Parenclub, Swingen: vragen, ervaringen, etc. deel 14

19-05-2012 14:52 2814 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een nieuw deel van het parenclubtopic.

Op verzoek van een aantal trouwe lezers en schrijvers heb ik ervoor gekozen om het 1e stuk van dit deel volledig in te ruimen voor oude recensies, ervaringen en handige tips voor wat betreft alles wat te maken heeft met swingen. Zo hoeft iemand die de meest voor de hand liggende vragen heeft niet een heel topic door te lezen maar kan men die in het begin makkelijk en snel terug vinden.

Hier kun je je vragen, tips en ervaringen kwijt over parenclubs (pc) en swingen (swingen is het als stel spelen met een of meer andere stellen, wat vaak maar niet per definitie in een parenclub gebeurt. En in een parenclub hoef je niet per se te swingen maar vaak is het wel 1 op 1 vandaar 1 topic...). Dit topic is informatief bedoeld voor serieus in een pc en/of swingen geinteresseerden. Als je overweegt met een of beide thema's aan de slag te gaan kun je hier je vragen stellen en proberen degenen met ervaring op dit gebied ze zo goed mogelijk te beantwoorden. Tuurlijk kunnen ook de gevorderden hier hun ervaringen uitwisselen.

Dus wat kun je verwachten in een club, wat zijn jullie ervaringen met diverse clubs, wat trek je aan, hoe maak je contact enz.

Verzoek aan de schrijvers: als jullie een post plaatsen waarvan jullie van mening zijn dat dit van toegevoegde waarde is voor andere lezers, de post svp in het rood plaatsen. Als ik die mening ook ben toegedaan, zal ik de link hier vermelden.

Het oude deel kunnen jullie hier lezen: Parenclub, swingen: ervaringen, vragen etc deel 13

Mooie aanvulling op parenclub Monique:link

Verslag Amouret'te vind je hier en hier

Verslag Tempation vind je hier

Verslag Eroxx vind je hier en hier

Mindere ervaring Fun is hier te lezen

Verslag over Privilege (in Zuid-België) is hier
Nog meer mooie verhalen over Eroxx. Wij gaan in september een keer tenzij er een thuisdate tussen komt!
It's never too late start living!
Beetje dubbel!
Zijn er nog mensen afgelopen zondag naar de Fun geweest bij de pool-party?

We zijn 3 weken geleden op zondag geweest en van te voren gehoopt op een pool-party, maar daarvoor was het die dag (veel te) fris.

Zo'n pool-party klint erg leuk, maar hoe zijn de ervaringen?

groetjes Fitch
Ik ben niet bijgelovig, dat brengt ongeluk...
nou mijn ervaring van de poolparty in de fun stamt uit jaren terug.

Het is heerlijk om in je blootje al vanaf een uur of 3 terecht te kunnen, ze steken een bbq aan en er is vaak een artiest die buiten optreed.

Daarbij verzint laurens vreselijke spelltjes zoals zo lang mogelijk onder water pijpen en blindelings de lul van je eigen partner herkennen.

Wat wel leuk was waren de luchtbedden met water en zeep, lekker glijden en glibberen over elkaar heen.

Het is dus een mengeling van lekker buiten zijn en genieten van het weer, een bbq en artiest en beland raken in vreselijke banale spelletjes. Maar gelukkig is dat laatste maar een moment van de middag.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Klinkt goed Doddie!
Thanks doddie.

tamara1234 Eroxx is in Balen Belgie.
Beste swingers, al dan niet soft of full...

Omdat we al enige tijd met bijzondere interesse dit topic volgen hierbij ons aandeel met de hoop dat jullie er wat aan hebben.

Onze eerste ervaring met een parenclub was op Brabantse bodem. We komen zelf vanaf de Zeeuwse kust dus Mystique was voor ons een voor de hand liggende keuze. Een bezoek aan een PC sluimerde al enige tijd maar vreemd genoeg kwam de doorslag op een zaterdagmiddag tijdens het eten van een pizza. Misschien dat de garnalen en de vis de aanleiding zijn geweest dat mijn vriendin out of the blue de schokkende woorden zei.."Kom, we trekken de stoute schoenen aan en we gaan vanavond!!"...

Stoute schoenen lopen prima, als je ze maar goed inloopt. Daar zijn we intussen wel achter.

Mystique:

Mystique is voor een bruin cafe. Qua uitstraling maar ook qua publiek. Begrijp ons in deze niet verkeerd. Wij zijn zeer zeker gecharmeerd van bruine cafe's en hun gezelligheid. Het publiek is er overwegend wat ouder en - hoe ga ik dit netjes formuleren - wat meer nuchterder, simpeler en typisch brabants/belgisch. Dat is niet zo zeer verwonderlijk gezien de locatie. Met "simpel" bedoel ik niks negatiefs. Maar onder het motto "gewoon lekker makkelijk en simpel" kom je in deze club al een heel eind. Wij zijn er meerdere malen naar toe geweest. De ruimte's zijn prima te doen. De bar is gezellig en de boel is redelijk verzorgd. Minpunt vonden we het personeel wat handdoeken ophaalt. Het lijken plaatselijke inwoners (in spijkerbroek, sandalen en blouse) die naast de geraniums graag ook een klapske aan de toog willen halen en dat combineren met een soort van bijbaantje. Toen ik deze drie heren aan de bar hoorde smoezelen over de cupmaat van enkele bezoeksters en wat ze allemaal niet zagen in het bubbelbad had ik het vrij snel gehad. in mijn optiek is dat "NOT DONE"..

Slotsom: Grappige club. Redelijk simpel publiek wat er geen uitbundig feest van maakt om er leuk uit te zien. Dat is jammer in onze optiek. Ruimtes zijn redelijk maar doet een beetje smoezelig aan. Absoluut geen verkeerde club. Maar niet onze smaak.

Fun4two:

De Fun is i.p.v een bruin cafe, een leuk en hip cafe. Wij voelden er ons meteen op ons gemak. Het publiek is overwegend wat jonger (20-40) en maakt er zeer zeker een feest van om netjes, verzorgd en uitdagend gekleed te gaan. Het maken van contacten ging ons daar makkelijker af dan in Mystique, maar dat zal zeker aan ons zelf liggen. De charme vinden we het gemêleerde (internationaal)

gezelschap. De ruimtes vinden we top. Zeker de tantra ruimte beneden spreekt tot de verbeelding. Schrik in deze club niet van siliconen of opgepompte mannetjes..Ook deze lopen hier in het wild rond. Gewoon naar kijken, ze bijten niet, zijn zinnelijk en tevens best aardig.

Onze eerste "contacten" in fysieke zin waren dan ook in deze club. De avonden die we hebben gehad waren stuk voor stuk toppers.

Slotsom: Absoluut een mooie, trendy club met jonger publiek. Netjes en verzorgd. Een klein discutabel min-puntje. De Fun schijnt deurbeleid te kennen. Publiek wat niet in de lijn van de Fun valt kan worden geweigerd aan de deur. Dat heeft voor en nadelen. Persoonlijk vind ik dat IEDEREEN welkom zou moeten zijn. Aan de andere kant...onverzorgde mensen horen in deze club niet thuis (maar waar wel..?)

Enjoy and best regards,

Salt & Kicks
Ik kan me door je beschrijving helemaal een beeld vormen saltandkicks, wat je al zegt, het 1 is niet verkeerder of slechter het moet je ding zijn en je publiek.

Waar de 1 zich prettig voelt tussen "gewoon" houd de ander van wat meer klasse en style en dat verschil in deze clubs heb je goed verwoord vind ik.
yep, beiden clubs zijn prima hoor. Het is maar waar je jezelf thuis in voelt.
Even een korte egopost....

Morgen een lunchdate met een hele leuke dame! Kwam haar tegen online, blijken onze broertjes nog samen gespeeld te hebben! Kleine wereld!

Aan het profiel te zien wil ik nu wel eens met haar spelen *bloos*. Maar eerst maar eens kennismaken.....
Vraagje: ik heb zaterdag voor het eerst een thuisfeestje en heb daarvoor zwarte kousen gekocht. Nu vroeg ik me af, of je die tijdens de actie uitdoet of niet? Aan de ene kant staat het leuk, maar aan de andere kant, zonder hakken toch een beetje vreemd gezicht, of ben ik nu een zeur. Iemand ervaring mee? Ze blijven overigens wel heel goed zitten.
quote:Sexy4u4 schreef op 22 augustus 2012 @ 22:41:

Vraagje: ik heb zaterdag voor het eerst een thuisfeestje en heb daarvoor zwarte kousen gekocht. Nu vroeg ik me af, of je die tijdens de actie uitdoet of niet? Aan de ene kant staat het leuk, maar aan de andere kant, zonder hakken toch een beetje vreemd gezicht, of ben ik nu een zeur. Iemand ervaring mee? Ze blijven overigens wel heel goed zitten.Voor wie draag je ze? Als je het voor jezelf doet dan doe wat je op dat moment fijn vindt. Draag je ze voor je date dan vraag wat hij /zij mooi vindt.
Mag aanblijven hoor sexy4u4!

Wij hadden bij onze eerste date ook zorgen over elk detail, maar je zal zien dat het allemaal reuze meevalt. Veel plezier!
Tamara, eigenlijk nog geen vakantie gehad, maar verkeer dan ook in de "gelukkige" omstandigheid om zelf te kiezen :-) Hetzelfde geld (in mindere mate) voor mijn vrouw. Wie weet gaan we nog een weekje ergens naartoe.quote:tamara1234 schreef op 22 augustus 2012 @ 08:53:

@PP: Jazeker een leuke vakantie gehad! Effe 4 weken van de aardbodem verdwijnen is altijd leuk haha

Jij nog op vakantie, of al geweest?
quote:Sexy4u4 schreef op 22 augustus 2012 @ 22:41:

Vraagje: ik heb zaterdag voor het eerst een thuisfeestje en heb daarvoor zwarte kousen gekocht. Nu vroeg ik me af, of je die tijdens de actie uitdoet of niet? Aan de ene kant staat het leuk, maar aan de andere kant, zonder hakken toch een beetje vreemd gezicht, of ben ik nu een zeur. Iemand ervaring mee? Ze blijven overigens wel heel goed zitten.

ik hou kousen EN hakken aan, ook op matras draag ik mijn high heels. Ik vind het juist zo jammer dat vrouwen die gelijk uit doen.

uiteraard oppassen voor anderen maar hakken horen er voor mij bij ook op het matras en als ik al binnen ben.

tegenwoordig gaat alles maar gelijk uit zodra we binnen zijn, alsof het dan niet meer hoeft, iets waar vooral mijn vriend nog wel eens over klaagt, sauna bloot noemt die het, niets meer over van het uitdagende en prikkelende
@Peno: Jij was er nog laat bij zeg! Pfff.. haha.

Lekker hoor, dat je je vakantie (eventueel) nog voor de boeg hebt!

@sexy4u4: Uiteraard..gewoon aanhouden die hakken en kousen joh! Sexy toch?
Hallo, ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Ook mijn vriend en ik denken er al lang over om voor het eerst een parenclub te bezoeken. Ik heb er uitgebreid over gelezen en heb de indruk dat de Fata Morgana of vooral de Fun4Two voor onze eerste keer geschikt zou zijn. (Waarschijnlijk willen we de eerste keer vooral met ons zelf bezig zijn, voor we verder gaan.)

Nu is er 1 ding waar ik alleen maar tegenstrijdige berichten over kan vinden. Ik kan erg slecht tegen rook. Op veel plekken lees ik dat in de Fun4Two gewoon overal gerookt wordt, maar weer op andere plaatsen staat dat het tegenwoordig alleen bij een bepaalde bar mag. En over de Fata Morgana heb ik gelezen dat er een rookruimte is, maar ook weer dat die inmiddels bijna zo groot is als de halve club. Wie kan mij vertellen hoe het er op dit moment echt aan toe gaat in deze twee clubs?

Ik weet dat ik een beetje een zeikerd ben maar ik kan er nu eenmaal erg slecht tegen ). Dank je wel!
We wilden wel naar de poolparty in de fun, maar het was zooooo warm dat we het niet aandurfden. Zijn er wel vaker geweest en gelukkig nooit iets gemerkt van die spelletjes die iets hoger beschreven worden.
@minibelle: Ikzelf ben astmatisch en kan ook slecht tegen rook. Zelf zijn we nog maar in 1 PC geweest (Mystique) en het rookbeleid is daar gewoon prima hoor. Er is daar een prima en sfeervolle rookruimte, waar je als niet-roker totaal geen last van hebt. Mijn vriend rookt wel, en als hij even een sigaretje gaat roken, vermaak ik me buiten de rookruimte wel.

Ik kan niet meepraten over Fata Morgana of Fun4Two, maar in Mystique is het prima geregeld.
wat is het probleem van een grote rook ruimte? Mogen rokers geen ruimte hebben en moeten die per definitie in een klein hok gestopt worden?

helaas is die mooie rookruimte ook al opgeofferd vanwege de klagers en heeft fata nu een nw rookhok kreeg ikdoor via mail

Ik ben zelf geen roker maar ga wel uit met rokers, ik heb er geen last van maar omdat ik als enige niet rook kan ik of alleen achterblijven of me mee wurmen in kleine rookruimtes, die van fata gaf mij zoals vroeger weer de gelegenheid om gewoon met rokers in een mooie ruimte te zijn zonder dat het er gelijk blauw moet staan.

jammer dat ze onder de druk zijn bezweken en deze mooie ruimte hebben opgeofferd en rokers weer in verdoemhokje moeten.
quote:grenada schreef op 23 augustus 2012 @ 10:54:

We wilden wel naar de poolparty in de fun, maar het was zooooo warm dat we het niet aandurfden. Zijn er wel vaker geweest en gelukkig nooit iets gemerkt van die spelletjes die iets hoger beschreven worden.Ik praat zeker over 6 jaar terug dus hopelijk hebben ze die inderdaad afgeschaft
Doddie, de rookruimte in Mystique is echt geen klein hok waar je als roker ingepropt wordt hoor. Het is echt een hele mooie en sfeervolle ruimte, en de afzuiging is er ook prima. Mijn vriend, en andere rokers die ik er gesproken heb, vinden het een prima ruimte, en vinden het totaal niet erg om daar hun sigaretje te roken. Het is idd jammer dat sommige clubs (en ook cafe's trouwens) er voor kiezen om de rokers in een klein hokkie te stoppen, dat ben ik met je eens.
In de fun wordt in de club zelf toch niet gerookt?

De laatste keer dat ik er was alleen in een aparte rookruimte vlakbij de bar en bij de bar in het zwembadgedeelte, heb je verder geen last van.
De rookruimte in de Fata is inderdaad iets kleiner geworden.

De oude ruimte is nu een gewone relaxlounge geworden die alleen nog maar op de zaterdagavond open is.

De nieuwe rookruimte is ook nog vrij ruim hoor en als niet roker heb je er geen last van de rook als je er langs komt of in de buurt staat..

Er staan lekkere banken /zitjes en er is ruimte genoeg.

Wij roken zelf niet, maar gingen voorheen ook wel eens in de rokerslounge zitten, daar zit het toch gezelliger dan alleen maar aan de bar.
we zijn het met elkaar eens, doddie:-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven