Geld & Recht alle pijlers

kolfverlof

22-08-2012 22:40 200 berichten
Alle reacties Link kopieren
weet niet of ik op de juiste pijler zit maar vooruit...

Na de herfstvakantie start ik weer met stage na mijn zwangerschapsverlof. Omdat ik borstvoeding geef, heb ik schijnbaar recht op kolfverlof. Maar hoe zit dit in elkaar ?

Zou 1/4 van mijn werktijd mogen benutten om te kolven, werk van half 9 tot 5 met van 12 tot 12.30 een pauze. Werk dus 7.5 uur en heb een half uurtje (verplicht) pauze. nu was ik aan het denken om 2x een kwartiertje te kolven en eerder naar huis te gaan om thuis live te kunnen voeden aangezien kolven niet zo heel erg goed gaat en ik mijn bv echt bij elkaar moet sprokkelen. Zou dus anderhalf uur eerder naar huis willen gaan, mag dit ? Heb +-30min reistijd naar huis en terug vandaar de andere voedingen niet live maar kolven.
quote:merano schreef op 26 augustus 2012 @ 14:58:

Wat is er eigenlijk mis met een flesje als je geen thuisblijfmoeder bent?Wil je die discussie serieus beginnen?
Merano, als je dat niet weet, leef je onder een steen...
Vraag dat nou niet, merano.
quote:merano schreef op 26 augustus 2012 @ 14:58:

Jeetje zeg. Beestaat dat ook al? Kolfverlof?

Wat is er eigenlijk mis met een flesje als je geen thuisblijfmoeder bent?Er moet natuurlijk wel iets in dat flesje zitten he En dat komt er niet vanzelf in ofzo. Sommige vrouwen verkiezen borstvoeding boven flesvoeding, en dan moet er toch echt gekolfd worden.
'Kolfrecht' ,of beter: voedingsrecht, bestaat trouwens al tientallen, zo niet honderd jaar...
quote:teardrop-viva schreef op zondag 26 augustus 2012 15:10 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="saaaaar81 in "kolfverlof"" class="messagelink">saaaaar81 schreef op 22 augustus 2012 @ 22:57</a>:</b>

[...]

Verschrikkelijk.

Dan maar geen vrouwen aannemen. die wetten ook altijd.</div></blockquote>

Tja je kunt er sarcastisch over doen maar ik denk wel dat het 1 van de redenen is dat veel vooral kleine bedrijven daarom dus niet zo staan te springen om vrouwen in dienst te nemen.

Of liever vrouwen die al grote kinderen hebben.

Het is natuurlijk niet alleen het zwangerschapsverlof en kolven maar kind ziek en hup moeder moet weer een dag vrij.

En nee niet alle moeders zijn zo maar ik hoor het toch meer dan genoeg. Dat klopt! In de jaren dat ik zelf personeel aannam, dan geen vrouwen met kinderen of vrouwen tot een bepaalde leeftijd. Er was altijd wel wat.

Kind ziek, hup moeder moet een vrije dag.

Goh, en vaders doen dat niet?
quote:Starshine schreef op 26 augustus 2012 @ 17:58:

Kind ziek, hup moeder moet een vrije dag.

Goh, en vaders doen dat niet?Vast wel, maar denk je zelf ook niet dat het vaker moeders zijn?
Nee hoor. Ten eerste ken ik veel mensen waarbij opa/oma oppassen. Dan zit je niet met zieke kinderen. En daarnaast, als er eens wat is wisselen wij het gewoon af. Wel zo eerlijk.
quote:giuliettacapuletti schreef op 26 augustus 2012 @ 19:02:

Nee hoor. Ten eerste ken ik veel mensen waarbij opa/oma oppassen. Dan zit je niet met zieke kinderen. En daarnaast, als er eens wat is wisselen wij het gewoon af. Wel zo eerlijk.Dat wil nog niet zeggen dat iedereen dat zo regelt.
Nee jolie, dat denk ik niet.

Dat er blijkbaar nog heel veel mensen zijn die dat wel denken, en zelfs vrouwen die het doodnormaal vinden, bewijst maar weer dat de emancipatie nog een lange lange weg te gaan heeft.
quote:Starshine schreef op 26 augustus 2012 @ 20:51:

Nee jolie, dat denk ik niet.

Dat er blijkbaar nog heel veel mensen zijn die dat wel denken, en zelfs vrouwen die het doodnormaal vinden, bewijst maar weer dat de emancipatie nog een lange lange weg te gaan heeft.Ik zie het anders wel om mij heen gebeuren. Ondanks de emancipatie is het ook zo dat er veel meer vrouwen dan mannen parttime banen hebben. Zijn gewoon feiten.
Sommige mensen hier kunnen beter in hun prehistorische hol terugkruipen als je het mij vraagt...
Jollie, waar woon jij in hemelsnaam? In één of ander achterlijk gebied?

Godzijdank heb ik niet van die types zoals jij in dienst. Dan heb ik nog liever 10 zwangere vrouwen die alle 10 op kantoor kolven. Met DIE vrouwen valt tenminste te praten...
Misschien hebben die vrouwen er dankzij de emancipatie voor gekozen om en parttime baan te kunnen/mogen hebben?
Parttime werken wil niet zeggen dat de vrouw altijd maar vrij moet nemen. Wij wisselen het gewoon af. Maar op mijn werk weet nen daar niks van want ik bespreek mijn prive-afspraken niet met mijn baas. Zou dus heel goed kunnen dat jouw collega's het ook zo doen, maar dat jij alleen maar denkt dat zij altijd maar vrij nemen.
@leentjedb, niet iedereen zit in elkaar zoals jij. Misschien moet je eens verder kijken dan je eigen kringetje. Dan zie je dat het er in de praktijk vaak anders aan toegaat dan in jouw ideale wereld. Ik geef helemaal geen oordeel over het feit dat iemand kolft of niet, ik geef alleen maar aan dat er ook een andere kant aan zit. Dat iemand dan als gefrustreerd of ongewild kinderloos wordt bestempeld, zegt meer iets over de kortzichtigheid van degene die zulke opmerkingen plaatst.

Je leest niet eens goed, want ik schrijf helemaal niet dat parttime werkende vrouwen vrij moeten nemen. Die conclusie trek jij dan weer.
quote:jollie schreef op 26 augustus 2012 @ 21:48:

@leentjedb, niet iedereen zit in elkaar zoals jij. Misschien moet je eens verder kijken dan je eigen kringetje. Dan zie je dat het er in de praktijk vaak anders aan toegaat dan in jouw ideale wereld. Ik geef helemaal geen oordeel over het feit dat iemand kolft of niet, ik geef alleen maar aan dat er ook een andere kant aan zit. Dat iemand dan als gefrustreerd of ongewild kinderloos wordt bestempeld, zegt meer iets over de kortzichtigheid van degene die zulke opmerkingen plaatst.

Je leest niet eens goed, want ik schrijf helemaal niet dat parttime werkende vrouwen vrij moeten nemen. Die conclusie trek jij dan weer.

Neem je eigen advies eens ten harte.

"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
quote:saaaaar81 schreef op 26 augustus 2012 @ 21:55:

[...]

Neem je eigen advies eens ten harte.

Dat slaat helemaal nergens op.
Jolie, ik weet echt niet wat jouw probleem nou is. Voel je je achtergesteld bij collega's met kinderen ofzo?

Zoals jij denkt kun je niemand meer aannemen....mensen tot 25 jaar; die zijn elke maandagochtend ziek vanwege een kater. ,Mensen tussen de 25 en 40 niet, want die hebben doorgaans kleine kinderen. Mensen boven de 40 niet want die willen een sabbaticql. En tenslotte mensen van 50 tot hun pensioen ook niet, want die zijn oud, altijd ziek en uitgerangeerd.
quote:jollie schreef op 26 augustus 2012 @ 22:01:

[...]

Dat slaat helemaal nergens op.Oh jawel. Heel typisch dat jij het niet inziet.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Jollie wordt nu aangevallen, maar zoveel geks zegt ze niet.
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:saaaaar81 schreef op 26 augustus 2012 @ 22:29:

[...]

Oh jawel. Heel typisch dat jij het niet inziet.Ik probeer te laten zien, dat er altijd 2 kanten aan een zaak zitten, terwijl jij helemaal overtuigd bent van je gelijk. Ook al vind je dingen belachelijk, ouderwerts enz. dan wil dat toch niet zeggen dat ze niet gebeuren. Er zijn nu eenmaal werkgevers die niet zo zijn als jouw werkgever, net zoals er vrouwen zijn die niet de meest ideale werkneemster zijn. Dat zijn geen meningen, maar feiten. Ik begrijp niet dat ik daarvoor aangevallen wordt. Don't shoot the messenger!
Eens met jollie

Dat iets anders zou moeten wil niet zeggen dat het ook gebeurt.

Ik ben docent en wij hebben op school toch echt geen kolfkamer en je lesuren worden ook niet aangepast.

Kan toch ook niet. Een klas moet wachten omdat de lerares aan het kolven is.

Je hebt misschien rechten, maar als werknemer moet je wel reëel blijven.
Frankly my dear, I don"t give a damn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven