Hond

17-08-2012 08:06 100 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal.

Ik moet het toch even kwijt want raak er de laatste tijd echt gestressd van. Alleer eerst ben een echte dierenvriend , dat moet gezegd . Maar de hond van mijn partner ( nu onze hond uiteraard hij had haar iets voor mij) is zo'n neuroot, ik word er niet goed van . Dit is altijd zo geweest hoor maar ik merk echt dat het op mijn zenuwen begint te werken. Ik heb zelf ook een hondje, die heb ik uitgekozen, en die is heel anders ...

En geloof me ik wandel me suf, zoek uitdagingen voor ze . Kleine is dan helemaal verzadigd en gaat gewoon relaxed slapen. Maar zij blijft maar doorgaan, en doorgaan. Zodra je opstaat hup , denken dat er actie is, spastisch doen. Je moet continu streng zijn, anders heb je geen leven. Als je bijv joviaal doet en vrolijk nou dan walst ze over je heen letterlijk. Ik word er echt gestoord van af en toe en vind het gewoon af en toe niet leuk meer.

Bijv laatst naar het bos , 3,5 uur zwemmen , fietsen, zoekspelletjes, en nog daarna thuis zooooooooooo druk en continu aandacht willen. Ik word er echt gestoord van en voel mij vaak meer een agent in huis... ook als ze naar buiten zijn geweest en aandacht hebben gehad alles derop en deraan, ik zit lekker met vriend tv te kijken en ze hoort lachen hup wil ze erbij, en geef je geen aandacht hup gaat ze voor de tv staan uitdagen , beest is bijna 5 , puberteit moet nu wel weg zijn dacht ik zo.

Hoe dan ook word er moedeloos van en ben het af en toe zat dat gedrag... alle tips zijn welkom!
quote:tadaa86 schreef op 17 augustus 2012 @ 08:52:

het is de bedoeling dat ze nadenkt over hoe het lekkers uit de fles komt.

idd. desnoods doe je het echt samen met haar. laat zien hoe het erin gaat en hoe het eruit kan, geef haar de fles. gaat ze meteen slopen? afpakken en opnieuw laten zien dat het er zonder gaten uit kan.

duurt even want meestal zijn ze gewend naar de beloning toe te slopen, maar mijn staff dame laat nu in mijn bijzijn zelfs zo'n katten snackballetje heel waar de brokjes uitvallen als je voorzichtig rolt.
En doooooor!
Broadway, je doet me denken aan de trainer die wij hadden voor de hond. Die zei precies dezelfde dingen.
@ Tadaa, nou ze trekt je ondersteboven, heeft zo'n grip dat je niet altijd wint hoor...
Ik vind 2x per week naar het bos eigenlijk erg weinig. Kun je niet beter elke dag gaan en dan wat minder lang? En als je gaat, ga je dan elke keer naar hetzelfde stuk? Voor een hond is nieuw terrein geestelijk veel vermoeiender dan bekend terrein, dus mocht je dat nog niet doen, probeer dan eens om telkens ergens anders te gaan wandelen.
quote:missy_acy schreef op 17 augustus 2012 @ 08:55:

Broadway, je doet me denken aan de trainer die wij hadden voor de hond. Die zei precies dezelfde dingen.

hihi dat zou kunnen. dit zijn de meest basis tips die je kunt geven.

ik kan hier nog 12 topics voltypen met tips maar dat vind ik niet verstandig aangezien ik de hond en haar baasjes niet ken en het dus niet af kan stemmen op die combinatie.

maar deze tips zijn zo algemeen en basis dat waarschijnlijk elke trainer en methode die in zijn rugzak heeft
En doooooor!
2x per week is weinig als je de rest van de week weinig/niets doet.

eigenlijk moet je zorgen dat de hond een uur per dag los kan lopen. 9 van de 10 gedragsdeskundigen zullen je ook als eerste die vraag stellen: hoelang en hoevaak laat je haar uit en hoeveel loopt ze los.

dan krijg je dus eerst dat 1 uur per dag advies in combinatie met de tips die ik je hier geef.
En doooooor!
@ Ja dat mag hij dan gaan doen want ik werk ernaast ook 40 uur en heb ook andere dingen . Ik heb niet voor die hond gekozen ik heb ook echt een hondje genomen wat in mijn eigen energie leven past en dat gaat top. Ik doe 2 keer per week bos en fietsen, en de rest gewoon naar een veld etc. Ben niet van plan om naast een 40 urige werk week elke dag naar het bos te gaan sorry
Volgens mij is het ook heel belangrijk na al dat wandelen en rennen,zwemmen en druk doen dat je elke keer afsluit met een coolingdown periode, even rustig uitlopen voordat je je huis binnengaat zodat zijn hoofd niet meer op hol is maar dat ie echt kalm naar binnen loopt.
Klinkt misschien negatief maar hee, ik doe 2 keer per week bos, daarnaast stukkie fietsen, en elke dag na mijn werk 45 minuten veldjes, ga niet elke dag naar een bos is niet naast de deur. Is toch ook mijn goed recht. Ik zal nooit zo een hond nemen eerlijk is eerlijk.. ze is er , en ze blijft maar ik ben niet alleen verantwoordelijk ;)
quote:vlindervrij12345 schreef op 17 augustus 2012 @ 08:58:

@ Tadaa, nou ze trekt je ondersteboven, heeft zo'n grip dat je niet altijd wint hoor...Het gaat bij trekspelletjes niet alleen om kracht, maar ook om het denkwerk. Ik heb hier een hele grote sterke hond, die het absoluut van mij wint als het op kracht aan komt. En dus zorg ik er voor dat ik gewoon slimmer ben dan hij! Bijvoorbeeld door het touw onverwachts een andere kant op te trekken (onder de buik door bijv), of door hem af te leiden (net doen of je iemand gedag zegt of opeens iets spannends buiten ziet ofzo) waardoor hij per ongeluk los laat, enz.
@ Alinea we lopen de hele weg rustig stapvoets naar huis , +- 20 min
[quote]nummerzoveel schreef op 17 augustus 2012 @ 09:07:

[...]

Het gaat bij trekspelletjes niet alleen om kracht, maar ook om het denkwerk. Ik heb hier een hele grote sterke hond, die het absoluut van mij wint als het op kracht aan komt. En dus zorg ik er voor dat ik gewoon slimmer ben dan hij! Bijvoorbeeld door het touw onverwachts een andere kant op te trekken (onder de buik door bijv), of door hem af te leiden (net doen of je iemand gedag zegt of opeens iets spannends buiten ziet ofzo) waardoor hij per ongeluk los laat, enz.[/quote]

Ja dat zou wel werken idd hahhah die ga ik onthouden.
quote:vlindervrij12345 schreef op 17 augustus 2012 @ 09:07:

Klinkt misschien negatief maar hee, ik doe 2 keer per week bos, daarnaast stukkie fietsen, en elke dag na mijn werk 45 minuten veldjes, ga niet elke dag. Is toch ook mijn goed recht. Ik zal nooit zo een hond nemen eerlijk is eerlijk.. ze is er , en ze blijft maar ik ben niet alleen verantwoordelijk ;)Helemaal prima natuurlijk. Maar dan moet je ook niet gaan zeuren dat de hond te wild is! De hond kan er niets aan doen dat er niet meer gewandeld wordt, dat is jullie verantwoordelijkheid!
Uhm nou ik ga die dingen proberen die jullie hier vertellen, want idd door dat lopen krijgt ze alleen maar meer energie.
quote:vlindervrij12345 schreef op 17 augustus 2012 @ 09:04:

@ Ja dat mag hij dan gaan doen want ik werk ernaast ook 40 uur en heb ook andere dingen . Ik heb niet voor die hond gekozen ik heb ook echt een hondje genomen wat in mijn eigen energie leven past en dat gaat top. Ik doe 2 keer per week bos en fietsen, en de rest gewoon naar een veld etc. Ben niet van plan om naast een 40 urige werk week elke dag naar het bos te gaan sorry

dan moet je al onze tips weggooien of aan je vriend geven. geen advies meer vragen en slikken dat die hond stuitert en je beseffen dat jij en je vriend daar samen verantwoordelijk voor zijn en je weet hoe je het op moet kunnen lossen en zolang je dat niet doet het zeker niet bij de hond ligt.

je kunt niet vragen hoe het moet omdat je het niet meer aan kunt zien om vervolgens niets te willen veranderen. en dat terwijl je weet dat jullie huidige manier niet werkt anders was je niet hier gekomen. helaas blijkt het achteraf alleen om je eigen ergernis te gaan

germ hondje... in plaats van forummen had je al een half uur met haar een spel kunnen doen...

sorry voor deze reactie. maar ik vind het schrijnend hoe makkelijk mensen dieren nemen (ja ook jij toen je ervoor koos bij je vriend en zijn hond te gaan wonen) maar er niks voor over hebben
En doooooor!
quote:vlindervrij12345 schreef op 17 augustus 2012 @ 09:08:

[quote]nummerzoveel schreef op 17 augustus 2012 @ 09:07:

[...]

Het gaat bij trekspelletjes niet alleen om kracht, maar ook om het denkwerk. Ik heb hier een hele grote sterke hond, die het absoluut van mij wint als het op kracht aan komt. En dus zorg ik er voor dat ik gewoon slimmer ben dan hij! Bijvoorbeeld door het touw onverwachts een andere kant op te trekken (onder de buik door bijv), of door hem af te leiden (net doen of je iemand gedag zegt of opeens iets spannends buiten ziet ofzo) waardoor hij per ongeluk los laat, enz.[/quote]

Ja dat zou wel werken idd hahhah die ga ik onthouden.of ruilen voor een koekje
En doooooor!
Kong ga ik zo bestellen dan hier zo, oook 1 voor de kleine baby boo.. Allebei 1 haha.

En is kijken wat ik verder voor denk spelletjes kan gaan doen.

Die rugtas is ook een idee wat ik hier las
quote:vlindervrij12345 schreef op 17 augustus 2012 @ 09:10:

Uhm nou ik ga die dingen proberen die jullie hier vertellen, want idd door dat lopen krijgt ze alleen maar meer energie.dat klinkt al beter
En doooooor!
hier staan ook nog leuke ideeen

hondenspelletjes
En doooooor!
Dat zal moeilijk gaan broadway ben namelijk aan het werk vanaf 06.30 al.

Ik zeggggg ik ga 2 keer per week naar het bos, 2 keer fietsen soms mee naar werk, daarnaast 3 keer per dag een half uur uit, en dat is goed zo .. ik ga niet elke dag naar het bos dat kan niet gewoon, dat trek ik zelf niet. En voor de rest ga ik denk spelletjes organiseren en de Kongs bestellen.
quote:broadway schreef op 17 augustus 2012 @ 09:11:

[...]

dat klinkt al beter
lieverd. je hoeft van mij niet naar het bos hoor. als je maar zorgt dat je hond een uurtje per dag lekker kan rauzen.
En doooooor!
quote:vlindervrij12345 schreef op 17 augustus 2012 @ 09:13:

Dat zal moeilijk gaan broadway ben namelijk aan het werk vanaf 06.30 al.

Ik zeggggg ik ga 2 keer per week naar het bos, 2 keer fietsen soms mee naar werk, daarnaast 3 keer per dag een half uur uit, en dat is goed zo .. ik ga niet elke dag naar het bos dat kan niet gewoon, dat trek ik zelf niet. En voor de rest ga ik denk spelletjes organiseren en de Kongs bestellen.

Maar waar is jouw vriend dan in dit verhaal? Het is toch ook zijn verantwoordelijkheid? Als jullie ieder om de dag een uurtje gaan wandelen, dan valt het toch wel mee? Of misschien kun je de taken anders verdelen, dat jij het uurtje gaat wandelen maar hij ondertussen kookt, de was doet of stofzuigt oid?

Ik vind het zelf juist heerlijk om met die van mij op pad te gaan na een lange werkdag. Even helemaal mijn hoofd leeg maken. Mijn man houdt er ook niet van, maar hij doet ondertussen de boodschappen voor het avondeten, begint met koken, gaat stofzuigen of het gras maaien, enz.
Kan het niet juist overprikkeling zijn? Mijn hond gaat juist op allerlei prikkels reageren wanneer het hem 'teveel' is.. dus ik houd iedere dag rekening met zijn grens.

Hier een artikeltje over overprikkeling, misschien heb je er wat aan.
Nadat ze 'smorgen individueel (ze zal een ander looptempo hebben dan je eigen hond) goed (lees ruime tijd) is uitgelaten, kan je je hond eten (als ze brokken krijgt) in iets als een Nina Ottoson pyramid / Hunter snack cage/ Boomerball/ Buster cube oid. geven. Dit kan op het dakterras.

Daarna is het rust, al zal je hond er anders over denken, jij gaat je eigen gang. Na het eten is het gewoon rust.

Er zijn genoeg spellen te bedenken die niet snel vernield kunnen worden, daarbij doe je het samen en is dat iets waar je dan aan kan werken.

Nina Ottosson Tornado of Spinny/ Tug'n toss ed.

Iets als een Running Egg/ Jollyball push/ Crazy egg kan je (zeg een kwartier dan blijft het leuk) in de middag geven op het dakterras, daarna een moeilijk gevulde (zelf de inhoud maken) grote zwarte Kong en rust en jij gaat je eigen gang.

Algemene duidelijkheid daar kan je hond ook veel mee.

Als je hond je dwingt en je doet toch net even wat voor hem/ haar, dan gaat hij door want wie weet doet vrouwtje weer iets.

Jij (of je partner) zou samen met de hond op behendigheid kunnen en thuis kan je eenvoudig heel wat na maken en oefenen. Dat elke week een uur les en elke dag thuis een kwartier oefenen. Je komt genoeg tegen op straat, je moet het alleen zien.

Rioolbuizen--> door, afzettingspaaltjes --> in uit in uit,

lagehekjes--> hoog, muurtje waar die over kan lopen--> over, .....

Stokken gooien las ik in je OP, ken je daar de gevaren van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven