Postcrossing deel 9

08-07-2012 12:53 2788 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe werkt postcrossing:

Eerst de verkorte versie:

Vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen.

Je zult het adres via e-mail, met een Postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het Postcard ID op de kaart.

Het Postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren.

Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.
Ik let meestal wel op voorkeuren, maar niet altijd

Ik stuur bijna altijd enkele, heel soms een envelop. Ik krijg eigenlijk ook altijd enkele.
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
Haha, Droomz, ik vind je motto zo leuk.

Je nick ook, trouwens.

bedankt voor je antwoord. Ik denk dat ik al weet welke ik stuur.

En dan ga ik volgende week ofzo even gericht op zoek naar wat kaarten van mijn stad. Ik dacht echt dat ik daar meer van had, omdat ik een tijdje naar iemand kaartjes van mijn stad stuurde. (kennelijk stuurde ik die ook echt op haha)
Later is nu
Hier lagen vandaag 4 brieven op de mat (yeah). Geen postcrossingnieuws verder. Jammer . Maar ook wel ff lekker .
Ik zie bij de gallery laatste kaartjes (oké, pagina 20 ofzo) kaartjes die jullie genoemd hebben. Zijn dat dan inderdaad ook jullie kaartjes? Of is dat toeval? Vind het wel leuk, eigenlijk.

Het kijken door de gallery geeft een beetje een indruk van wat er zoal gestuurd wordt.
Later is nu
De postbode kwam vanmiddag (tweede ronde?) toch nog iets in de bus gooien; vier officials en een mooie vakantiekaart van een bevriende Spaanse postcrosser. Drie van de officials kwamen van postcrossers uit NL die binnen een straal van 10 km van mijn huis wonen, hoe bijzonder is dat!?

@Dreamer > welkom en schrijf hier gerust mee.

Bereid je maar voor: je hebt nooit kaarten genoeg op voorraad... Houd je ogen overal goed open en speur naar aparte exemplaren, want in sommige profielen komen de meest vreemde wensen voorbij.

Ik bewaar de mooiste ontvangen exemplaren in dozen (ik heb al ruim 1200 officials ontvangen). Hieruit haal ik om de zoveel tijd een aantal exemplaren om collages mee te maken op diverse magneetborden in huis. Kaarten die ik echt niet niks vind verdwijnen in de papierbak, nadat ik de postzegels eraf gehaald heb. Vloeken in de kerk volgens sommige postcrossers. Het zij zo.

Ik stuur uitsluitend enkele kaarten en wil liever ook geen dubbele ontvangen, tenzij de afbeelding echt 100 % bij mijn profiel aansluit.

Gebruik je ook de optie om kaarten vanuit NL toegestuurd te krijgen? Ik heb heel leuke giraffen op voorraad.

@Droomz > bedoel je met de seizoenzegels de setjes van drie zegels inclusief bijpassende kaarten of alleen die vellen met tien verschillende zegels?

@Indie > in ons land lopen er wel heel wat mannelijke Maria's rond, ik ben er zelfs met eentje getrouwd.

Ondanks de vier ontvangen kaarten loop ik er nog drieëntwintig achter.

@Millefleurs > altijd handig om zulke vrienden te hebben.

@Kozoo > op welke plek(ken) ga je de magneetborden hangen?

@Nicolientje > druk met de nieuwe opleiding? Kun je er een beetje jouw draai vinden?

@Peacy > gelukkig wel post voor jou. Moet je nou vier brieven terugpennen? Doe je daar dan heel het weekend over of schud je die zo op een avond uit je mouw?
Weer twee hurrays in de mail! Een heel enthousiaste uit Estonia, ze wilde een Muis kaart (van Lucy Cousins) en haar dochtertje was er meteen mee aan de haal gegaan. Wel leuk, ze schreef terug dat daar ook heel veel boeken van Annie MG Schmidt vertaald zijn, ze kende bijvoorbeeld Abeltje en Wiplala.

Ook een leuke hurray uit de USA. nog 1 kaart die aankomt en ik mag er al weer 9 onderweg hebben!

Het gaat momenteel wel heel snel hoor. Ik merk het aan mijn postzegels en had me al bedacht dat ik echt een systeem moet gaan bedenken om het niet te hard in de kosten te laten lopen.

Hoe deden jullie dat ook al weer?
Neferisis, ik geen de Nederlandoptie nog even niet aangevinkt, zal ik dat maar gaan doen dan Bedankt voor je uitgebreide antwoord!

Gisteren 2 verstuurd. Zit er over te denken nog een adres op te vragen, maar wat MIllefleurs zegt; het gaat hard met postzegels.

Toch 2x buiten Europa. Daar moet ik nog even voor op pad, want ik heb nu 3 zegels geplakt en dat is eigenlijk te duur, maarja, je wilt ook niet het risico lopen dat ze de kaart niet krijgen.
Later is nu
quote:dreamer schreef op 01 september 2012 @ 08:02:

Toch 2x buiten Europa. Daar moet ik nog even voor op pad, want ik heb nu 3 zegels geplakt en dat is eigenlijk te duur, maarja, je wilt ook niet het risico lopen dat ze de kaart niet krijgen.Waarom 3 zegels? Wereld is 95cent, dus twee zegels is genoeg. nederland 1 is namelijk 50cent. Ik plakte overigens op europa ook werled, ga ik toch ook maar eens veranderen en europazegels halen. scheelt toch weer 10 cent per zegel.
De goedkoopste optie om de kaarten te verzenden: postzegels bestellen bij postzegelsmetkorting. Op hun site kun je zien hoe het werkt en wat je kunt besparen. Je plakt dan oude 'guldenzegels' die nog steeds geldig zijn. Als je bij de bestelling vermeldt dat je de zegels gebruikt voor postcrossing krijg je doorgaans kleurrijke, afwisselende zegels. Ik heb al jarenlang goede ervaringen met PMK.
Neferisis:

Ik pen die brieven rustig op een avondje terug hoor. Alleen 1tje reageer ik niet op (amper te lezen en komt uit een RR), dus hoef er dan maar 3 terug te schrijven (eigenlijk wel 4, ligt er nog een van m'n Roemeense penpal).

Verder (nog) geen postcrossingnieuws. Kom hier ook wat minder, ben net als Nicolientje aan de studie begonnen, daar gaat redelijk veel tijd inzitten
Net twee kaartjes op de mat: een mooie cityview by night uit Taiwan en een helemaal geweldige uit Amerika: John en Yoko, gefotografeert door Annie Leibovitz!

Me is happy!!
Ik vind mijn motto zelf ook leuk, mar bedankt.

Grappig dat de officials uit de buurt komen.

Ik gooi trouwens nooit kaarten weg. Op 106 kaarten 1 weggegooid. Een deel zit in eendoos, een deel hangt op de deur, maar ik zoek een betere methode.

Ik bedoel de 10 seasonszegels zonder kaarten. Geloof ook niet dat Bruna die met kaarten verkoopt.

Het kan ook best de eerste ronde zijn van de bezorger, ik loop zelf altijd in de middag.
Jemig, ben ik er een dag niet gelijk weer een pagina vol.

Dreamer welkom bij de gezonde verslaving die postcrossing heet.

Ik bewaar al mijn kaarten (bijna 1000) in ordners van de hema en daar dan foto's pagina's in (doorzichtig en waar je twee stuks per pagina in kunt doen). In het begin van de Action fotoalbums gekocht. Verstuur alleen enkele kaarten.

Soms kun je echt niet aan een profiel voldoen dat gebeurt.

De optie Nederland heb ik niet meer aanstaan omdat ik er al zoveel van heb.

Kozoo, we hebben idd een leuk en groot land. Met voldoende te zien/te doen.

Verder geen pc nieuws (post is nog niet geweest).
Hier alweer een mooi kaartje uit Rusland!

http://www.postcrossing.com/postcards/RU-1137355

Maar zo omdat de plaatjesplakfunctie uit is vanwege die rotspammers.
Droomz, die is idd mooi. Ik heb hem maar gelijk favoriet gemaakt.
Ik vond hem ook erg gaaf.

Wat ik uit het verhaal achterop (in een slecht leesbaar handschrift) begreep is dat eindexamenkandidaten na hun examen gaan varen met die boot.

Best een leuke traditie.

ik denk dat ik binnenkort toch eens een bestelling postzegels ga doen bij de Collectclub. Ze hebben toch wel erg gave zegels
Oh wat leuk om hier zo'n link te posten. Ik heb m'n usernaam veranderd van DreamerNL naar m'n eigen naam, maar misschien is terugveranderen een optie, zodat ik hier ook een link kan posten (kan nog 2x .. twijfel twijfel ik wil er misschien ook op een blog over posten en dan heb ik liever geen link naar m'n nick) Is idd een hele mooie kaart!

Wanneer ik een kaartje krijg dan. Ik gisteren nog 2 verstuurd, dit keer binnen Europa, dus hopelijk heb ik dan snel(ler) dat de kaart gearriveerd is.

Mij werd verteld dat Wereld 95ct was, idd en de normale zegels 44 ct. Vandaar 3 zegels. Nouja, ik ga van de week even naar het postkantoor. Dan weet ik het zeker.
Later is nu
Droomz, ik vind het ook een mooie kaart!

Nef: ik wil de magneetborden in mn werkkamer hangen, boven mn bureau. Plekje voor inspiratie-plaatjes, tekeningen, werk/studie dingen en wat mooie kaartjes. Ik heb in de keuken een prikbord met de mooiste exemplaren. Soms even wat anders ermee doen

Hier een goede vangst uit de brievenbus gevist: 3 kaartjes en 2 ervan zijn heel leuk! USA, Belarus en Taiwan. Eentje is helaas door de post beschadigd geraakt en is gescheurd zodat steeds een stuk tekst ontbreekt. Voorkant van de kaart is wel in tact verder.

Ik had vandaag gehoopt op net zo een mooie dag als gister, wat een mooi weer zeg! Gister niet de tijd gehad er lekker van te genieten, maar vandaag alleen maar grijs, behalve vanochtend vroeg dan. Nou ja... prima weertje om de kaartjes te registreren en misschien nog wat adresjes op te vragen
Mooie kaart zeg, Droomz!

Hopelijk krijg ik deze week nog een kaartje binnen.

En er zijn nog 3 kaarten van mij onderweg!
Blog: writtenbyelaine.wordpress.com
Ik heb zojuist bij de éne persoon waar ik nog een kaartje heen moest sturen eens bekeken wat ze al had gehad en wat ze zelf al heeft verstuurd. Wel geinig, eigenlijk Zo weet ik zeker dat ik geen dubbele kaart verstuur en wat ze zelf kennelijk mooi vindt, want verstuurd. Doen jullie dat wel eens?
Later is nu
Dreamer, dat doe ik altijd als eerste. Ik kijk eerst bij de favorieten of er iets bij staat dat ik in huis heb, daarna bij ontvangen om te kijken of wat ik wil sturen al eens gestuurd is.

Wat de zegels betreft: de oude zegels hebben nog wel een waarde van bijv. 44 ct, maar dan staat het erop. Voor die oude zegels en kerstzegels koop ikj altijd een velletje 5ct-zegels. Als je gewoon nu nederland 1 hebt is de waarde 50 cent.

Ik heb op PC mijn eigen naam. Soms herkennen meiden hier me van wat ik schrijf over de kaartjes, maar dat vind ik niet erg. Als ik een plaatje hier wil laten zien plak ik geen link maar het plaatje, kan ook heel goed.

ik trok een profiel van iemand die heel graag kerken wil. Heb besloten dus morgen nog even een kerk te gaan scoren. Hij wilde ook wel wat andere dingen maar wat ik heb sluit niet heel mooi aan. En bij de favorieten staan echt alleen maar kerken!
Dreamer, op die manier doe ik dat eigenlijk nooit. Te veel om alles door te bladeren. Wel probeer ik zo goed als altijd kaarten op te sturen uit hun wensenlijst. En soms kijk ik tussen de favorieten.

Doen jullie dat ook wel eens, tussen de fave's kijken?
quote:_dahlia schreef op 02 september 2012 @ 19:40:

Dreamer, op die manier doe ik dat eigenlijk nooit. Te veel om alles door te bladeren. Wel probeer ik zo goed als altijd kaarten op te sturen uit hun wensenlijst. En soms kijk ik tussen de favorieten.

Doen jullie dat ook wel eens, tussen de fave's kijken?quote:millefleurs schreef op 02 september 2012 @ 18:28:

Dreamer, dat doe ik altijd als eerste. Ik kijk eerst bij de favorieten of er iets bij staat dat ik in huis heb, daarna bij ontvangen om te kijken of wat ik wil sturen al eens gestuurd is.

Ik wel dus!

De meesten hebben trouwens niet zo'n grote ontvangen-galierie hoor, daar neus je zo doorheen. tref ik nu iemand met wel heel veel ontvangen, dan klik ik aan dat ik alleen de kaarten wil zien die ze ontvangen hebben uit Nederland. Dan verklein ik toch de kans om een kaart te sturen die ze al hebben.
quote:millefleurs schreef op 02 september 2012 @ 19:49:

[...]

[...]

Ik wel dus!

De meesten hebben trouwens niet zo'n grote ontvangen-galierie hoor, daar neus je zo doorheen. tref ik nu iemand met wel heel veel ontvangen, dan klik ik aan dat ik alleen de kaarten wil zien die ze ontvangen hebben uit Nederland. Dan verklein ik toch de kans om een kaart te sturen die ze al hebben.

Oepsie, overheen gelezen!

Maar dat is ook wel een slim idee inderdaad Die onthoud ik even!

Volgens mij ben ik hier alweer een week of 2 niet geweest, oeps! Beetje druk met het opstarten van een nieuw schooljaar. Wel heel leuk om weer met een klas aan de slag te gaan, al was vakantie ook wel lekker, natuurlijk. Inmiddels lijkt de vakantie alweer ver weg en zit ik al weer helemaal in het schoolritme.Hoe was de start bij jou, Millefleurs?

Ik zie een paar nieuwe meeschrijvers: Dreamer en Dahlia, welkom

Verder is er de afgelopen weken iets te veel bijgeschreven, dus ik haak zo maar weer aan.

De afgelopen tijd heb ik een aantal erg leuke kaarten mogen ontvangen, waaronder een stereootje en een prachtige Inkognitokaart met een afbeelding van katten.

Zelf heb ik dit weekend ook weer tijd genomen om wat kaarten te schrijven en er is een stapeltje de brievenbus in gegaan: bloemenkaart naar China, kunstkaart naar Finland, een Flowerfairy naar Engeland, een dierenkaart naar Slovenie, een brandweerkaart naar Belgie en een badeendje naar NL.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven