Studie schooljaar 2012/2013 topic!
donderdag 16 augustus 2012 om 09:09
Soms heb ik, omdat ik een thuisstudie doe, moeite om mezelf aan mijn planning te houden.
Dit schooljaar wil ik dat anders aanpakken!
Ik open dit topic voor mensen met hetzelfde probleem en ik hoop dat wij elkaar af en toe een schop onder de kont kunnen geven als wij afwijken van onze studieplanning.
De bedoeling is dus dat je mededeelt wat af moet deze week, en ook (naar eerlijkheid) vermeld of het werk daadwerkelijk gedaan is.
Zo creëeren we een soort van "stok achter de deur/ sociale controle" , we zullen zien of het helpt...
Veel succes allemaal!
(natuurlijk zal ik vandaag nog mijn planning van deze week posten)
Dit schooljaar wil ik dat anders aanpakken!
Ik open dit topic voor mensen met hetzelfde probleem en ik hoop dat wij elkaar af en toe een schop onder de kont kunnen geven als wij afwijken van onze studieplanning.
De bedoeling is dus dat je mededeelt wat af moet deze week, en ook (naar eerlijkheid) vermeld of het werk daadwerkelijk gedaan is.
Zo creëeren we een soort van "stok achter de deur/ sociale controle" , we zullen zien of het helpt...
Veel succes allemaal!
(natuurlijk zal ik vandaag nog mijn planning van deze week posten)
We live in a free world
dinsdag 11 september 2012 om 20:25
Beter laat dan nooit! Hopelijk mag ik me nog toevoegen aan dit topic.
Ik ben door naar het tweede jaar commerciële economie op de hogeschool. Onwijs veel stress omdat ik door omstandigheden 1 studiepunt te weinig heb behaald. Examencommissie is niet iets waar ik graag nogmaals heen wil. Door deze situatie heb ik de eerste colleges gemist en zijn projectgroepen al gevormt, grrrr!
Zucht, wel leuke vakken dit blok alleen veel inhalen van vorig jaar. Druk druk! Alles dubbel. Net een planning gemaakt en ik durf me bijna niet te vertonen op het college morgen. Al zo veel gemist... Naja jullie herkennen de stress vast. Morgen maar starten met mijn boeken!
Ik ben door naar het tweede jaar commerciële economie op de hogeschool. Onwijs veel stress omdat ik door omstandigheden 1 studiepunt te weinig heb behaald. Examencommissie is niet iets waar ik graag nogmaals heen wil. Door deze situatie heb ik de eerste colleges gemist en zijn projectgroepen al gevormt, grrrr!
Zucht, wel leuke vakken dit blok alleen veel inhalen van vorig jaar. Druk druk! Alles dubbel. Net een planning gemaakt en ik durf me bijna niet te vertonen op het college morgen. Al zo veel gemist... Naja jullie herkennen de stress vast. Morgen maar starten met mijn boeken!
dinsdag 11 september 2012 om 21:41
Nou van mijn werkzaamheden is verder niet zoveel meer gekomen.. Ik voorspel dat ik menig schop onder de kont van jullie nodig zal hebben dit jaar
Ruza, jij bent wel goed bezig geweest zeg! Is de rest van je planning ook nog gelukt? En tussen hoeveel masters twijfel je nog? Zelf had ik niet zoveel keuze wat Masters betreft, maar ik kan me voorstellen dat het lastig is als er daadwerkelijk wat te kiezen valt. Het voelt toch alsof je je ergens weer aan vastlegt.
Delmikra, jij had een drukke avond voor de boeg, is dat allemaal goed gekomen?
En Strawberry, van harte gefeliciteerd!!
Tamara, fijn dat je eerste werkdag meeviel Een avondje relaxen heb je wel verdiend.
Blome, vervelend dat je jaar begint met zoveel stress! Rustig blijven ademhalen, de dingen komen vaak wel weer op hun pootjes terecht En welkom in het topic.
Ruza, jij bent wel goed bezig geweest zeg! Is de rest van je planning ook nog gelukt? En tussen hoeveel masters twijfel je nog? Zelf had ik niet zoveel keuze wat Masters betreft, maar ik kan me voorstellen dat het lastig is als er daadwerkelijk wat te kiezen valt. Het voelt toch alsof je je ergens weer aan vastlegt.
Delmikra, jij had een drukke avond voor de boeg, is dat allemaal goed gekomen?
En Strawberry, van harte gefeliciteerd!!
Tamara, fijn dat je eerste werkdag meeviel Een avondje relaxen heb je wel verdiend.
Blome, vervelend dat je jaar begint met zoveel stress! Rustig blijven ademhalen, de dingen komen vaak wel weer op hun pootjes terecht En welkom in het topic.
dinsdag 11 september 2012 om 21:44
Haha Penelopeia, hier hetzelfde hoor
ik heb nu 1 opdracht af, en kwam er net achter dat ik de reflectie die ik wilde doen vanavond pas op 8 oktober hoeft te worden ingeleverd. Die heb ik dus niet opgepakt. Ik ben nu nog bezig met het samenvatten van een artikel, alleen heb volgens mijn planning nog 1 uur en dat ga ik dus echt niet redden
Ach, heb in ieder geval iets gedaan!!! Heb jij echt helemaal niets meer gedaan dan?
dinsdag 11 september 2012 om 21:44
Haha Penelopeia, hier hetzelfde hoor
ik heb nu 1 opdracht af, en kwam er net achter dat ik de reflectie die ik wilde doen vanavond pas op 8 oktober hoeft te worden ingeleverd. Die heb ik dus niet opgepakt. Ik ben nu nog bezig met het samenvatten van een artikel, alleen heb volgens mijn planning nog 1 uur en dat ga ik dus echt niet redden
Ach, heb in ieder geval iets gedaan!!! Heb jij echt helemaal niets meer gedaan dan?
dinsdag 11 september 2012 om 23:03
Nee helemaal niets, erg he? Maar ik heb nog even de tijd hoor, het hoefde morgen niet af ofzo. Maar ik vind jou sowieso al heel actief dat je tot kwart voor elf 's avonds aan de studie zit! Ik heb een soort van afspraak met mezelf dat ik sowieso niet langer dan half tien doorga. Meestal houd ik me daar aan (vandaag al helemaal haha), alleen met tentamens wil ik nog wel eens tot half één leren.. En als je dat reflectieverslag pas op 8 oktober hoeft in te leveren was je wel gek geweest om dat op je toch al zo drukke avond te doen vind ik. Dus je bent alsnog heel goed bezig
dinsdag 11 september 2012 om 23:05
Haha jep daar heb je gelijk in! Ik heb uiteindelijk toch nog de helft van het artikel weten te doen. Moet nog een beetje inkomen gok ik. Ik ga nu lekker slapen, want morgen mag ik gewoon weer aan het werk en in de avond weer naar school. Het scheelt ook wel dat ik overdags werk, eigenlijk heb ik dan in de avond niet heel veel energie meer om echt te knallen, terwijl ik dat op zaterdag wel heb
Weet niet of jij overdags nog werkt?
Weet niet of jij overdags nog werkt?
dinsdag 11 september 2012 om 23:08
trouwens ik realiseer me net, dat ik een schop onder mijn kont nodig heb, en binnenkort waarschijnlijk donderdag eens een agenda moet kopen. Mijn eerste presentatie staat namelijk al op de planning voor over 6 weken, en moet over 3 weken de schrijfopdracht van engels inleveren..
en ik weet dat ik het ga vergeten en op het laatste moment ermee zal zitten..en ik heb er geen zin in..
en ik weet dat ik het ga vergeten en op het laatste moment ermee zal zitten..en ik heb er geen zin in..
woensdag 12 september 2012 om 13:09
quote:_strawberry_ schreef op dinsdag 11 september 2012 23:08 trouwens ik realiseer me net, dat ik een schop onder mijn kont nodig heb, en binnenkort waarschijnlijk donderdag eens een agenda moet kopen. Mijn eerste presentatie staat namelijk al op de planning voor over 6 weken, en moet over 3 weken de schrijfopdracht van engels inleveren..
Errug herkenbaar! Ik heb zojuist al mijn projecten activiteiten en tentamens ingepland in mijn agenda op M'n iPhone.
Ik check elke dag wat ik moet doen om op planning te blijven. Voor vandaag staan er 3 hoofdstukken op de planning en ik stel het nog steeds uit (al sinds vanochtend). Boos op mezelf want ik wilde gaan knallen. Kick me!
Errug herkenbaar! Ik heb zojuist al mijn projecten activiteiten en tentamens ingepland in mijn agenda op M'n iPhone.
Ik check elke dag wat ik moet doen om op planning te blijven. Voor vandaag staan er 3 hoofdstukken op de planning en ik stel het nog steeds uit (al sinds vanochtend). Boos op mezelf want ik wilde gaan knallen. Kick me!
woensdag 12 september 2012 om 17:31
@Blome, herkenbaar hoor. Ook veel niet gehaald, zit nu voor de 3e(!!!!) keer bij een eerstejaarsvak (vorige 2x halverwegen gestopt) en durf ook amper mijn kop te vertonen. Maar he, we zullen het toch moeten doen!!!
@Penelopia: Nee, ik heb uiteindelijk dat 2e artikel en onderzoeksvoorstel niet gedaan ivm broertje van vriend dat het soms lastig heeft en hier de hele avond met ons heeft zitten praten.
Voor mijn master zijn er een paar opties waar ik niet uit kan kiezen. Het ene is in Leiden terwijl ik graag in Utrecht blijf maar begint wel meteen nadat ik (hopelijk) mijn BA heb ik februari. Die in Utrecht is net zo leuk maar begint pas in september. Zit ook wel redelijk vast aan masters die echt aansluiten op mijn huidige studie want voor de meeste andere dingen kom ik niet in aanmerking.
@Strawberry *rotschop onder je luie kont*
Hier: vanochtend gewerkt en nu hang ik suf op de bank Dr. Phil te kijken. Ben ongesteld geworden en heb letterlijk overal last van de laatste maanden als ik ongesteld ben.
@Penelopia: Nee, ik heb uiteindelijk dat 2e artikel en onderzoeksvoorstel niet gedaan ivm broertje van vriend dat het soms lastig heeft en hier de hele avond met ons heeft zitten praten.
Voor mijn master zijn er een paar opties waar ik niet uit kan kiezen. Het ene is in Leiden terwijl ik graag in Utrecht blijf maar begint wel meteen nadat ik (hopelijk) mijn BA heb ik februari. Die in Utrecht is net zo leuk maar begint pas in september. Zit ook wel redelijk vast aan masters die echt aansluiten op mijn huidige studie want voor de meeste andere dingen kom ik niet in aanmerking.
@Strawberry *rotschop onder je luie kont*
Hier: vanochtend gewerkt en nu hang ik suf op de bank Dr. Phil te kijken. Ben ongesteld geworden en heb letterlijk overal last van de laatste maanden als ik ongesteld ben.
woensdag 12 september 2012 om 18:06
Ik lees even mee, wie weet heb ik komende maand ook weer de moed om te starten. Ik zit alleen nog op een heerlijke roze wolk omdat ik sinds 3 weken een klein babytje erbij heb .
Tijdens de zwangerschap is er niet veel van gekomen om me aan de planning te houden omdat ik me niet goed heb gevoeld (heel moe en misselijk de hele zwangerschap door).
Ik ben bezig trouwens voor Praktijk Diploma Boekhouden, ook thuis, alleen zonder opleider, gewoon boeken besteld via internet en examens kan ik me voor inschrijven bij associatie.nl
Was nog niet zo lang bezig
Tijdens de zwangerschap is er niet veel van gekomen om me aan de planning te houden omdat ik me niet goed heb gevoeld (heel moe en misselijk de hele zwangerschap door).
Ik ben bezig trouwens voor Praktijk Diploma Boekhouden, ook thuis, alleen zonder opleider, gewoon boeken besteld via internet en examens kan ik me voor inschrijven bij associatie.nl
Was nog niet zo lang bezig
woensdag 12 september 2012 om 20:30
woensdag 12 september 2012 om 21:12
woensdag 12 september 2012 om 22:37
donderdag 13 september 2012 om 09:59
Aww Ruza!! Ik voel me vandaag ook niet helemaal optimaal, ik voel een verkoudheid opkomen en zou het liefst nu lekker in bed willen kruipen! Helaas moet ik echt wat dingen op mijn werk doen en vanmiddag even een uurtje sporten. Morgen werk ik gelukkig vanuit huis, dat geeft me even de gelegenheid iets langer op bed te liggen Kijk er nu al naar uit!
donderdag 13 september 2012 om 19:55
Hallo allemaal,
Ik ben twee weken geleden gestart met het vierde (en tevens laatste) jaar van mijn HBO-opleiding. Ik moet dit jaar dus gaan afstuderen. Het voelt nu eigenlijk wel raar allemaal. Het idee dat ik een afstudeeronderzoek moet gaan uitvoeren en dat moet verwerken in zo'n rapport.... Ik kan me er gewoon nog niets bij voorstellen. Ook is het voor mij (en m'n medestudenten) nogal vaag. We moeten namelijk nog uitleg krijgen over het hoe en wat.
Wat ik op 'mijn' hogeschool ook merk is dat er nogal stress heerst als gevolg van het gedoe met HBO opleidingen wat vorig jaar heeft plaatsgevonden (INholland). Schijnbaar zit het ministerie ze op de nek want ze slaan ons continu om de oren met allerlei competenties/kernwaarden, die wij vervolgens weer moeten aantonen...
Er staat me nog heel wat te doen dus
Ik ben twee weken geleden gestart met het vierde (en tevens laatste) jaar van mijn HBO-opleiding. Ik moet dit jaar dus gaan afstuderen. Het voelt nu eigenlijk wel raar allemaal. Het idee dat ik een afstudeeronderzoek moet gaan uitvoeren en dat moet verwerken in zo'n rapport.... Ik kan me er gewoon nog niets bij voorstellen. Ook is het voor mij (en m'n medestudenten) nogal vaag. We moeten namelijk nog uitleg krijgen over het hoe en wat.
Wat ik op 'mijn' hogeschool ook merk is dat er nogal stress heerst als gevolg van het gedoe met HBO opleidingen wat vorig jaar heeft plaatsgevonden (INholland). Schijnbaar zit het ministerie ze op de nek want ze slaan ons continu om de oren met allerlei competenties/kernwaarden, die wij vervolgens weer moeten aantonen...
Er staat me nog heel wat te doen dus
donderdag 13 september 2012 om 20:31
@ Blusher: vervelend dat je niet rustig kunt beginnen! Welke opleiding doe je? Wat ik nog weet van mijn afstuderen (was in 2009, dus niet heel lang geleden) is dat het proces allemaal een beetje vanzelf loopt. Je verzamelt de gegevens over het onderwerp, gaat deze analyseren en schrijft daar vervolgens een rapport over. Ik vond het heel leuk om te doen, maar goed, er zit ook een kleine onderzoeker in mij die er uit wil
Daarom maak ik me ook helemaal geen zorgen om mijn masterscriptie die ik dit jaar zal gaan schrijven!
@ Peacy, ik weet niet of je er vanavond nog aan wilt werken, maar ik moet ook nog twee artikelen samenvatten voor school (tenminste, dat was het streven). Misschien dat we elkaar even kunnen motiveren?
Heb nu in ieder geval Arrow Jazz opstaan en hoop daardoor een beetje te knallen
@ Peacy, ik weet niet of je er vanavond nog aan wilt werken, maar ik moet ook nog twee artikelen samenvatten voor school (tenminste, dat was het streven). Misschien dat we elkaar even kunnen motiveren?
Heb nu in ieder geval Arrow Jazz opstaan en hoop daardoor een beetje te knallen