Wespenzomer
vrijdag 10 augustus 2012 om 10:37
Door de natte zomer zouden er dit jaar weinig wespen zijn:
link
, maar ik zat net mijn zoontje appel te voeren en we hadden er gelijk een wesp bij, dus maar snel weer naar binnen. Ik word helemaal panisch van wespen en weet dat je niet om je heen moet slaan, maar doe het uit paniek toch. Iemand nu het warmer wordt ook al wespen gespot?
link
, maar ik zat net mijn zoontje appel te voeren en we hadden er gelijk een wesp bij, dus maar snel weer naar binnen. Ik word helemaal panisch van wespen en weet dat je niet om je heen moet slaan, maar doe het uit paniek toch. Iemand nu het warmer wordt ook al wespen gespot?
vrijdag 10 augustus 2012 om 10:44
Als ik jou was zou ik oppassen met zo overtrokken reageren, zo geef je je angst alleen maar door aan je kinderen. Wespen steken over het algemeen alleen als ze ergens beklemt raken (in schoenen, shirts etc) of als ze op etens/drinkenwaren zitten die gebruikt worden, of als je er inderdaad naar staat te meppen. De volgende keer gewoon appeltje weg doen, opstaan en stukje verder gaan zitten.
En dat er bericht is dat er weinig wespen zijn, betekend natuurlijk niet dat er helemaal geen wespen zijn.,
En dat er bericht is dat er weinig wespen zijn, betekend natuurlijk niet dat er helemaal geen wespen zijn.,
vrijdag 10 augustus 2012 om 10:54
Idd, water met kruidnagelen. Nu alvast wat potjes klaarmaken, dan wordt het lekker sterk. Die potjes gaan weken mee. Een paar jaar geleden stond ik op een camping met een wespenplaag, en ik was een van de weinigen die er geen last van had om de tent heen omdat ik overal van die potjes had staan. Had ik jaren eerder moeten weten!
vrijdag 10 augustus 2012 om 11:01
Inderdaad, een wesp steekt alleen als hij bekneld raakt. Het is geen mug!
Als een wesp om me heen vliegt, zorg ik dus dat mijn mond dicht is, en hou ik mijn broekspijpen en mouwtjes in de gaten zodat hij daar niet per ongeluk in vliegt. Verder gewoon stil blijven zitten/staan en wachten tot hij weer weg vliegt. Of zelf weg lopen.
Zo leer ik het ook aan mijn kinderen. Rustig blijven en zorgen dat je hem niet beknelt.
Ze zijn gewoon op zoek naar eten, niet naar een mens om in te prikken.
Als een wesp om me heen vliegt, zorg ik dus dat mijn mond dicht is, en hou ik mijn broekspijpen en mouwtjes in de gaten zodat hij daar niet per ongeluk in vliegt. Verder gewoon stil blijven zitten/staan en wachten tot hij weer weg vliegt. Of zelf weg lopen.
Zo leer ik het ook aan mijn kinderen. Rustig blijven en zorgen dat je hem niet beknelt.
Ze zijn gewoon op zoek naar eten, niet naar een mens om in te prikken.
vrijdag 10 augustus 2012 om 11:03
vrijdag 10 augustus 2012 om 11:16
ja ik ken het.
vorige week in de speeltuin, het stikte ervan. En dan een moeder die heel agressief en panisch (echt de angst in haar ogen!) de hele tijd met een theedoek zwaaiend achter haar kinderen aan liep naar die wespen te meppen.
en jahoor... wie werd er uiteindelijk gestoken?
Haar zoontje...
zo zielig.
de angst wordt alleen maar gevoed op die manier.
heb mijn kids geleerd om stil te zitten, niet te maaien met armen en mond dicht te houden. maar owowow diep van binnen heb ik dat panische gevoel ook wel hoor.
Stom hé dat zoveel mensen er zo bang voor zijn...
vorige week in de speeltuin, het stikte ervan. En dan een moeder die heel agressief en panisch (echt de angst in haar ogen!) de hele tijd met een theedoek zwaaiend achter haar kinderen aan liep naar die wespen te meppen.
Haar zoontje...
heb mijn kids geleerd om stil te zitten, niet te maaien met armen en mond dicht te houden. maar owowow diep van binnen heb ik dat panische gevoel ook wel hoor.
Stom hé dat zoveel mensen er zo bang voor zijn...
vrijdag 10 augustus 2012 om 11:20
vrijdag 10 augustus 2012 om 11:23
quote:beesie1987 schreef op 10 augustus 2012 @ 11:15:
Ik haat die beesten, ik rook dus komen die beesten niet op af
Nog een tip gewoon roken die beesten houden niet van rook zijn ze weg als je rook naar hun tot blaast
Bedankt voor je tip.
Ik wilde gaan stoppen met roken maar dat stel ik nog wel eventjes uit tot de herfst
Ik haat die beesten, ik rook dus komen die beesten niet op af
Nog een tip gewoon roken die beesten houden niet van rook zijn ze weg als je rook naar hun tot blaast
Bedankt voor je tip.
Ik wilde gaan stoppen met roken maar dat stel ik nog wel eventjes uit tot de herfst
vrijdag 10 augustus 2012 om 11:24
Ik had een wespennest bij mijn raam. Dus ja, ik heb er wel een paar gezien
Ben er ook bang voor btw.
Douchebak, brrrrrrr!
Ik kende de tip met de kruidnagels helemaal niet, bedankt daarvoor!
Ben er ook bang voor btw.
Douchebak, brrrrrrr!
Ik kende de tip met de kruidnagels helemaal niet, bedankt daarvoor!
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
vrijdag 10 augustus 2012 om 11:29
quote:twistnshout schreef op vrijdag 10 augustus 2012 11:03 Wat een overdreven reaktie, ik vind het altijd zo stom als mensen hysterisch over wespen doen, je brengt je angst over op je kinderen terwijl die beesten alleen maar sneller prikken door dat gespring en gezwaai.
En dan wordt je een keer geprikt, nou en?
En dan wordt je een keer geprikt, nou en?"
Niet iedereen heeft dezelfde fysieke gevolgen van een wespensteek hè
En dan wordt je een keer geprikt, nou en?
En dan wordt je een keer geprikt, nou en?"
Niet iedereen heeft dezelfde fysieke gevolgen van een wespensteek hè
vrijdag 10 augustus 2012 om 11:35
quote:vele68 schreef op 10 augustus 2012 @ 11:16:
ja ik ken het.
Haar zoontje...
zo zielig.
Stom hé dat zoveel mensen er zo bang voor zijn...Herkenbaar, mijn moeder is ook helemaal hysterisch, ik heb daardoor ook een enorme angst voor die beesten, maar nu ik zelf kinderen heb, blijf ik rustig, ik loop met de kids een stukje verder of ik blijf rustig zitten tot ze weggaan.
ja ik ken het.
Haar zoontje...
Stom hé dat zoveel mensen er zo bang voor zijn...Herkenbaar, mijn moeder is ook helemaal hysterisch, ik heb daardoor ook een enorme angst voor die beesten, maar nu ik zelf kinderen heb, blijf ik rustig, ik loop met de kids een stukje verder of ik blijf rustig zitten tot ze weggaan.
vrijdag 10 augustus 2012 om 11:39
vrijdag 10 augustus 2012 om 11:40
vrijdag 10 augustus 2012 om 11:43
quote:Nammma schreef op 10 augustus 2012 @ 11:40:
Bij de Da hier hadden ze kruidnagelolie in de aanbieding...dat schijnt zeker te helpen tegen de wespen. Nog niet 1 gezien trouwens...Dat is dus echt zonde van het geld. Gewoon zelf maken van water en kruidnagels. Veel goedkoper en zeker net zo effectief.
Bij de Da hier hadden ze kruidnagelolie in de aanbieding...dat schijnt zeker te helpen tegen de wespen. Nog niet 1 gezien trouwens...Dat is dus echt zonde van het geld. Gewoon zelf maken van water en kruidnagels. Veel goedkoper en zeker net zo effectief.
vrijdag 10 augustus 2012 om 11:55
Zeer herkenbaar! Ik heb ook angst voor die ondingen, en eigenlijk weet ik niet eens waarom...
Geen ouders die panisch waren, zelf ooit 2 keer gestoken in mijn leven, niet eens veel last van gehad, maar toch die angst. Vreemd.
Ik hou erg van terrasjes pikken en trek er graag een dagje op uit, maar nu in augustus is op een terras zitten meer een straf voor mij en vermijd ik het dus maar. Erg jammer, ik zou er graag vanaf willen.
Afgelopen zondag toch een poging gedaan op het terras en binnen 2 tellen hadden we al een aantal wespen. Ik zit dan gewoon echt niet relaxed meer, dus als iemand tips heeft... Graag!
Trouwens, al die wespen lijken ook echt juist op mij af te komen (angstzweet?? ) en dan vooral in mijn gezicht te blijven hangen. Dat is hetgene dat mij denk ik ook zo beangstigt, dat ze zo op mijn gezicht afkomen. Andere mensen lijken hier geen last van te hebben, daar vliegen ze hooguit voorbij. Andere dagcreme, geen dagcreme en geen parfum of andere luchtjes, geen haarlak, etc. ;allemaal geen resultaat.
Geen ouders die panisch waren, zelf ooit 2 keer gestoken in mijn leven, niet eens veel last van gehad, maar toch die angst. Vreemd.
Ik hou erg van terrasjes pikken en trek er graag een dagje op uit, maar nu in augustus is op een terras zitten meer een straf voor mij en vermijd ik het dus maar. Erg jammer, ik zou er graag vanaf willen.
Afgelopen zondag toch een poging gedaan op het terras en binnen 2 tellen hadden we al een aantal wespen. Ik zit dan gewoon echt niet relaxed meer, dus als iemand tips heeft... Graag!
Trouwens, al die wespen lijken ook echt juist op mij af te komen (angstzweet?? ) en dan vooral in mijn gezicht te blijven hangen. Dat is hetgene dat mij denk ik ook zo beangstigt, dat ze zo op mijn gezicht afkomen. Andere mensen lijken hier geen last van te hebben, daar vliegen ze hooguit voorbij. Andere dagcreme, geen dagcreme en geen parfum of andere luchtjes, geen haarlak, etc. ;allemaal geen resultaat.
vrijdag 10 augustus 2012 om 12:03
Verleden jaar zomer was een wesp letterlijk levensgevaarlijk voor mij.
Als er een wesp in mijn buurt komt spring ik automatisch een meter weg, en verleden jaar zat ik in een open gondeltje van een reuzenrad ... en daar kwam een wesp over het randje terwijl ik bovenin het reuzenrad zat (die ook nog eens stil stond).
Als er een wesp in mijn buurt komt spring ik automatisch een meter weg, en verleden jaar zat ik in een open gondeltje van een reuzenrad ... en daar kwam een wesp over het randje terwijl ik bovenin het reuzenrad zat (die ook nog eens stil stond).
vrijdag 10 augustus 2012 om 12:26
Lizzettetje, als ik naar een terras oid ga, heb ik wat kruidnagelwater bij me in een sprayflesje. Beetje in mijn haar sprayen en ik heb geen wespen om mijn hoofd..... Wel oppassen met kleding, het vlekt.
Overigens heb ik ook een afgesloten jampotje met kruidnagel en water in mijn tas. Potje open, op tafel zetten, geen wespen....
Overigens heb ik ook een afgesloten jampotje met kruidnagel en water in mijn tas. Potje open, op tafel zetten, geen wespen....
vrijdag 10 augustus 2012 om 12:31