Wat heb jij gedroomd?

22-09-2012 08:48 71 berichten
Goedemorgen,

Ik ben een fanatiek dromer. Als ik wakker word, herinner ik me vaak minstens 1 droom, soms wel eens 3. Zo gebeurt het dat ik gebroken wakker word als ik veel heb gedroomd.

Deze nacht droomde ik onder andere dat ik 3 hamsters had die leuk aan het spelen waren. Ineens waren het meer dan 100 hamsters die allemaal ontsnapt waren uit hun kooi en in alle hoeken en gaten zaten. Mijn zusje was er ook ineens en zij had ook nog eens cavia's meegenomen. Toen kwam mijn vriendin langs met honden...en toen werd ik wakker. Dat slaat toch nergens op?!

Wat heb jij gedroomd?
Goedemorgen.

Ik was in een tassenwinkel en zag een prachtige blauwe suède tas. Ik zat even met iemand te praten en de tas stond naast me, want ik was van plan om hem te kopen. Aan het einde van het gesprek wilde ik de tas pakken om hem af te rekenen, toen hij weg bleek. Iemand anders had hem opgepakt en afgerekend en was vertrokken. De eigenaar wist dat ik de tas wilde, maar had hem toch verkocht en het was de laatste. Hij sprak zalvend tegen mij, maar ik werd toch vreselijk boos en zei ook tegen hem, ik ben nu heel erg beledigd en ga maar, ik kan je kop even niet meer verdragen. Ik was zo kwaad, dat ik er wakker van werd en ben toen even in de kamer gaan zitten met een rokertje.
Overigens, even dit. Als knaagdieren je boven het hoofd groeien en je raakt de macht over de situatie kwijt, dan moet je oppassen met je geestelijk welzijn.

Zo te lezen is het een geliefde, bijvoorbeeld je vriendin, die soelaas biedt, door met heel veel vriendschap, en betrouwbaarheid, je bij te staan.
Wow, bedankt voor de betekenis!

En wat als je droomt over de dood van een dierbare? Betekent dat iets slechts of goeds?
quote:verhuisd schreef op 22 september 2012 @ 09:20:

En wat als je droomt over de dood van een dierbare? Betekent dat iets slechts of goeds?

De dood betekent vernieuwing.

De aankondiging van een echt overlijden is dromen over trouwen. Als er in je droom iemand gaat trouwen, dan is het afscheid nabij.
Alle reacties Link kopieren
quote:verhuisd schreef op 22 september 2012 @ 09:20:

Dat (deze vraag) betekent dat je je te druk maakt om dromen.

Ik zou mij afvragen waarom je nachtmerries hebt. Is er iets in het echte leven waar je je zorgen om maakt? En wat je zou kunnen veranderen?
quote:daydream schreef op 22 september 2012 @ 09:40:

[...]

Dat (deze vraag) betekent dat je je te druk maakt om dromen.

Ik zou mij afvragen waarom je nachtmerries hebt. Is er iets in het echte leven waar je je zorgen om maakt? En wat je zou kunnen veranderen?Dat blijkt wel uit al die knaagdieren, die knagen aan de geest.
quote:Cateautje schreef op 22 september 2012 @ 09:43:

[...]

Dat blijkt wel uit al die knaagdieren, die knagen aan de geest.
quote:daydream schreef op 22 september 2012 @ 09:44:

[...]

Dat is geen geintje. Als het bar genoeg wordt, kunnen daar zelfs psychoses uit voort komen.
Ik droomde dat ik met vriendinnen een dansuitvoering wou instuderen op het strand. Als attribuut hadden we een huishoudtrap. Maar niemand wou serieus met me de danspasjes instuderen en ze stonden alleen maar te kletsen. Uiteindelijk ging het ook nog regenen.

Als ik zelf mijn droom moet uitleggen, dan zal ik me wel niet gehoord voelen in het echte leven. En het regende heel hard vannacht, dat heb ik vast gehoord. Daarbij moet ik eigenlijk sporten. Ik heb de afgelopen dagen vaak op een huishoudtrap gestaan en woon dichtbij het strand.
Of ik kijk te fanatiek naar Expeditie Robinson, daar moesten ze ook een ladder op en is het altijd een zooitje met het uitvoeren van opdrachten. Dat kan natuurlijk ook.
quote:eiland schreef op 22 september 2012 @ 10:14:

Of ik kijk te fanatiek naar Expeditie Robinson, daar moesten ze ook een ladder op en is het altijd een zooitje met het uitvoeren van opdrachten. Dat kan natuurlijk ook.
Mijn vriend stond te zoenen met een vriendin. Ik vond het best en ging macaroni koken. Haar vriend kwam aanlopen in een heel grote regenponcho met Jip en Janneke erop.

Ik hecht er geen enkele waarde aan, daarvoor was het te bizar.
Hallo?!
Ik heb deze week veel nachtmerries gehad. Maar vannacht viel het mee, een gouwe ouwe: ik ben in een setting waar ik vreselijk moet poepen of plassen en dat kan nergens. Er zijn wel wc's maar die zijn dan ongeschikt (voor mannen, zonder deur en in het zicht, lekkend, vol met poep, en vannacht waren de meeste wc's hangende conservenblikjes vol poep en ik wist niet hoe ik het erin moest krijgen). Oh ja, en vannacht was dat bij een overnachtingsplek voor de Beneluxtunnel (bestaat die echt?) die 's avonds gesloten is waardoor we niet verder konden.
Oh de tunnel bestaat echt zie ik, alleen bij mij was ie op de grens Nederland - België.
Frizzy, dat droom ik ook vaak, maar dan moet ik in "het echt" naar de wc! En dan weet ik dus dat ik wakker moet worden.

Ik droomde dat mijn partner en zijn kinderen de heeeele tijd op de ipad zaten, zonder mijn toestemming. En flipje van de betuwe kwam mij dat vertellen. Dus heb ik, in mijn droom, een wachtwoord op de ipad gezet... Flipje1.

Alleen kreeg ik dat swipen niet onder de knie. Heul bizar...
Flipje1.

Nee ik hoef dat nooit echt naar de wc eigenlijk.
Ja lach me maar uit!
Vannacht ook gedroom,maar weet niet meer wat..

dus maar een oudje.

Ik droomde dat een oude liefde van me (die toen net overleden was) mij kwam opzoeken en afscheid van me kwam nemen..

Nadien nooit meer van hem gedroomd.

Toen ik wakker werd moest ik toch echt wel even tot mezelf komen..
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Frizzy, de wc-droom heb ik ook heel erg vaak. Ik moet dan als ik wakker word, wel heel erg nodig plassen, dus misschien is het een waarschuwing dat ik wakker moet worden zodat ik niet in bed plas?

Verder droom ik erg vaak van dieren met scherpe tanden die mij bijten (zonder dat ik het uitlok ofzo), zoals honden, wolven, een keer een ijsbeer. Soms net zo lang tot ik boos word of zelfs agressief en dan het dier pijn doe (terwijl ik in de praktijk nog "sorry" zeg als ik een mug doodmaak en ik vliegen of spinnen die binnen zitten liever buiten zet dan dat ik ze dood)

Ben dus alles behalve een dierenbeul, behalve in mijn droom...
Het begin weet ik niet meer. Maar ik liep op een gegeven moment ergens vlakbij (aan de rand van) de stad waar ik ben opgegroeid en waar mijn ouders wonen. Ik liep naar die stad toe. Ik liep niet over de weg, maar door groen. Om een of andere reden liep ik ineens door een sloot die ik blijkbaar niet zag, maar alleen mijn onderbenen waren nat daarna. Normaal wordt het langzaam steeds donkerder als het avond wordt en ik wist dat dat zou gebeuren, maar in plaats van langzaam was het ineens razendsnel van (dag)licht naar donker. In een halve minuut ofzo. Dat vond ik wel vreemd, ik wist dat het normaal niet zo gaat. Ik was niet in paniek, ik reageerde gewoon alsof dat nu gewoon de situatie was. Maar ik stond dus wel daar buiten in het donker en wist ook dat het in het donker lastig is de goede richting te vinden. Maar toen was ik bij een gebouw en daar ging ik naar binnen. Daar was een (onbekend) meisje heel hard op zoek om met iemand te tafeltennissen. Dat wilde ik wel. Toen kwam er een jongen aanlopen die ik ken uit mijn studententijd (vriendengroep ex) en waarmee ik het goed kon vinden, maar die ik nu al lang niet meer spreek. Hij zei dat hij ook meedeed. Het viel ze, heel raar, niet op dat ik door de sloot had gelopen of vonden dat niet boeiend merkte ik. We stonden bij de tafeltennistafel en toen werd ik wakker.

Heel vreemd! Tafeltennissen ook echt haha?!

Als je er iets van kan brouwen Cateautje.. ;)
Ik droom 9 van de 10 keer over water en bootjes.

Ik zit dan in een van die boten (van roeiboot tot cruiseschip en alles daartussen in) en heb vrolijke, slechte of duistere dromen. Maar bijna altijd op een boot op het water en soms val ik erin.
Ik droomde dat ik moest bevallen. Werd wakker met buikpijn haha
Goedemorgen, ik heb twee keer over de vrouw gedroomd waarvan ik nog steeds hou. De eerste keer was dat ze weer werkte waar ze ook werkte toen ik contact met haar had, in de andere droom was het precies hetzelfde ook daar werkte ze weer hier. In de eerste droom deed ze alsof ze alles was en ik niks. In de tweede droom zag ik dat ze als ik iets schreef op internet ze erop reageerde. Ik droomde ook dat ik haar vriend en voormalig vriend tegenkwam en dat "haar" overal de onruststoker was De vriend en voormalig vriend waren allebei Nederlandse mannen met een andere nationaliteit en het leek eerst op ruzie uit te draaien maar uiteindelijk was er niks aan de hand. De vriend en voormalig vriend van haar, hadden beide niks tegen me. Ze was overal de grote onruststoker en ze vertelde me ook en gaven voorbeelden, dat ze de boel bij elkaar deed liegen. Op het laatst zag ik haar moeder haar ophaalde die heel ongerust was over haar omdat ze maar geen contact met haar ouders opnam en ook daar een puinhoop maakte.
Bij gebrek aan Cateautje heb ik zelf maar even naar mijn dromenuitleg gezocht. Makkelijke te vinden ook, dromen over poepen en toiletten is blijkbaar heel normaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven