Lijf & Lijn alle pijlers

Het cambridge 500 dieet.

02-11-2011 22:22 4269 berichten
Alle reacties Link kopieren
A.s. maandag begin ik met het cambridge 500 dieet. Ik vroeg mij af of er meer mensen zijn die hier ervaring mee hebben, wellicht ook a.s. maandag starten, reeds gestart zijn of andere ervaringen hebben.

Op de cambridge site is ook een forum maar is niet echt mijn "stijl" zeg maar, vandaar het topic hier.

Alle tips, ervaringen en adviezen zijn welkom.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Ha gelukt! Ik bedacht me dat ik misschien moet afleren zoveel kookprogramma's te kijken.....dan is zo'n soepje toch wel wat karig.
manamana...tutuutududu
Ja inderdaad die kookprogramma's tussen vijf en acht
Slapen is goud
Haha ja ik kijk ze ook regelmatig. Af en toe vraag je jezelf dan af waarom je dat jezelf aandoet......
quote:opgoedgeluk schreef op 31 augustus 2012 @ 13:39:

Een vriendin van mij is al 30kilo afgevallen met CB en heeft altijd gewoon kauwgom genomen tegen de ketose-geur.
Ik heb ook altijd kauwgom bij me, zo'n potje suikervrije van de Lidl. Die cb mintblaadjes vind ik niks, dus ik neem gewoon een kauwgommetje als ik er behoefte aan heb. Die ketosegeur is echt te erg, haha
Herkenbaar die melige, nare nasmaak van de shakes. Had in de 1e weken ook zoiets, hoe moet ik dat volhouden? Nu zijn mijn smaakpupillen niks anders meer gewend en proef ik dat niet meer. Gelukkig.

Ik heb lekker vakantie gevierd. En ben ook wat aangekomen, helaas. Maar genoten heb ik wel. Vanaf gister weer streng aan de gang. Maandag nog uit eten en daarna weer helemaal eetvrij, want ik moet nog wel 10 kilo. Nou ja, ben er iig 20 kwijt al. Heb genoten, maar moet mezelf wel streng toespreken, want anders word het niks meer hahaha.
Ik heb vandaag in 2 pogingen geprobeerd een warme drank van de chocoshake te maken. Eerst zo water erbij, gevolg best lekker maar stukjes ( toch wat minder). Poging 2 eerst een papje van het poeder gemaakt en toen heet water....nog steeds stukjes Nu zit ik te denken om de mix eerst koud in de shaker te doen, zodat t goed mengt en dan in een mok in de magnetron te doen. Iemand ervaring mee?
manamana...tutuutududu
Mag ik vragen waarom jullie denken dat het Cambridge dieet bij jullie echt gaat werken?

Ik ken 3 vrouwen (2 vriendinnen en 1 collega) die het dieet hebben gevolgd. Ze vielen ontzettend veel af, van 35 kg tot 50 kg. Ze zijn allemaal een aantal maanden geleden gestopt en weer langzaam gaan opbouwen. De 1e weken ging dat goed, daarna gingen de glaasjes rose en hapjes wel weer erg goed smaken na al die maanden van ontberingen. Ze zijn alledrie, zonder uitzondering, alweer 15 tot 20 kg aan gekomen.

Ik bedoel het echt niet naar of kattig hoor, in tegendeel, maar ik ben gewoon heel benieuwd hoe je kunt denken dat dit wel werkt en het Cambridge dieet verkiest boven een dieet waarbij je gewoon gezond eet en beweegt en in een gezond tempo afvalt. En bovendien is het laatste veel goedkoper....
Ach....tja.....hmmmm......wat zal ik zeggen......niks denk ik......

Misschien vragen of jij wel eens geprobeerd hebt 30-40 kilo af te vallen op de zogenaamde gezonde manier. Zo ja: hulde! Zo nee, ajuus
Slapen is goud
Enne dramkabouter.....volgens mij horen teveel hapjes en roseetjes, die dan de boosdoener zouden zijn volgens jou, ook niet samen met de zogenaamde gezonde manier hoor!! Tijdens en na elk dieet geldt dat je moet letten op wat je eet en drinkt en toch ook wel eens wat moet laten staan!!
quote:dramkabouter schreef op 01 september 2012 @ 11:06:

Mag ik vragen waarom jullie denken dat het Cambridge dieet bij jullie echt gaat werken?

Ik ken 3 vrouwen (2 vriendinnen en 1 collega) die het dieet hebben gevolgd. Ze vielen ontzettend veel af, van 35 kg tot 50 kg. Ze zijn allemaal een aantal maanden geleden gestopt en weer langzaam gaan opbouwen. De 1e weken ging dat goed, daarna gingen de glaasjes rose en hapjes wel weer erg goed smaken na al die maanden van ontberingen. Ze zijn alledrie, zonder uitzondering, alweer 15 tot 20 kg aan gekomen.

Ik bedoel het echt niet naar of kattig hoor, in tegendeel, maar ik ben gewoon heel benieuwd hoe je kunt denken dat dit wel werkt en het Cambridge dieet verkiest boven een dieet waarbij je gewoon gezond eet en beweegt en in een gezond tempo afvalt. En bovendien is het laatste veel goedkoper....

Ik bedoel het echt niet naar of kattig, in tegendeel, maar ik ben benieuwd waarom je je met ons bemoeit.

Waarom iemand kiest voor dit dieet is voor iedereen weer anders. Feit is en blijft dat iemand die kiest voor dit dieet ook weet dat er behalve afvallen ook nog een ander traject is, namelijk het opbouwen en het werken aan een gezond eetpatroon.
Tja, niks aan toe te voegen dramkaboutertje..

Ik ben niet zo van smokkelen tijdens CB. Maar zit er toch aan te denken om een eiwit shake te nemen ipv of naast mn shakes, voor sporttoernooi volgende wk. Voor extra kracht en tegen spierverlies. Het staat goed aangeschreven en In reviews gelezen dat het wel eens gecombineerd word met CB.

Heeft iemand hier iets over gehoord? Of ervaring mee?
Success is liking yourself, liking what you do, and liking how you do it.
Nope......
Slapen is goud
quote:noppie72 schreef op 01 september 2012 @ 14:42:

Ach....tja.....hmmmm......wat zal ik zeggen......niks denk ik......

Misschien vragen of jij wel eens geprobeerd hebt 30-40 kilo af te vallen op de zogenaamde gezonde manier. Zo ja: hulde! Zo nee, ajuusIk ben 2 jaar geleden 20 kg afgevallen op een gezonde manier. Voor die tijd ben ik al eens eerder veel afgevallen met Modifast maar ook daar gold: als het er snel afgaat, komt het er ook snel weer aan. Je lichaam wordt tijdens zo'n crashdieet zo in de spaarstand gezet, dat alles wat je daarna weer gaat eten, 2 x zo snel aanzet. Daarom ben ik oprecht benieuwd (en dus niet naar bedoeld) waarom jullie zoveel geld uitgeven aan een dergelijk crashdieet wat volgens velen op de lange termijn niet werkt.
quote:_kara_ schreef op 01 september 2012 @ 16:22:

[...]

Ik bedoel het echt niet naar of kattig, in tegendeel, maar ik ben benieuwd waarom je je met ons bemoeit.

Waarom iemand kiest voor dit dieet is voor iedereen weer anders. Feit is en blijft dat iemand die kiest voor dit dieet ook weet dat er behalve afvallen ook nog een ander traject is, namelijk het opbouwen en het werken aan een gezond eetpatroon.

Zie mijn bovenstaande reactie; ik heb ook ervaring met (redelijk) veel afvallen.

Ik ben gewoon benieuwd waarom jullie deze keuze maken.

Maar de booschap is duidelijk hoor, ik zal me niet meer met jullie bemoeien en geen kritische vragen meer stellen.

Daar lijk ik een gevoelige snaar mee te raken.
Het kost niet veel geld. Heb uitgerekend wat ik voor mijzelf aan boodschappen uitgeef ( al het eten en drinken) is zo 35-40 in de week. Nu 50. Daarbij is het verschil met modifast dat dit onder begeleiding gaat. Ook het opbouwen.

Ik ben ooit 16 kilo afgevallen met WW maar mijn snaaigedrag bleef. Ik at wel appels of andere magere snacks maar het blijft snacken. Nu is het net als stoppen met roken. Je moet afkicken van de gewoonte. Dat gaat hiermee echt goed omdat je gewoon niks mag.

Knap 20 kilo.

Gelukkig zijn er met cb ook mensen die het wel heel goed en lang vast kunnen houden na het afvallen.
Slapen is goud
quote:charlsz schreef op 01 september 2012 @ 20:06:

Heeft iemand hier iets over gehoord? Of ervaring mee?Nee, ik ook niet.
quote:dramkabouter schreef op 02 september 2012 @ 08:27:

[...]

Zie mijn bovenstaande reactie; ik heb ook ervaring met (redelijk) veel afvallen.

Ik ben gewoon benieuwd waarom jullie deze keuze maken.

Maar de booschap is duidelijk hoor, ik zal me niet meer met jullie bemoeien en geen kritische vragen meer stellen.

Daar lijk ik een gevoelige snaar mee te raken.

Ik hoop dat je kunt begrijpen dat er in dit topic al meer 'inbrekers' zijn geweest om ons erop te wijzen dat dit een uberslecht dieet is, dat we allemaal weer aankomen en dan ook nog wel dubbel.

En dat, terwijl het wetenschappelijk niet is bewezen dat er bijvoorbeeld een 'spaarstand' is. Wel is wetenschappelijk bewezen dat mensen die een gezonde levenstijl hebben, vaak ook een gezond gewicht hebben. En dat is exact wat je CB-consulent met je gaat doen tijdens en na het dieet: je coachen naar een gezonde levenstijl.
Mocht iemand het willen weten: chocoshake koud maken en ruim anderhalve minuut in de magnetron is heerlijke 'chocomel' zonder stukjes.

Wat betreft de discussie; Ik ben ook 30 kilo afgevallen op de 'goede manier', was na twee jaar nog wel op gewicht, maar in de loop zijn er steeds meer kilo's bij gekomen tot ik er weer 20 bij had. Allemaal zelf in mijn mond gestopt met roseetjes en hapjes, net als je vriendinnen en collega. Nu was ik al meer dan een half jaar aan de lijn. Doordeweeks ging dat goed, in het weekend vaak niet. Gevolg was dat elke week de eindstand hetzelfde of zelfs hoger was. Het moest dus rigoureuzer anders zou ik langzaam dicht groeien.

Ik was sceptisch over CB maar heb me laten voorlichten en wat ik hoorde klink goed. Mijn consulente zegt ook zelf dat ze het hele afvalproces verder wel gelooft, het goed opbouwen daarna is waar zij de focus op wil leggen. En zij is al jaren op gewicht.

Daarom denk ik dus dat ik ook af zal vallen en dat ik het er ook af zal kunnen houden. Ik denk zelf ook dat ik goed eten hierna beter zal kunnen waarderen. Een maaltijdsalade lijkt me bijvoorbeeld nu al heerlijk, terwijl het voorheen altijd meer, vetter, zoeter etc moest zijn voor me. Ook leer ik dat afspreken met vrienden niet altijd eten en drinken hoeft in te houden. Dus meer dan genoeg redenen. Ik dacht ik schrijf het maar in 1 keer op, zodat als er in de toekomst weer 'geinteresseerden' zijn, ik ze hiernaar kan verwijzen.

Oh ja en je kent het uitgavenpatroon van een ander niet, voor mij is dit goedkoper.

Fijne zondag.
manamana...tutuutududu
alweer mn derde week dat ik aan het schommelen ben op de 64 kg komt omdat ik zoveel kauwgom kauw.. ga der echt mee stoppen want het komt echt daardoor het mocht ook niet van mijn consulente maar heb het toch gedaan hihi..pff heb der zo een spijt van maarja dames hoe gaat het verder met jullie ?
Net gesport. Zo 'lunchen' gaat goed. Stink nog steeds uit mijn giegel
Slapen is goud
Ik ben er ook achter gekomen dat mijn primaire doel met CB niet is om af te vallen, maar om van mijn snaaigedrag af te komen.

Heb er vandaag wel moeite mee zeg. Mn vriend is weg, ben lekker alleen thuis.. en heb zo een zin in chocola.. of een zak chips.. Gewoon lekker op de bank alleen genieten. Kan wel janken...
Success is liking yourself, liking what you do, and liking how you do it.
quote:charlsz schreef op zondag 02 september 2012 13:30 Ik ben er ook achter gekomen dat mijn primaire doel met CB niet is om af te vallen, maar om van mijn snaaigedrag af te komen.

Heb er vandaag wel moeite mee zeg. Mn vriend is weg, ben lekker alleen thuis.. en heb zo een zin in chocola.. of een zak chips.. Gewoon lekker op de bank alleen genieten. Kan wel janken... Herkenbaar. Zijn er winkels in de buurt open? Kun je het genieten vervangen door een leuk tijdschrift of (tja) een kop thee? Ik was gisteren ook bijna bezweken voor iets lekkers, maar het is zo zonde van het gebikkel de hele week. Kop op!
manamana...tutuutududu
Niet gaan snaaien!!! Zonde.
Slapen is goud
NaamStartgewichtStreefGewicht nuTotaal afSprokkelientje102 kg75 kg71,5 kg30,5 kgPindarotsje106 kg67 kg65.1 kg40,9 kgBijenkoningin98,2 kg70 kg88.1 kg10.1 kgBabouche85.7 kg65 kg76 kg9,8 kgNouveau Riche78.2 kg65 kg67,8 kg10,4 kgKelly82,1 kg63 kg67 kg12,9 kgDiejeet97,2 kg75 kg75,4 kg21,8 kgEeffie106,9 kg70 kg84,4 kg22,5 kgEimear112,2 kg82 kg89,7 kg22,5 kgIgo4it105.2 kg75 kg83.1 kg22.1 kgWorldlyNathalie79.2 kg63 kg76,1 kg3,1 kgFernweh93.9 kg70 kg 79.5kg14.4 kgAshley280394.3 kg75 kg83.0 kg11.3 kgHelenita271 kg61 kg60,2 kg10,8 kgEvitaa86 kg70 kg81,5 kg4,5 kgPKT78,2 kg65 kg62,6 kg15,6 kgMiss H83,2 kg70 kg70,5 kg12,7 kgMadeleine71 kg60 kg71 kg - kgLady_Dana90.2 kg75 kg86 kg 4.2 kg

Ik ben zó blij! Nog maar 0,5 kg verwijderd van m'n streefgewicht (70 kg, bij een lengte van 1.79). Woensdagavond heb ik weer een afspraak met m'n consulent, dan gaan we het af- en opbouwen bespreken. Ik heb me in geen tijden zo goed gevoeld. Ik ben nu weer zo slank als ik altijd gewend was. Ik vind het wel heel spannend om straks weer normaal te gaan eten, hoe zou het gaan... Maar ik ben vastbesloten dit gewicht vast te houden.

Verder heb ik met een vriendin afgesproken om vanaf volgende week te gaan hardlopen. Ik wil m'n lichaam wat strakker trainen (al is tijdens m'n CB periode gelukkig m'n cellulite al enorm afgenomen, hallelujah) en ik wil graag conditie opbouwen. Ik heb Evy inmiddels gedownload, ik ben benieuwd...

@ Charlsz: Niet gaan snaaien! Zonde! Het is het niet waard: het geeft maar heel even een goed gevoel en daarna baal je ervan dat je het gedaan hebt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven