Geld & Recht alle pijlers

Kosten bruiloft

09-09-2012 15:22 295 berichten
Mijn vriend en ik gaan ooit trouwen en we zijn ervan overtuigd dat 200 euro genoeg is. De omgeving hier zegt dat het onmogelijk is, en dat je altijd duizenden meer kwijt bent dan gepland.

Is het stom te geloven dat het makkelijk haalbaar is met 200 euro? Hoeveel waren jullie in totaal kwijt aan je bruiloft?
Alle reacties Link kopieren
zou leuk zijn als TO nog even terugkomt voor wat uitleg. Ben erg benieuwd wat ze nu precies van die 200 euro wil doen. Ik weet niet eens hoeveel personen er komen (of is dat wel duidelijk?), dus beetje lastig om dan te zeggen of het wel of niet haalbaar is.
Volgens mij heeft ze ergens gezegd dat ze in totaal met een man of 10 zijn,van wie de helft muziek gaat maken. Ze drinken water, thee en vruchtensap en haar moeder maakt de taart.

Ook heeft ze vorig jaar een feest gevierd voor 30 man met heel veel bier en bitterballen voor 50 euro en was er na die tijd nog over.

Op verdere vragen heeft ze volgens mij nog geen enkele reactie gegeven.

Vind het een beetje vaag allemaal....
Wij hebben ook niets met "het huwelijk". Maar omdat het juridisch bij ons handiger was om te trouwen hebben we dat gedaan. We hebben een geweldige vakantie geboekt en zijn aldaar getrouwd, alleen wij twee, in gewone (wel nette) kleding. Bij terugkomst hebben we verteld dat we getrouwd zijn. Kosten waren nog geen $ 50..... de vakantie was iets duurder
spotty wijzigde dit bericht op 14-09-2012 16:16
Reden: toegevoegd
% gewijzigd
quote:nouschi schreef op 09 september 2012 @ 16:14:

Maar dan snap ik weer niet dat je nu voor 10 man 200 euro uit wilt geven als het ook voor 50 euro kan. Wat? nog minder zelfs want er komen veel minder mensen. 16,33 wordt dan de rekening.
Ik ben langer dan verwacht weggeweest maar ben weer terug.

Allereerst moet ik zeggen dat het fijn is om te lezen dat er ook andere mensen voor zo'n bedrag zijn getrouwd. Familie zei dat het niet mogelijk was, ook niet als we het klein wilden doen en er geen feestdag van wilden maken. Maar in onze familie wordt altijd heel groots getrouwd, alleen al 300 man aan familie en dan nog vrienden, meerdere jurken, feest van 's ochtends tot de volgende ochtend etc. Is prima hoor, maar het is niet ons, mijn vriend en ik zijn niet van het bombastische. Ik heb nog nergens verborgen kosten voorbij zien komen waar we geen rekening mee hebben gehouden dus wat dat betreft zitten we wel goed.

En dan ga ik nu een aantal vragen proberen te beantwoorden. Ik heb de funtie om meerdere berichten tegelijkertijd te citeren niet kunnen vinden dus ik doe het uit het hoofd.

Waarom we willen trouwen; er hangen nou eenmaal voordelen aan, zeker als je regelmatig het buitenland in gaat. Ik zie het inderdaad een beetje als noodzakelijk kwaad, daarom willen we het ook wat vrolijk houden zonder meteen een groot feest te geven. Een groot feest zou voor ons gevoel niet kloppen.

Over toiletten; Vriend en ik hebben al/zijn aan het rondkijken voor locaties. Op dit moment zijn bij locaties die wij interessant vinden hebben allemaal voorzieningen. Ook bij slecht weer kunnen we naar binnen hoewel we er dan waarschijnlijk voor zullen kiezen om met het gezelschap naar ons huis te gaan en daar de middag voort te zetten.

Hoe wij de dag voor ons zien; 's ochtends trouwen, daarna naar de feestlocatie (als het aan mij ligt ik achterop bij lief, dat vind ik nog steeds heel romantisch) en daar de broodjes eten en dansen/muziek maken tot je een ons weegt. Daarna iedereen naar huis en wij een paar dagen later op vakantie.

Het ging me ook niet zozeer om of ik een feest kon geven voor dat bedrag, maar meer of je kon trouwen+gezelligheidje voor dat bedrag. Ik kreeg namelijk de indruk dat het niet mogelijk was, zelfs niet als je niet alle poeha erbij hoefde. Maar het kan dus wel, gewoon op onze manier. Blij dat te lezen. Ik hoef dus niet duizenden euro's meer uit te geven dan ik dacht.

Ik verwacht trouwens geen cadeau's, behalve misschien van mijn moeder en van zijn ouders. In onze vriendenkring doen we niet aan cadeau's op vaste momenten. In onze uitnodigingen staat ook steevast dat een cadeau niet nodig is, alleen jezelf meenemen en we zijn gelukkig. Dat we getrouwd worden door een vriend is overigens wel een cadeau.

Het is erg interesant te lezen hoe iedereen invulling heeft gegeven aan de huwelijksdag, en hoe niemand het anders had willen doen. Dat is toch wel mooi

Ik weet niet of alle vragen zijn beantwoord, ik denk dat ik het meeste toch wel heb gehad. Als er meer vragen zijn hoor ik het graag. Ik heb (denk ik) alle info die ik wilde hebben Bedankt dames!
Ik snap er nog steeds niet zoveel van. Wat voor soort feestlocatie bedoel je dan? Gewoon een openbaar park waar je een kleedje neerlegt en waar iedereen op zit en dan schenk je limonade in plastic bekertjes en je serveert taart die je moeder gemaakt heeft?

Of bedoel je toch wel echt een soort van restaurant? Ik denk het niet want dan moet je je drank en hapjes daar kopen en dan wordt het gelijk duurder..

Ik denk dat je er wel rekening mee moet houden dat er een grote kans bestaat dat het 'slecht' weer is. Zeker als je zomaar op een kleedje of plastic stoel in het park gaat zitten, dat is toch (lijkt mij) alleen maar leuk als de zon schijnt, en niet als je met winterjassen en sjaals moet zitten. (wanneer ga je trouwen? Pas over een jaar als het weer zomer is? Want de komende maanden lijkt het me sowieso niet handig, de herfst en winter komen eraan..)

En als het dan slecht weer is dan ga je dus gewoon naar jullie huis. Tja, dan is het toch eigenlijk gewoon net als een verjaardag? Je hebt al gezegd dat jij goedkoop verjaardagen kunt vieren dus dan lukt dit feestje ook wel.

Nogmaals, het zou niet mijn bruiloft zijn, ik snap best dat je er geen 10000 euro tegenaan wil gooien, maar zelf zou ik wel iets meer uitpakken. Maar goed, als jij het zo leuk vindt moet je het vooral doen. Maar snap gewoon nog steeds niet precies wat je dan nu van ons wil horen. Je wil weten of je voor dit bedrag kan trouwen en gezelligheid kan hebben. Dat ligt er maar net aan wat jullie (en je familie/vrienden) leuk vinden.

In onze vriendenkring is het de gewoonte dat je groots trouwt (met trouwjurk, trouwauto, stadhuis, kerk, receptie, feestavond/diner etc). Dus als wij zouden zeggen: we gaan trouwen, komen jullie op ons feestje.. en je gaat vervolgens in de huiskamer zitten (of op een kleedje in het park) met een glaasje ranja en een borrelnootje en na 3 uurtjes is het voorbij, dan weet ik zeker dat er over gepraat zou worden: wat was dit een rare bruiloft.. Men verwacht dan gewoon wat anders. Maar als het in jouw familie-/vriendenkring wel heel normaal is, dan kan het misschie best gezellig zijn. Ikzelf kan me er gewoon niet zo'n voorstelling bij maken.
Dus tulpjr jij doet iets omdat de rest dat ook doet en dan dus ook van jou verwacht?
Het kan, maar dan geen feestje en gratis trouwen. Want ook ondertrouw kost geld.

Mijn schoonzus heeft het vorig jasr gedaan. Smorgens vroeg om 9.00 gratis. Alleen ik en vriend en een.bevriend stel als getuigen. Kort praatje van de ambtenaar, tekenen en klaar. Stonden met 10 minuten weer buiten. Het was totaal onpersoonlijk, gewoon standaard kletspraatje. Ze hadden hun gewone kleren aan, niks gespeciaals dus. Na de tijd zijn we met.z'n 6en koffie met gebak gaan doen en savonds naar de kroeg. Ze hadden geen ringen, wel een hangertje voor aan de ketting.

Toch waren ze nog 150 euro kwijt.

Vanaf dit jaar kan het bij ons in de gemeente alleen nog gratis als je onder de minima leeft. Dit omdat het vaak voorkwam dat mensen even snel gratis kwamen trouwen, maar wel met limo en dure jurk. En ze willen juist de armere mens de kans geven om ook te trouwen, daarom die gratos mogenlijkheid. Dit is bij ons een half uur per week. En het zit een halfjaar ervoor al vol.
Hadden wij ook, standaard praatje van de ambtenaar en gewone kleren aan... niets mis mee.
Is ook niks mis mee hoor spectral, gaf het alleen aan omdat je bij gratis trouwen nou eenmaal alleen een standaard praatje krijgt. Geen persoonlijke dingen erbij.
quote:lilaemme schreef op 11 september 2012 @ 16:11:

Daar kun je echt geen huwelijkse voorwaarden van laten opstellen. Nog even los van alle andere kosten. En ik blijf het zeggen: wie trouwt zonder huwelijkse voorwaarden, is heel dom bezig; het huwelijk is en blijft een dwingend contract met de Nederlandse staat, dus bescherm jezelf en je partner in ieder geval goed. Even doorsparen dus...Jij vnd het dom, een ander hoeft dat niet te vinden. Hier ook gewoon in gemeenschap van goederen getrouwd en vrienden van ons ook. Ik vind er niks doms aan.
Vorig jaar een feest geven met 30 man voor 50 euro. Toen de laatste naar huis ging was er nog eten en drank over!

-----------------------------------------------------------------------------

Jij moet budgetcoach worden!
Trouwens, vraag me wel af of je gratis kan trouwen als je het door een vriend wil laten doen. Of is die ambtenaar in jullie gemeente?
Heb je niet een tuin? Ik zou het dan eerder in mijn eigen tuin doen, lijkt me wat makkelijker?
quote:spectral schreef op 16 september 2012 @ 13:03:

Dus tulpjr jij doet iets omdat de rest dat ook doet en dan dus ook van jou verwacht?uiteraard niet, wij wilden het zelf ook zo. Ikzelf zou ook heel raar opkijken als iemand mij uitnodigt voor een bruiloft en ik een plastic bekertje met ranja krijg in de woonkamer.
Waarom?? Omdat het anders is dan jij gewend bent? Dat is best kortzichtig toch...
quote:tulpje21 schreef op 16 september 2012 @ 14:38:

[...]

uiteraard niet, wij wilden het zelf ook zo. Ikzelf zou ook heel raar opkijken als iemand mij uitnodigt voor een bruiloft en ik een plastic bekertje met ranja krijg in de woonkamer.Ik denk niet dat TO dat gaat doen hoor. Die zorgt zo te lezen écht wel voor wat drank en hapjes.
quote:spectral schreef op 16 september 2012 @ 14:43:

Waarom?? Omdat het anders is dan jij gewend bent? Dat is best kortzichtig toch...Ik zou ook raar opkijken hoor. Waarom? Omdat dat gewoon niet mijn beeld is dat ik krijg bij een bruiloft. Bij een gewone verjaardag overigens ook niet. Wat kosten nou een paar glazen helemaal?
quote:ElleMichelle schreef op 16 september 2012 @ 13:58:

Vorig jaar een feest geven met 30 man voor 50 euro. Toen de laatste naar huis ging was er nog eten en drank over!

-----------------------------------------------------------------------------

Jij moet budgetcoach worden!Zegt niets over hoe lekker de hapjes en de drankjes waren.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:annelaure schreef op 16 september 2012 @ 00:03:

Hoe wij de dag voor ons zien; 's ochtends trouwen, daarna naar de feestlocatie (als het aan mij ligt ik achterop bij lief, dat vind ik nog steeds heel romantisch) en daar de broodjes eten en dansen/muziek maken tot je een ons weegt!

Muziek maken? Heb jij zo'n muzikale familie/ vriendengroep?

En valt er dan ook nog te dansen op die tamboerijn/mondharmonica/ gitaar/ met rijst gevulde w.c. rol muziek?

Ik heb het idee dat jij een héél romantisch beeld in je hoofd hebt, maar dat de werkelijkheid nogal tegen gaat vallen.
Ik zou niet zo raar opkijken, blijkbaar past het bij de mensen die dat zo doen... ieder z'n ding. Wie hebben het alleen met hele naaste familie en wat close friendster gevierd. Geen collega's, oom, tantes, opa's, oma's, etc... vonden mensen ook raar, boeiuh.
http://www.arnhemsmeisje. ... buiten-trouwen-doe-je-zo/

Als je niet zoiets stiekum in je hoofd hebt ( onderaan nog drie linkjes ) dan valt het misschien niet tegen.
http://www.arnhemsmeisje. ... 3/echt-hema-hoor-jongens/

http://www.arnhemsmeisje. ... picknicken-met-je-gasten/

Een picknick
quote:blijfgewoonbianca schreef op 16 september 2012 @ 14:51:

[...]

Zegt niets over hoe lekker de hapjes en de drankjes waren.Als er na afloop nog over is, is dat misschien wel een veeg teken.
quote:foxytoxy schreef op 16 september 2012 @ 15:05:

[...]

Als er na afloop nog over is, is dat misschien wel een veeg teken.Dat bedoel ik!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven