verre reis, maar wat?

06-09-2012 19:33 91 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag een verre reis maken, alleen weet ik echt niet waar naar toe!! Zou graag ergens begin van het nieuwe jaar gaan (maar als er een leuke last-minute is in oktober/november kan ik dat vast ook nog wel regelen op mijn werk)

Heb totaal nog geen reiservaring, het enige dat ik weet is dat ik buiten Europa wil.

Wat zoek ik?

- Land waar het zonnetje schijnt (hoeft van mij geen 40 graden te zijn)

- Veel cultuur/natuur

- Een dagje strand tussendoor is prima

- Waar ik me in het engels verstaanbaar kan maken

- Het openbaar vervoer goed is/ goedkope taxi's zijn (wil zelf geen auto rijden in een ander land)

- De mensen gastvrij, vriendelijk

- De leefstandaard vrij goedkoop is (qua eten bijv.)

- Niet te plat, wil nu ook eindelijk wel een keer mooie bergen zien ofzo

- Niets wat vergelijkbaar is met Nederland, ik wil bij wijze van een cultuurshock hebben als ik uit het vliegtuig stap

Mijn budget: tussen de 1600 en 2000 ( voor de reis en overnachtingen)

Wat is nou echt de moeite waard om eens naar toe te gaan? En waarom was het daar nou zo leuk?

Iemand misschien ook tips voor groeps/single reizen?
Cuba
India misschien? Cultuurshock gegarandeert, haha. Nee serieus, ik vind 't een geweldig land. Hier een link: http://www.indiaonline.nl/reizen-india.htm
Ik lees mee, ben ook wel benieuwd!

Hoe lang wil je?
Zuid-west Amerika! Heeft alles wat je opnoemt. Natuur in yosemite national parc, bergen ook en je hebt de grand canyon, strand en mooi weer langs de kust, steden als san francisco en Engelstalig. Mensen zijn vriendelijk en een groepsreis is goed te doen.
Maleisie? Vietnam? Thailand?
"Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end."
Hoe lang wil je weg?

Marokko heeft veel cultuur, echt heel ander land, bergen, strand, vriendelijke mensen. Ik spreek Frans, dus ik weet eerlijk gezegd niet of ze er een beetje Engels spreken. Denk dat het wel mogelijk moet zijn. En het is niet te ver weg, als je maar een week hebt bijvoorbeeld.
West Amerika.
Een vriendin van mij, heeft een jaar gestudeerd in India (nadat ze al op veel andere plaatsen in de wereld was geweest en had gestudeerd) en ik heb hier over haar niet veel positiefs gehoord.

Hoor uberhaupt weinig positiefs over India van mensen..
Ik wil denk ik rond de 15 dagen weg (denk dat mijn budget langer niet toe laat?) Het is niet heel erg lang, maar wil nu zoooo graag weg!
Owja, waarom het zo leuk was? Het is iets wat je gezien "moet" hebben. Grand canyon is onvoorstelbaar groot, natuurparken zijn zo mooi. Las Vegas is echt een cultuurschok en moet je (vind ik) gewoon eens geweest zijn! San francisco, tja de golden gate bridge is zo bekend. Tof om dat irl te zien. Alcatraz was heel indrukwekkend en van de berg afdonderen in de cable Car is gewoon bijzonder ik wil terug!
Egypte of is dat nu niet veilig....dan Marokko
Thailand. Prima te doen als je er voor de eerste keer ver op uit trekt.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik ga dus alleen reizen, maar wat is dan het verschil tussen een groepsreis en een singlereis ? (heb weinig behoefte om tussen allemaal stelletjes te gaan zitten, maar ben ook niet de zoekende single)

En hoeveel vrijheid heb je gedurende zo'n reis? Of is het verstandiger om een vlucht+verblijf te boeken en dan alles zelf te ondernemen? (maar mis je dan niet het contact met mede-reizigers en is het niet duurder?)
quote:Djuuls04 schreef op 06 september 2012 @ 19:41:

EgypteNee!
quote:traldiedal schreef op 06 september 2012 @ 19:39:

Een vriendin van mij, heeft een jaar gestudeerd in India (nadat ze al op veel andere plaatsen in de wereld was geweest en had gestudeerd) en ik heb hier over haar niet veel positiefs gehoord.

Hoor uberhaupt weinig positiefs over India van mensen..Maar jij hoeft er toch niet naar toe? Vind 't zo raar, ik doe TO een tip aan de hand, en jij reageert door mijn tip "af te branden"?
Costa Rica zou ook leuk kunnen zijn. Prachtige natuur, genoeg mensen die Engels spreken, ontspannen rondreizen. Wel beetje duurder dan de andere landen in Centraal-Amerika (maar met weinig reiservaring zou ik die even laten voor een volgende keer).

Voor 15 dagen zou ik zelf denk ik niet zo snel echt naar de andere kant van de wereld vliegen, maar misschien is dat wel te doen.
quote:traldiedal schreef op 06 september 2012 @ 19:43:

[...]

Nee!And again! Open anders zelf een topic: "Landen waarnaar je absoluut NIET op vakantie moet vlgs Traldiedal."
Ik wil niet naar een 'standaard' land als Egypte. Ken al zoveel mensen in mijn omgeving die daar zijn geweest. Liever iets van: goh dat ik daar ben geweest!

Wat is met 15 dagen dan wel te doen? moet ik dan meer richting afrika denken?
quote:raadgraag schreef op 06 september 2012 @ 19:42:

Ik ga dus alleen reizen, maar wat is dan het verschil tussen een groepsreis en een singlereis ? (heb weinig behoefte om tussen allemaal stelletjes te gaan zitten, maar ben ook niet de zoekende single)

En hoeveel vrijheid heb je gedurende zo'n reis? Of is het verstandiger om een vlucht+verblijf te boeken en dan alles zelf te ondernemen? (maar mis je dan niet het contact met mede-reizigers en is het niet duurder?)

Het ligt erg aan de bestemming of je snel contact met mede-reizigers maakt, heb ik gemerkt. Uiteindelijk maak je overal wel contact, maar op bestemmingen met wat meer backpackers is het veel makkelijker. Je kunt ook met de locals contact maken natuurlijk, dat is veel gemakkelijker als je alleen reist. Met een groep blijf je toch achter de reisleider aanlopen.

Het ligt denk ik ook aan de bestemming en hoe veel je wilt rondreizen en zien, of het ene duurder is dan het andere. Als je het zelf regelt kun je ter plekke goedkope gidsen inhuren bijvoorbeeld (geen tussenpersonen die winst willen maken), maar hotels zijn misschien weer wat duurder.
I india,

maar het kan wel een cultuurshock opleveren!
quote:raadgraag schreef op 06 september 2012 @ 19:42:

En hoeveel vrijheid heb je gedurende zo'n reis? Of is het verstandiger om een vlucht+verblijf te boeken en dan alles zelf te ondernemen? (maar mis je dan niet het contact met mede-reizigers en is het niet duurder?)Geen ervaring met groepsreizen, maar als je alleen reist kom je genoeg reizigers tegen waar je contact mee hebt.
quote:raadgraag schreef op 06 september 2012 @ 19:46:

Ik wil niet naar een 'standaard' land als Egypte. Ken al zoveel mensen in mijn omgeving die daar zijn geweest. Liever iets van: goh dat ik daar ben geweest!

Wat is met 15 dagen dan wel te doen? moet ik dan meer richting afrika denken?

Egypte is ook Afrika

Ik denk dat je liever terugkomt met een gevoel van 'goh, dat ik dat heb meegemaakt' en vol mooie/stoere/bijzondere verhalen. Maakt niet zo veel uit waar je dat meemaakt.

Jordanie misschien? Alleen weet ik eerlijk gezegd niet hoe de politieke situatie daar nu is.
Wij hebben in Amerika alles zelf gedaan, maar dan is auto rijden wel een must. Vond dat overigens wel heerlijk, het rijden daar! Ik vond het wel heel fijn om niet zo gebonden te zijn en zelf echt je reis te kunnen samenstellen.
Thailand!

Ideaal voor 'n beginnend reiziger: aardige behulpzame mensen, relaxte sfeer, mooie natuur en indrukwekkende cultuur (zeker als je nog nooit in Azie bent geweest) en heerlijk tropische stranden.

Het is er zelfs goedkoop, dus met 'n beetje mazzel red je 2 weken van die 2000 euro.

Ben je trouwens 'n budgetreiziger die in hostels wil gaan zitten, of zoek je iets meer comfort?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven