Eind 2006, begin 2007

19-06-2007 23:09 8208 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er ook weer.

Vandaag een verjaardag in een restaurant-boerderij in Brabant.

Er was een kinderboerderij en speeltuin bij en het weer zat gigantisch mee (zoals jullie ongetwijfeld ook hebben gemerkt) dus Floor heeft zich ook uitstekend vermaakt.

De mooie kleertjes zaten helemaal onder het zand maar daar hebben we de wasmachine voor toch?

Morgen weer werken en 's middags naar de fysio. Het is de afgelopen week weer flink slechter gegaan met mijn bekken.

Bedankt voor de tip Mmmoi, ik ga nu ook The Phone kijken.

O ja, bedankt Pepiet voor de bon, ik ga lekker shoppen.
Hoi meiden,

ik ben er ook nog hoor

Hier geen bijzonderheden. We zijn druk bezig met de voorbereidingen voor de vakantie. Gisteren wees een vriend ons er op dat we cruise control hebben in onze "nieuwe" auto. Haha, niet onbelangrijk nu we komend weekend 1200 kilometer gaan rijden.. (wel een tikje eng ook; je auto gaat er gewoon met je vandoor, zo'n idee had ik).

Morgen reageer ik weer wat uitgebreider, promised!

Groetjes!
Jippie, ik ben weer tante geworden! Mijn zusje is vanmorgen bevallen van een jochie, heerlijk! Mooi kindje hoor, hij woog 8 pond en heet Tomas.

Wel raar dat lief en ik alleen maar neefjes hebben, zijn zus heeft er 3, mijn zus dus 1 en we hebben Mats. Misschien heb ik een dame in mijn buik?????

Morgen lees ik wel weer bij!!!
Gefeliciteerd Annie!! En Tomas dus, zonder h?
@Annie: Gefelie, leuk man! En een mooie naam ook. Je bent zeker gelijk op visite geweest???

@Mirjam: Heb ik wat gemist? Waar ga je ook alweer heen dan op vakantie, misschien doet dat een belletje bij me rinkelen?

@Pebbs: Get, vervelend van je bekken! Jij hebt het er ook nooit over, je bent geen aansteller dus...nog the phone gekeken? Wat een domme kandidaten zeg, heb samen met manlief me rot gelachen om die opdrachten met die kluizen, haha! O ja, ik en man hadden het erover misschien een Nintendo DS te kopen, man had het erover dat jóuw man er veel vanaf wist en ook aan speciale 'spellen' kan komen (snap je wat ik bedoel, of niet?). Heeft hij tips voor me? Voordat ik weer eens zo'n ding aanschaf en er vervolgens niets mee doe...

Ik ga nu lekker mijn bedje in. Ik heb al een paar dagen heel erge keelpijn, vooral als ik slik. Dus ga lekker maffen. Alles ligt klaar voor morgen, nog even lezen en dan ben ik vertrokken. Doei!
Mmmoi, we gaan vrijdag voor twee weken naar de Languedoc (La douce France dus). Zin in.. (camping aan het strand, grote stacaravan, groot verwarmd zwembad, een erg goede deal qua prijs...).
goedemorgen!!!! Hier weer min of meer fris en fruitig opgestaan, maar wat is dat moeilijk zeg als je nog lekker in je bed ligt!

Meisje is ubervrolijk en rent rondjes om de salontafel met een duplohondje....en maakt er een sport van om op d'r eigen stoeltje te klimmen (en het lukt er ook nog!)

@Mirjam, lekker 2 weken vakantie.......Lijkt me en heel mooie streek de Languedoc (eigenlijk van vroeger de Langue d'oc. Ze zijn spreken daar ook geen Frans maar occitaans.......lees de laatste tijd weer veel boeken en een van de laatste boeken die ik heb gelezen gaat over die streek) Leuk motto btw

@Pebbles, valt me op dat je hier soweiso niet zo heul veel over kwaaltje kwebbelt. Behalve dan je over je bekken zo af en toe. Gata het dan nog wel qua zitten, autorijden enz?

hier vandaag ook weer werken, morgen vrij en woensdag eenh eeeeeeeeeel lange dag werken en donderdag ook weer aan de bak maar dan alleen vergadering en het weekend ook weer werken...blegh.....maar het weekend daarna lekker lang vrij en hebben Lief en ik besloten om saampjes uit eten te gaan in Enschede. (wordt ws mangu ofzo....wat ik op tv heb gezien wil ik dan toch uit proberen)
Hoi hoi,

Pebbles, waat heb jij de pijn in je bekken zitten? Ik moet vandaag weer naar de fysio, ben benieuwd wat ik er van leer.

Mirjam, ah, wat lekker, op vakantie!! Heerlijk zeg!

Mmmoi; ik zou ook wel een DS willen maar zit een beetje met hetzelfde. Zoeits is in het begin heel leuk maar op een gegeven moment doe je er niks meer mee. Alhoewel het voor Mats ook leuk speelgoed is, hihihi

Ringel en krokus, leker naar het festival, hihi! Wij hadden vorig jaar het lumineuze idee om ook met Mats te gaan. Was niet zo slim, Mats was overdonderd door alle herrie en mensen en kreeg veel te veel aandacht van dronken hard rockers. Maar het is wel heel leuk! Wie komen er dit jaar?

FF, 15 kilo, mijn hemel! Wat een beer! Denken ze dat Max doof is? Had jezelf ook iets dergelijk gemerkt?

Pfff, heb de buikgriep van Mats overgenomen, ren om de 5 minuten naar de WC, heb (nog) niet hoeven spugen. Arm joch afgelopen week. Maar hij is er weer bovenop en loopt zo goed joh. (Bij mij begint er ook weer wat te lopen....rennen!!!)
Ik wordt echt helemaal naar van de filmpjes die vandaag op telegraaf staan, en dan heb ik alleen nog maar de beschrijving gelezen.

Net las ik dat een 16 jarig meisje en een 18 jarigje jongen een meisje van 1,5 onder dwang wiet hebben laten roken. Het meisje hield de peuter vast die wel tegenstribbelde maar het natuurlijk niet won.

Verder nog een fimpje van peuters en kleuters die met de angst in de ogen door de ouders worden gedwongen tot kickboksen.

Ik krijg er helemaal een knoop van in mijn maag, volgens mij sta ik niet voor mezelf in als ze Floor zoiets aan zouden doen.

Wat de zwangerschapskwaaltjes betreft ben ik inderdaad geen klager. Niet klagen maar dragen is een mooie lijfspreuk op het moment.

Vooral de bekkenklachten worden steeds erger, kleine stukjes lopen of iets simpels als uit bed stappen is al een hele opgave.

De pijn zit vooral rond mijn schaambeen en onderin mijn rug.

Vandaag weer bij de fysio geweest en die heeft ook gemerkt dat ik heel erg last heb van gespannen spieren doordat ik probeer de bekkenklachten op te vangen met mijn spieren.

Ik ben al blij dat het alleen een zwangerschapsklacht is en dat het na de zwangerschap met wat oefeningen wel weer hersteld.

@mirjam: wat heerlijk om nu naar zuid-frankrijk te gaan. Wij zijn een keer naar Sete geweest en een paar jaar eerder met een vriendin naar Argeles. Ik vind het heerlijk daar.

Mooie stranden maar wel soms een veraderlijke stroming of golven.

Ik zou zo mee willen, haha.

@annie: Gefeliciteerd!! Wat leuk. Kan je alvast weer een beetje wennen aan zo'n klein friemeltje (tot zover je 8 pond klein kan noemen). Leuke naam ook, Tomas. Staat bij ons ook op het lijstje (maar dan met H).

Sterkte met je buikgriep, ben je alweer wat opgeknapt?

@ringel: jullie hebben dus al een stoeltje voor Mayte? Ik zie Floor op de chreche en op andere plekken waar ze kinderstoeltjes hebben meteen op zo'n stoeltje klimmen en dan heel ingewikkeld omdraaien zodat ze netjes op haar billen zit.

We gaan dus van het weekend ook maar op zoek naar een heuse stoel.

Wat is dat "mangu"? Enschede is voor ons ook wel te doen en het wordt wel weer eens tijd om met manlief een avondje weg te gaan.

@mmmoi: ik heb gisteren ook helemaal dubbel gelegen om te Phone. Vooral toen ze aan het roeien waren terwijl ze nog aan de kade vast zaten. Die kluizen waren ook een geweldige actie.

eeeeeh, 1 2 3 4???? kan je dat eten ?

Ik snap helemaal wat je bedoelt met die Nintendo DS, manlief heeft er ook zo 1. Hij weet precies wat je hebben moet, ik ga het meteen vragen.............................................................................., ben ik alweer. Nieuw zou je ruim 200 kwijt zijn maar manlief weet niet zeker of je daar al "speciale" spellen op kunt doen.

Moet het zo'n kleintje zijn trouwens? Manlief vindt de Wii leuker maar wat minder handig op vakantie enzo.

Ik zal op de groep wel een linkje zetten naar wat je nodig hebt voor die spellen.

Ik ga nu lekker even wat zwangerschapsvitamines (chips) nuttigen.
@mmmoi: je hebt mail.
Pebbles en Annie, heb vandaag een lijstje gekregen van de vk voor bekkenklachten wat je niet moet doen met peutertjes:

- Probeer niet te vaak tillen (duh), en draag de peuter niet op 1 heup (doe ik dus altijd, big mistake)

- Til de peuter niet in en uit winkelwagentjes (...)

- Kniel als je je kindje in bad doet

- Houdt je kindje dicht tegen je aan als je hem/haar in het autostoeltje doet en eruit haalt (deed ik dus nooit)

- Verschoon je kindje niet op de vloer.

De meeste dingen zijn wel logisch, maar er waren er dus twee die ik zelf nog niet wist!
Whaaahaaa, Pebbs, waren ze lekker, je zwangerschapsvitamines? Ben je al veel aangekomen eigenlijk? Ik zal zo mijn mail lezen en je terug mailen... thanx by the way!

@Annie: Tegen de tijd dat onze kids dan op ónze DS kunnen is dat ding alweer vet verouderd, ha! Ik heb hetzelfde gevoel als jij, wil al een tijdje een DS maar heb ook een keer een Advance SP gehad en daar deed ik al heel snel niks meer mee, omdat die spellen zo onwijs duur zijn ook.

@Ringel: Heb ook nog nooit van Mangu gehoord maar uit eten samen is altijd super, waar dan ook!

@Mirjam: Dat had je nog niet verteld volgens mij, lekker hoor! Zal volgende week wel rustig zijn hier want er gaan er volgens mij veel op vakantie. Wij gaan van 2 t/m 9 mei naar CP, jij gaat al weg en Pebbs binnenkort ook...

Where is the rest??? Fluf, Ris, Pepiet, Niniaan, Bloem, Krook, Babba? De meesten van hen druk aan het werk/verhuizen denk ik...

Ik heb vandaag ook lekker gewerkt. Jasmijn was vervelend geweest bij de oppas. Nou ja, dat is niet het goede woord. Ze is wel lief maar probeert heel erg haar grenzen uit. Zo zegt ze op het moment op alles 'nee', behalve op 'wil je een ijsje/koekje/iets-anders-eetbaars-waar-je-als-baby-al-dik-van-kunt-worden'... verder probeert ze erg uit door je te knijpen, krabbelen of slaan en daarbij heeeeel lief te lachen. De draak. Iemand tips? Ik probeer het te negeren en goed gedrag te belonen maar dat was vandaag erg moeilijk. Ik nam haar mee naar huis en haar eten was ze aan het uitspugen, ze zat constant zichzelf weer te laten kotsen door haar vingers in haar keel te steken, ze gooide met speelgoed/eten/wat niet al, echt klieren dus. Ze was ook hartstikke moe want ze was in bad geweest en gelijk naar bed, en we hebben haar niet meer gehoord. Hopelijk morgen een gezelligere dag. Ze is echt al zo'n peuterpuber maar ze is nog zo klein, kan dat wel???

Vanavond ben ik naar de musical geweest die de kleuters van onze school opvoerden. Geweldig, schattig, grappig...ben nu alweer een tijdje thuis en ga een bakkie doen met de man.

Heb ik trouwens weer: krijg een mail van een vrouw waar ik 14 dagen geleden al kleertjes naar toe heb gestuurd (verkocht op MP) krijg ik nú pas te horen dat ze ze niet heeft gekregen en ze vraagt waar ze blijven. Nou, duh, die heb ik dus al opgestuurd. Het is nog nooit fout gegaan en nu gaat het 2x fout in 2 weken; 1x krijg ik niks (later wel) en 1x komt mijn pakje niet aan die ik 100% zeker wel verstuurd heb!!!!
quote:bloempje797 schreef op 21 april 2008 @ 21:20:

Pebbles en Annie, heb vandaag een lijstje gekregen van de vk voor bekkenklachten wat je niet moet doen met peutertjes:

- Probeer niet te vaak tillen (duh), en draag de peuter niet op 1 heup (doe ik dus altijd, big mistake)

- Til de peuter niet in en uit winkelwagentjes (...)

- Kniel als je je kindje in bad doet

- Houdt je kindje dicht tegen je aan als je hem/haar in het autostoeltje doet en eruit haalt (deed ik dus nooit)

- Verschoon je kindje niet op de vloer.

De meeste dingen zijn wel logisch, maar er waren er dus twee die ik zelf nog niet wist!

Heb precies dezelfe pijn die Pebbles beschrijft, schaambeen en onderrug en soms ook mijn bil en achterkant been. Vandaag bij de fysio geleerd hoe ik uit bed moet stappen, moet beginnen met lopen en hoe ik Mats moet tillen. Ik moet eerst stabiliseren, dwz; onderbuik intrekken (denk aan een te strakke broek, moeilijk als je alleen maar positiekleding gewent bent) en onderrug hol maken, door knieen en dan kind dicht tegen je aan optillen. Zelfde stabilisatie voor zitten en beginnen met lopen. Uit bed gaan is een hel, soms is op de plee zitten al een opgave, lekker met buikgriep.

Maar verder mag ik niet klagen; ik draag een gezond kind in mijn buik, dat is me alles waard!!!!!
Pebbs; heerlijk he die zwangerschapsvitamientjes! Ik heb net ook een zak leeggevreten... lekker bij Grey's Anatomy!

Balen van je bekkenpijn (etn natuurlijk geldt dat ook voor Annie en Bloem). Ik had er bij Ella ook last van, maar ja... toen liep er niet nog eentje rond...

Als je uit bed wilt, moet je je dan ook eerst op je zij draaien en dan jezelf opduwen en tegelijkertijd je benen over de rand laten hangen (klinkt ingewikkeld; is het ook; ik heb het bij de fysio wel vaak geoefend). En idd eerst spieren aanspannen (stabiliseren) voordat je iets gaat doen. En verder de zware klussen aan je man overlaten (no problem! Wasmanden dragen, boodschappen tillen... joehee!!!)

Ringel; Mangú vond ik het meest leuke restaurant van de vier. Maar dat kwam vooral door die vreselijke vent....

(voor de niet kenners; Mangú was één van de restaurants die meededen aan "mijn tent is top" . Ze lagen er als eerste uit.

Nu zijn rapapapapa..... Groningen en Breda nog over. Uiteraard ben ik voor Breda!)

Fluff; succes met alles! Maar wel lekker dat je gaat verhuizen naar een groter huis! "t kost ff wat energie, maar dan heb je ook wat!

Mirjam; alvast veel plezier op vakantie! We zien elkaar vast wel weer daarna (als ík ook weer terug ben uit Italië hihihiih)

HIer druk weekend gehad; fanfare waar ik speel had jubileumconcerten. Was supergoed gegaan, volle bak (2 keer) en alleen maar lovende reacties... Echt mooi! Mijn vader is 40 jaar lid geweest en heeft ivm gezondheidsproblemen vroegtijdig meoten stoppen. Hij werd afgelopen zaterdag benoemd tot erelid. Was heel mooi... hij wist niks van de verrassing af (en we hadden nog wel alle 3 zijn zussen en 1 van zijn broers én zijn tantes gevraagd; en die waren er ook). Pas toen hij in de zaal op de gereserveerde plaats op de eerste rij mocht zitten, begon er iets te dagen.... Toen hij de oorkonde kreeg, kreeg hij een staande ovatie van alle fanfare en slagwerkgroepleden. Kippenvel hoor...

Ik mocht van mezelf tot half 11 computeren, dus ik ga weer. Even meten en dan slapen. Nog 1,5 dag werken en dan heb ik vakantie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Pebbles, Annie, naar hoor, zoveel bekkenpijn. Maar ik vind jullie tegelijkertijd ook altijd enorm positief ingesteld, top!

Mmmoi, ik denk dat Jasmijn met alles vlot is, dus ook misschien met dwarse buien? Ik zou haar en Hanna wel eens samen willen zien; volgens mij zijn die twee een wereld van verschil; de een ontzettend vlot en praat als brugman (-vrouw) en de ander nog een baby-baby die alleen maar langs randjes loopt en niets meer zegt dan "mama en papa" (en dan ook nog ongericht volgens mij). Ik ben benieuwd of dat verschil zal blijven. Heeft de oppas nog andere oppaskindjes eigenlijk?

Ringel, uitgaan in Enschede is toch best ver voor jullie? O wacht, jouw moeder woont daar he? Ga je zeker overnachten daar en kan zij mooi oppassen.

FF, hoe gaat het met de huisperikelen? Zwaar hoor; zo'n grote klus in zo'n weinig tijd. En Max is dus echt al 15 kilo? Wauw.. Dat is bijna twee keer zoveel als Hanna (maar ook 20 centimeter langer).

Vanmiddag lekker inkopen gedaan voor de vakantie. Ik winkel het liefst alleen en dan ga ik ook in hoog tempo; zoef de haas is er niets bij. Ik heb een kleurenadvies laten doen vorig jaar en nu kan ik heel gericht de rekken checken (haha, rijmt) op de juiste kleuren. Voor zoon ook allerlei leuks gekocht, waaronder sandalen (een soort Teva's, maar dan voordeliger). Hij heeft een enorme hekel aan winkelen (ziet door zijn autisme door de bomen het bos niet meer en keurt dan voor het gemak alles maar af wat ik voor neus houd, waardoor ik dan ook weer boos word). Maar goed, ik ben niet voor een gat te vangen Ik had vanochtend zijn ene voet omgetrokken op papier en die omtrek weer uitgeknipt en meegenomen met winkelen. Afdruk op de sandalen gelegd en de maat die leek te passen meegenomen. Perfect; ze passen ook echt. Zoon blij, ik blij. Haha.
Ris, wat gaaf van je vader!! Ik vind je omschrijving al bijzonder, ik kan me dan ook helemaal voorstellen dat je daar kippenvel van kreeg!

En wat doet je suiker na een zak zwangerschapsvitaminen? ;)

Vandaag nog even contact gehad met de kinderarts. De nachten zijn hier weer bal; ze is zo snotterig en heeft erg veel last van haar oortjes dat ik maar weer aan de bel heb getrokken. Hij heeft ons nu doorverwezen naar de KNO-arts. Kort na onze vakantie kunnen we al gaan. Ik ben benieuwd..zullen wel buisjes worden denk ik (en verwijderen van de neusamandelen). En o ja, ik heb een week een eetdagboekje bijgehouden. Dit eet Hanna zo ongeveer:

Maandag 14 april

5 aardbeien

een halve banaan

een halve lichtbruine boterham zonder beleg

een wit bolletje zonder beleg

170 ml. sojamelk

250 gram spaghetti met groenten

150 ml. sojavla

borstvoeding (200 ml.? Ongeveer drie à vier keer per 24 uur)

Dinsdag 15 april

twee partjes sinaasappel, stukje kiwi, stukje appel, vier aardbeien

klein schaaltje pap van sojamelk en brinta (ca. 10 dessertlepels)

lichtbruine boterham met smeerkaas (en halvarine)

175 ml. sojamelk

2 marshmallows

100 ml. Roosvicee

200 gram groente met kip

125 ml. Sojavla

borstvoeding (200 ml?)

Woensdag 16 april

flinke schijf ananas (12 stukjes ongeveer)

cracker (Lu Cracotte) met jonge kaas

150 ml. sojamelk

1 boterham met smeerworst

1 boterham met appelstroop

fruit (niet gespecificeerd; kinderdagverblijf heeft het bijgehouden en niet genoteerd)

130 ml. appelsap (met scheutje water ter verdunning)

150 gram boerenkool met stukjes rookworst

borstvoeding (200 ml.?)

Donderdag 17 april

schaaltje pap (Brinta) van sojamelk met lepeltje appelstroop

1 volkorenbiscuitje

halve portie fruit (stukje appel, een paar druiven)

een boterham met roomboter en smeerkaas

sojamelk

225 gram spaghetti met groenten

150 ml. sojavla

borstvoeding (200 ml.)

Vrijdag 18 april

10 stukjes ananas

1 wit broodje zonder beleg

1 boterham met smeerkaas

175 ml. sojamelk

50 ml. roosvicee

250 gram rijst met groente en kip

1 schijfje stokbrood

1 biscuitje

borstvoeding (200 ml.)

Zaterdag 19 april*

4 stukjes ananas

3 lepeltjes pap van Brinta met sojamelk

1 boterham met smeerkaas

150 ml. Sojamelk

100 ml. Roosvicee

2 lange vingers

250 gram spaghetti met rundvlees en groente

150 ml. Sojavla

borstvoeding (200 ml.)

Zondag 20 april*

8 druiven zonder pit

1 boterham met smeerkaas

een stukje suikerwafel

150 ml. Sojamelk

100 ml. Water

225 gram bloemkool met aardappel en tomatensaus

150 ml. Sojavla

borstvoeding (200 ml.)

* Hanna is op deze dagen ziek geworden: lichte verhoging, veel hoesten, erg snotterig, oorpijn
@Mirjam: Wat een goede oplossing voor schoenen kopen ! Moet hij ze natuurlijk ook nog wel mooi vinden, als je er mee thuis komt... de oppas is een kennis van ons en past alleen op Jasmijn, daar krijgt ze dan dus ook de onverdeelde aandacht! Ik zal trouwens eens proberen een filmpje van Jasmijn op hyves te zetten, kun je horen hoeveel ze al praat. Is echt niet meer normaal. Wel gezellig maar als ze de hele dag 'neeeej!!!' zegt word je er ook wel eens gek van ...

@Ris: Mooi verhaal, dat van je vader. Leuk zeg, dat hij al zó lang lid was geweest! Welke datum vertrek jij op vakantie?

@Pebbs: You've got mail...kun je trouwens in de tabel niet een lijstje maken van wie wanneer op vakantie is binnenkort, want ik houd het niet meer bij

@Annie: Jij hebt gelukkig ook altijd zo'n positieve instelling, en je hebt gelijk ook, je kind is gezond en daar gaat het om!

Wij hebben trouwens binnenkort een tijdje geen internet. Casema is opgezegd per 1 mei en Tele2 aangevraagd en kan pas 23 mei ofzo. In die tussenliggende tijd ben ik ook nog een week op vakantie dus heel lang zit ik niet zonder, maar toch zeker wel 2 weken. Kom op mijn werk dan wel ff langs ofzo! Maar voorlopig ben ik er nog hoor.

Ik ga nu lekker lezen in bed. Er kwam vanavond onverwacht een oud collega van de man langs. Die zitten nu lekker samen te ouwehoeren over die goeie oude tijd, haha. Nee hoor, over van alles en nog wat. Wel gezellig. Ik ben maar lekker naar boven gegaan. Even bij gepraat maar nu laat ik ze lekker alleen. Welterusten allemaal!
Mmmoi, hij heeft ze maar gewoon mooi te vinden haha. Het zijn trouwens damessandalen (zie je niets van, ze zijn erg stoer). Maar ze vallen iets smaller waardoor ze hem prima zitten. Welterusten!
@Mirjam: Wow. Hanna eet meer dan Jasmijn! En dat voor zo'n kleintje. En ook zo gevarieerd! Jas eet bijna iedere dag hetzelfde in een soort 'schema'. Dit heeft Jasmijn vandaag gegeten:

- Klein bordje pap als ontbijt. Bambix. Ze had niet veel honger dus heeft een kwart van haar normale portie laten staan, aldus de oppas.

- Tussendoor 1 crackertje (meestal eet ze niet eens wat tussendoor).

- 150 ml. diksap.

- Lunch: 1 boterham met smeerworst, 100 ml yoki.

- Tussendoor: potje fruit van O. (want bij oppas, dus makkelijk).

- Diner: klein bordje rijst met kip en chicken tonight, daarna nog hooguit 100 ml yoghurt (mager) met wat diksap en bij het eten nog 100 ml yoki denk ik.

Dat was het. Hanna eet ook veel soorten vers fruit! Jasmijn spuugt al die stukjes zomaar uit, en een andere keer eet ze er weer veel. Geen peil op te trekken dus. Appel eet ze zo uit het vuistje (en dan bedoel ik een hele appel mét schil; gewoon afhappen), maar alleen als ze zin heeft...ach, ze groeit goed en is eerder aan de stevige kant. Maar zo kun je dus wel zien dat het echt aanleg is!
Mmmoi, volgens mij komen de schema's aardig overeen. Ik geloof niet dat Hanna meer eet eigenlijk. Wij zijn zelf heel erg van het fruit en zoon is erg allergisch voor veel fruitsoorten (hij claimt voor alles allergisch te zijn..haha) dus we zijn al lang blij dat zij het wel graag lust. Ze is gek op ananas, aardbeien, banaan, kiwi, appel, druiven. Wij ontbijten altijd met vers fruit en verse jus d'orange (wat manlief altijd klaarmaakt, al 11 jaar lang iedere ochtend (en daarvoor deed hij het ook al, voor zichzelf dan)..heeeerlijk. En Hanna kan ook ontzettend zitten smullen van al dat lekkers. Ze trekt zo het bord naar zich toe om dan haar mondje vol te proppen.
God meiden, ik zit me hier druk te maken dat Ruubs niet genoeg eet, maar dat valt geloof ik wel mee. Vanmorgen had hij een volwassen portie pap, een halve boterham met nutella (ja, wie lust dat nou niet), een half koekje, alles weggespoelt met een beker melk. En toen op kdv nog een bord pap.., twee stukjes toast en twee stukjes gebraden worstjes (Ja we zitten hier in het land van het hoge cholesterol ontbijt). En dan krijgt hij straks een tussendoortje, een kaasstengel of zo en een stukje fruit. Dan om 12 uur warme maaltijd met toetje. Dan nog een tussendoortje en om 4 uur nog een warme maaltijd met toetje. En dan geven we hem soms ook nog yoghurt of een boterham...
Mirjam, kan ik jouw man lenen als mijn kindje geboren wordt??? Elke dag vers fruit voor ontbijt, yummie!

Voor Bloempje. Ik krijg alweer trek in fruit...hmm. Ik ga denk ik maar even een sinaasappel nemen.
Goedemoiddag allemaal,

Sjee wat is het rustig zeg. Ringel, Babba,Niniane, Krokus hebben het vast druk.

Wat een lekker weer he, menneke ligt lekker te slapen, even tijd voor mezelf, heerlijk!

Oh Mirjam, dat ziet er lekker uit zeg! Ik ben alleen niet zo van de aardbeien. Weet je wat ik lekker vind, knapperige fuji-appels, hmmmm!!!

Hahaha, Bloem, Ruben is ook een goede eter zo te horen, geweldig! Mats eet ook als een grote, die moet je gewoon niet meer aanbieden want hij eet zo door.

Mmmoi, grappig, Jasmijn die echt al een appel eet. Mats heeft het niet zo op appels. Sla is ook geen succes, zal de structuur wel zijn ofzo.

Ris, wat mooi voor je vader dat hij zo duidelijk gewaardeerd wordt! Jammer dat hij niet meer kan spelen.

Mats is aan het klimmen op alles momenteel, niks is meer veilig. Wat gaat het hard weer ineens. Hij maakt ook steeds meer echt grappen, kiekeboe enzo, heerlijk!
okeeee, ik heb vandaag het mega uberbrugerlijke in mijn hele leven tot nu toe ooit gedaan!!!!! Ben bij een buurvrouw op de koffie geweest!!!!!!!!! Volgens mij is het ook de uberbuurvrouw en was het een soort van audientie.....en ik ben goedgekeurd, dus komende zomer mag ik op het bankje bij de zandbank, ipv op de rand van de zandbak (en dat is me toch een stijging! net zoiets als van de achterste rij bij een modeshow in Parijs, ik noem een chanel, naar de voorste rij te worden gepromoveerd, je ziet geen kloot, maar je zit op de 1e rij!!!!!)

@Bloem, die ruubs van jou die eet echt als een bootwerker! TWEE warme maaltijden....man o man, en dan dat ontbijt! Ben allang blij dat Mayte d'r pap wil eten (en met de vit D druppels vindt ze, ze het allerlekkerst) maar wel weer schattig dat je, je druk maakt of hij wel genoeg binnen krijgt hahahahaha!

@Ris, super voor je pa! je hebt wel eens verteld dat hij niet meer kan spelen......vind het altijd bijzonder als mensen zich zo verbonden voelen bij "iets" dat ze daar koste wat kost mee door blijven gaan. Puur en alleen omdat ze het leuk vinden. En als je dan zo'n verrassing krijgt.....is het, het allemaal dubbel en dwars waard. Wauw!

@Mirjam, fruit als ontbijt! persoonlijk moet ik er niet aan denken, vindt het zo koud in m'n maag....en heb (maak) er geen tijd voor. Maar hanna eet toch voldoende?

@Pebbels, wil je niet meer van die akelige dingen neerzetten? heb er de afgelopen nacht echt wakker van gelegen, in eerste instantie om wat als Mayte dit zou gebeuren. ten 2e, dat ik allerlei sluwe en subtiele wraakacties aan het bedenken was om de "daders" het leven behoorlijk zuur te maken (en er dan vervolgens plat boven op te meppen.......no mercy...... kom je aan m'n kind, dan kom je aan mij en dat zal ik je dan ook eens even hardhandig duidelijk maken dat er met mij niet valt te spotten....euh...komt redelijk agressief over geloof ik, maar kan iemadn met woorden ook behoorlijk neersabelen)

en verder vandaag lekker vrij, mooi weer dus als de lunch straks achter de 1 1/2 kies is, gaan we mooi even lekker buiten wandelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven