misleid

23-08-2012 19:17 104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ruim 2 jaar een sekuele relatie gehad met een man. Deze relatie liep vrij moeizaam en ik heb vaak veel verdriet om gehad. Toch ging ik na een jaar heel erg veel van hem houden. Ik weet dat het heel naiëf van me was (ik wil hier ook geen oordelen over), maar ik heb er geen moment bij stil gestaan dat hij al wel eens een relatie zou kunnen hebben. Ik ging er steeds van uit dat hij een enorme bindingsangst had, vanwege eerdere relaties waarover hij geschreven had. Ook gaf hij steeds te kennen dat hij nog niet toe was aan een relatie.

Vlak voor de vakantie maakte hij het op een hele lullige manier uit via sms. Het raakte me enorm, ook omdat ik geen enkel weerwoord kon doen. Het bleef maar wringen en vorige week kwam ik er via internet achter dat hij al die tijd gewoon een relatie had.

Wat bezielt zo'n vent toch? Hij woont in een leuk huis, heeft een goede baan, leuke vrouw en gaat een paar keer per jaar op vakantie en toch vindt hij het nodig om een vrouw die toch al behoorlijk wat heeft meegemaakt op zo'n manier te belazeren.Dat je vreemd wil gaan is al triest zat. Ik word helemaal onpasselijk als ik zijn eerste mailtjes lees en ook het gemak waarin hij in latere mails liegt en de zwarte piet naar mij schoof, dat ik te veel wilde..

Ik voel me vreselijk gebruikt nu. Slachtoffer van een crimineel. Het ergste is dat deze man ook nog de wet vertegenwoordigt.

Ik heb de neiging om zijn vrouw in te lichten.

Heeft iemand ook ooit zoiets meegemaakt?
Vrouw...bescherm jezelf en doe dat niet....
Beschermen tegen?

Ik kijk nu wat voor mij het beste is. Dingen kunnen niet meer worden terug gedraaid. Ik wil hem nog een keer recht in de ogen kunnen kijken en het iig positief afsluiten.
Uh-uh.. niet doen.
Doe dat nou niet! Het is alleen maar zout in de wonden strooien en jij blijft achter met een kutgevoel.. Dit moet je niet positief af willen sluiten. Hij heeft je belazerd, en hoe! Ik snap niet dat je hem nog recht in de ogen wil kijken, anders dan om hem een klap in zijn gezicht te geven.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
quote:renic schreef op 28 augustus 2012 @ 23:10:

[...]

Dat was mijn eerste ingeving zeker ook, maar gelukkig hield iemand me tegen, Ik zou dan namelijk zijn vriendin heel veel pijn hebben gedaan (over zijn en haar kinderen nog maar niet te spreken). Zoiets zou verregaande consequeties hebben namelijk.

Het vertellen doet geen pijn, maar zijn verraad doet pijn. Zo lang ze het niet weet wordt de pijn uitgesteld en de jaren dat ze bedrogen is, worden opgeteld bij die pijn. Ze komt er een keer achter dat hij vreemdgaat, die pijn komt toch wel. De vraag is alleen hoeveel jaar ze nog kwijt moet raken voor ze aan herstel kan werken.quote:Bovendien is het nog maar de vraag of ze me zou geloven, ondanks de mails, foto''s en filmpjes die ik heb.

En wat zou het mij opleveren behalve dan tijdelijk genoegdoening, het gaat er niet minder pijn van doen.

Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik het toen wel graag eerlijk geweten had, in de relatie met mijn ex, dan was ik zelf veel eerder opgestapt en was me veel ellende bespaard gebleven.

Dus ga ik hier een dilemma voorleggen. Zouden jullie het van een ander willen weten als je man vreemd zou gaan?Ja, dat zou ik willen weten. Ja, dat wil zij ook weten. Of jij de aangewezen persoon bent om het haar te vertellen weet ik niet, misschien kun je het via een vertrouwenspersoon doorgeven.
Er is een verschil tussen vreemdgaan en een affaire hebben.

Gaat hij een keer vreemd, dan hoop ik dat hij zwelgt in schuldgevoel maar dan wil ik het niet weten. Omwille van wat hij kapot maakt, omwille van de kinderen, omwille van mijn liefde voor hem.

Heeft hij een affaire dan wil ik het wel weten. Dan spreek je over gevoel, over het willens en wetens belazeren van de boel. Dan heb je het over hele andere dingen en moet je gewoon je keuze maken...
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
quote:biol schreef op 07 september 2012 @ 11:38:

Doe dat nou niet! Het is alleen maar zout in de wonden strooien en jij blijft achter met een kutgevoel.. Dit moet je niet positief af willen sluiten. Hij heeft je belazerd, en hoe! Ik snap niet dat je hem nog recht in de ogen wil kijken, anders dan om hem een klap in zijn gezicht te geven.

Omdat ik uit ervaring weet dat ik er meer last van heb als ik niet fatsoenlijk afscheid kan nemen. Dus moet ik doen wat voor MIJ het beste voelt.

Ja hij heeft me op een vreselijke manier belazerd dat klopt, maar indirect is hij daar wel voor gestraft. Doordat ik nu bepaalde reacties veel beter kan plaatsen weet ik dat hij er zelf ook veel last van heeft gehad. Soms doe je iets heel fouts waar je van te voren de consequenties niet van kan overzien.

Neemt niet weg dat hij wel heel veel voor mij heeft betekent en ja dat sluit ik liever positief af dan in dingen te blijven hangen waar toch niks meer aan kan worden veranderd.
quote:redonion schreef op 07 september 2012 @ 11:39:

[...]

Het vertellen doet geen pijn, maar zijn verraad doet pijn. Zo lang ze het niet weet wordt de pijn uitgesteld en de jaren dat ze bedrogen is, worden opgeteld bij die pijn. Ze komt er een keer achter dat hij vreemdgaat, die pijn komt toch wel. De vraag is alleen hoeveel jaar ze nog kwijt moet raken voor ze aan herstel kan werken.

[...]

Ja, dat zou ik willen weten. Ja, dat wil zij ook weten. Of jij de aangewezen persoon bent om het haar te vertellen weet ik niet, misschien kun je het via een vertrouwenspersoon doorgeven.

Blijft een lastig iets, want diep van binnen denk ik er hetzelfde over. Maar ik roep een hoop ellende over me heen als ik dat zou doen en dat moet ik niet willen. Ik moet nu verder met mijn eigen leven en dat is al moeilijk genoeg, want het is wel degelijk een rouwproces waarin ik zit.

Zoals je al zegt vroeg of laat komt het toch wel uit, want ik heb het idee dat hij ondanks zijn schuldgevoel het ook in de toekomst niet zal kunnen laten. Ze leeft dus op een zeepbel die elk moment uit elkaar kan spatten.
quote:biol schreef op 07 september 2012 @ 11:50:

Er is een verschil tussen vreemdgaan en een affaire hebben.

Gaat hij een keer vreemd, dan hoop ik dat hij zwelgt in schuldgevoel maar dan wil ik het niet weten. Omwille van wat hij kapot maakt, omwille van de kinderen, omwille van mijn liefde voor hem.

Heeft hij een affaire dan wil ik het wel weten. Dan spreek je over gevoel, over het willens en wetens belazeren van de boel. Dan heb je het over hele andere dingen en moet je gewoon je keuze maken...

En in dit geval is het dus dubbel belazeren. Hij heeft niet alleen haar belazerd maar ook mij. Gewoon gedaan of de relatie met haar over was.

Dat wil overigens niet eens zeggen dat er geen gevoelens zijn/waren van zijn kant. De klik en de chemie waren er gewoon, dat voel je.

Mén wat zijn mensen toch soms gecompliceerde wezens en wat kunnen ze soms toch een puinhoop maken van hun leven.
Meisje, als je dan toch gaat om afscheid te nemen (kan me er wel wat bij voorstellen, zou ik denk ik ook doen) ga dan aub niet de fout maken dat je nog een keertje sex hebt, onder het mom, het is de laatste keer. Want dan ben je verkocht...

Wanneer hebben jullie afgesproken?
Als de klik er is en chemie, meid blijf bij hem uit de buurt.

Hij geeft met zijn mail al aan aan jou dat hij je nog steeds leuk vind, hij laat daarmee ern deurtje open..

Als je hem ziet, strooi je inderdaad zout in je eigen wond en kan je weer van voor af aan beginnen met je rouwproces.

Laat gaan die man, je moet dit niet eens goed af willen sluiten.

Hij dumpt je, kiest voor zijn vrouw en wil jou ernaast houden.

Daarom mailt hij je terug..
quote:amouage schreef op 07 september 2012 @ 13:58:

Meisje, als je dan toch gaat om afscheid te nemen (kan me er wel wat bij voorstellen, zou ik denk ik ook doen) ga dan aub niet de fout maken dat je nog een keertje sex hebt, onder het mom, het is de laatste keer. Want dan ben je verkocht...

Wanneer hebben jullie afgesproken?

Hij laat nog van zich horen (en ms durft ie uiteindelijk toch niet meer, ook daar hou ik rekening mee, want hij is best heel laf).

Ja dat is voor mij de beste manier om dit af te sluiten (uit een eerdere ervaring wijzer geworden) en nee ik ben dan niet verkocht, want ik kies niet voor een leven met alleen maar kruimeltjes. Ik gun mezelf zo veel meer. Dat is nu net de les die ik geleerd heb van dit hele gebeuren. Maar dat neemt niet weg dat ik wel heel graag afscheid wil nemen op deze manier. Dit maal zonder geheimen.

(ja ook ik ben een van die rare wezens , maar ik hield van hem en ondanks alle leugens hebben we het ook heel fijn gehad samen)
Hij weet dit...hoe jij erin staat. En de stap om samen in bed te belanden is een kleine..hij maakt daar misbruik van! Hij heeft niks te verliezen (dat denkt hij..) en jij heel veel. Namelijk je hart, gebroken in zoveel stukjes.
quote:champoepel schreef op 07 september 2012 @ 14:02:

Als de klik er is en chemie, meid blijf bij hem uit de buurt.

Hij geeft met zijn mail al aan aan jou dat hij je nog steeds leuk vind, hij laat daarmee ern deurtje open..

Als je hem ziet, strooi je inderdaad zout in je eigen wond en kan je weer van voor af aan beginnen met je rouwproces.

Laat gaan die man, je moet dit niet eens goed af willen sluiten.

Hij dumpt je, kiest voor zijn vrouw en wil jou ernaast houden.

Daarom mailt hij je terug..

Zo had ik het mailtje ook gelezen en daar heb ik voor bedankt. Dat is niet het leven dat ik voor ogen heb.

Voor deze man (ruim een jaar na mijn scheiding) heb ik een affaire gehad met een getrouwde man (open relatie). Dit was mijn grote liefde. Ook hier die klik en die chemie, maar ik was nog erg blue. Daar koos ik destijds bewust voor, wist wat de consequenties waren. Het heeft me ondanks de pijn ook heel veel gebracht, dus daar heb ik nooit spijt van gehad, Het heeft me 2 jaar gekost om er over heen te komen, omdat er geen fatsoenlijk afscheid was. Pas toen ik daadwerkelijk afscheid heb kunnen nemen (en ja dat was dmv seks) kon ik los laten.

Dit was overigens ook de grootste reden dat ik het er het eerste jaar allemaal niet zo mee bezig was. Ik was nog veel te veel met het andere bezig.

Ik moet dit doen zoals ik denk dat voor mezelf het beste is. Alle puzzelstukjes zijn in elkaar gevallen en het belangrijkste is dat het voor mijn gevoel nu helemaal klopt. Soms is alles niet zo zwart/wit.
Ik hoop oprecht dat je zo sterk in je schoenen staat. Wat denk je dat deze laatste keer voor jou toevoegt mbt definitief afscheid nemen?

NB ik val je niet aan, vind het knap dat je er nu zo instaat, en jouw manier is de enige manier, ondanks wat er hier allemaal aangeraden wordt. Ben gewoon nieuwsgierig wat je er nog uit kan halen voor jezelf terwijl het reeds een uitgemaakte zaak is.
quote:Julus schreef op 07 september 2012 @ 14:52:

Hij weet dit...hoe jij erin staat. En de stap om samen in bed te belanden is een kleine..hij maakt daar misbruik van! Hij heeft niks te verliezen (dat denkt hij..) en jij heel veel. Namelijk je hart, gebroken in zoveel stukjes.

Nee hij maakt er geen misbruik van, omdat ik zelf heb aangegeven dat ik heel graag op deze manier afscheid wil nemen. Ondanks alles was het er wel tussen ons. Het verschil tussen ons echter was dat ik er open voor kon staan/mijn gevoelens toe kon laten en hij niet. Daarom liep hij ook steeds weg (buiten de schulgevoelens waar hij steeds tegen aan liep) Ik voelde heel veel aan, maar trok de verkeerde conclusies (ik had immers hele belangrijke informatie niet).

Iemand stapt niet zo maar uit een relatie, geeft niet zomaar zijn zekerheden op. Kiezen niet zo maar voor zichzelf, omdat de consequenties verregaand zijn.Ik zelf ben er overigens een heel goed voorbeeld van in mijn huwelijk, ik had zelf al veel eerder op moeten stappen.

Ja ik heb me er door die grote liefde best wel in verdiept, want ik was er nieuwsgierig naar. Wilde snappen waarom. Ik heb dus best met veel mannen gechat die gebonden waren en buiten de pot wilde piesen.
quote:amouage schreef op 07 september 2012 @ 15:24:

Ik hoop oprecht dat je zo sterk in je schoenen staat. Wat denk je dat deze laatste keer voor jou toevoegt mbt definitief afscheid nemen?

NB ik val je niet aan, vind het knap dat je er nu zo instaat, en jouw manier is de enige manier, ondanks wat er hier allemaal aangeraden wordt. Ben gewoon nieuwsgierig wat je er nog uit kan halen voor jezelf terwijl het reeds een uitgemaakte zaak is.

Wat ik er uit kan halen voor mezelf is dat ik dan los kan laten, dat ik op de voor mij beste manier afscheid kan nemen. Nu ik snap (is iets anders dan begrip) waarom hij me op deze manier heeft gedumpt wil ik afscheid nemen op de manier die ik verdien.

Dat ie me gedumpt heeft, had helemaal niks met mij te maken, in tegendeels zelfs. Hij weet heel goed wat ik waard ben, mocht me heel graag. Hij liep vast in zijn leugens en schuldgevoel. Daarom schreef ik al eerder dat hij er indirect wel voor is gestraft. Je kunt nl nooit weglopen voor jezelf, vroeg of laat kom je jezelf toch tegen. Het is niet voor niks dat mensen dit soort dingen doen, dan zit er ergens iets heel goed mis.

Ik heb voor mezelf besloten dat ik beter kan vergeven en er beter het positieve uit kan halen. Dat leeft namelijk een stuk prettiger!
Om te vergeven en het positieve eruit te halen, hoef je elkaar niet meer te zien. Ik vermoed dat dit een beetje een excuus van je is, maar goed, wie ben ik!

Heel veel sterkte en hou je ons op de hoogte?

Liefs, Amouage
Wat een hoop onzin, eigenlijk snap je het ook nog waarom hij het heeft gedaan.... geef gewoon toe dat je hem mist en daarom nog een keer wil zien/sex wil hebben.
quote:amouage schreef op 07 september 2012 @ 16:11:

Om te vergeven en het positieve eruit te halen, hoef je elkaar niet meer te zien. Ik vermoed dat dit een beetje een excuus van je is, maar goed, wie ben ik!

Heel veel sterkte en hou je ons op de hoogte?

Liefs, Amouage

Hahaha, misschien is dat ook wel zo . Maar het afscheid ging echt heel erg lullig (veroorzaakt door die zelfde leugens) en ik was er helemaal niet op voorbereid. Nu alles duidelijk is voelt het voor mij gewoon beter, kan ik veel beter loslaten (en vraag me niet waarom, maar dat is gewoon zo/is puur een gevoelskwestie.)

Eerst maar eens zien of het er daadwerkelijk van komt. Het zou me ook niet verbazen als ik helemaal niks meer hoor en ik ga hem echt niet smeken.
Je zult hem dan misschien niet smeken, maar het afscheid is toch wel op jouw verzoek, En nu ben je (weer) afhankelijk van hem, wanneer het meneer uitkomt. Afscheid is nooit leuk, dus waarom weer een afscheid? je hebt al afscheid genomen. Zo meteen laaien alle gevoelens weer op en dan?

Maar goed, nogmaals, zo denk ik, haha
quote:spectral schreef op 07 september 2012 @ 16:14:

Wat een hoop onzin, eigenlijk snap je het ook nog waarom hij het heeft gedaan.... geef gewoon toe dat je hem mist en daarom nog een keer wil zien/sex wil hebben.

Ja natuurlijk mis ik hem, lijkt me logisch.

Nee ik snap niet waarom hij het heeft gedaan, maar wel sommige reacties als gevolg van.

En als dit voor mij de beste manier is, is het toch prima.
quote:amouage schreef op 07 september 2012 @ 16:25:

Je zult hem dan misschien niet smeken, maar het afscheid is toch wel op jouw verzoek, En nu ben je (weer) afhankelijk van hem, wanneer het meneer uitkomt. Afscheid is nooit leuk, dus waarom weer een afscheid? je hebt al afscheid genomen. Zo meteen laaien alle gevoelens weer op en dan?

Maar goed, nogmaals, zo denk ik, haha En zo is iedereen weer anders gelukkig en moet ie doen wat voor hem goed voelt toch.
Zo is het! Nogmaals, sterkte
quote:renic schreef op 07 september 2012 @ 13:37:

[...]Ze leeft dus op een zeepbel die elk moment uit elkaar kan spatten.Ik vind dit tamelijk onsympathiek overkomen. Zo van "oh, ik ben zo wijs geworden intussen, ik begrijp helemaal hoe het zit, ik heb zo'n inzicht gekregen hoe het allemaal werkt, en zij, die arme sukkel, leeft op een zeepbel. Ze dénkt dat ze een goeie relatie heeft, maar ik, ik weet wel beter. Ik heb een hoop doorleefd, en nu zie ik alles, terwijl die arme domme gans nog in een illusie leeft".

Ik mag hopen dat je het niet zo bedoelt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven