Kat wegjagen

21-08-2012 15:33 243 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een maandje wonen mijn vriend en ik in een nieuwe woning. Al vrij snel merkten we dat er een stel op de hoek woont met een stuk of 6 katten, die constant in onze tuin zitten. De meeste komen alleen af en toe even kijken, maar eentje zit eigenljk de hele dag bij ons in de tuin. Dit vinden we vervelend om 2 redenen: ten eerste poept dat beest dus ook in onze tuin, en ten tweede, dit vinden we het ergste, valt dat beest onze konijnen aan. De konijnen zitten in een hok met een ren eraan, maar door die kat durven ze niet meer in de ren en ook het ' open gedeelte' van het hok komen ze niet meer. Alleen nog in het kleine nachthok. Als ze wel even uit het nachthok komen, om te eten bijvoorbeeld, zitten ze enorm hard te trillen en bij het minste geluidje vluchten ze al weg. Zo zielig. Het hok en de ren zijn afgesloten, dus de kat kan er niet in, maar het is wel heel bedreigend dat die kat er constant rondom loopt, op de ren gaat zitten en door de tralies zit te hengelen met zijn poot. We hebben al van alles geprobeerd om die kat weg te jagen, maar het helpt allemaal niet. Zodra we weer binnen zijn gaat die kat weer naar de konijnen toe. Ik zit nu te denken om naar de buren te gaan, maar ja, ik heb geen bewijs dat het hun kat is. Hoewel ik het wel denk, want ik heb hem wel vaker bij hun huis gezien, en het is het enige huis in de buurt die katten heeft voor zover we weten. Wat kunnen we doen om die kat blijvend uit de tuin te jagen?
quote:Mundy schreef op 21 augustus 2012 @ 15:57:

Als hij gelijk wegloopt als je buiten komt, dan zou ik gewoon proberen hem nat te spuiten met een supersoaker vanuit het raam (boven misschien?) Ik ben gek op katten, ik heb er zelf twee, maar wij hebben ook eens een kat weggejaagd met een supersoaker. Totaal natgespoten en nooit meer gezien!Wat een goed idee! Nu nog even kijken of ik van een van de buurkindjes een supersoaker kan lenen :')
quote:louise1 schreef op 21 augustus 2012 @ 16:03:

Ik lees mee. Ik heb zelf katten gehad (sinds drie jaar niet meer) maar de buurtkatten komen elke dag in onze tuin. Nooit iets tegen gedaan. Maar nu krijgen we as zaterdag twee konijntjes en ik heb geen zin er in dat die bang worden van die buurtkatten. Ik heb dus vandaag twee grote bussen kattenschrik gekocht. Hier op staat echter dat pas na twee weken strooien de katten een keer wegblijven. Nu is onze tuin ook veel te groot om overal koffiedrab, aluminiumfolie of cacaodoppen te strooien dus dat wordt niet de oplossing. Bovendien, toen wij ons kleine bloemperkje wilden beschermen tegen onze eigen katten werkten de cacaodoppen NIET.Ze gingen er lekker bovenop liggen en scheten gewoon door. Koffiedrab werkt ook niet.

Ik heb mijn hoop gevestigd op de kattenschrik.Wat is dit dan voor spul, en waar kan je dat kopen?
http://www.ecostyle.nl/kattenschrik-geurstof
Poep, wie heeft jou gescheten?
Kattenschrik houdt hier geen kat tegen. Heb nog een pak staan.
Katten die 4x per dag schijten ken ik dan weer niet, maar ja, egels wonen overal! Alleen zijn dat nachtdieren, dus de kans dat je ze ziet is wat kleiner.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
En katten werken goed tegen ratten en muizen buiten. Heb je geen katten in je tuin dan krijg je weer meer last van muizen en aanverwanten, en of die nou zo hygie zijn?
Egels hier volop maar dat is wat anders.
quote:yasuko schreef op 21 augustus 2012 @ 16:09:

Kattenschrik houdt hier geen kat tegen. Heb nog een pak staan.Was ik al bang voor want had zoiets al op internet gelezen maar alle andere tips die ik zelf heb geprobeerd werken ook niet
quote:lenaleen schreef op 21 augustus 2012 @ 15:57:

[...]

Precies, als je in een bos woont weet je dat er dieren leven die hun sporen nalaten, maar midden in de stad is dat niet aan de orde.In de stad wonen geen dieren bedoel je?
quote:Fame schreef op 21 augustus 2012 @ 16:10:

En katten werken goed tegen ratten en muizen buiten. Heb je geen katten in je tuin dan krijg je weer meer last van muizen en aanverwanten, en of die nou zo hygie zijn?precies. Die dieren komen behoorlijk vaak in de stad voor.
Koop een mega groot waterpistool, en dan elke keer op afstand spuiten op die kat. zodat hij niet de link legt met jullie, dat jullie hem natmaken.
Stressed is just desserts spelled backwards
Lees nu ook dat ze niet van schoonmaakazijn houden. Als je dat nou verdunt met water en in de supersoaker doet of op plekken waar het niet uitbijt. Niet op mooie tegels of houten vlonders of tuinmeubels want dan krijg je vlekken. Het zal waarschijnlijk ook planten of gras kapot maken.
o, dat had iemand anders ook al gezegd
Stressed is just desserts spelled backwards
quote:louise1 schreef op 21 augustus 2012 @ 16:13:

Lees nu ook dat ze niet van schoonmaakazijn houden. Als je dat nou verdunt met water en in de supersoaker doet of op plekken waar het niet uitbijt. Niet op mooie tegels of houten vlonders of tuinmeubels want dan krijg je vlekken. Het zal waarschijnlijk ook planten of gras kapot maken.De planten zijn er inderdaad niet heel blij mee, maar houten vlonders en tuinmeubels worden daar wel mooi mosvrij mee. Hoef je geen gif meer te gebruiken.
- supersoaker vullen met azijn en kat natspuiten

- waterbommetjes gooien (boterhamzakje half vullen met water of azijn en dichtknopen. Gooien als de kat niet naar je kijkt en niet op maar vóór de kat gooien)
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
En muizen en ratten zijn dol op konijnenvoer!
quote:lenaleen schreef op 21 augustus 2012 @ 15:57:

[...]

Precies, als je in een bos woont weet je dat er dieren leven die hun sporen nalaten, maar midden in de stad is dat niet aan de orde.

Ehm, dat is wel aan de orde. Je weet dat er mensen zijn die katten houden en dat katten moeilijk in een tuin te houden zijn.

Verder zijn het inderdaad HUISdieren. Toch ken ik geen enkele (grotere) huisdierensoort die het verdient om opgesloten te zitten in een huis. Honden, poezen, konijnen.. ze willen er allemaal uit.

Verder: toch proberen nat te spuiten. Ik heb eens ernstig de tijd genomen om heeeeel lang te wachten met een plantenspuit naast me (nam dat ding gewoon constant mee als ik de tuin in ging) zodat ik de buurpoes kon betrappen en natspuiten. Sindsdien kijkt hij af en toe een beetje meewarig vanachter het hek naar ons maar ik heb hem nooit meer in de tuin aangetroffen.
Ik las nog een andere tip; maak een ander hoekje van je tuin juist aantrekkelijk voor katten zodat ze liever daarheen gaan. Nu kan dat toevallig bij mij thuis dus ik ga op de gewenste plek planten zetten die de katten juist fijn vinden en waar ik ze niet wil hebben strooi ik de korrels/sprenkel ik de azijn.

That's my plan.
Katten zijn niet zo simpel, die hebben vast liever een ander plekje.
Fotos maken van de schijtende kat, aankloppen bij de buren en rekening voor schoonmaken voorleggen of vragen dat ze er voor kunnen zorgen dat hun kat niet in jouw tuin komt.

Ik vind het ook het probleem van de eigenaars, het is namelijk hun kat. Als mijn kind/hond/... bij de buren gaat *** zou ik het namelijk ook niet meer dan normaal vinden dat ik het ga opkuisen.
quote:Liezebetje schreef op 21 augustus 2012 @ 16:23:

[...]

Verder zijn het inderdaad HUISdieren. Toch ken ik geen enkele (grotere) huisdierensoort die het verdient om opgesloten te zitten in een huis. Honden, poezen, konijnen.. ze willen er allemaal uit.

Dan neem je óf geen 'huis'dieren, of een hond en ruim je de stront op als je hem uitlaat.

Ik snap werkelijk niet waarom andere mensen last moeten hebben van jouw 'huis'dier, puur omdat jij vindt dat die buiten hoort te komen. Raster dan je tuin af en laat hem daar rondlopen. Is Poekie of Boris toch buiten en hebben anderen er geen last van.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Zelf een kat nemen ;)

Die zal het echt niet toelaten om andere katten in "zijn tuin" te dulden.

Maar lukt dat niet, en willen de buren (jammergenoeg) geen ren bouwen; dan werkt die supersoaker inderdaad het beste, maar is wel een kwestie van lange adem. Want ze zullen het echt nog even blijven proberen.
quote:little_pickle schreef op 21 augustus 2012 @ 16:41:

Zelf een kat nemen ;)

Die zal het echt niet toelaten om andere katten in "zijn tuin" te dulden.Dan moet je niet de mijne hebben. Ik heb weleens de kat van de buren op mijn bed aangetroffen en mijn kat durfde 'm alleen weg te jagen toen ik er bij stond en mijn kat een beetje aanmoedigde.
quote:himalaya schreef op 21 augustus 2012 @ 16:37:

[...]

Dan neem je óf geen 'huis'dieren, of een hond en ruim je de stront op als je hem uitlaat.

Ik snap werkelijk niet waarom andere mensen last moeten hebben van jouw 'huis'dier, puur omdat jij vindt dat die buiten hoort te komen. Raster dan je tuin af en laat hem daar rondlopen. Is Poekie of Boris toch buiten en hebben anderen er geen last van.Nouja, ik vel ook helemaal geen oordeel hoor. Wat ik bedoel te zeggen is dat het nu eenmaal wel iets is wat aan de orde is als je in de stad woont. Ook daar zijn dieren, soms wel van mensen, soms niet. De kans dat ze jouw tuin dus met een bezoekje komen vereren wanneer je een tuin hebt is nu eenmaal vrij groot.

Vindt er van wat je wilt, het zal nooit lukken om de stad beestenvrij te krijgen, simpelweg omdat mensen niet de hele dag op hun dieren letten, of dat nu wel of niet goed is. Razen dat de bezitters daar iets aan moeten doen.. ik weet niet of dat iets verandert. Zelf er iets aan doen om het dier uit je tuin te houden heb je in ieder geval wel zelf in de hand. Nogmaals: ongeacht wiens taak het in eerste instantie zou moeten zijn om het dier op zijn of haar 'plek' te houden.
quote:Mevrouw75 schreef op 21 augustus 2012 @ 16:44:

[...]

Dan moet je niet de mijne hebben. Ik heb weleens de kat van de buren op mijn bed aangetroffen en mijn kat durfde 'm alleen weg te jagen toen ik er bij stond en mijn kat een beetje aanmoedigde.Hahaha, hier hetzelfde. De weggejaagde buurkat liep rustig naar binnen terwijl mijn poes bovenaan de trap zat te bibberen en keek hoe ik 'm weg joeg..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven