Gezondheid alle pijlers

Diabetesland

13-07-2011 20:17 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom in Diabetesland waar al je medediabeten 100 jaar gaan worden. Waar je je 'gewoon' 'eventjes' aan je dieet gaat houden :puke: om te voorkomen dat je diabetische voeten of vingers gaat krijgen. Waar retinopathie, falende nieren of zenuwpijnen niet voorkomen en waar ongelimiteerd geklaagd en gezeurd mag worden. Jaja, óók over al die infernisten en dvk's die het –niet gehinderd door daadwerkelijke diabeteservaring- beter weten dan de aloude diabeet zelf.

Dat land waar genoeg ruimte is voor cynisme, sarcasme en flauwe grappen. Dat land waar meegeleefd wordt, waar ervaringsverhalen uitgebreid verteld mogen worden en waar altijd een luisterend oor of een welgemeende knuffel voorhanden is. Waar je gelijkgestemde zielen in het 'diabetesdwars' vindt.

Dus wil je steun en knuffels of wil je 'gewoon' 'even' je verhaal kwijt, doe het dan hier. Iedereen is welkom, want hoe meer zielen hoe meer vreugd!
Laat het los, heb vertrouwen, het komt goed.....
Dat klinkt dan als een betere verjaardag als voorheen! Fijn hoor! En ook fijn dat het beter met hem gaat. Ik hoop dat het verzekeringstechnisch ook goed zal aflopen

Met mij gaat het wel redelijk. Ik blijf met vlagen moe en heb dat nu wel gehad eigenlijk. Verder vind ik morgen wel spannend, ik ga gewoon lekker borrelen en eet maar meer hapjes tussendoor. Ik vind het soms wel lastig dat ik niet kan prikken dus moet echt mijn lichaam aanvoelen. Dat gaat nu redelijk maar als ik borrels opheb is dat vertroebeld he Dus we zullen zien hoe dat zal gaan.

Wij geven altijd groot feest. Overdag de ouders (en zijn ouders zijn ook niet gezellig dus gelukkig komen er meer mensen ) en broers/zussen met kleintjes en vrienden met kids. Dan met zn allen eten en om 20 uur druppelen onze vrienden binnen dus wordt de familie de deur uitgekeken 's Avonds hebben we rond de 30 man visite. Heerlijk! Zo gezellig altijd! Een vriend van ons maakt hapjes en cocktails, vindt ie leuk en heerlijk relaxed voor mij En verder weet iedereen de keuken te vinden dus gastvrouw spelen is over na het rondje gebak. Ja superfeestjes dit hoor! Ik heb er heel veel zin in Dank voor de wensen, dat gaat helemaal goed komen dus!

En wat zijn jullie weekendplannen allemaal?
Ik heb trouwens weer een vraag. Iemand in mijn directe omgeving is heel pril zwanger. Ze wilde het aan iemand kwijt en dat was ik We hadden het over zwanger zijn van a tot z. We hadden het dus ook over diabeten en zwanger worden. Ik mag mezelf geen echte diabeet noemen omdat mijn suiker verhoogd is maar onder de normen blijft van de diabetengrens. We hadden het erover dat ik er vanaf kan komen etc etc. Gezellig gesprek. We hadden het ook over als ik zwanger zou willen worden dat dat moeilijker kan gaan. Een vriendin van hen heeft er heel lang over gedaan en kreeg steeds miskramen. Een cliënte van mij zei ook dat het bij diabeten vaak niet goed gaat.

Kunnen jullie mij er iets over vertellen? Nogmaals, ik google niet, ik wil advies van deskundigen Het is niet van toepassing op mij hoor maar ik vind het toch wel fijn er iets over te weten. Man en ik zijn nog jong en hebben wel een kinderwens maar die is nog niet dringend. Maar aangezien ik nu dus 2 x het advies heb gekregen om maar snel te beginnen nu de suikers nog meevallen wil ik er wel meer van horen. Hebben jullie ervaringen/adviezen voor mij?
Setter, nog gefeliciteerd met echtgenoot! Wat heerlijk voor het (en voor jou natuurlijk) dat het zo'n leuke verjaardag is geweest.

Jij ook vast van harte, Choco. Wat lijkt me dat fijn zeg, iemand die de hapjes en de drankjes voor je verzorgt en dat nog leuk vindt ook. Leen je hem wel eens uit?

Helaas kan ik je qua zwangerschap geen enkele zinnige raad geven, aangezien ik dat stadium reeds lang gepasseerd ben. Maar reken maar dat je hier zinniger advies gaat krijgen dan via het immer handige maar vaak onbetrouwbare google.

Wat dat betreft kan ik wel tegen iedereen zeggen (Ris, Lief): ik kan iedereen de overgang van harte aanbevelen! Nou scheelt het dat ik er vrijwel geen last van gehad heb. 'Men' zegt wel dat je er meer last van krijgt naarmate je meer last had van je menstruatie, maar of dat waar is weet ik niet. Opvliegers kunnen lastig zijn en zijn soms vervelend, en als ik eens strontchagrijnig ben wijt ik dat royaal aan de hormonen, maar dat laatste is kolder, want ik ben er al ruim 5 jaar vanaf. Maar het is zo'n heerlijk excuus .

Pixel, nog lekker aan het genieten op Franse terrasjes? Avec du vin rouge et un ciel bleu? Ik ben benieuwd naar je vakantieverhalen!

Teddeke, trek je nog, lieve meid? Ik denk aan je.

Zon, alles goed?

Echtgenoot staat een deel van het leidingwerk in de badkamer te vervangen, voordat we op vier verschillende plaatsen kunnen douchen. En gisteren al (!!!) is mijn nieuwe oven binnengekomen. Ook al half geïnstalleerd, maar hij moet nog even vastgezet worden, want als je hem opentrekt, ligt hij op je tenen. Ik zit al de hele tijd te bedenken waarmee ik hem ga inwijden.

Daarnaast ben ik hier met nieuwe vertaalsoftware bezig en gelukkig wonen jullie te ver weg om me te horen vloeken. Als de mods me hoorden, kreeg ik een permaban.

Fijn weekend allemaal!
Chocolover; ik heb twee kids gekregen en dat ging zonder problemen. Kijk, het zwanger worden lukte niet 1-2-3 (en ook niet van je 7-8-9-10), maar dat had niks met mijn suikerziekte te maken, maar aan een verminderde kwaliteit van mijn mans zaad.

Het nare van de db en zwanger worden, is dat je niet zomaar zelf mag beslissen of je de pil de deur uit gooit en gaat proberen om zwanger te worden. Dat moet in overleg met je arts. Want... eerst moet je groen licht krijgen (ja, zo heet dat!) Mijn waardes moesten voor een langere periode onder de 7 zijn (hba1c en normale waardes). En dan mochten we het gaan proberen. Overigens kunnen de normen per ziekenhuis verschillend zijn.

Nou, dat proberen duurde wat langer dan we van te voren bedacht hadden en al die tijd heb ik heel erg mijn best gedaan om mijn hba1c onder de 7 te houden. Ook tijdens de zwangerschap moesten ze zo laag zijn, dat viel niet mee. Lijf is een wandelend hormonen vat en die hormonen zijn heel onvoorspelbaar.

Enniewee... ik heb geen problemen gehad tijdens de zwangerschappen; behalve dan de normale kwalen en af en toe rare hoge suikers (of nachtelijke hypo's) en ondanks mijn hba1c van onder de 7 heb ik twee keer een groot kind gebaard. Beide kids zijn dmv een keizersnede geboren. Bij Ella is nog geprobeerd om de bevalling in te leiden, maar dat lukte niet, dus werd het een ks. Bij Gijs zou ik het zelf mogen proberen als hij spontaan zou komen, maar de ks werd in juli al gepland (voor september ).

Niet elke diabeet krijgt reuzebaby's en ze worden regelmatig op de normale manier geboren. Ik had gewoon pech; de kinderen wilden nog niet geboren worden (was met 38w en nog wat; je moet meestal wel eerder bevallen vanwege de risico's van langer door lopen), maar ze moesten dus wel komen. Vandaar.

Als je nog meer vragen hebt; kom maar! Ik weet er ALLES van

Sri; wil je eens stoppen met vloeken! Ik kan het hier horen! De zon vertrekt bijna hier joh!

Set; fijn dat je man weer opknapt en dat je zo'n fijne verjaardag hebt gevierd!

Choc; jij ook veel plezier met feesten dit weekend!

IK ga ff op de bank liggen, kids zijn bij opa en oma en ik heb het rijk even alleen... jippie!
Klinkt wel heel erg gezellig Choco! Veel plezier nogmaals
Lieve diabetesdeskundigen, ik heb een vraag. Kan je van diabetes ook shopaanvallen krijgen? Ik werd vanmorgen wakker met de gedachte: DIT IS ZO'N DAG. Aangezien ik, zoals jullie weten, nooit meet, weet ik niet hoe hoog of laag ik zat, dus daaraan kan ik zo'n aanval niet relateren.

Enniewee, ik ben mij te buiten gegaan aan twee topjes, nieuwe schoenen, een paar meekupjes, een walgelijk duur maar heerlijk crèmepje (ik ben een stiekem maar verwoed Shiseido-fan) en nog wat onnutte zaken. O ja, en een hilarisch boekje over juist taalgebruik: "Hoe bereidt je een paard". Raar toch, hoe zoiets je ineens kan overvallen?

Nou is dat tot daar aan toe, maar echtgenoot heeft voor komende week twee nachten op de SS Rotterdam geboekt ( ) en we we gaan nog een keer zalig fruit de mer eten bij Hotel New York. Ik heb het gevoel of ik drie weken op vakantie ga!

Het zal allemaal wel stress zijn. Willen jullie heel, heeeeel hard voor me duimen? Ik heb kans op een mega-, echt megaopdracht, maar daar hoor ik maandag pas meer over. Ik heb nog geen idee waar het over gaat, maar ik ben zó benieuwd! I'll keep you posted.

Setter, hoe is echtgenoot er nu aan toe? Begint hij alweer wat meer mens te worden? Beginnen de bulten al te ontzwellen? Ik was al blij om te lezen dat hij weer wat toerekeningsvatbaarder werd. Ja, zo'n klap op je hersenpan kan rare uitwerkingen hebben.

Hoe lang nog tot de vakantie? Gaat vader nog steeds goed?

Lief, ik vond je sms'je van de week zó lief! Dank je wel daarvoor.

Alle anderen, dikke en een heerlijk weekend verder.
Nog gefeliciteerd allemaal, met mannen en honden ;)

Sri, ik was al even terug maar op de een of andere manier ontbrak de lust me om mijn computer aan te zetten. Heel uitzonderlijk voor mij. Echt.

Haha, shopping spree! Geniet van je aankopen en geniet ook van de leuke dagjes weg die je in het verschiet hebt! Ik ga voor je duimen. Ik ben ook erg benieuwd naar je vertaalsoftware en hoe dat werkt.

Je had toch een redelijk nieuwe senseo? Ik heb em nog staan bewonderen, mooie kleur was dat.

Setter, hoe is het met de man? Hopelijk is hij zowel lichamelijk als geestelijk een beetje over de klap heen? En hoe was de doos die hem aangereden had?

Choco, ik kan je niks vertellen over diabetes en zwanger worden. Zwanger zijn was bij mij ver voor de diagnose diabetes.

Wat betreft menstruatie: ik heb er altijd een verschrikkelijke hekel aan, mijn suikers gaan ervan stuiteren, ik word chagrijnig etc maar toch ben ik altijd blij dat alles het nog doet. Gek hè?

Ik heb een ontzettende zin in zoet, echt niet normaal meer. Al weken. Loop bijna te kwijlen in de supermarkt bij de snoepafdeling. Heel vreemd. Ik dacht eerst dat het te maken had met mijn menstruatie maar het duurt nu al zo lang, dat kan het niet zijn. Klinkt iemand dat bekend in de oren? (En als ik me dan een keer te buiten ga aan iets (gebeurt bijna nooit), dan durf ik niet te meten. Omdat ik er toch niks aan kan doen en omdat ik niet wil dat die hoge waarden in mijn meter staan.)

En allen die ik niet in dit bericht genoemd heb en ook voor degenen die ik wel genoemd heb
Pix; ik heb al weken zin in zout. Chips wil ik! Maar ja.. ik doe aan de lijn dus ik eet al weken geen chips. Heb het ook niet in huis, anders zou het op gaan.

Had ik trouwens al gezegd dat ik een kilo in een week ben afgevallen? Ik was helemaal verbaasd! Totaal nu 3kg eraf in 6 weken. Ik vind het knap

Vandaag mijn laatste vakantie dag gehad. Morgen weer alles "normaal". Ben wel blij ook, Ella en Gijs waren stront en stront vervelend vandaag. En ik was stront sjaggerijnig. Ella kan zo enorm zeuren echt niet normaal. Ik heb het koud, het is zo warm, maar in de schaduw wil in niet spelen, daar is het koud. Ik heb zweet, ik wil het badje, nee ik wil de sproeier (en ga zo maar door... ) Om kwart voor 7 lagen ze in hun nestjes en om kwart over 7 sliepen ze. Op naar school morgen!
Ris, goed dat je het volhoudt. Chips zijn inderdaad iets waar ik voor kan zwichten, als het in huis is. En niks in huis hebben is moeilijk met opgroeiende kinderen. Al zijn het niet van die snoeperds hier. Gelukkig. (Ik zou stiekem wel willen dat ze morgen weer naar school gaan...).

Wat goed joh, 3 kilo eraf! Super! Da's fijn, als er wat af gaat ben je ook gemotiveerder om het vol te houden. Ik was na de vakantie ook afgevallen. Nog een paar kilo eraf en dan vind ik het wel goed.

Nog ff wat dingen doen hier. Later!
Pix, jij hoeft toch helemaal niet af te vallen?

Ris,

Het is zeker nationale chagrijnige-dag. Wij waren hier ook allebei heel chagrijnig. Moeten allebei morgen weer werken en bah... Het lijkt wel zo'n wacht-dag op het vliegveld. Ik heb van schrik de ramen gelapt, en dat gebeurt hier toch echt maar zelden hoor. Net nog wat getraind samen, straks op tijd naar bed want de wekker gaat weer om 6:00. Aan de ene kant wel zin in werken, aan de andere kant zó geen zin in...

Oh setter, heb je nog kennisgemaakt?
Ik had een verjaardag-dag van de nieuwe man van wijlen mijn moeder's zus. Volgen jullie het nog? Ennieweej, het was heel erg gezellig, ik heb me prima vermaakt met mijn nicht (de dochter van de zus van wijlen mijn moeder) en haar man en zoon. Ik heb ontzettend gelachen en heeeeerlijk gegeten (een bls van 17.7 toen ik thuiskwam ), en na het thuiskomen/eten koken/afwassen hebben man en ik de film New in town met Renee Zellweger gekeken. Ik heb me bescheurd

De tuttebol die mijn man aangereden heeft was hier vorige week zondag op bezoek, en bij het vakje 'voornaam' vroeg ze aan haar man 'wat moet ik hier invull'n??' en bij het vakje 'achternaam' idem dito....

Toen mijn man, die tegenover haar zat, de situatieschets tekende merkte ze -héél scherp - op dat hij het omgekeerd tekende. Toen mijn man het papier omdraaide had het schaap niet eens het fatsoen om te verschieten van kleur, ze giechelde alleen maar. Echt jongens, de term 'wat een UI van een mens' heeft nu een gezicht gekregen
Die enorme zin in zoet is wel herkenbaar Pixel. Dat had ik ook geregeld toen ik nog pillen slikte. Inmiddels heb ik het alleen nog als ik ongesteld moet worden (niet vaak meer dus ) en dan voornamelijk bij chocola.
quote:lief_29 schreef op 12 augustus 2012 @ 22:04:

Pix, jij hoeft toch helemaal niet af te vallen?

Nog een paar kilo en plaatselijk wat trainen om het hier en daar wat strakker te krijgen. ;)

Lief, ik moet morgen ook weer aan het werk. Ben nog even helemaal niet in the mood. Ga er ook zo maar eens in.

Setter, een ui van een vrouw? Daar krijg je dus spontaan tranen van in je ogen
Alleen als je haar ziet al, Pixel, alleen al als je haar ziet...... wat een dom mens.... niet te filmen
Ik ben ziek thuis... hondsberoerd en last van diarree. Ik ga nu een pot thee zetten en dan nog maar even weer terug op de bank. Gelukkig zijn mijn suikers wel goed, ik zat net op 10 dus ik hoef me even geen zorgen te maken. Pfff.... blegh.
he he ik kan dr weer op, op Viva, wat n ellende...

Setter beterschap!!

verder nog niet alles gelezen, alles gaat goed hier. Val nog steeds goed af en daar ben ik heel blij om (17,5 kg nu).

Hoorde vd oogarts vorige week dat als je van je gehele overgewicht af bent, je met type 2 vd medicijnen af kan komen mbt je suiker???

Oogfoto's waren goed, geen bloedingen te zien gelukkig, ook weer een meevaller! a.s. woensdag gaan we naar slagharen een dagje, vorige week naar Drievliet geweest.

Fijne week allemaal!
Ach arme Setter toch, waar heb je dat nou weer opgelopen? En dat na zo'n gezellige zondag! Lekker op de bank met een pot thee, voor een dekentje lijkt het me wat warm. Het is vast de schuld van die ui. Dat mensen werkelijk zó dom kunnen zijn.

Lief, ik denk wel eens dat ik soms zo ongeveer kampioen-chagrijn moet zijn, maar ik ben er nog nooit van gaan ramen lappen. Toch eens proberen, maar meestal is echtgenoot hier de lapper. Komt door mijn (hoogst kinderachtige) angst voor trapjes. Boven tree drie vind ik het niet leuk meer.

Pix, nog strakker? Petje af hoor! Jij en Lief kunnen straks een modellenwedstrijd gaan houden. Zou heel goed voorlichtingsmateriaal zijn voor al die mensen die diabetes automatisch verbinden met overgewicht.

De mega-opdracht lijkt me heel leuk, maar ik moet nog even informeren wat voor consequenties dat technisch voor me heeft als zzp'er. En dan volgende week op gesprek. Brrrr, maar ook wel weer leuk.

Sterkte allemaal weer met het begin van het post-vakantietijdperk. Het is altijd even doorbijten, maar als je eenmaal weer in de molen zit, draai je wel weer mee. Allemaal een
quote:zonnestraal012 schreef op 13 augustus 2012 @ 12:37:

he he ik kan dr weer op, op Viva, wat n ellende...

Setter beterschap!!

Dank je, ik voel me alweer iets beter.

verder nog niet alles gelezen, alles gaat goed hier. Val nog steeds goed af en daar ben ik heel blij om (17,5 kg nu).

Hoorde vd oogarts vorige week dat als je van je gehele overgewicht af bent, je met type 2 vd medicijnen af kan komen mbt je suiker???

Oogfoto's waren goed, geen bloedingen te zien gelukkig, ook weer een meevaller! a.s. woensdag gaan we naar slagharen een dagje, vorige week naar Drievliet geweest.

Fijne week allemaal!Niet om je te ontmoedigen, maar het sleutelwoord hier is 'kan'. Mijn jongste broer dacht ook dat hij wel 'eventjes' van zijn diabetes af kwam door 7x per week te gaan trainen (en 29 kilo af te vallen), maar in plaats daarvan heeft hij nu nog meer medicijnen. Zwaardere ook. Heel sneu, maar ja, met alle erfelijkheid in ons gezin.........
anoniem_47063 wijzigde dit bericht op 14-08-2012 09:59
Reden: aanvulling
% gewijzigd
Sri, die mega-opdracht is toch niet bij die opdrachtgever waar je net wegkomt hè?
Pfieuw, even weer liggen hoor. Tjonge ik voel me 98 zeg....
quote:setter schreef op 13 augustus 2012 @ 21:08:

Sri, die mega-opdracht is toch niet bij die opdrachtgever waar je net wegkomt hè?Nee zeg, bewaar me, dan was ik al gelijk afgehaakt! Volgende week meer nieuws, dit soort dingen heeft blijkbaar altijd tijd nodig...
Ik zie uw mail (?) wel tegemoet, zeer hooggeachte Srizus

Succes volgende week
Zodra ik wat te melden heb, mail ik je uitgebreid. Maar eerst straks spullen bij elkaar harken om mee te nemen, telefoonlader niet vergeten (zou ook niet voor het eerst zijn) en dan vanmiddag relaxed op zoek naar leuke terrasjes en zo. Zin in!

Setter, voel je je al wat beter trouwens? Zo naar om je in deze warmte zo rot te voelen, zeker voor jou, kouliefhebber!
Ik voel me stukken beter, ik ga morgen weer aan het werk. Mijn binnenwerkje doet het weer zoals het moet, gelukkig

Van de warmte had ik gister niet veel last, ik heb veel geslapen en ik kreeg dus niet zo heel veel mee van de wereld.....

Ik wens je heel veel plezier de komende dagen, geniet van je uitje. Ik wens jullie heel veel mooi weer toe
Het word erg warm de komende dagen, vooral het w-end. Ik vindt het heerlijk! alleen kan ik steeds minder kleding aan, alles wordt me t groot en dan ook echt alles!

gelukkig dat je weer opeknapt bent Setter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven