Schrijversaspiraties?

14-09-2012 12:09 136 berichten
Gegroet iedereen,

ik flirt al heel lang met de gedachte... Maar goed here goes: ik zou heel graag willen leren verhalen te schrijven.

Ik heb al een aantal korte verhalen geschreven. Zelf vond ik het verhaal, het idee dat ik erbij had goed, maar als ik ze teruglees denk ik vaak: volgens mij kan dit veel beter.

Hoe maak je bijvoorbeeld goede dialogen? Hoe wissel je dialoog en verhaallijn goed af?

Wie heeft ook met de gedachte geflirt of hem zelfs omgezet in daden? Wat hebben jullie gedaan om te zorgen voor verbetering? Internet? Boeken erover? Ben benieuwd naar jullie reacties.
quote:Missphoebe schreef op 15 september 2012 @ 17:47:

iemand beoordelen op basis van een forum, wat een trieste bedoeling...

Bedoening.

Ik heb een aantal van je blogs gelezen, en ik vind ze niet zo goed.

Groot pluspunt is, dat je daar in ieder geval wél hoofdletters gebruikt.

De spelling is denk ik sowieso niet je grootste probleem.

Ik vind je blogs over het algemeen erg lang (kom er moeilijk doorheen), en je probeert naar mijn mening té grappig te doen.

Ook ben ik allergisch voor 'hihihi', waar dan ook geschreven, maar dat is gewoon een afwijking van mij (aangezien ik 'hahaha' wel gewoon kan hebben).

Let wel: dit is alleen maar mijn mening.
Alle reacties Link kopieren
Tegenwoordig kan ieder boerenlul stukjes tekst de ether inflikkeren en dat worden dan weblogs genoemd. Hartstikke leuk, want ik kan zelf kiezen of ik er eentje lees of niet. Wel is het een nadeel dat zodra er iemand lovend is over zo'n stukje, men het absurde idee krijgt dat men daadwerkelijk kan schrijven. Ik vind de Viva-blogs ook vaak om te huilen en de stukjes van bekende Nederlanders die doorgaan voor columns in tijdschriften tenenkrommend. Maar hey, in een tijd waar zelf het gros van de journalisten al niet foutloos een verhaaltje kan schrijven verbaast mij dit dus niets.
quote:nessemeisje schreef op 16 september 2012 @ 11:15:

Tegenwoordig kan ieder boerenlul stukjes tekst de ether inflikkeren en dat worden dan weblogs genoemd. Hartstikke leuk, want ik kan zelf kiezen of ik er eentje lees of niet. Wel is het een nadeel dat zodra er iemand lovend is over zo'n stukje, men het absurde idee krijgt dat men daadwerkelijk kan schrijven. Ik vind de Viva-blogs ook vaak om te huilen en de stukjes van bekende Nederlanders die doorgaan voor columns in tijdschriften tenenkrommend. Maar hey, in een tijd waar zelf het gros van de journalisten al niet foutloos een verhaaltje kan schrijven verbaast mij dit dus niets.
quote:nessemeisje schreef op 16 september 2012 @ 11:15:

Krék!

Ik vind alleen de columns van Youp leuk
Ik vrees dat over tien jaar of zo de norm qua schrijven verlaagd is naar:

Hij heb me geslaachen toen ik ruzie met hem kreeg omdat ik wel is zij dat ik het huis van zen ouders niet mooi vondt en hun hebben tog geldt genoeg dus warom hun dan niks moois koopen begrijpt ik niet!
quote:leentjedb schreef op 16 september 2012 @ 11:26:

Ik vrees dat over tien jaar of zo de norm qua schrijven verlaagd is naar:

Hij heb me geslaachen toen ik ruzie met hem kreeg omdat ik wel is zij dat ik het huis van zen ouders niet mooi vondt en hun hebben tog geldt genoeg dus warom hun dan niks moois koopen begrijpt ik niet!Ooo, maar dat zie je al zo vaak.
Zeur miepen!
quote:yasmijn schreef op 16 september 2012 @ 11:31:

[...]

Ooo, maar dat zie je al zo vaak.Miep zeur
En u bent?
Visjes is de tokkie van het Viva forum. Is weer eens wat anders dan al die trollen.
O dank voor de info. Had de hele Visjes nog nooit gezien.
Kijk maar even onder haar loepje. Zie je vrij snel wat voor vlees je in de kuip hebt.
Wat ik me altijd afvraag: zouden de would be schrijvers hun huis laten verbouwen door een would be aannemer? Zo een die zegt dat klussen altijd zijn grote passie en droom is geweest en zijn moeder zegt dat hij dat kastje toch echt mooi heeft geverfd.
quote:leentjedb schreef op 16 september 2012 @ 12:17:

Kijk maar even onder haar loepje. Zie je vrij snel wat voor vlees je in de kuip hebt.Al gedaan
quote:Dickens schreef op 16 september 2012 @ 12:35:

Wat ik me altijd afvraag: zouden de would be schrijvers hun huis laten verbouwen door een would be aannemer? Zo een die zegt dat klussen altijd zijn grote passie en droom is geweest en zijn moeder zegt dat hij dat kastje toch echt mooi heeft geverfd.
quote:Missphoebe schreef op 15 september 2012 @ 17:29:

TO wil je je quotes aub weghalen? aan jouw reactie te merken snap jij mijn 'forum-schrijf' stijl niet helemaal...
Ben overigens wel benieuwd nu, naar dat blog.
Jee Missphoebe, wat ben je snel gepikeerd. Als je het schrijven van een boek ambieert, zul je nog (heeeeeeeeel) veel kritiek te verduren krijgen. En ja, kritiek is kut. Soms nuttig, soms lachwekkend en soms om te janken. Wen er maar aan.

ja waar kun je dat blog van miss phoebe vinden, of hoe kun je het vinden.

Ben erg benieuwd naar de huisvrouwen bagger die daar te lezen valt.

quote:Missphoebe schreef op 15 september 2012 @ 17:47:

[...]

iemand beoordelen op basis van een forum, wat een trieste bedoeling...Bedoening. Met een N. Als je schrijver wilt worden, heb je nog het een en ander te leren.
quote:pandorab schreef op 17 september 2012 @ 08:01:

Bedoening. Met een N.Toefje mosterd erop?
quote:Solomio schreef op 15 september 2012 @ 17:57:

[...]

Dat lees ik voor het eerst.Alle cijfers onder de 10 schrijf je uit.
Klik

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven