halsketting hond

16-08-2012 13:11 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn oppashond heeft een metalen halsketting. Nu is de ketting uit elkaar gegaan en is het geen cirkel meer maar een lang stuk die ik probeer weer in elkaar te zetten. De beide uiteinden zijn rond en even groot. Als ik de één in de ander wil doen dan lukt dat niet. Er is vast een truukje voor maar welke???? Als ik een rond gedeelte in een langwerpig gat steek dan blijft ie niet vast zitten....wie kan me helpen zodat ik mijn vrienden niet om hulp hoef te vragen??
Andere halsband kopen, ik hoop dat het niet om een slipketting gaat. Koop een zgn. "obedience band", dat is een gewone halsband met een klein stukje ketting.
verba volant, scripta manent.
Pak een van die rondjes. Pak daar 'doorheen' de ketting en voila, je hebt een ronde halsband met aan de beide uiteinden een rondje (en dus een 'vaste' ketting).

Succes!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
je moot de ketting door 1 van de grote ringen laten vallen, dan om de hals van de hond, en riem aanhaken

Dit is een obedience band.
verba volant, scripta manent.
is inderdaad slipketting, is toch wel aan te raden bij groten hond
Je moet niet de ring maar de ketting door de ring trekken.
quote:MarianneDavids schreef op 16 augustus 2012 @ 13:14:

Andere halsband kopen, ik hoop dat het niet om een slipketting gaat. Koop een zgn. "obedience band", dat is een gewone halsband met een klein stukje ketting.Het is een oppashond en de ketting is niet stuk, alleen los. Ik kan me zo voorstellen dat TO dan geen nieuwe halsband gaat kopen.
Hulp vragen aan je vrienden is meer moeite dan hier speciaal aanmelden?

Maar het is simpel ja, de ketting door een ring trekken.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:himalaya schreef op 16 augustus 2012 @ 13:18:

[...]

Het is een oppashond en de ketting is niet stuk, alleen los. Ik kan me zo voorstellen dat TO dan geen nieuwe halsband gaat kopen.Ze bedoelt een nieuw ekopen wanneer het een slipketting betreft.
Slipketting dus. Ist al gelukt groenoog?
quote:Fame schreef op 16 augustus 2012 @ 13:20:

[...]

Ze bedoelt een nieuw ekopen wanneer het een slipketting betreft.Dat is toch niet TO's pakkie an als het een oppashond is.
quote:Ivetje schreef op 16 augustus 2012 @ 13:23:

[...]

Dat is toch niet TO's pakkie an als het een oppashond is.Eens.
Zoals hier al is gezegd de ketting zelf door één van de ringen trekken. Deze cirkel kun je dan om de hals van de hond doen waardoor de ketting zichzelf automatisch strak trekt als hij gaat trekken.

Is het al gelukt?
quote:Fame schreef op 16 augustus 2012 @ 13:19:

Hulp vragen aan je vrienden is meer moeite dan hier speciaal aanmelden?

Ze wilde waarschijnlijk niet bij de vrienden voor dom blondje uitgemaakt worden

En ik zou het raar vinden als ik mijn hond/kat/auto/weet ik veel wat ergens heen zou brengen, en hij/zij/het komt terug met iets omdat de oppas/gebruiker het niet eens was met wat de hond/kat/auto/weet ik veel weet had.
quote:himalaya schreef op 16 augustus 2012 @ 13:30:

[...]

En ik zou het raar vinden als ik mijn hond/kat/auto/weet ik veel wat ergens heen zou brengen, en hij/zij/het komt terug met iets omdat de oppas/gebruiker het niet eens was met wat de hond/kat/auto/weet ik veel weet had.Je auto ineens barbie-roze, omdat de lener de kleur niet mooi vond. Zoiets?
quote:Ivetje schreef op 16 augustus 2012 @ 13:36:

[...]

Je auto ineens barbie-roze, omdat de lener de kleur niet mooi vond. Zoiets?
quote:Ivetje schreef op 16 augustus 2012 @ 13:36:

[...]

Je auto ineens barbie-roze, omdat de lener de kleur niet mooi vond. Zoiets?

Precies!

Kijk, dat ze hem nu nog uitgebreid zouden wassen omdat hij niet grijs maar blauw blijkt te zijn, daar kan ik denk ik nog wel mee leven
Maarre, TO, is het gelukt? De magische ring?
quote:himalaya schreef op 16 augustus 2012 @ 13:30:

[...]

Mijn zus gebruikt er één voor haar hond en ik weet niet waarom, maar ik krijg het ook nooit voor elkaar.

En ik zou het raar vinden als ik mijn hond/kat/auto/weet ik veel wat ergens heen zou brengen, en hij/zij/het komt terug met iets omdat de oppas/gebruiker het niet eens was met wat de hond/kat/auto/weet ik veel weet had.

Een nieuw kapsel bijvoorbeeld.

Die hond zou goed bij mijn nieuwe jurk staan! Volgende hond wordt dus een koningspoedel.
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:Groenoog schreef op 16 augustus 2012 @ 13:15:

is inderdaad slipketting, is toch wel aan te raden bij groten hond

Je kan hem ook leren niet te trekken?

Ik heb altijd een tuig,veel fijner,en beter voor de hond zijn nek en hals spieren ook!

Is TO nog steeds bezig om die halsband goed te krijgen, of is ze omver getrokken door de oppashond?
Die rent nu achter de hond aan omdat ie zich toch losgetrokken heeft
Het is een slipketting, en daarbij moet je wel zorgen dat de juiste kant boven is zodat hij weer losvalt als de hond niet trekt. (hij trekt zich namelijk aan als de hond wel trekt en daarmee corrigeer je de hond - zou nooit mijn keuze zijn als normale dagelijkse halsband en ook niet als trainingmethode maar dat is weer een heel andere discussie want dit is niet TO's hond).

Je trekt dus de ketting door de ring. Je kunt dan de halsband op twee manieren om de kop van de hond doen, met het deel waar de ring aan zit boven, of met het deel waar de ring aan zit onder. De juiste manier is met het deel waar de ring aanzit onder.

De hond moet altijd aan jezelfde kant lopen. Loopt de hond altijd links van je, dan maak je dus een q van de ketting. Loopt de hond rechts dan maak je een P.

Het deel waar je de lijn aanklikt loopt dus door aan de bovenkant van de hals van de hond. Je kunt dit ook om je eigen pols uitproberen, alleen op deze manier valt de ketting weer los als er geen spanning op staat.

Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk omschreven heb.
Zeg maar Spijker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven