Roken in us
dinsdag 18 september 2012 om 15:39
Hoi
Ik vertrek volgende week misschien naar amerika, Baltimore, PA en ik vroeg me af of hier iemand is die weet hoe de Amerikanen tegenover roken staan. Ik hoorde dat enkel de lagere klasse van Amerikanen roken en ik vroeg me af of dat klopt. Ik ga er een weekje en half naartoe en ik was me aan eht afvragen of het misschien beter is dat ik niet - meer - rook vanaf dan.
En daarbuiten, moest ik toch besluiten te blijven roken: wat kost er een pakje sigaretten?
Alvast bedankt voor de reacties!
Ik vertrek volgende week misschien naar amerika, Baltimore, PA en ik vroeg me af of hier iemand is die weet hoe de Amerikanen tegenover roken staan. Ik hoorde dat enkel de lagere klasse van Amerikanen roken en ik vroeg me af of dat klopt. Ik ga er een weekje en half naartoe en ik was me aan eht afvragen of het misschien beter is dat ik niet - meer - rook vanaf dan.
En daarbuiten, moest ik toch besluiten te blijven roken: wat kost er een pakje sigaretten?
Alvast bedankt voor de reacties!
It is what it is and that's what it is!
woensdag 19 september 2012 om 11:12
Er wordt in de VS weinig op straat gerookt is mij opgevallen. Ben in verschillende staten geweest. In Californie is het helemaal not done om te roken. We zaten een keer daar op een terrasje en vroegen aan de serveerster of we mochten roken toen zei ze dat we dat aan de enige ander klant (die een stuk verderop zat) moesten vragen en deze zei "nee". Dus moesten we ergens anders onze sigaret opsteken.
Zou wel zelf sigaretten meenemen want in de VS zijn ze best duur.
Veel plezier.
Zou wel zelf sigaretten meenemen want in de VS zijn ze best duur.
Veel plezier.
woensdag 19 september 2012 om 11:24
quote:nettel schreef op 18 september 2012 @ 16:14:
Iedereen die een snel en kortzichtig oordeel velt over andere mensen daalt een puntje in mijn achting. .
Mijn vriend is er met enige regelmaat. Roken kun je op veel plekken niet, maar ik geloof niet dat hij ooit is aangevallen of het gevoel heeft gehad dat hij 'anders' bekeken werd tijdens een sigaret.
Iedereen die een snel en kortzichtig oordeel velt over andere mensen daalt een puntje in mijn achting. .
Mijn vriend is er met enige regelmaat. Roken kun je op veel plekken niet, maar ik geloof niet dat hij ooit is aangevallen of het gevoel heeft gehad dat hij 'anders' bekeken werd tijdens een sigaret.
woensdag 19 september 2012 om 11:27
quote:nettel schreef op 18 september 2012 @ 16:14:
Als jij op straat een junk met een naald in zijn arm tegenkomt, dan loop jij door zonder enig oordeel? Eerlijk antwoorden
Nu schaar ik rokers niet gelijk met heroïnejunks, maar als ik ze zo zielig buiten voor de ingang van gebouwen in de regen zie staan met hun peukie dan oordeel ik ook. En dat oordeel is niet positief. Dat kun je stom van me vinden, maar zo gek is dat niet.
Als jij op straat een junk met een naald in zijn arm tegenkomt, dan loop jij door zonder enig oordeel? Eerlijk antwoorden
Nu schaar ik rokers niet gelijk met heroïnejunks, maar als ik ze zo zielig buiten voor de ingang van gebouwen in de regen zie staan met hun peukie dan oordeel ik ook. En dat oordeel is niet positief. Dat kun je stom van me vinden, maar zo gek is dat niet.
woensdag 19 september 2012 om 11:36
woensdag 19 september 2012 om 15:13
quote:verhuisd schreef op 19 september 2012 @ 15:07:
[...]
Nog steeds ja; de nabijheid van de asbak is goede netwerklocatieZeker weten! Vorige week nog tijdens een rookpauze kennis gemaakt met een network exec van een grote tv maatschappij. Die man krijg je never nooit te pakken via de normale kanalen. Gelukkig had hij een vuurtje nodig en raakten we aan de praat. Voor we weer naar binnen gingen gelijk even prive nummers uitgewisseld. Roken is dus niet alleen maar slecht.
[...]
Nog steeds ja; de nabijheid van de asbak is goede netwerklocatieZeker weten! Vorige week nog tijdens een rookpauze kennis gemaakt met een network exec van een grote tv maatschappij. Die man krijg je never nooit te pakken via de normale kanalen. Gelukkig had hij een vuurtje nodig en raakten we aan de praat. Voor we weer naar binnen gingen gelijk even prive nummers uitgewisseld. Roken is dus niet alleen maar slecht.
donderdag 20 september 2012 om 09:55
Hoi Baltimore is een grote stad en daar zijn de sigaretten meestal rond de zeven - acht dollar per pakje.
Buiten de grote steden ligt het rond vier-vijf.
Zelfs in nationale parken kan je sigaretten kopen voor een heel hoog bedrag.
Gewoon lekker je sigaretten meenemen.
Buiten he hotel staat een rook paaltje.
Er zijn zelfs best veel hotelkamers waar je ook mag roken
maar omdat ik het zelf vies vindt om in mijn kamer te roken gewoon lekker buiten.
Ben pas nog in New york geweest en daar stenigen ze je absoluut niet als je rookt.
Wel proberen heel veel mensen een cigaretje van je te bietsen omdat het zo duur is.
Van de zomer in Canada geweest daar kost een pakje peuken 20 dollar.
Maar ook daar gewoon kunnen roken gelukkig had ik genoeg bij me.
In de staat Washington en Oregon ook niks gemerkt.
Zelfs in het strenge Californie gewoon kunnen roken op het strand in Huntington beach.
In Disney hadden ze meerdere rokers hoekjes met bankje.
Nergens bordjes etc.
Shoppingmalls hebben ook buiten voor de deur rook paaltjes.
Dat je in een restaurant niet mag roken vindt ik juist prettig maar ook die hebben in de kleinere plaatsen dan buiten rookpaaltjes.
Dus gewoon meenemen die sigaretten hoor.
Buiten de grote steden ligt het rond vier-vijf.
Zelfs in nationale parken kan je sigaretten kopen voor een heel hoog bedrag.
Gewoon lekker je sigaretten meenemen.
Buiten he hotel staat een rook paaltje.
Er zijn zelfs best veel hotelkamers waar je ook mag roken
maar omdat ik het zelf vies vindt om in mijn kamer te roken gewoon lekker buiten.
Ben pas nog in New york geweest en daar stenigen ze je absoluut niet als je rookt.
Wel proberen heel veel mensen een cigaretje van je te bietsen omdat het zo duur is.
Van de zomer in Canada geweest daar kost een pakje peuken 20 dollar.
Maar ook daar gewoon kunnen roken gelukkig had ik genoeg bij me.
In de staat Washington en Oregon ook niks gemerkt.
Zelfs in het strenge Californie gewoon kunnen roken op het strand in Huntington beach.
In Disney hadden ze meerdere rokers hoekjes met bankje.
Nergens bordjes etc.
Shoppingmalls hebben ook buiten voor de deur rook paaltjes.
Dat je in een restaurant niet mag roken vindt ik juist prettig maar ook die hebben in de kleinere plaatsen dan buiten rookpaaltjes.
Dus gewoon meenemen die sigaretten hoor.
zaterdag 22 september 2012 om 09:27
Nee hoor maar TO vraagt hoe het roken is en wat het kost in de USA.
Probeer haar niet aan het roken te krijgen.
En als ze stopt is dat alleen maar goed.
Als ze dat zelf wil tenminste.
Heb alleen mezelf nooit als para gezien in Amerika met roken.
En zielig weggestoopt bij rookpaaltje gevoeld.
Vindt dat je nog best makkelijk je cigaretje daar kan roken.
Zelfs verschillende vliegvelden daar hebben rokersruimte zoals in Washington.
Vindt het je eigen beslissing en dat sommigen wel heel erg overdrijven
om het te vergelijken met harddrugs.
Niet roken is altijd beter natuurlijk.
Probeer haar niet aan het roken te krijgen.
En als ze stopt is dat alleen maar goed.
Als ze dat zelf wil tenminste.
Heb alleen mezelf nooit als para gezien in Amerika met roken.
En zielig weggestoopt bij rookpaaltje gevoeld.
Vindt dat je nog best makkelijk je cigaretje daar kan roken.
Vindt het je eigen beslissing en dat sommigen wel heel erg overdrijven
om het te vergelijken met harddrugs.
Niet roken is altijd beter natuurlijk.
zondag 23 september 2012 om 10:58
De enigste maal dat ik in de USA (Florida) was, gingen we naar een restaurant voor een diner. Eenmaal binnengekomen werd ond gevraagd of we smoke of niet smoke wilden zitten. We wilden smoke zitten en we werden naar een vrije plaats gebracht. Een asbak werd op de tafel gezet en en ze gaf ons een munukaart. Na onze bestelling te hebben opgegeven staken wij een peuk op. Toen brak de tering uit. We bleken te roken in het niet roken gedeelte. De smoke of niet smokejuf kwam op hoge poten naar ons toe en vroeg wat wij wel ons niet in het hoofd haalden? Wij zeiden dat ze zelf ons naar deze plaats had gebracht en zelfs een asbak had gegeven!
We werden overgeplaatst naar het smoke gedeelte wat direct naast, slechts gescheiden door een houten schot van ca 1.30 mtr. Ook direct naast de mensen die zo heftig protesteerden dat wij een peuk opstaken. Uiteraard staken wij weer een peuk op en nu durfden hun niets te zeggen.
Het bestelde eten was nog minder dan lauw terwijl dat niet hoorde. We hebben het eten teruggegeven, onze drankjes betaald en zijn lekker elders pizza gaan eten.
Met een vet DOEIIII, tot nooit meer, zijn we de zaak uitgegaan!
We werden overgeplaatst naar het smoke gedeelte wat direct naast, slechts gescheiden door een houten schot van ca 1.30 mtr. Ook direct naast de mensen die zo heftig protesteerden dat wij een peuk opstaken. Uiteraard staken wij weer een peuk op en nu durfden hun niets te zeggen.
Het bestelde eten was nog minder dan lauw terwijl dat niet hoorde. We hebben het eten teruggegeven, onze drankjes betaald en zijn lekker elders pizza gaan eten.
Met een vet DOEIIII, tot nooit meer, zijn we de zaak uitgegaan!
zondag 23 september 2012 om 11:59
quote:kadanz schreef op 18 september 2012 @ 15:47:
Ook in Nederland rookt alleen een lagere klasse mens. In ieder geval verstandelijk gezien.
Van dit soort opmerkingen kan ik echt ontzettend kwaad om worden. Dit slaat werkelijk echt nergens op.
Zegt genoeg over jou IQ..
Ook in Nederland rookt alleen een lagere klasse mens. In ieder geval verstandelijk gezien.
Van dit soort opmerkingen kan ik echt ontzettend kwaad om worden. Dit slaat werkelijk echt nergens op.
Zegt genoeg over jou IQ..
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
zondag 23 september 2012 om 16:24
quote:natasja32 schreef op 22 september 2012 @ 09:27:
.
Daar was ik vorig jaar tijdens onze overstap zo verbaasd over,er druk dat het daar was echt niet te geloven.
2 jaar geleden in NY werd er op straat en bij ingangen van kantoorgebouwen(een paar meter links of rechts van de ingang) nog volop gerookt maar ik geloof dat je inmiddels niet meer op straat mag roken(meen nl zoiets gelezen te hebben een tijdje geleden dus weet niet of het echt zo is..)
.
Daar was ik vorig jaar tijdens onze overstap zo verbaasd over,er druk dat het daar was echt niet te geloven.
2 jaar geleden in NY werd er op straat en bij ingangen van kantoorgebouwen(een paar meter links of rechts van de ingang) nog volop gerookt maar ik geloof dat je inmiddels niet meer op straat mag roken(meen nl zoiets gelezen te hebben een tijdje geleden dus weet niet of het echt zo is..)
zondag 23 september 2012 om 20:00
In frankrijk is het lastig een pakje sigaretten te kopen. Soms 1 verkooppunt in een dorp. Volgende dorp is dan 20 km verder, of die sig.winkel is net op woe.middag dicht. Er zijn maar heel beperkt verkooppunten. Dit in tegenstelling tot duitsland. In bv 1 buitenwijk/ woonwijk ve grote stad staat er om de 400 m buiten langs de straat een sig.automaat : S. wel is een ID-card nodig om de sigaretten daadwerkelijk te kunnen kopen.
Ik rook niet maar zou het belachelijk vinden als op straat (NY?) niet gerookt mag worden. Is dit echt zo?
Ik rook niet maar zou het belachelijk vinden als op straat (NY?) niet gerookt mag worden. Is dit echt zo?
maandag 24 september 2012 om 20:03
Ik rook niet zo veel, maar heb geen problemen gehad in de VS (ben in steden geweest en rondgereisd). Op de stoep van sommige bars en theaters komen er zelfs meer "gestopte" rokers bietsen dan ik ooit ergens anders heb meegemaakt. Goed voor de sociale contacten.
Dat was trouwens wel in 2010, dus misschien is het sindsdien erg veranderd qua wetgeving.
Dat was trouwens wel in 2010, dus misschien is het sindsdien erg veranderd qua wetgeving.
dinsdag 25 september 2012 om 08:02
quote:wished- schreef op 23 september 2012 @ 11:59:
[...]
Zegt genoeg over jou IQ..Ah, daar heb je weer een op zijn/haar pik getrapte roker die niet tegen kritiek kan. Hoe aso ben je als roker om in het bijzijn van een niet-roker een sigaret op te steken. Onder het mom van; het is mijn lichaam en als het je niet aanstaat flikker je maar op. Typisch dat diezelfde mensen vaak wel klagen als hun buren hun radio hard aanhebben. Hoe tolerant zijn rokers zelf eigenlijk?
[...]
Zegt genoeg over jou IQ..Ah, daar heb je weer een op zijn/haar pik getrapte roker die niet tegen kritiek kan. Hoe aso ben je als roker om in het bijzijn van een niet-roker een sigaret op te steken. Onder het mom van; het is mijn lichaam en als het je niet aanstaat flikker je maar op. Typisch dat diezelfde mensen vaak wel klagen als hun buren hun radio hard aanhebben. Hoe tolerant zijn rokers zelf eigenlijk?