laptop belastingvrij
vrijdag 10 augustus 2012 om 21:14
Ik ben onderhand toe aan een nieuwe laptop, en ik ga volgende week op vakantie, en ik zit me net te bedenken, dat ik op schiphol natuurlijk ook een laptop kan kopen, belastingvrij;)
Iemand enig idee of dit idd scheelt, en hoe zit dat dan als ik op mijn vakantiebestemming besluit een laptop te kopen (turkije), zit ik dan met invoerrechten???
Ben heel benieuwd of iemand dit weet.
Iemand enig idee of dit idd scheelt, en hoe zit dat dan als ik op mijn vakantiebestemming besluit een laptop te kopen (turkije), zit ik dan met invoerrechten???
Ben heel benieuwd of iemand dit weet.
het is zoals het is
vrijdag 10 augustus 2012 om 21:26
vrijdag 10 augustus 2012 om 21:36
vrijdag 10 augustus 2012 om 21:51
quote:schorpioentje28 schreef op 10 augustus 2012 @ 21:26:
Hmm..wat niet weet wat niet deert zou ik zeggen..doos in de vuilnisbak aldaar en laptop in je handbagage. Ik zou me eerder zorgen maken over garantie e.d. als er wat mee zou zijn.
Helaas ligt de bewijslast gewoon bij jou. Dus als ze moeilijk doen zul jij moeten aantonen dat je hem hier hebt gekocht.
(al is de kans heel klein dat je een check krijgt)
Hmm..wat niet weet wat niet deert zou ik zeggen..doos in de vuilnisbak aldaar en laptop in je handbagage. Ik zou me eerder zorgen maken over garantie e.d. als er wat mee zou zijn.
Helaas ligt de bewijslast gewoon bij jou. Dus als ze moeilijk doen zul jij moeten aantonen dat je hem hier hebt gekocht.
(al is de kans heel klein dat je een check krijgt)
zaterdag 11 augustus 2012 om 10:22
zaterdag 11 augustus 2012 om 10:30
quote:spectral schreef op 10 augustus 2012 @ 21:39:
Op Schiphol is het echt niet goedkoper. En belasting betaal je evengoed, behalve als je buiten Europa vliegt. Sterker nog, je vliegt waarschijnlijk vanaf de charter pier, daar zitten amper winkeltjes.
Wat is de charterpier? Nog nooit van gehoord! De enige plek op Schiphol waar er minder winkeltjes zijn is de H (low cost) pier!
Maar inderdaad, tax free is een illusie.
Op Schiphol is het echt niet goedkoper. En belasting betaal je evengoed, behalve als je buiten Europa vliegt. Sterker nog, je vliegt waarschijnlijk vanaf de charter pier, daar zitten amper winkeltjes.
Wat is de charterpier? Nog nooit van gehoord! De enige plek op Schiphol waar er minder winkeltjes zijn is de H (low cost) pier!
Maar inderdaad, tax free is een illusie.