De omgangsregeling van mijn vriend

14-04-2008 17:38 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een paar maanden heb ik een nieuwe vriend. Ik ben tot over mijn oren verliefd op hem maar er is één ding wat me toch wel stoort en dat is de omgangsregeling die hij met zijn ex getroffen heeft over de HOND! Toen ze uit elkaar gingen hadden ze afgesproken dat de hond doordeweeks bij haar zou zijn en in het weekend bij mijn vriend. Dit vooral omdat mijn vriend lange dagen maakt op zijn werk. Wat me vooral stoort is dat hij vrijdags na het werk de hond gaat halen en daar dan nog uren blijft hangen, ook zondags als de hond weer gebracht wordt. Dat betekent dus dat onze tijd samen in het weekend beperkt wordt tot de zaterdag en een gedeelte van de zondag! Ik vind het te gek voor woorden. Ik snap heus wel dat je voor een kind nog een fijne verstandhouding met elkaar wilt houden en het kind niet bij de voordeur afgeeft en dan meteen weggaat. Maar het is een HOND! En ja, ik ben inderdaad jaloers. Ze zijn nog niet zo heel lang uit elkaar en ik heb hem nog geen kwaad woord over haar horen zeggen. Niet dat dat per se moet, maar jemig! Je zou hem eens moeten horen praten tegen de hond als hij hem wegbrengt zondags naar haar toe: "Gaan we zo weer naar het VROUWTJE hè?" En dan straalt hij helemaal. En ik moet dan weg, zondagsmiddags terwijl we nog leuke dingen hadden kunnen doen. Ik heb al eens aangekaart bij hem dat ik de hond ook best zou kunnen opvangen doordeweeks, maar daar wil hij niets van weten. Het is ook niet zo dat ik het zo erg vind dat hij nog goed met z'n ex overweg kan, maar ik vind het gewoon te veel. Doordeweeks gaat hij rustig ook nog een avond of 2 bij haar langs om de hond te zien. En als ik dan bedenk dat de hond pas 3 jaar is..

Wat vinden jullie van deze situatie? Ik kan hem toch niet weghouden van zijn hond? Ergens ben ik ook bang dat de hond een excuus is om haar te zien.
Ik kan me er ook niet zo veel bij voorstellen , maar hondenliefhebbers of hondenbezitters misschien wel ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Tsja, je hebt het aangekaart en hij wil het niet veranderen. Het maakt niet veel uit wat wij hier van vinden, hij vindt dit een fijne manier om met zijn ex samen voor de hond te zorgen en zij zit er blijkbaar ook niet mee. Dat maakt het dan toch jouw probleem... Kan je 2 dingen doen: of je er bij neerleggen, of weggaan.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Kan me wel iets voorstellen bij dat je je hond graag wilt blijven zien en daar dus een omgangsregeing voor treft.

Bovenstaande doet mij echter meer denken aan een eehhh.. omgangsregeling met de ex. Sorry. Hij kan ook gewoon de hond terugbrengen 's zondags zonder daar uren nog te blijven.
Computer says nooooo
Ik zou voorstellen om eens gezellig mee te gaan als hij de hond haalt of terugbrengt!

Ik ben benieuwd wat je vriend hiervan zou vinden. Hou voet bij stuk, gezellig samen die lieve knuffel ophalen/thuisbrengen misschien nog even samen gezellig het bos in voor een lange wandeling.......ben benieuwd.
Ik begrijp dat vriendlief erg aan de hond gehecht is en het ontzettend moeilijk vindt die te missen. Zo te horen is daar dan ook een goede oplossing voor: ex door de week, vriendlief het weekend.

Volgens mij is jouw probleem dat vriendlief een aantal avonden in de week aan het borrelen is met ex-vriendin. Eerlijk gezegd zouden er bij mij ook allerlei alarmbellen gaan rinkelen. Heeft niets met de hond te maken maar alles met avondjes doorbrengen met ex. Als ik het onderdeel "hond" weglaat, blijft over:

"Vriendlief gaat op vrijdagavond, zondagavond en twee avonden door de week op bezoek bij ex-vriending. Is dit normaal of mag ik balen van de aandacht die ze krijgt? "

Antwoord lijkt mij: ja, hier mag je flink van balen.
ik kan me best voorstellen dat ze geen van beiden afscheid willen nemen van hun hond. Maar dat hij door de week ook nog meerdere malen op bezoek gaat zou me wel tever gaan.

ik ken overigens ook mensen die een hond delen, omdat ze er niet altijd tijd voor hebben, dus het schijnt wel heel praktisch te zijn. Verder sluit ik me aan bij eranma, goed idee!
Ik kan het mis hebben hoor maar als ik het zo lees dan gaat het jouw vriend meer om de ex dan om de hond en is de hond alleen maar een mooi excuus om daar nog een aantal avonden per week op de bank te hangen..

Ik zou idd eens voorstellen wat eranma al schreef en kijken wat hij dan zegt.
quote:eranma schreef op 14 april 2008 @ 17:57:

Ik zou voorstellen om eens gezellig mee te gaan als hij de hond haalt of terugbrengt!

Ik ben benieuwd wat je vriend hiervan zou vinden. Hou voet bij stuk, gezellig samen die lieve knuffel ophalen/thuisbrengen misschien nog even samen gezellig het bos in voor een lange wandeling.......ben benieuwd.Ik vind dit een heel elegant voorstel!
Ik heb al eens voorgesteld om de hond samen terug te brengen zondags om dan daarna nog in die stad wat te gaan eten of een bioscoopje te pakken. Maar dat was moeilijk want hij kon mij toch niet in de auto laten zitten?! Waarop ik aangaf dat 5 minuten mij niets zou uitmaken, dan zou ik intussen wel een sigaret roken. Hij keek me aan alsof ik gek was! Mee naar binnen om kennis te maken zag hij nog niet zitten, want zijn ex heeft het er nog moeilijk mee dat hij nu al (klein half jaar na hun breuk) met mij is.
Je weet het zelf eigenlijk al , he ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Woehahahahahahaa, dat meen je niet he? Een omgangsregeling met een hond?

Hebbie verkering met Edwin de Roy van Zuidewijn ofzo?
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
quote:Zuss schreef op 14 april 2008 @ 18:29:

Hebbie verkering met Edwin de Roy van Zuidewijn ofzo?Ja shit en ik dacht hier anoniem mijn verhaal te kunnen doen.
Luna, die jongen is stapelgek op zijn ex.

Dit lees ik echt in je topic...

Sterkte en er zijn mannen die wel voor jou gaan, doe een tijdje rustig aan. Je verdient toch beter?
Ik vind dit eerlijk gezegd nogal egoistisch van je vriend.

Hij denkt wel om het gevoel van zijn ex, daarom mag jij niet mee naar haar. Maar hij is blijkbaar niet bereid jou tegemoed te komen...
Luna als ik jouw was dan zou ik tot ziens tegen hem zeggen en laat hem maar eens terug komen als hij zélf over de breuk met zijn ex heen is..

Volgens mij is deze man nog helemaal niet toe aan een nieuwe relatie en is de hond een mooi excuus.
quote:Zuss schreef op 14 april 2008 @ 18:29:

Hebbie verkering met Edwin de Roy van Zuidewijn ofzo?

Sorry TO, ik moet erg lachen om je topic maar ik realiseer me dat het helemaal niet grappig is. Ik wens je veel succes en hoop dat jullie tot een oplossing komen maar het verhaal op zich vind ik een giller. Ik hoop dat je er zelf t.z.t met of zonder je vriend ook de humor van inziet. Sterkte en veel wijsheid!
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
quote:Luna1964 schreef op 14 april 2008 @ 18:34:

[...]

Ja shit en ik dacht hier anoniem mijn verhaal te kunnen doen.Jij ff blij dat ik niet Wilma Nanninga ben.
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
Die hele omgangsregeling vind ik niet zo hilarisch en heel begrijpelijk. Als je samen een hond hebt genomen waar je veel van bent gaan houden en je gaat uit elkaar is het toch alleen maar logisch en ook praktisch wanneer diegene die minder uren maakt op het werk de hond heeft? Het is gelukkig niet zo dat ze elkaar voor het gerecht slepen hahaha!

Weet je, wij kennen elkaar pas 2 maanden. We zien elkaar best vaak, ik merk aan alles dat hij stapelgek op mij is maar de tijd dat hij bij zijn ex doorbrengt vind ik gewoon teveel! En omdat we elkaar nog maar zo kort kennen vind ik het moeilijk om eisen te stellen daarover. Ik ben zo gek op hem dat ik hoop dat dit vanzelf minder wordt. Ik wil er niet mee kappen. Hij zegt dat zijn ex en ik elkaar over een paar weken wel zullen ontmoeten.
Wacht even..

Als hij inderdaad nog stapelgek op zijn ex zou zijn, waarom is hij dan niet gewoon nog bij haar?

Je schrijft dat zij er ook moeite mee heeft dat hij nu met jou is.

In dat geval hadden ze toch nog gewoon samen kunnen zijn..
Precies, met die gedachte stel ik mezelf ook gerust, Ingeling. Volgens hem zijn ze als vrienden uit elkaar gegaan, vrienden die nog veel om elkaar geven. Ze leefden al een hele tijd als broer en zus voordat ze uit elkaar gingen. En dat zij er moeite mee heeft dat hij nu met mij is vind ik op zich ook begrijpelijk. Het is altijd even slikken wanneer je ex een nieuwe vriendin heeft, weet ik uit ervaring. Of je nou nog stapelgek op iemand bent of niet. Maar toch steekt soms het groene monster de kop op, bij mij dus.
Hij is dus drie avonden en een middag per week bij zijn ex. Dat lijkt me wat overdreven. Vraag aan jou: hoe lang moeten jullie bij elkaar zijn voordat je van jezelf wél eisen mag gaan stellen?
En waar ik dus onzeker over ben: kan ik hem, na 2 maanden verkering al vragen om in ieder geval niet meer doordeweeks bij haar langs te gaan om de hond te zien? Hij gaat daar overigens alleen naar toe wanneer hij daar in de buurt moet werken.
Er wordt meteen gesproken over 'eisen', inderdaad misschien niet de meest tactische weg.

Het gesprek erover aangaan, heb je dat al eens geprobeerd, en hoe reageert je vriend dan? Je zou gewoon eens kunnen vertellen hoe jij eea ervaart en luisteren naar zijn reactie.
Computer says nooooo
Je kunt alles vragen. Het lijkt dat je het meeste last hebt van zijn weekend-bezoeken aan haar. Misschien kun je daar beginnen. Realiseer je wel dat hij zich misschien niet wíl aanpassen. In dat geval zou ik mijn conclusies trekken, maar zover is het gelukkig nog lang niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven