Waar hebben jullie je geld in zitten?
woensdag 8 augustus 2012 om 15:40
Ik ben op dit moment bezig met mijn financiele huishouding. Ik wil mijn geld wat meer spreiden, onder andere omdat ik het leuk vind er actief mee bezig te zijn. Ik vraag me af hoe jullie je investeringen verdeeld hebben (onroerend goed, spaarrekeningen, effecten, microkredieten, goud, oude sok, noem maar op). Uiteraard kan ik hiervoor bij een financieel adviseur terecht, ik vind het alleen prettig om er af en toe ook met anderen over te sparren, omdat die soms een wat verfrissende kijk hebben op dit soort zaken.
Ik snap dat niet iedereen zich bezig houdt hiermee, maar ik neem aan dat er toch genoeg vrouwen zijn die dit wel doen, om hier eens ideeen uit te wisselen.
Ik snap dat niet iedereen zich bezig houdt hiermee, maar ik neem aan dat er toch genoeg vrouwen zijn die dit wel doen, om hier eens ideeen uit te wisselen.
woensdag 8 augustus 2012 om 15:48
Schoenen! Tja, dat heb ik ook ja.... die zie ik maar als junk bonds
In welke verhoudingen heb je het ongeveer verdeeld?
Ik zal beginnen:
Mijn netto waarde was tot voor kort ongeveer als volgt verdeeld
-53% in mijn huis (versneld aflossen)
-32% in middellange deposito’s (half tot 2 jaar) die elk een andere maand afliepen. Ik ben deze nu aan het laten aflopen zonder ze te vernieuwen
-15% liquide op spaarrekening
Door veranderingen in mijn leven, wil ik dit nu wat aanpassen. Ik ga een deel van mijn geld op de middellange termijn (ongeveer anderhalf jaar) nodig hebben in een andere valuta, voorde koop van een huis in het buitenland. Ik wacht op een opportuun moment om het in te wisselen. De huidige koersen zijn hier te laag voor naar mijn smaak.
De nieuwe geplande verdeling:
-53% in onroerend goed
-8% in aandelen
-8% liquide op spaarrekening
-31% ? voorlopig nog op de spaarrekening
Met name met dit laatste gedeelte zit ik een beetje te twijfelen. Dit is dus het geld wat in de toekomst omgewisseld moet worden. Ik verwacht alleen dat de wisselkoersen zeker nog een half jaar belabberd zullen zijn. Ik kan het nu liquide op een spaarrekening laten staan voor iets meer dan 2.5%, of kortlopende deposito’s afsluiten, of…. Iemand nog suggesties?
In welke verhoudingen heb je het ongeveer verdeeld?
Ik zal beginnen:
Mijn netto waarde was tot voor kort ongeveer als volgt verdeeld
-53% in mijn huis (versneld aflossen)
-32% in middellange deposito’s (half tot 2 jaar) die elk een andere maand afliepen. Ik ben deze nu aan het laten aflopen zonder ze te vernieuwen
-15% liquide op spaarrekening
Door veranderingen in mijn leven, wil ik dit nu wat aanpassen. Ik ga een deel van mijn geld op de middellange termijn (ongeveer anderhalf jaar) nodig hebben in een andere valuta, voorde koop van een huis in het buitenland. Ik wacht op een opportuun moment om het in te wisselen. De huidige koersen zijn hier te laag voor naar mijn smaak.
De nieuwe geplande verdeling:
-53% in onroerend goed
-8% in aandelen
-8% liquide op spaarrekening
-31% ? voorlopig nog op de spaarrekening
Met name met dit laatste gedeelte zit ik een beetje te twijfelen. Dit is dus het geld wat in de toekomst omgewisseld moet worden. Ik verwacht alleen dat de wisselkoersen zeker nog een half jaar belabberd zullen zijn. Ik kan het nu liquide op een spaarrekening laten staan voor iets meer dan 2.5%, of kortlopende deposito’s afsluiten, of…. Iemand nog suggesties?
woensdag 8 augustus 2012 om 15:51
woensdag 8 augustus 2012 om 15:55
Mijn geld heb ik in mijn huis zitten. Heb recent geïnvesteerd in een tweede parkeerplek (ik woon in de stad en waar ik woon gaat het binnenkort betaald parkeren worden, en kon voor niet al te veel geld een extra parkeerplek kopen. Met die extra parkeerplek is mijn huis al gelijk meer waard geworden). Verder investeer ik gewoon in mijn dagelijks leven.
woensdag 8 augustus 2012 om 16:02
woensdag 8 augustus 2012 om 16:09
Dat weet ik nog niet. We hebben net een chinese rekening geopend en dat is voor ons jaar in china. Ik heb er een in engeland. Omdat ik daar soms een opdrachtje heb dus dat is makkelijker voor de opdrachtgevers. Een een in frankrijk. Overal dan weer spaarrekeningen gekoppeld. Verder bij de ING, RABO en van Landschot.