Augustus 2012 deel 10!!

16-09-2012 14:05 2552 berichten
Na 9 maanden op het zwangerpijler gebivakkeerd te hebben, is nu echt de tijd aangebroken om te verhuizen naar kinderen.

We sluiten een periode af maar beginnen ook aan een hele mooie nieuwe periode!

Al onze Augustusbabies zijn gezond ter wereld gekomen. Dat hebben wij meiden toch maar mooi even geflikt! En wat zijn ze lief en mooi

Maar ook onze mooie en lieve babies maken het ons wel eens knap lastig en maken ons kersverse moeders wel eens onzeker. Gelukkig hebben we daarom elkaar om ons door die onzekerheden heen te slepen en elkaar te helpen en adviseren.

Maar buiten dat lachen we ook veel met elkaar en zijn we in die maanden een hechte groep geworden.

Met een Meet&Greet in de planning, kletsen we lekker met elkaar door hier op "Kinderen".

Mocht je niet meer mee willen schrijven (wat jammer zou zijn) geen probleem, maar laat het wel even weten!

Onze zwangerschappen

NaamLeeftijdGEBORENKindjeBijzonderhedenDodododo33 jaar23-071eDOCHTER!mellanie198626 jaar26-072e ZOON! lizliz29 jaar29-071eZOON! toetje8923 jaar31-071eZOON! 1982Juutje29 jaar01-081eZOON! Maatje2833 jaar02-081eZOON! snoezepoes30 jaar03-083eDOCHTER!nicole12331 jaar03-081eZOON! Zoete36 jaar05-081eZOON! rammelkont33 jaar06-083eDOCHTER!bubblezz23 jaar08-081eDOCHTER!zivaa32 jaar09-082eDOCHTER!Kwimmie33 jaar11-082eZOON! rijstkorrel39 jaar13-082eDOCHTER!kroos34 jaar13-081eZOON! annepan25 jaar15-081eDOCHTER!Chryssa30 jaar15-082eDOCHTER!martje5532 jaar23-081eZOON! beetjegek33 jaar24-082eZOON! Myself8230 jaar30-081eDOCHTER!katalin33 jaar05-093eDOCHTER!

En dan niet te vergeten onze trouwe mede lees- en schrijf-ster, moeder van 4: Beppe!!

Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!

Juffie kwam hier al om half 5 vanmorgen. Wat piepen met de speen erin en toen was het 7.15. Heb haar terug in bed gelegd waar ze vrolijk ligt te kijken. Zij is ook veel wakker overdag.

Datumprikker: ik werk in de weekenden. kiezen jullie maar een datum en hopelijk komt het dan uit met mijn werk.
Morning....

Hier een nacht van 22.30-02:30-en 6:30, bij mij in bed gelefd en dan slaapt ie verder tot nu!

Maar kereltje word wakker snachts omdat ie moet poepen, niet echt van de honger.. kan ik daar iets aan doen of gaat dat vanzelf over? Hij poept btw wel 3x per dag... Jullie ukkies ook?

Ik voel me nog steeds beroerd en baal gewoon.. wil er lekker uit.. kom nergens aan toe zo.. niemand heeft wat aan me want ben ook niet zo gezellig omdat ik van mezelf baal en niet lekker ben.. maargoed

Ik heb iig ook zin in de meet!!!! Ga nu ff mijn vriendje flesje geven!
Toet ik hoop dat je snel opknapt!

Hier geen 3x per dag poep, maar 1x. Afgelopen week sloeg ze zelfs een dag over. Daar had ze ook last van en huilde toen erg.
Thnx dodo!

Ja, hij heeft echt moeite met het eruit persen lijkt wel, terwijl het gewoon breiig is.. doordie nutriton poept ie btw vaker! Ik ga eens wat minder nutriton geven, half schepje per fles.. miss is dat ook al voldoende! Tis zo jammer dat ie snachts wakker word van de scheetjes/poep druk ipvde honger...
Dodo opzich is dat niet erg! Zelfs 1 of 2 x per week is voldoende! Dat vertelde demonstraties gister nadat ze mij had gevraagd hoe vaak ze poepte! En ik antwoorden eigenlijk elke dag, soms n keertje niet!

Werk jij elk weekend joh?! Zaterdag en zondag??Vind je dat niet enorm vervelend, dat je nooit meer n weekend vrij bent??

Toet jij geeft nog steeds afgekolfde bv toch? Dan is 3 x poep niet zo vreemd. Heeft hij krampen snachts? Misschien infacol geven. Beterschap meid, rustig aan doen en goed uitzieken je lichaam geeft aan het te druk te vinden.
T was zo zielig dat ze er last van had van volle darmen.

Werk: ik weet niet beter dan in de weekenden

te werken. Part of the job. Kan wel vrij vragen af en toe hoor. En heb net zoals iedereen recht op 13 wettelijke vrije zondagen per jaar.
Nee anne, flesvoeding! Hypoallergeen! Ik geef al infacol.. o
Ik geef nu een fles zonder jbpm kijken hoe hij t erop doet.. ik had juist t idee dat hij daardoor meer/makkelijker ging piepen. En móet ook zeggen dat t boeren na de fles soms zooo lang duuurt, dan leg k m na een boer weg, miss zit er nog wel meer lucht in... Geen geduld..
Kan ne voorstellen dodo, je zou ze dan graaf willen helpen he....
Ha, hier poept ie zichzelf ook wel eens wakker! Hier hebben we zeker wel 3 poepluiers per dag. Altijd met veel kabaal (niet huilen, maar knetteren van achteren). De Kraam en t CB vertelden dat het bij BV volgens kinderartsen tgenwoordig geen probleem is als een kindje een keer ruim een week niet poept! Dan wordt alle voeding opgebruikt door t lijfje, als ze hard groeien. Bizar toch?
Anne, het bakeren met de hydrofiel werkte goed. Uiteindelijk bleek zijn slaapzak toch droog dus heeft hij daar in geslapen, dus of het voor de hele nacht werkt weet ik niet. Die techniek lijkt erg op de bakerdoek die we eerst gebruikten en daar heeft meneer zich al een keer uitgewerkt. Dat was zo grappig, kwam ik bij zn wieg in de ochtend, verwachtte een ingepakt kind, lag hij triomfantelijk met zijn armen in de lucht om zich heen te kijken!
quote:annepann schreef op 19 september 2012 @ 08:19:

Hier slaapt mini overdag niet op haar rug. Ze ligt dan wakker wat om dr heen te kijken en spuugt af en toe het speebntje uit. Na 2 uur begint ze te jammeren omdat ze dan toch wel moe is. Ik pak haar dan op en sla ze rustigisleg ik dr op dr buik.2 uur???!! Wauw! Hier is dat 2 minuten! Oh wauw Anne, jij krijgt dus wel wat gedaan op een dag. Daar ben ik echt jaloers op!
Kroos, geef jij fv of bv? Fijn dat het inbakeren goed werkte!!
Hier een draak van een nacht,alleen nu was meneer wakker vanaf half 3 ipv half 4. Kortom ik ga in de zombie modus vandaag. Hij is pas net in slaap gevallen pfft.

Hier ook een nachtpoeper , wij hopen dattie niet op z'n broer lijkt die produceerde met gemak 7 poepluiers op n dag.

Ga nu even lekker douchen,rug is dwars doormidden.
Ventje werkt zich hier ook regelmatig uit de baker doek, zal eens die andere techniek proberen. Of misschien doe ik het sowieso niet goed.
Toet ik geef BV. Gaat boven verwachting goed! Hij drinkt elke voeding 20 min aan elke borst. Konden ze je vertellen hoe lang t duurt voor de kuur aanslaat? En heb je pijn als je uk drinkt? Sterkte!

Kwimmie, wat een ellende die nacht! Hopelijk kun je straks nog even slapen!
Ik geef FV kroos, heb afgebouwd. Zat 6u per dag aan de kolf, en was elke keer ziek.. dus ging er zelf een beetje aan onderdoor..

Fijn dat t zo goed loopt bij je!!

Kwimmie: pff, hopelijk vanmiddag even bijtanken?
Goedemorgen!!

Hier weer een nacht van 23.00 tot 6.00 en van 6.30 tot 9.00!!!

Heerlijk zeg!!!

Gisteren op het cb geweest, mijn mannetje is nu 58,5 cm en weegt alweer 5290 gram!! Soms is een fles van 150 al te veel en laar hij wat staan, maar soms is het ook te weinig en wil hij meer... We mogen nu, als hij meer wil 180 aanbieden (5x). Maar wij doen eerst gewoon 150 en alleen als dat er makkelijk in ging nog een keer 30, anders gooien we straks heel veel weg...

Ik ga zo door de regen naar het winkelcentrum... Ga een cadeautje kopen voor mijn man namens de kleine! Hij kan niet wachten tot de kleine met lego gaat spelen, dus krijgt hij nu alvast zelf een eerste doosje lego

Ook ga ik denk ik even een test bij de kv halen, begint nu wel lang te duren... 7 weken geleden bevallen, geen tekenen van menstruatie, wel veel plakkerige klodders afscheiding (sorry voor het onsmakelijke) en buikpijn....

Dus ik zeg, tot straks en jullie horen van me!!!
Morning!! :( hier ook klote nacht. Lag er gelukkig wel al vroeg in dus nog enigszins in leven maar vanaf 3u was t ellende. Vriend heeft wel uur gezeten met fles geven; ze bleef maar gek doen en steeds speen uitspugen. Uiteindelijk borst gegeven en dat was goed. Mja wel uur later weer.

Nouja, ik sluit me aan in de 'jaloers op zij die mogen slapen s nschts' rij ;). Zal toch nog wel s beter worden lijkt me. Volgende week naar haptonoom iig nog voor afsluiting. Benieuwd wat die zegt, sowieso over telefoon iig al dat ks baby wel vaker zo knuffelig is. Vind t pittig, echt sporadisch dat ze tijd slaapt overdag. Meestal heel kort even en verder krijsen als ze niet tegen je aan ligt..

Gisteravond ook erge krampen en daarbij flinke poep luiers. Moet mezelf echt aanwennen ooket bv infacol te gebruiken. Vergeet t steeds.

Toet wat ontzettend balen meid!! Jij hebt wel herk veel na ellende hoor!

Moet weer ff hollen, hoop alles ok!

Mbt meet; ik ben zeker flexibel, alleen vakantie zeg ik er niet om af, komende week en 1e weekend nov
O juut spannend!!! Gelijk ff plassen daar ook ;).

Hoe is t bij bep btw?!
Juutje, spannend. En wat fijn dat hij zo goed groeit en doet.

Ik heb maar testen besteld via internet gisteren. Verschillende. Eentje kan ik 6 dagen van te voren testen.

Man is erg gespannen. Ik weer eens in mijn veranderbui

Banken andersom gezet en wat dingen anders gezet. Komt hij mopper de mopper binnen, terwijl ik zei dat ik de ene bank nog moest verzetten.

En ook goede middag.

Wie heeft er nu adhd en autisme?

De kids hebben het echt van zijn kant.

( tja kid nr 2 waarschijnlijk autistisch grrr, wel een lichte vorm gelukkig)

Voor allen dikke knuf.

@ Anne ja ik kan wel een aantal afspraken verzetten als het nodig is. Ben veel te nieuwsgierig :-)
Zo dus Ziva :-)
Spannend juut maar je hebt bv gegeven in t begin, dan wil de menstruatie wel eens langer uit blijven misschien stelt je dat een beetje gerust. Testje doen voor de zekerheid kan geen kwaad.

Balen van de nachten voor sommigen hoop echt dat t snel beter wordt.
Oh spannend juut & beppe.....

Ziva: balen van je k*tnacht... Ik zet de infacol bij de flesvoeding in keuken neer, dan vergeet ik het niet!

Beppe: haha, opruimwoede.. heb ik ook wel eens, dan ga ik t liefst die dag nog verven en behangen en hele woonkamer veranderen!

Juut: jeetje, 5 kilo al.. ik denk ons mannetje ook wel.. geef nog steeds 6x 120+4.. dus zal denk ik wel naar 5x150+5 mogen, zal eens gaan wegen vrijdag en vragen!
Spannend juut en beppe!!

@ infacol, ik heb boven en beneden een flesje staan.

Ik moet zo naar de verjaardag van mn moeder maar heb niet zo'n zin in de familie, ik ben gewoon moe! En heb last van mn darmen. Bleh!

voor alle rotnachten!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven