Schrijversaspiraties?

14-09-2012 12:09 136 berichten
Gegroet iedereen,

ik flirt al heel lang met de gedachte... Maar goed here goes: ik zou heel graag willen leren verhalen te schrijven.

Ik heb al een aantal korte verhalen geschreven. Zelf vond ik het verhaal, het idee dat ik erbij had goed, maar als ik ze teruglees denk ik vaak: volgens mij kan dit veel beter.

Hoe maak je bijvoorbeeld goede dialogen? Hoe wissel je dialoog en verhaallijn goed af?

Wie heeft ook met de gedachte geflirt of hem zelfs omgezet in daden? Wat hebben jullie gedaan om te zorgen voor verbetering? Internet? Boeken erover? Ben benieuwd naar jullie reacties.
quote:Missphoebe schreef op 15 september 2012 @ 17:48:

[...]

ik dank u zeer. mijn reactie: overdrijven is ook een vak.Het ontbreekt je iig niet aan zelfkennis.
Alle reacties Link kopieren
quote:Missphoebe schreef op 15 september 2012 @ 17:47:

[...]

nee officieel begin je zinnen niet zo en gebruik je op schrift geen spreektaal. echter dit is een forum, daar let ik daar niet zo op. Dit is mijn keuze, als jij daar kromme tenen van krijgt moet je niet op een forum gaan zitten...

Ik krijg er geen kromme tenen van hoor. Maar je vroeg waar de spel- en stijlfuten zaten. Dus daar heb ik op geantwoord.

Overigens zit ik op een stoel.
Maar als schrijven je hobby, je passie (?) is, dan ga je toch niet ineens, omdat je op een andere plek zit, heel slordig schrijven??

Dat snap ik echt niet en vind ik erg onlogisch.

Maar goed, het zal wel bij de taalverloedering horen of zo.
...
quote:Missphoebe schreef op 15 september 2012 @ 17:53:

het ontbreekt jou wel aan begrijpen wat ik bedoel. mensen aanvallen op hun schrijffouten op een forum vind ik zeer overdreven, zeker de fouten die ze omschreef.

nee ik ben helemaal geen 'echte' schrijver, dat is mijn intentie ook helemaal niet...Nee, je wilt een boek schrijven.
quote:Missphoebe schreef op 15 september 2012 @ 17:53:

het ontbreekt jou wel aan begrijpen wat ik bedoel. mensen aanvallen op hun schrijffouten op een forum vind ik zeer overdreven, zeker de fouten die ze omschreef.

nee ik ben helemaal geen 'echte' schrijver, dat is mijn intentie ook helemaal niet...Maar waarom vroeg je dan welke fouten je had gemaakt als je het niet wilt horen?
quote:Missphoebe schreef op 15 september 2012 @ 17:47:

[...]

nee officieel begin je zinnen niet zo en gebruik je op schrift geen spreektaal. echter dit is een forum, daar let ik daar niet zo op. Dit is mijn keuze, als jij daar kromme tenen van krijgt moet je niet op een forum gaan zitten...O die lulsmoes. Zie ik leraren ook wel eens gebruiken. Je kan schrijven/spellen/grammatica gebruiken of je kan het niet. Dat staat niet ineens uit na werktijd
quote:geheimtaal schreef op 15 september 2012 @ 17:37:

Om te beginnen schrijf je geen hoofdletters. Een zin begin je nooit met 9, maar met negen, het is niet goede topic, maar goed topic en 'es' , maar 'eens'.Dat lees ik voor het eerst.
Everything is impossible, even if you believe in it.
Week 31 van de Extremely Demotivational Calendar
zeg bekijk het ff lekker, ik hoef mij enkel voor gedachten toch niet te gaan verdedigen, ga iemand anders afkraken liv...

de groeten...
[quote]geheimtaal schreef op 15 september 2012 @ 17:56:

[...]

...
quote:Missphoebe schreef op 15 september 2012 @ 17:44:

TO ik vind je erg vaag, eerst ga je brullen dat je een duo wil worden, vervolgens ga je mij vertellen dat ik waardeloos schrijf (omdat ik mij hier op het topic niet aan hoofdletters en leestekens hou, en omdat ik 1 klein minuscuul 'spreektaal' woordje gebruik ipv schrijftaal.

en nee, ik ga niet mijn columns laten lezen zodat jullie kunnen controleren of ik daar wel spoor.Lees jij nou niet goed of lees ik nou niet goed? Ik zie TO nergens vertellen dat je waardeloos schrijft, ik zie alleen lilalinda in de post na die van TO commentaar geven op jouw schrijven.
quote:Missphoebe schreef op 15 september 2012 @ 17:57:

zeg bekijk het ff lekker, ik hoef mij enkel voor gedachten toch niet te gaan verdedigen, ga iemand anders afkraken liv...

de groeten...

Groeten terug.

Maar je zegt toch zelf dat je mss wel een boek wilt schrijven? Ik snap het gewoon serieus niet, ik zou niet weten wat dat met afkraken te maken heeft.

Je schrijft enorm slordig, ik kan me gewoon niet voorstellen dat je je hobby dan serieus neemt. Of überhaupt écht goed kan schrijven.

Ja, wie weet kan je leuk verhalen vertellen, maar dat is toch écht iets anders.

Net als dat ik bijv. boekhouder zou zijn, maar hier op het forum niet eens 1+1 kan optellen, onder het mom van: ja, maar op een forum let ik daar niet zo op......
quote:Missphoebe schreef op 15 september 2012 @ 17:59:

[...]

dat heb ik helemaal niet gezegd, het antwoord op mijn vraag bevestigde enkel mijn vermoeden...

verder: denk lekker wat je denken wilt...

star: mag ik dat lekker zelf weten? dank u

Nee je hebt het niet gezegd, maar uit jouw reactie denk ik te kunnen opmaken dat mijn antwoord jou niet bevalt.

Jij vraagt waar de fouten zaten, mensen wijzen je dar op en jj bent beledigd.

Dat snap ik niet.
quote:Star schreef op 15 september 2012 @ 17:56:

[...]

O die lulsmoes. Zie ik leraren ook wel eens gebruiken. Je kan schrijven/spellen/grammatica gebruiken of je kan het niet. Dat staat niet ineens uit na werktijd Oh ja, dat bedoel ik dus.
quote:lechatnoir schreef op 15 september 2012 @ 18:00:

[...]

Lees jij nou niet goed of lees ik nou niet goed? Ik zie TO nergens vertellen dat je waardeloos schrijft, ik zie alleen lilalinda in de post na die van TO commentaar geven op jouw schrijven.Ik zit inderdaad ook al drie keer heen en weer te scrollen maar lees het ook niet?
quote:Missphoebe schreef op 15 september 2012 @ 17:57:

de groeten...

Ben ik nou gek? Je vraagt toch naar je fouten???

En de reacties bevallen je niet en dan kraken we je af? Wij zeggen notabene allemaal hetzelfde!

De waarheid.
quote:liv_1 schreef op 15 september 2012 @ 18:03:

[...]

Oh ja, dat bedoel ik dus.Ik ook. Dat kun je niet uitzetten.
Ik vind trouwens de bloggers hier op de site ook van beroerde kwaliteit.
quote:yasmijn schreef op 15 september 2012 @ 18:18:

Ik vind trouwens de bloggers hier op de site ook van beroerde kwaliteit.Eens. Ik ben dan ook gestopt met die te lezen. Echt zulke stupide verhaaltjes. Kleuternivo.
quote:liv_1 schreef op 15 september 2012 @ 18:21:

[...]

Eens. Ik ben dan ook gestopt met die te lezen. Echt zulke stupide verhaaltjes. Kleuternivo.Heel vreselijk inderdaad.
quote:Missphoebe schreef op 15 september 2012 @ 17:59:

[...]

star: mag ik dat lekker zelf weten? dank uUiteraard. En graag gedaan.
quote:yasmijn schreef op 15 september 2012 @ 18:18:

Ik vind trouwens de bloggers hier op de site ook van beroerde kwaliteit.Ik zat er al op te wachten
MissP, omdat je omgeving zegt dat je zulke leuke e-mailtjes schrijft, wat is hun niveau?
Hee, tis Marilyn! Die was wel getrouwd met een schrijver!
Heftig verhaal. Maar ik ben bang dat je toch wel reclame maakt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven