Epileerpijn
zaterdag 18 augustus 2012 om 01:45
Halloo allemaal,
Sinds een jaar heb ik een epileertoestelletje
Ik heb hem nog niet veel gebruikt en sinds eergisteren ben ik zover gekomen om m'n hele been te doen! ( vroeger durfde ik alleen maar m'n schenen te doen, daar ik schrik had dat de rest teveel pijn zou doen )
Nu, k heb deze keer dus doorgezet maar na 2dagen voel ik het aan m'n kuit nog steeds zo "branden" alsof ik net gedaan heb met epileren zeg maar.. heeft er nog iemand deze pijn?
En duurt het bij jullie ook zo lang om beide benen te doen? want ik heb het "opgemeten" en zat toch langer dan een kwartiertje per been bezig...Wat ik best wel lang vind..( wat ook een reden was om enkel maar m'n scheenbeen te doen)
alvast bedankt voor jullie antwoorden!
-C.
Sinds een jaar heb ik een epileertoestelletje
Ik heb hem nog niet veel gebruikt en sinds eergisteren ben ik zover gekomen om m'n hele been te doen! ( vroeger durfde ik alleen maar m'n schenen te doen, daar ik schrik had dat de rest teveel pijn zou doen )
Nu, k heb deze keer dus doorgezet maar na 2dagen voel ik het aan m'n kuit nog steeds zo "branden" alsof ik net gedaan heb met epileren zeg maar.. heeft er nog iemand deze pijn?
En duurt het bij jullie ook zo lang om beide benen te doen? want ik heb het "opgemeten" en zat toch langer dan een kwartiertje per been bezig...Wat ik best wel lang vind..( wat ook een reden was om enkel maar m'n scheenbeen te doen)
alvast bedankt voor jullie antwoorden!
-C.
zaterdag 18 augustus 2012 om 02:45
Ik doe het inm al jaren,n epilady van braun. Je moet in het begin doorzetten! Maar na een aantal keren went je huid eraan. Mijn advies,douchen,scrubben,goed afdrogen en dan de epilady,smeren met n goede body lotion/milk.Als je huid weer bijgekomen is,weer doen. Je huid went eraan echt, als je het gewent bent,geen pijn meer.
zaterdag 18 augustus 2012 om 07:13
Heb ook een epileerding, gebruik hem nu nooit meer! Toen ik jaar of 16 was gebruikte ik hem altijd na het stappen. Dan was ik katslam en voelde de pijn niet. Tegenwoordig drink ik niet meer zoveel ( nu tijdelijk helemaal niet ) en daarom trek ik het niet meer.
Misschien een borreltje nemen en dan kijken of je het sneller kunt!
Misschien een borreltje nemen en dan kijken of je het sneller kunt!
zaterdag 18 augustus 2012 om 08:23
zaterdag 18 augustus 2012 om 10:00
Oef dacht ik even dat ik de enige was die er zolang over deed!
Maar zoals ik hoor, zal het in de toekomst alleen maar beter gaan!
Kijk er al naar uit!
Welk apparaatje hebben jullie? Ik heb de Braun Silkepil Xelle
Heb er al lang over nagedacht om deze te kopen die ook onder water epileert, lijkt me minder pijnlijk..
Heb ook wel last van bultjes maar ik smeer m'n benen daarna in met zo doekjes van Braun. Ze zijn eigenlijk te gebruiken VOOR het epileren, lees ik net. Oeps..
Maar zoals ik hoor, zal het in de toekomst alleen maar beter gaan!
Kijk er al naar uit!
Welk apparaatje hebben jullie? Ik heb de Braun Silkepil Xelle
Heb er al lang over nagedacht om deze te kopen die ook onder water epileert, lijkt me minder pijnlijk..
Heb ook wel last van bultjes maar ik smeer m'n benen daarna in met zo doekjes van Braun. Ze zijn eigenlijk te gebruiken VOOR het epileren, lees ik net. Oeps..
zaterdag 18 augustus 2012 om 16:20
Ow grr, stomme app kapt em af bij het en-teken! Ik heb dus de wet en dry. Maar onder water heb ik pas 1 keer gedaan en vond ik niet zo handig. Was na de winter, dus langere haren. Maar door het water plakten die aan mijn benen en kreeg het apparaat ze niet te pakken het scheelt wel qua pijn. Maar doe het toch maar droog voortaan. Misschien binnenkort eens proberen onder water met korte haartjes
zaterdag 18 augustus 2012 om 16:26
Ooh, ja ergens wel logisch dan dat ie ze niet opneemt.. voortaan doe ik het dan ook maar droog Nu ik m'n doekjes gevonden heb ook die me erbij helpen, kan het al helemaal anders lopen
Al denk ik er ook wel eens over na om me permanent te laten ontharen, volgens mij is er niks zo makkelijker dan dat!
Al denk ik er ook wel eens over na om me permanent te laten ontharen, volgens mij is er niks zo makkelijker dan dat!
zaterdag 18 augustus 2012 om 22:48
quote:Ivetje schreef op 18 augustus 2012 @ 10:43:
Ik heb de Silk epil 7 wet
en dry dus. Die heb ik ook.
Onder de douche doe ik alleen mijn oksels. Daarbij ga je 1x echt helemaal door de grond en daarna moet je het gewoon bijhouden, gaat prima.
En doet het minder pijn? Vast niet, want dan wil ik niet weten hoe het is zonder water. Het voordeel van onder water is dat het gladder is, ik gebruik dan ook wat douchegel.
Ik heb de Silk epil 7 wet
en dry dus. Die heb ik ook.
Onder de douche doe ik alleen mijn oksels. Daarbij ga je 1x echt helemaal door de grond en daarna moet je het gewoon bijhouden, gaat prima.
En doet het minder pijn? Vast niet, want dan wil ik niet weten hoe het is zonder water. Het voordeel van onder water is dat het gladder is, ik gebruik dan ook wat douchegel.
zondag 19 augustus 2012 om 12:32
quote:Ivetje schreef op 18 augustus 2012 @ 21:32:
Het is zo'n nadeel dat dat nog zo duur is! Maar wie weet word dat vanzelf goedkoper een keer en dan ben ik de eerste die in de rij staat voor benen en oksels
idd, heel jammer dat het zo duur is :p Maar het resultaat dat je er van hebt... lijkt me zoooo zalig om je nooit meer zorgen te hoeven maken
Moet mss toch maar eens overwegen om de bikinilijn en de oksels ook te doen... Aangezien het 1x doorbijten is en daarna gewoon bijhouden
Het is zo'n nadeel dat dat nog zo duur is! Maar wie weet word dat vanzelf goedkoper een keer en dan ben ik de eerste die in de rij staat voor benen en oksels
idd, heel jammer dat het zo duur is :p Maar het resultaat dat je er van hebt... lijkt me zoooo zalig om je nooit meer zorgen te hoeven maken
Moet mss toch maar eens overwegen om de bikinilijn en de oksels ook te doen... Aangezien het 1x doorbijten is en daarna gewoon bijhouden
zondag 19 augustus 2012 om 12:57
zondag 19 augustus 2012 om 17:11
quote:Gkoosje schreef op 18 augustus 2012 @ 02:45:
Ik doe het inm al jaren,n epilady van braun. Je moet in het begin doorzetten! Maar na een aantal keren went je huid eraan. Mijn advies,douchen,scrubben,goed afdrogen en dan de epilady,smeren met n goede body lotion/milk.Als je huid weer bijgekomen is,weer doen. Je huid went eraan echt, als je het gewent bent,geen pijn meer.Aan mijn hoela! Wennen doe je wel maar pijnvrij zal het nooit worden.
Ik doe het inm al jaren,n epilady van braun. Je moet in het begin doorzetten! Maar na een aantal keren went je huid eraan. Mijn advies,douchen,scrubben,goed afdrogen en dan de epilady,smeren met n goede body lotion/milk.Als je huid weer bijgekomen is,weer doen. Je huid went eraan echt, als je het gewent bent,geen pijn meer.Aan mijn hoela! Wennen doe je wel maar pijnvrij zal het nooit worden.
zondag 19 augustus 2012 om 21:16
Ik heb dezelfde als Ivetje. Ding doet het goed, ik heb er geen pijn van. Als je er aan gewend ben kietelt het zelfs soms.
Hoe vaker je onthaart, hoe dunner je haren worden waardoor het minder pijn gaat doen. Althans, dat is mij verteld.
Oksels doe ik ook maar dan wel eerst met de tondeusekap die erbij zit zodat het alleen nog lange stoppels zijn. Daarna inderdaad de epileerkop en weg ermee. Je moet even je tanden op elkaar zetten maar dan is het weer klaar. Bijhouden en geen omkijken meer naar en ook geen pijn meer.
Hoe vaker je onthaart, hoe dunner je haren worden waardoor het minder pijn gaat doen. Althans, dat is mij verteld.
Oksels doe ik ook maar dan wel eerst met de tondeusekap die erbij zit zodat het alleen nog lange stoppels zijn. Daarna inderdaad de epileerkop en weg ermee. Je moet even je tanden op elkaar zetten maar dan is het weer klaar. Bijhouden en geen omkijken meer naar en ook geen pijn meer.