Postcrossing deel 9

08-07-2012 12:53 2788 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe werkt postcrossing:

Eerst de verkorte versie:

Vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen.

Je zult het adres via e-mail, met een Postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het Postcard ID op de kaart.

Het Postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren.

Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.
Zo, heb even geschreven en kaartjes aangevraagd. Er gaat er 1 naar Duitsland, Rusland, België, Canada en eentje blijft in Nederland.

Brief + deze kaartjes gaan morgen op de post.

Staat nog een hoop op de to write list.
Ligaa, regent het bij jou? Hier is het stralend mooi weer.

Peacy, jij bent flink aan het kaartjes schrijven geweest. Hopelijk kan je snel veel dingen van je to do write list afstrepen.

Hurray uit NL, er gaat weer een kaart naar NL (viewkaart). Gelukkig is het nu weekend dus deze is er niet voor maandag/dinsdag. Al 6 kaarten gestuurd voor de nieuwe maand, zo gaat het wel hard... Ik loop er 5 achter dus ik hoop dat er vandaag iets bij de post zit.
Inmiddels is er alweer 1 van mijn to writelist af.

To do lijst is ook nog eens groot . En ik heb nog maar 2 dagen .
Nicolientje, vandaag zou het VREselijk weer worden, maar het is bijna middag en nog droog!
Hier al een paar buitjes grhad. Brief 2 is af. Nu de rest nog . Heerlijk met dit weer zeg!
Ligaa, hier begint het nu steeds bewolkter te worden maar nog niet het slechte weer dat is voorspeld.

Peacy, bah, niet leuk als je regen hebt! Je bent goed aan het schrijven. Ik zit echt te wachten op de 10 vragen RR. Ik wil schrijven haha.

Een kaartje uit NL. Schaapjes uit Schotland, leuk! Even registreren.
Ik kan je die van mij al wel sturen. Dan kun je al aan de slag .

Verrassingsverhaal is bijna af .
Zenden Peacy! Haha. Ik verveel me nog net niet maar ik ben zo benieuwd, ik wil zo graag weer schrijven met een RR en dan duurt het zo lang voor je iets krijgt. En dadelijk krijg je 4 adressen ineens, oftewel 40! vragen... Ik kan jouw ook alvast mijn adressen sturen haha. Moet ik ze wel even zoeken in de U2U.

Je kijkt niet blij bij het verrassingsverhaal? Die heb ik ook nog inderdaad. Tegelijk met de 10 vragen en de nieuwe opleiding. Bah! Stuur mij jouw 10 vragen maar vast, dan kan ik daar al aan beginnen. Zal ik jouw mijne ook sturen?
Heb ze verzonden naar je Postcrossingsinbox!

Nee, ik ben niet heel tevreden .
Je hebt gelijk hoor Ligaa, ik zal wel meer stomme kaartjes krijgen, dat besef ik me ook wel. Ik heb ze al gehad ook. Deze kaart was echter van een Nederlandse en die zijn over het algemeen heel zorgvuldig met het uitkiezen is mijn ervaring. Daarom was ik zo verbaasd. Deze kaart is het tegenovergestelde van hoe ik ben (kan zij niet weten inderdaad), maar ook mijlen ver weg van mijn profiel. En mijn gedachte: "dit kan toch niet voor mij zijn" klopte dus ook. Ik heb inmiddels contact gehad en ik heb inderdaad de verkeerde kaart gekregen. Twee kaarten en twee ontvangers door elkaar gehaald. Ondertussen kan ik Nicolientje blij maken en voor zover ik heb begrepen ga ik nog het bedoelde kaartje krijgen. Toch een leuk vervolg.

@Millefleurs: Leuke grap.

We zouden vandaag naar Artis, maar met dit weer slaan we maar even over. Gisteren ook al helemaal drijfnat geregend op de fiets (wat een enorme buien). Maar wel weer een paar leuke kaartjes gevonden bij de kringloop. Toevallig een kaart van de Zaanse Schans die ze daar niet hadden en die ik nu voor maar 10 cent kon kopen. Straks maar weer wat kaartjes schrijven, daar is het mooi weer voor.

Wat is de 10 vragen RR? Zelf begin ik maar niet aan RR's. Het wordt me dan wat te veel denk ik. Ik merk nu ook dat ik met sommige PC-ers meer dan één kaartje uitwissel. Ik swap of ik blijf mailen. Nog even en het wordt een fulltime baan. Jammer dat ik daar niet mee aan kan komen bij het UWV.
Ik heb juist de minst mooie gekregen van Nederlanders . Wel vervelend dat ze ze door elkaar gehaald heeft, maar kan gebeuren.
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
Zo, ik heb net 7 kaarten geschreven! Was wel veel, maar ik was een tijdje te druk geweest om te schrijven. Ik merk wel dat ik het liever spreid hoor, dit kost gewoon erg veel tijd. Zelf een kaartje uit Japan gekregen, prachtig handschrft weer!
Hier heb ik gister 8 karten geschreven, dus die gaan straks op de bus. Samen met een penvriendenbrief.
Na een druk weekend vol gezellige familiefeestjes vanochtend nog snel twee adressen aangevraagd: een landschap voor een Australische en een kasteel voor een Amerikaans gezin.

Zaterdag een spuuglelijke kaart ontvangen - een afzichtelijk bloemstuk -, maar de uitgebreide brief en fraaie uilenkaart van Anita maakte mijn dag weer helemaal goed.

@Millefleur > ik moest erg lachen om de practical joke van jouw vader. Ik zou er waarschijnlijk ook in gestonken zijn.

Tsjonge, zeven kaarten tegelijk vol geschreven, ben je bij no. 7 nog net zo geïnspireerd als bij de eerste kaart?

@Indie > ik heb ook een keer twee kaarten verwisseld, maar kwam er achter voordat deze bij de ontvangers aankwamen. Had er snel een berichtje naar gezonden en eveneens nieuwe, wel bij het profiel passende exemplaren, achteraan gestuurd.

@Ligaa > gisteren nog in de pen geklommen?

@Nicolientje > Paperchase is een verlokkelijke winkel. Op de laatste meeting in Utrecht had ik er zo tien mooie uit het rek gevist.

@Droomz > jij hebt je postcrossing quotum voor deze maand weer verbruikt?
Van de week de 6 kaartjes verzonden. Nu wachten op de eerste hurrays. Bn benieuwd.
Vandaag twee vrolijke hurrays en een 'thank-you-card' uit de Filippijnen. In de lokale boekhandel Flow briefpapier met vijftig procent korting gescoord, alvast een cadeautje voor Sinterklaas op voorraad.
Jep, ik mag even geen kaarten meer sturen. Al overweeg ik om het omhoog te schroeven naar 10.
Dames, wat zijn jullie lekker productief geweest.

Zelf heb ik dit weekend 4 kaarten verstuurd. Een kat naar heel dichtbij (is ook al aangekomen), een kikker naar de VS (iemand die iets met de kleur groen heeft), een landschap naar Duitsland en een bloemenkaart naar Belarus.

Op dit moment zit ik tegen een Nederlands profiel aan te hikken. Een 55-jarige mevrouw die geen voorkeuren heeft zegt ze en verder helemaal niets over zichzelf of wat dan ook vertelt. Dat vind ik de lastigste, die vrijwel lege profielen. En absoluut het minst leuk. Ik vind juist de mensen achter de kaartjes interessanter dan de kaartjes zelf en het uitzoeken van een passende kaart de sport van kaartjes verzenden. Toch maar wel vandaag nog iets sturen, des te eerder ben ik er weer vanaf en kan ik een nieuw en hopelijk leuker profiel aanvragen. De rest van mijn kaartjes zullen voorlopig nog wel niet aankomen namelijk. Op Duitsland na is het allemaal langdurig (China, Taiwan en Hong Kong en weer diverse Sovjetlanden).

Droomz: De maand is bijna voorbij toch? En 10 kaarten per maand is toch nog steeds weinig?

Die thank you-kaarten zie ik wel vaker voorbij komen. Eigenlijk wel leuk. Ik heb ook verzoeken gehad om mijn adres maar ik had toen zoiets van: dat is toch helemaal niet nodig, graag gedaan hoor, ik krijg wel weer iets van iemand anders (zo is het systeem tenslotte). Misschien dat ik er voortaan ook maar op in ga.
De maand voor mij is net begonnen. Ik begin altijd op de. 20ste met een nieuwe financiele maand. ;)

En 10 kaarten per maand is weinig, maar houd niet gek veel over na alle vaste lasten, dus dan is het relatief veel.
Ik heb net vier prima officials uit de bus gevist. Zelf twee stuks gepost: bloemen voor een Chinese en een tram voor een medelander.

@Droomz > was de brievenbus jou vandaag gunstig gestemd?

@Indie > ik vraag uitsluitend om een adres voor een 'thank-you-card' als de kaart helemaal top is, van het soort postzegels is voorzien dat ik verzamel en beschreven is met een uitvoerig, persoonlijk verhaal.
Ik heb nog niet gekeken. Toen ik thuis kwam, was mijn collega hier net begonnen.
Sorry Droomz, ik kan niet in je portemonnaie kijken. Goed dat je het dan rustig aan doet. Je kunt je beter niet in de schulden steken voor PC. Zelf heb ik ook niet veel te makken, maar ik vind PC niet zo'n hele dure hobby. En ik ben op het moment zo verslaafd dat ik met 10 kaartjes per maand niet aan mijn trekken zou komen. Gelukkig houd ik niet van winkelen, dat scheelt mij weer een hoop geld.

Ik had Jezus in mijn brievenbus. Een kaartje uit Brazilië. Leuk, weer eens een ander land. Ze was zelf erg enthousiast over Rio de Janeiro.
2 hurrays en 1 kaartje uit INDIA!! Woow zo bijzonder.. Vond t gaaf om te krijgen!!

Verder weinig PC nieuws
quote:neferisis schreef op 27 augustus 2012 @ 16:32:

Tsjonge, zeven kaarten tegelijk vol geschreven, ben je bij no. 7 nog net zo geïnspireerd als bij de eerste kaart?

Ik heb ze verspreid over twee dagen geschreven. Een aantal hadden speciale wensen: iets waar je blij van was geworden de laatste tijd, twee vroegen om wijze woorden of quotes, eentje wilde gewoon wat horen, heb ik over het kaartje geschreven dat ik stuurde. Was dus wel te doen!

Droomz, ik vind 10 kaarten per maand niet bepaald weinig hoor. Ik denk ook niet dat ik meer dan dat wil versturen. 10 Kaarten is toch 20 euro, voor mij ook een heel bedrag! Ik ben ook geduldig, als ik elke week meerdere kaarten zou krijgen, zou het al snel gewoontjes worden.
2 kaartjes in de bus waarvan 1 erg uit de richting is. Kaartje was op mijn postcode gestempeld, maar moet naar een compleet andere straat in Dordrecht Slecht hoor.

(Had dit ook al in het kletstopic gezegd, dus voel me nu een beetje een cd die blijft hangen )

Andere kaartje was wel voor mij:

http://www.postcrossing.com/postcards/RU-1109596

Heeft er 35 over gedaan vanuit Rusland. Wel een erg mooi kaartje vind ik!

Ik ben ook geduldig, dus ik vind 10 prima. En soms zijn het er 6, soms 12 Wisselt een beetje.

Gister trouwens nieuwe postzegels gehaald: Seizoenszegels. Vind ze erg mooi .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven