Gezondheid alle pijlers

Afvallen d.m.v. operatie (maagband, GBP of sleeve) deel 4!

09-04-2012 16:49 2237 berichten
Alle reacties Link kopieren
En dit is deel 4 over maagverkleinende operaties zoals een maagband, Gastric Bypass, Gastric Sleeve of een Duodenal Switch.

Zoek je informatie, ben je nieuwsgierig naar het leven na een operatie, zit je zelf in het traject, twijfel je over wel of niet naar de huisarts gaan voor de eventuele stap. Of ben je inmiddels al een 'oudje' en wil je gezellig mee komen praten?

Kom er bij en laat van je horen

Ook een link om te zien waar je goed geholpen word, een lijst opgesteld door CZ :

http://www.cz.nl/consumen ... jken/beste-zorg-bariatrie

Overzicht (overgenomen uit het 3e deel)

[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 12-05-2013 12:16
Reden: lijst verwijderd ivm privacy
% gewijzigd
@ Inyminy ik heb een maagbandje geplaatst gekregen, en was inderdaad dezelfde dag weer thuis.

Voel me nog steeds erg goed, moe, slap en dat rare gevoel alsof iemand me te hard in mijn buik heeft geslagen, maar voor de rest best goed.

Ik ben vandaag nog door het ziekenhuis gebeld, om te checken hoe het met me ging, en hoe ik me voelde, alles even besproken.

Heb de hele dag ijswater gedronken en 2 maal, 1 keer in de ochtend en net als avond eten wat magere yoghurt gegeten en het ging erg goed. Heb helemaal geen honger.

Dus...so far...so good.

Noelle, ik vind het super hoor -20 kilo, wat een prachtige mijlpaal

Brendah -42 dat is echt helemaal te gek

Wat zijn we toch allemaal goed bezig.
Almostthere

Wat was je snel thuis

Fijn dat het goed gaat!

Jammer dat er mensen weggaan

Hihi mijn teamleider zei nadat ik foto had laten zien van "voor" dat ik de helft van zijn gewicht kwijt was. Dat ik energieker was (niet stil kan zitten)
Majesteit, fijn dat je een heerlijke vakantie had! Jammer dat je niet meer hier terugkomt, maar ik zie en lees je dan hopelijk wel regelmatig op FB?

Holadio, ook erg jammer!!!

Besloot ik net om weer mee te gaan doen, houdt de ouwe garde ermee op . Écht heel jammer!!!

Het is geloof ik tegenwoordig normaal dat je na maagband operatie zelfde dag naar huis mag? Toen ik mijn traject inging, zat dat in het Atrium in Heerlen in ieder geval in de planning.

InyMiny: ik dreig soms wel te vervallen in mijn oude gedrag, met name in stress situaties. Maar ik word er meestal zo naar van, dat ik het dus heftig probeer te vermijden. Op mijn werk is dat soms erg moeilijk, omdat er zoveel 'fouts' onder handbereik is....

Van de week at ik een paar winegums, automatisch bijna, en daar dumpte ik natuurlijk op

Ik denk wel, dat door me akelig te voelen van fout eten, er langzaam maar zeker echt een gedragsverandering ingebouwd wordt. Meestal heb ik het er niet voor over om er ziek van te worden.

Alle (voor mij) nieuwe mensen moet ik nog leren kennen, en zij mij.

Zal me nog even kort voorstellen: ik ben Maaike, woon in Zuid Limburg en heb op 18 (geloof ik???) maart vorig jaar (2011) een gastric bypass ondergaan. Ik was mijn traject in Heerlen/Brunssum begonnen, maar van de steeds langer wordende wachtlijst daar, overgestapt naar het Catharina in Eindhoven.

Vorige maand ben ik 50 geworden en voel me gruwelijk goed. Ik ben niet mijn hele leven te dik geweest, 'pas' de afgelopen 10 jaar...

En nu passen er weer kleren die ik, naar ik dacht tegen beter weten in, bewaard had

Momenteel zit ik dus weer gezellig op een nachtelijk tankstation de eerste van mijn 3 nachten te werken. Het is rustig. Heb mijn werkjes al bijna af, dus daarna wordt het vechten tegen de slaap.....
Maaike

Leuk dat je komt meekletsen. Zwaar zulke

nachten. Nog 2

Het was 14 maart 2011 (heb wat met datums)

Lastig dat je zoveel foute dingen onder handbereik hebt. Bij ons op werk loopt ook iedereen te snaaien maar die komen geen gram aan. Heb gisteren een mini-candybar gehad. Meteen vol maar "viel" wel goed gelukkig. Ach moet soms ook kunnen.

Onderweg naar huis ff relaxen en dan werken

in stadion.
Drama_queen

Ben benieuwd hoe het verlopen is vandaag.

Hier dus geen stadion Had gisteren extra gekookt zodat ik wat warm kon eten. Fietste er heen en werd me toch beroerd en zweet brak me uit. Daar aangekomen kwam sectorhoofd en die zei lekker naar huis gaan. Heb even geslapen en daarna soepje gegeten maar nu weer beroerd. Is dus geen dumping maar vrees buikgriepje Wil me eigenlijk niet ziek melden morgen.Lig lekker op bedje met laptop en ga vroeg slapen.
Brenda: Beterschap!!!
Maaike

Dank je wel!!
Beterschap Brendah

Ik ben nu alweer bijna een weekje na mijn operatie, en heb gisteren voor het eerst iets " normaal" proberen te eten.

De eerste dagen was het alleen magere yoghurt en een beschuitje met slankie.

Zaterdag had ik zin in wat groente , dus had ik broccolie gestoomd, helemaal super zacht, alleen maar de roosjes. Ik had nog geen 3 happen op en ik had enorme pijn, druk, alsof ik enorm moest boeren. Het was echt geen succes. Heb de rest van de middag pijn gehad, en s'avonds besloten om een helder tomaten soepje te nuttigen.

Vandaag was mijn tweede pogingen en heb ik wat gepureerde aardappelen gegeten ( ongeveer 6 eetlepels, en toen was ik weer super vol) maar dat ging helemaal goed.

Het zal nog een hele lijdensweg zijn om te zien wat mijn lijf wel en niet , maar de weegschaal werkt mee, dus ik ben blij.

Daarnaast heb ik 2 vragen voor de dames die al een maagbandje hebben:

Ik heb enorme slechte adem sinds de operatie, wat ik ook doe ( 5 keer per dag tanden poetsen) het is zo weer terug, hadden jullie dat ook? Tips wat helpt?

Daarnaast maak ik me druk dat ik al sinds de operatie ( afgelopen dinsdag) niet een keer naar de wc ben geweest voor de " grote boodschap", ik weet dat ik heel weinig eet, maar nu al 5 dagen niet poepen....dat is wel een beetje lang. Is dit normaal, ook hier graag jullie ervaringen en tips.

Fijne zondag avond allemaal
@Almostthere; ik heb dan geen bandje maar die geur is waarschijnlijk taxotose. Als ik het goed schrijf/heb. Je bent vet aan het verbranden en dat uit zich op vele manieren. Kauwgom en pepermunt raad ik je aan

Wat betreft je ontlasting; een week na m'n operatie kon ik nog niet naar de wc. Op advies van de huisarts 's ochtends zo'n zakje genomen. Micro nog wat... (sorry erg moe en dan laat m'n geheugen mij in de steek...)

Het heeft me wat kracht gekost, maar daarna was het wel op gang. Na het zakje duurde het 2 uur voor ik naar de wc moest. Daarna duurde het ook nog even voor het eindelijk kwam
Hallo almost there,

Ook ik heb n slechte adem (gehad)! Ben toen tongschraper en cb12 mondwater gaan gebruiken, helpt erg goed!

Ook ik kon pas na 7 dagen poepen, maakte me hier ook druk om, maar kwam helemaal goed!

Qua eten, ik eet ' s ochtends yoghurt met gepureerd fruit, vaak n half kopje zelfgemaakte soep tussen de middag, sinds n week na de operatie kan ik tegen ongepureerd eten maar t is niet veel, merk wel dat ik steeds meer kan eten, eet wel bewust van klein bord met klein bestek, ook yoghurt eet ik met n theelepel.

Ik heb morgen controlle afspraak bij greve, ben benieuwd. Ook wanneer eerste keer opspuiting is, merk dat ik steeds meer kan eten en ben bang om weer bij te komen... Sta sinds vorige week donderdag stil, ben nu 21.5 kg kwijt, waarvan 9 na de operatie. Jij???
Volgens mij had ik na ok ook slechte adem... Ik heb ook geen MB, maar ik denk dat wat InyMiny zegt wel waar is.

En het gaat vanzelf ook weer over.

Ook ik kon niet goed naar de wc, dat heeft geloof ik wel 2 weken geduurd. En toen dan ook alleen maar met behulp van een half zakje spul. Via de dokter gekregen. Bij mij was het dan wel binnen een minuut naar de wc rennen.....

Maak je er niet al te druk over, het komt vanzelf weer op gang.

Komende tijd is het gewoon aftasten wat je wel en niet goed binnenkrijgt c.q. -houdt. Persoonlijk vind ik 6 eetlepels gepureerde aardappels best veel.

Dat krijg ik nu nog niet eens op.... Maar goed: er is gewoon duidelijk verschil tussen MB en GBP!

Doe gewoon rustig aan, leer goed naar je lichaam luisteren en eet idd van een gebaksbordje, met klein bestek.

Ik heb me toen een kinderbestekje aangeschaft, dat gaat perfect!

Succes ermee! Het komt altijd goed! En bij twijfel kun je altijd even met het ziekenhuis bellen.

Rest is erg stil hier? Dat gebeurt nu altijd als ik weer mee ga doen
Hallo!

Heb eigenlijk geen idee wbt de slechte adem.. Geen last van, anders had ik er wel op geattendeerd geworden denk ik

Het is idd jammer dat er veel mense zijn afgehaakt, maar na het mensen persoonlijk aanvallen/beledigen kan ik het me goed voorstellen.

Jammer dat het zo gelopen is, hoop dat het nu verder weer 't oude forum wordt, met nw en oud- schrijvers!

Hier gaat het TOP, ik kan niet anders zeggen. Last van een buikgriep blijkt na gbp geen 2dgn maar langer dan een week te duren, puntje van aandacht was dat.. Voor de zekerheid gebeld met mcl en 3x gerustgesteld. Top service in Leeuwarden!

Weegschaal is lief, nooit echt m'n vriend geweest maar hij is nu zo aardig voor mij!!

Vanmorgen vertelde hij me dat ik sinds 3 april jl het 'magere' aantal van 34,9 kilo ben afgevallen! Gewoon 72 kilo weeg ik!?!

Helemaal leuk!!

Vandaag kids weer gestart op school, kreeg ik allemaal complimenten! Leuk! Nu vindt iedereen dat ik moet stoppen...maar ik ben gewoon nog niet tevreden.. Ik wil nog 12 kilo afvallen en krijg nu de nare opmerkingen dat ik dan vel over been wordt..dusss..jammer!

Toch houd ik vast aan mijn idee, en ik ga dus door!! Ik wil meer.., is dat raar??

Verder nog druk ad job-hunt, moet snel aan de bak!

Tot snel ga de kids op bed doen!
ogen open houden en VOL gas vooruit blijven gaan..
Hallo allemaal..............

Er zijn er die mij....limburger.... nog kennen, maar er zijn ook een garde nieuwelingen bijgekomen.

ben de laatste maanden wat afzijdig geweest door medische ongemakjes van partner.

gelukkig is dat ook weer allemaal voorbij en gaat het allemaal de goede kant op. Revalidatieprogramma na Bijpass (Cardio) begint volgende week.

Heb afgelopen 3 a 4 pagina's teruggelezen om er weer in te komen......jammer dat er mindere discussies tussen in stonden.

Maar oké, het lijkt weer in rustiger vaarwater te zijn gekomen.

Ik ben inmiddels weer thuis van vakantievieren en pak vanaf morgen het werkse wereldje weer op.

Voor de nieuwelingen onder ons> ik begrijp dat er enkele uit het zuiden komen en in Atrium in behandeling zijn.

Ikzelf ben maart 2010 geopereerd en heb maagbandje gekregen. Na diverse keren bijgespoten te zijn geworden voel ik me inmiddels een heel stuk gezonder. Ik voel me fitter en enrgieker, ik ben mijn verhoogde suikerwaarde kwijt, heb geen last meer van verhoogde bloeddruk. Verder ook veel minder last van rugpijn en kniënpijn. Kortom, het is een gouden greep geweest ten opzichte van mijn gezondheidsrisico's die ik liep op de langere termijn van leven. Immers...veel minder kans op diabetus, hersen en hartaandoeningen.

Daar heb ik het voor gedaaan en dat is nog steeds mijn insteek geweest om een ingreep te laten doen in mijn lijf.

Dat ik daardoor zo'n 30 kg minder weeg is mooi meegenomen, maar zeer zeker voor mij niet de eerste afweging geweest. DAT IS EN BLIJFT MIJN GEZONDHEID, vooral op de langere termijn.

Ik ga weer proberen om wat meer mee te schrijven, of dat lukt tussen het werken en huishouden door is natuurlijk afwachten.

@@@ Brendah, ""mijn vroegere maagbandmaatje"" super dat je je met de week gezonder in je eigen lijf gaat voelen.

Ik blijf je volgen......als tevreden maagbander.
Jippie Limburger, daar ben je weer! Ik moet er ook weer helemaal inkomen, wat betreft het forum. Ook ik vind het jammer dat net op het moment van mijn terugkeer een hevige, maar vooral nare discussie plaatsvond.

Blij dat het met je liefste weer aan de beterende hand is! Ik heb afgelopen maanden veel aan jullie gedacht, maar het kwam er maar niet van om persoonlijk contact te zoeken . Niet netjes van mezelf!

Leo, je hebt helemaal gelijk! Hopen dat het nu weer een gewoon prettig 'thuiskom' forum is en blijft. Discussies zijn prima, maar persoonlijke aanvallen op deze manier horen niet op een forum. Horen naar mijn smaak helemaal niet op die manier, maar als je de pest in hebt kun je best eens denken: wat een ????????.

Jij gaat ook lekker! Heerlijk is het toch.

Ik ben gruwelijk gezond nu en dat voelt zó enorm fijn! Stik van de energie (nou ja, nu even niet, maar dat komt omdat ik uit de nachtdienst kom), geen last meer van ruggetje, knieën en andere ongein.

Het enige wat ik wel meestal nog moet slikken is een maagbeschermer, omdat het nieuwe maagje gewoon een stuk gevoeliger is.

Fijne avond allemaal!!!
Jiiiaaaaa Maaike, Ook jij bent er gelukkig weer. Ben je al die tijd ook op de afwezig-modus geweest? Leuk je weer te lezen en ook goede gezonde dingen van je hoor.

Net als meerdere gelukkig.

Onze Majesteit heeft volgens mij hier afscheid genomen. Beetje------neeee heul veul jammer eigenlijk, want ze kon zoooo heerlijk schrijven.

Natuurlijk zijn er genoeg andere "lotgenoten" en aanstaande lotgenoten die hier schrijven, dus het forum staat niet stil hiero.

Gelukkig maar, want we zijn er tenslotte om elkaars ervaringen en handigheidjes, weetes en tips uit te wisselen. En om eventuele vragen op te lossen naar ons eigen ideetje.

Ik ga zeker niet alles teruglezen van mijn afwezige tijd, maar hoop er snel weer in te komen en lekker mee te kletsen.
O ja, ik ben heel erg lang afwezig geweest. Meer op FB aanwezig. Mede doordat er hier een paar niet zulke leuke dingen waren, naar mijn persoonlijke smaak.

Ik vind het echt vreselijk dat Majesteit niet meer meedoet hier!!! Maar begrijp het wel. Zo jammer! Ze zit wel ook op FB, hoewel niet gruwelijk actief, geloof ik. Of ik moet een soort van instelling veranderen ofzo.

Misschien kunnen we haar wel overhalen om terug te keren hier, als alles lekker lief en rustig blijft. Als jij er nu weer bent, en ikke, Brenda is al die tijd heel trouw gebleven. InyMiny en Kira schrijven ook weer af en toe mee.

Als we dan heel erg hard roepen komt ze ons misschien wel weer regeren?

Zonder gekheid: ik ben echt heel erg blij dat het goed gaat met je lief. Wat zal het schrikken geweest zijn, zelfs met jouw kennis van zaken! Menske toch, het leven gaat niet over rozen voor jullie. Laat je lieverd nu ook alsjeblieft goed voor zichzelf zorgen???
Ik zit ook af en toe op Facebook, heb jullie al eens gezocht, maar niet gevonden hahaha nU ZAL DAT VAST AAN MIJ LIGGEN HAHAHA

Majesteit kan gewoon niet wegblijven hier.....er moet toch iemand op die troon kunnen zitten.

Zij was er echt Dé aangewezen persoon voor.......elke dag kwam ze langs met altijd een positieve boodschap voor iedereen, ondanks haar eigen ellende waar ze ingezeten heeft.

Ik ga roepen.......heeeeel luid en hard.

Roepen jullie allemaal meeee?

!?!?!?!?!/? M A J E S T E I T !?!?!?!?!?!?!?!?!

TERUGKOMEN!!!!
MAAAAAAAJJJJEEEESTEIEIEIEIEIEIEIEIEIEIT.........

PLEAEAEAEAEASEEEEE??????????

ANDERS BREEKT ER MUITERIJ UIT HIERZO, HIHI
Limburger, ik heb je een vriendschapsverzoek gedaan op FB..... Jij hebt ook Marina bij je vrienden hihi
Limburger, wat fijn je weer te zien en nog fijner te lezen dat je man aan de beterende hand is! Ik ben blij voor jullie!!

Via Maaike haar FB kan je mij ook vinden, als je het leuk vindt

Zwaaaaaaiiii
ogen open houden en VOL gas vooruit blijven gaan..
En waarom heeft Ilse de Lange hiernaast nu in G***naam gouden kiezen en een tand aan haar ketting hangen?

Om ff off topic te gaan.....
Goede morgen dames,

Dank je wel voor jullie tips en input.Vandaag is 1 week na mijn operatie en in de eerste week zijn er 5 kilo vanaf gegaan.

Ben nu dus in totaal 15 kilo kwijt. ( Van 127.8 naar 113 kilo)

Het gaat goed, ik ben enorm blij en kan niet wachten tot de volgende 3 kilo eraf zijn en ik voor het eerst in 2 jaar onder de 110 kilo zal komen, en dan natuurlijk de volgende mijlpaal onder de 100 kilo! Ik heb er vertrouwen in!

Gisteren zijn de nietjes eruit gehaald door de huisarts omdat mijn huid enorm geïrriteerd was en de 17de ga ik weer naar Dr. Greve en de diëtiste.

@ Noelle82 :Hoe was je afspraak bij Dr. Greve ? Alles goed?

Ik ga eens mijn dag rustig aan beginnen, ben wel nog erg moe, dus alles gaat langzamer dan normaal

Fijne dinsdag dames!
Almostthere: klinkt goed, je verdwenen kilo's! Heerlijk gevoel is het toch! En idd, voor je het weet zit je onder die verrekte 100 kilo. Dat is echt mega kicken. Vond ik althans :-).....

En het is normaal dat je zo moe bent: de narcose hakt erin, het is een pittige operatie en je lijf is nu hard bezig met genezen van alles. En wennen aan het nieuwe ding om je maag, minder en anders eten.

Reken erop dat het een week of 6 duurt, voor je je weer bijna de oude voelt.

Noelle82: was de dokter tevreden? Moest je vandaag in Brunssum op de poli komen denk ik?

En al enig zicht op of je bijgespoten gaat worden?

Limburger: Majesteit luistert niet naar ons, hihi. Eigenwijze Hoogheid :-).

Heb je mijn vriendschapsverzoek gekregen op FB? Via mij kun je ook Brenda, Majesteit, Kira, InyMiny en nog wat mensen vinden.

Alleen heten ze daar natuurlijk anders. Behalve Brenda.

Ik moet zo al gaan werken, dus zeg: gedag
GEZELLIG!!! Dat er veel word neergezet. Kom thuis

straks langs want is veel.
Limburger, ik heb je ook een Fb verzoek gestuurd. Weet je ineens mijn ECHTE naam.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven