Spinnen!!! H-E-L-P

18-08-2012 11:29 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een huis gekocht. Het huis heeft een zolder met een soort vide tot in de nok met opslagruimte, ook heeft een kelder, ook opslagruimte. Daar zou ik blij mee moeten zijn gezien we nu ruimte tekort komen. Alleen 1 ding, daar zitten natuurlijk ook spinnen.

Ik kom normaal bij anderen niet in de kelder of op zolder of in de kruipruimte/achter de knieschotten vanwege deze beestjes. Moest ik vroeger bij opa nog een pak sinaasappelsap uit de kelder halen, kon ik dat gewoon niet.

Nu zal ik hier toch vanaf moeten komen. Maar hoe gaan we dat doen? Hoe kan ik voorkomen dat er spinnen in de kelder gaan zitten? Helemaal voorkomen zal natuurlijk wel niet, maar zijn er eventueel middeltjes voor?

Ik heb in mijn huis waar ik nu nog woon 1 spin gezien in 5 jaar. Ik heb een kat en ik denk dat hij ze opeet. Daarnaast is het een maisonnette, ik weet niet of dat scheelt.

Enfin, nu zat ik te googlen op spinnen in kelder voorkomen en nu lees ik dat er in een gemiddeld huis 1500 (!!!!!!!!!) spinnen leven. WTF? Zou dat echt zo zijn, en zo ja, waar dan?

Mij kat zal niet in de kelder en op zolder komen om ze op te eten.

Ik kan me hier nu al erg druk over maken. Ik was zo blij met die kelder maar als ik er zelf niet in durf heb ik er ook geen bal aan.

Dus hoe houd ik die beesten uit mijn kelder? Hoe houd ik uberhaupt 1500 spinnen uit mijn huis?
die spinnen uit je huis houden gaat niet lukken, dus je zult iets aan je fobie moeten doen (therapie oid)
alice, daar ben ik nog niet aan toe... heb vaak op het punt gestaan maar ik kan de stap nog niet zetten.
Ik wil je niet nog banger maken (echt niet), maar IN huis eet je kat ze vast op. Tenminste, hier doen ze dat. In de tuin krijg je juist MEER spinnen vanwege de katten. Door de katten blijven de vogels weg uit de tuin, en juist... Die eten spinnen. Soms moet ik in de herfst door 5 (kruis) spinnenwebben heen om bij mijn schuur te komen. (en nee, ik heb geen mega tuin) Heb standaard een stok in huis staan om ze weg te halen

onder aan deze spinnen pagina staan een aantal middeltjes. geen idee of ze werken. sterkte!
Enige remedie die bij mij helpt: negeren als ie zit waar ie zit (en hopelijk blijft zitten). Op een lastige plek op stofzuigen.

En als ie rent, zelf ook wegrennen
Oh wishmeluck, dat klinkt zeer plausibel, nog niet eens aan gedacht. Godsamme ze zitten ook overal!

Ik lees net iets over ultrasoon geluid, maar lijkt me dat mijn kat dat ook kan horen, dat lijkt me dan geen optie.
Haha wishmeluck. Negeren kan ik niet. Hysterisch worden wel, wegrennen durf ik niet want dan ben ik bang dat ik niet meer weet waar hij zit en dan opeens in mijn bed opduikt ofzo.

Het is ook nog eens een oud huis, dat werkt ook niet mee. Waar ben ik toch aan begonnen!
Ik herken het wel hoor. Wij kwamen uit een flat waar geen spin, mier, vlieg etc te bekennen was (zaten erg hoog), dus wennen was het wel.

Maar je kunt horren aanschaffen om ze buiten te houden. En 1500... Het lijkt me stug. Ons huis was (natuurlijk) leeg toen we hier kwamen en er was geen spin te bekennen, ook niet achter het schot op zolder.

Natuurlijk kruipen die beesten overal tussen enzo, maar het valt me erg mee tot nu toe.

Alleen, tja, september is echt een spinnenmaand.

Hoe vaak kom je nou helemaal in die kelder en in de nok van je huis? Kun je daar niemand voor vragen om spullen voor je op te bergen/ te pakken?
Jakkes. Ik heb ook niets met spinnen, ben serieus blij dat ik geen tuin heb (alhoewel die er wel gaat komen wanneer we gaan verhuizen) en dat we hoog en droog wonen.

Afgelopen 2 nachten heb ik gedroomd over spinnen - met van die dikke konten (lijfjes zijn het, maar ik noem het 'konten'). Daar droom ik sowieso een paar keer per jaar over - dan zitten ze meestal op een (verlaagd) plafond en ik moet er dan onderdoor lopen :s Dat vond ik al erg, dus 'I feel you', Papayaatje
Ik heb ooit gehoord van een antispinnenbehandeling voor het hele huis... Ff googlen misschien?
wishmeluck, daar heb je ook wel gelijk in. De zolder waarschijnlijk nooit, dan stuur ik vriend naar boven. Maar de kelder denk ik toch wel vaak gezien dat een voorraadkast wordt. Als ik alleen thuis ben en aardappels/pasta/wcpapier nodig heb dan is dat wel vervelend.

Maar ja, meer smaken zijn er waarschijnlijk niet.

Ik vond net een soort spuitbus, laat ik daar de kelder eens mee inspuiten kijken of het werkt.

Lizzl, ik droom ook vaak over spinnen. Zo diep zit de angst. Zijn ook hele realistisch dromen want ik word altijd gillend wakker en trek dan alle lakens van het bed omdat ik ze daar zie lopen.

Bah bah, ik ben dus niet de enige.
Eliana, ik heb ff gegoogled. Dat lijkt me wel wat. Valt ook wel mee qua prijs, is zeker het proberen waard lijkt me.

Bedankt voor de tip. Ik ga er eens achteraan.
Oooh spinnen... Bah bah ik heb ook een hele erge fobie. Ik weet dat die beestjes je in feite niks doen, maar goh wat kunnen ze me de stuipen op het lijf jagen... Ik pak altijd de stofzuiger. Daarna wat zand of waspoeder opzuigen om zeker te zijn dat ze echt dood zijn! Dat is de enige tip die ik heb. Ben ook heel blij dat ik in een appartement woon en geen tuin/zolder/kelder heb!
Komt wel goed, schatje!
In de stofzuiger zijn ze gelijk dood. Spinnen hebben namelijk geen longen, het zijn geen zoogdieren, maar luchtbuizen, en die raken gelijk verstopt zodra je ze opzuigt en dood zijn ze. Ik woon in het bos, en sta wekelijks m'n plafond te zuigen. Maar de angst is verdwene nmet dat ik hie rkwam wonen. Het hoort bij mijn huis en ze zijn wel degelijk nuttig. Nu mogen ze gewoon in de hoekjes (met babyspinnetjes) blijven zitten en al die koleremuggen opeten!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:papayaatje schreef op 18 augustus 2012 @ 12:02:

Lizzl, ik droom ook vaak over spinnen. Zo diep zit de angst. Zijn ook hele realistisch dromen want ik word altijd gillend wakker en trek dan alle lakens van het bed omdat ik ze daar zie lopen.

Bah bah, ik ben dus niet de enige.*Ieuw* Gillend wakker worden en 'ze zien lopen' is niet fijn
Er is iets wat je over je latex kunt heen rollen, soort verf dus, dat insekten doodt. Ik heb het zelf nooit gebruikt maar een vriendin wel. Ze had het gedaan voor muggen maar spinnen bleken het ook niet te waarderen. Ik weet niet hoe het heet en of iedereen die ervaring heeft maar misschien iets om uit te zoeken .

En ja.. ik hou ook niet van ze. Brrrrr.
Ik ben over mijn spinnenangst heen gekomen door een vogelspin over mijn arm te laten lopen. Daarvoor durfde ik nog niet eens een klein kruisspinnetje op te pakken. Nu laat ik spinnen ook gewoon zitten, want ik heb hier namelijk veel meer last van muggen! :(
Spinnen zijn geen dieren om bang voor te zijn.
quote:truffelmaffia schreef op 18 augustus 2012 @ 12:31:

Spinnen zijn geen dieren om bang voor te zijn.Dat zegt men ook over wespen, muggen, vliegen, autorijden, bevallen, de tandarts, etcetera. En toch zijn er ook mensen die er wel bang voor zijn. Dus het is niet opgelost met een simpel statement als 'gewoon niet bang zijn, want dat is niet nodig'.
quote:Fame schreef op 18 augustus 2012 @ 12:20:

In de stofzuiger zijn ze gelijk dood. Spinnen hebben namelijk geen longen, het zijn geen zoogdieren, maar luchtbuizen, en die raken gelijk verstopt zodra je ze opzuigt en dood zijn ze. Ik woon in het bos, en sta wekelijks m'n plafond te zuigen. Maar de angst is verdwene nmet dat ik hie rkwam wonen. Het hoort bij mijn huis en ze zijn wel degelijk nuttig. Nu mogen ze gewoon in de hoekjes (met babyspinnetjes) blijven zitten en al die koleremuggen opeten! Ik schrik ook altijd even als ik een spin zie, maar zal ze vast niet doodmaken. Probeer ze te vangen en zet ze dan buiten. En als ik er één zie als ik al in bed lig, laat ik ze gewoon zitten.
quote:truffelmaffia schreef op 18 augustus 2012 @ 12:31:

Spinnen zijn geen dieren om bang voor te zijn.Dat je bang bent voor spinnen heeft volgens mij een beetje met de opvoeding te maken. Mijn moeder is ook als de dood voor die beesten, maar ik heb het afgeleerd om bang te zijn voor spinnen. Ik ben m'n kleine neefje ook aan het vertellen dat spinnen niet eng zijn.
quote:Lizzl schreef op 18 augustus 2012 @ 12:34:

[...]

Dat zegt men ook over wespen, muggen, vliegen, autorijden, bevallen, de tandarts, etcetera. En toch zijn er ook mensen die er wel bang voor zijn. Dus het is niet opgelost met een simpel statement als 'gewoon niet bang zijn, want dat is niet nodig'.Wespen zijn ook gevaarlijk. Ook al doe je niks, ze gaan meteen in de aanval. Wespen gaan bij mij sowieso dood, maar bijen en hommels niet.
quote:sitha schreef op 18 augustus 2012 @ 12:53:

[...]

Wespen zijn ook gevaarlijk. Ook al doe je niks, ze gaan meteen in de aanval. Wespen gaan bij mij sowieso dood, maar bijen en hommels niet.

Weet ik Ik ben zeer allergisch voor stekende insecten en moet binnen een kwartier in het ziekenhuis zijn als ik gestoken zou worden door een wesp. Ook bij een muggensteek met ik injecties 'halen' (maar heb dan meer dan meer tijd en zal er in ieder geval niet aan te komen overlijden (tenzij het natuurlijk een West-Nile is of een ander heftig soort mug, waarbij de kans bestaat dat je er ziek van wordt).

Ik somde een en ander op mbt de opmerking van Truffelmafia - angsten zijn niet zomaar weg te nemen. Sommige angsten die ik heb genoemd zijn inderdaad niet reëel, maar dat heb je met angsten.
Hoe is het mogelijk!!! Terwijl ik hier op de bank zit te typen, zie ik gewoon een spin over mijn muur kruipen mijn kant op.

Laptop vliegt van mijn schoot en heb de buurman maar even gehaald. Hoe is het mogelijk!

De tip van de soort verf ga ik ook eens verder uitzoeken. Er moet in het nieuwe huis nog geschilderd worden dus dat kan ik dan mooi meenemen.

Ik zou willen dat ik niet bang was, dan was het allemaal veel makkelijker. Ik weet niet waar het vandaan komt. Mijn ouders hebben me het niet aangeleerd, zijn niet bang en pakken ze op en zetten ze buiten. Mijn vriend ook. Heb voor mijn angst voor zover mijn omgeving weet ook niks traumatisch meegemaakt. Toen de angst eenmaal bestond wel een paar dingen, wat de angst helaas alleen maar heeft versterkt.

Ik heb wel een paar keer op het punt gestaan me te laten behandelen maar ik weet hoe de behandeling gaat en ik kan die stap nu niet zetten. Ik krijg geen lucht meer als ik eraan denk wat ik dan moet doen. En ik ben echt bang dat mijn hart stopt als ik er een moet vasthouden.

Het is eigenlijk best wel erg als ik er zo over nadenk. Ik kom ze hier gelukkig niet vaak tegen en ik weet ze ook vaak te vermijden. Maar in het nieuwe huis wordt dat denk ik wel anders, daarnaast wil ik niet altijd van iemand anders afhankelijk zijn.

@Ninika, heb jij dat op therapeutische basis gedaan? Hoe was dat voor je?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven