niet wat voor matras we gaan kopen. Je hebt van die aereosleep. Die zijn voor een verlaagde kans op wiegendood. Verder hebben we nog matrasjes gezien tegen door lekken van plas, tegen huisstofmijt etc. Wat voor matras willen jullie kopen? Verder hebben we al best veel kleding, sterilisatie machine, combi wagen krijgen we van mijn schoonzus. De grote dingen die we nog moeten kopen zijn kamertje, badje en box.

@ lovely lady. Wat vervelend dat je zoveel last van je menstruatie hebt gehad. Had je dat voordat je aan de pil begon ook? Hopelijk heb jij ook snel een positieve test in handen. Zodra je eenmaal probeert om die kinderwens in werkeliijkheid om te zetten is iedere maand dat het niet lukt er 1 teveel. Wanneer heb je je volgende NOD?

@ zeelinde. Jeetje wat ga je hard! Bijna het laatste trimester. Vind jij het soms ook nog zo onwerkelijk dat er een kindje gaat komen?

Die bewegingen zijn inderdaad erg leuk, alhoewel ze natuurlijk steeds sterker worden. Ik heb wel eens gehoord van kapot geschopte ribben enzo.... Dat is echt minder!

De harde buiken zijn zo goed als over. Heb wel door dat het met mijn darmen samen hangt. Iedere ochtend eet ik nu extra een paar volkoren crackers met pruimen jam en het lijkt te helpen. Verder heeft de gyn mij micro klysma's voorgeschreven. Mocht ik echt verstopt raken, dan kan ik die gebruiken. Afgelopen woensdag heeft hij mijn baarmoederhals weer opgemeten en die was toen 5 cm. Lang dus! Maak me nu ook wat minder zorgen.

Het is hier idd erg heet. Bah, bah en nog eens bah. En het schijnt dat komende week de warmste week gaat worden. :(

@ muisje. Nog maar 11 weken Jeetje het gaat nu echt opschieten.... Gek idee dat het nog maar even duurt? Leuk dat jullie al uit de naam zijn en het eens zijn over 1 kaartje. Ik snap dat het allemaal wat zwaarder wordt nu. Die buik gaat steeds meer in de weg zitten. Dat merk ik soms zelfs al met bepaalde dingen. (zoals teen nagels knippen)

@ boekenlegger. Leuk dat je weer contact hebt met die jeugd vriendin. Je bent toch samen opgegroeid en dat schept meestal een bijzondere band. Leuk dat jullie naar de bruiloft gaan en dat je het met haar over de kinderwens kan hebben!

@ allen.

@ hier. De doop was wel ok. Italiaman en ik hebben beiden eigenlijk niets met de kerk. Mijn schoonzus eigenlijk ook niet. Maar veel ouders laten hun kind hier dopen, zodat ze later met vriendjes kunnen spelen in het oratorium. Dat is een soort club van de kerk. Ben je niet gedoopt, krijg je geen toegang. Het etentje was wel lekker.
@paddle. De planning wisselt hier nogal, vooral in mijn hoofd. Ik studeer nog een jaar. Daarbij kun je kiezen voor een stage. Kans is groot dat je daar dan een baan aangeboden krijgt na de stage. Als dat gebeurt wil ik nog even wachten met zwanger worden.

Als mannen zwanger konden wordn was het minder lastig... Haha. Ik ga snel slapen morgen werken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven