Fruitvliegjes

10-08-2012 17:25 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat kan ik er tegen doen?
Een paar dagen geduld hebben en nooit meer fruitafval in de vuilnisbak gooien, gelijk de container in met schillen en dergelijke. Dat is de enige manier waarop je het kunt voorkomen.

Ik had ze vorige week, nadat ik stom genoeg mangoschillen in de vuilnisbak had gegooid. De laatsten zijn nu weg. Zorg er ondertussen wel voor dat ze niets te eten hebben, door iets op het aanrecht te laten staan.
Soiso even GOOGLEN, en mocht dat niet lukken, hier op het VF worden ongeveer 3 van deze topics per week geopend, iets met dreft en azijn, succes.
Bakje met azijn en vloeibaar afwasmiddel werkt hier goed, ik heb hier een compleet fruitvliegjeskerkhof staan.
De mogelijke bron onmiddellijk verwijderen, dus hup de container in ermee. Overigens houden fruitvliegjes niet alleen van fruit, ze zijn ook dol op bodempjes bier in lege flessen, natte vaatdoekjes en wat dies meer zij.
Ik weet niet wat er is hoor maar het bakje azijn met dreft blijft hier onaangeroerd.

Hmmmmmm
quote:jusa schreef op 10 augustus 2012 @ 17:36:

Ik weet niet wat er is hoor maar het bakje azijn met dreft blijft hier onaangeroerd.

HmmmmmmWas bij mij ook.
quote:lady-voldemort schreef op 10 augustus 2012 @ 17:36:

De mogelijke bron onmiddellijk verwijderen, dus hup de container in ermee. Overigens houden fruitvliegjes niet alleen van fruit, ze zijn ook dol op bodempjes bier in lege flessen, natte vaatdoekjes en wat dies meer zij.Eens..
Ja dat zei m'n moeder ook van die azijn. Werkt super... Alleen kan ik dat niet bij de fruitschaal doen en daar hebben ze zich nu masaal op gestort :(
Zet gewoon je fruit in de koelkast, ben je van het probleem af..
quote:jusa schreef op 10 augustus 2012 @ 17:36:

Hmmmmmm

appelcider azijn of rode wijnazijn werkt t beste,

EN weet je zeker dat het onaangeroerd blijft? Heb je na een paar dagen een soort van bezinksel op de bodem?
Gewoon rode wijn in een schaaltje neerzetten. Onze vliegjes zijn geweldige zuipschuiten en vallen volledig lam in het schaaltje. Einde fruitvlieg!
quote:luni schreef op 10 augustus 2012 @ 17:42:

Zet gewoon je fruit in de koelkast, ben je van het probleem af..Dat dachten huisgenoten van mij ook eens. Maanden hebben er nog lijkjes in de koelkast gelegen.
Je gaat naar de supermarkt, je koopt een spuitbus insecticide, je spuit...vliegjes dood.
Glaasje wijn met afwasmiddel..
Vleesetende planten. Killers
Ik zuig ze op met de stofzuiger.
quote:kadanz schreef op 10 augustus 2012 @ 17:57:

Je gaat naar de supermarkt, je koopt een spuitbus insecticide, je spuit...vliegjes dood.

Lekker, Galiameloen met vliegenspray!

Je moet gewoon je fruit zo snel mogelijk opeten. Niks wat fruitvliegjes zo lekker vinden als beurs fruit. En ja, ook als het in de koelkast ligt.
Inderdaad fruitazijn(appelazijn bv) met wat dreft in een glas en je vliegjes kerkhof is compleet.

Hier de afgelopen dagen zo'n 150 vliegjes vernietigd.
Bij mij zijn ze ook dol op de vaatwasser als ik hem op een kier laat staan grrrr
quote:SeptemberGirl schreef op 10 augustus 2012 @ 17:33:

Soiso even GOOGLEN, en mocht dat niet lukken, hier op het VF worden ongeveer 3 van deze topics per week geopend, iets met dreft en azijn, succes.Geheel off topic maar er worden ook zeker 16 topics per jaar geopend over het woordje sowieso. ;)
quote:saracenen schreef op 10 augustus 2012 @ 17:54:

[...]

Dat dachten huisgenoten van mij ook eens. Maanden hebben er nog lijkjes in de koelkast gelegen.brr, dat heb ik nou nooit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven